Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 20:01
[MK2] Luz osiowy na wale korbowym 1.6D
Autor Wiadomość
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Kwi 2012, 20:57   

Jaszczur napisał/a:
Z 1.8D i TD jest dokładnie tak samo...

Hehe ulotna kompresja i pompa lucasa . Do tego dwa paski rozrządu . Więc raczej słaba to jednostka.
Dobry diesel to jest 2.4 z transita, 1.9Tdi z passata B4 albo 1.9D z żabojadów.
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 19 Kwi 2012, 21:02   

diodalodz napisał/a:
Hehe ulotna kompresja i pompa lucasa


Lucasa nigdy nie miałem (nie)przyjemności używać; moje 1.8D/TD miało i ma do dziś boscha. A co do ulotnej kompresji - z 93 roku motor do zimy z 2011 odpalał bez bólu przy -20. W tym przypadku to chyba więcej ma do powiedzenia ustawienie pompy wtryskowej.
A co do rozrządu - pasek rozrządu jest jeden, drugi napędza pompę wtryskową.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
dajuko 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 110
Skąd: Sopot
Wysłany: 19 Kwi 2012, 23:21   

poza tym,że cieknie olej to nic złego się nie dzieje, więc nie powiem złego słowa na 1.6D. Pokażcie mi jakiś nowszy silnik diesla który wytrzyma 26 lat ujawniając tylko jedną usterkę.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Kwi 2012, 08:50   

1,8D z mk3 to zrypane 1,6D z mk2
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Kwi 2012, 11:36   

JoeMix napisał/a:
1,8D z mk3 to zrypane 1,6D z mk2


No nie bardzo Joe. 1.8D to inna bajka.
choćby przez rozwiązanie rozrządu. W 1.6 pompa napędzana jest kołem stalowanym z wału a pasek napędza wałek.
W 1.8 masz dwa paski .
Osobiście zrobiłem dwa silniki 1.6D i nie powiem żeby były to dobre jednostki . Ciężka żeliwna głowica i technologia lat 40 stych zrobiona ze słabych materiałów. Niewymienne prowadnice zaworowe i wiele innych mankamentów . Ford nie potrafił produkować silników wysokoprężnych i taka jest prawda.
Z czasem było coraz gorzej i TDDI i TDCI jest jeszcze gorsze.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Kwi 2012, 12:43   

diodalodz napisał/a:
No nie bardzo Joe. 1.8D to inna bajka.
Nigdy nie miałem silnika z D na końcu więc nie zagłębiałem się w temat,,, podejrzewam że masz rację co nie zmienia mojej opinii że 1,8D jest gorszym silnikiem niż 1,6D :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 20 Kwi 2012, 19:51   

diodalodz napisał/a:
technologia lat 40 stych

tu się zgodzę - dlatego są nieśmiertelne

diodalodz napisał/a:
zrobiona ze słabych materiałów


słabe żeliwo? ;)
diodalodz napisał/a:
wiele innych mankamentów


pomimo to kręci od prawie już 30 lat
_________________
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Kwi 2012, 20:36   

popatrz na silniki 1.6D z VW. One kręcą też 30 lat i zazwyczaj są w znacznie lepszej kondycji. Tam był porządek od lat 70tych. Hydraulika w głowicy jeden pasek. Prostota lekkość i tania eksploatacja. No i w golfie 1 było 1.6D automat czego ford nigdy nie zrobił.
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Kwi 2012, 21:56   

i tak wychodzi na to że 1.6D to najlepszy silnik na paliwo z traktorów jaki ford ostatnio produkował
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 21 Kwi 2012, 07:29   

Jak zwykle najwięcej do powiedzenia zwykle mają ci, którzy nie byli ani właścicielami, ani użytkownikami tych motorów na 'paliwo do traktorów'...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Kwi 2012, 12:01   

Ja akurat byłem użytkownikiem 1.6D w mk2. I wspomnienia prócz kosztów paliwa mam raczej złe. Najgorszy był wszechobcecny rezonans wszystkiego co było w aucie na wolnych obrotach.
 
 
 
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 22 Kwi 2012, 20:10   

ja na 1.8 D nie mogę powiedzieć złego słowa, tylko przy -20 nie odpalał, a tak to gitara, nawet na rzepaku śmiga
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.