Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 20:01
[MK2] Luz osiowy na wale korbowym 1.6D
Autor Wiadomość
dajuko 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 110
Skąd: Sopot
Wysłany: 18 Kwi 2012, 17:28   [MK2] Luz osiowy na wale korbowym 1.6D

To znowu ja Drodzy Koledzy :V: W jaki sposób można zlikwidować luz osiowy na wale korbowym?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 17:31   

Żartujesz prawda ? :9:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
dajuko 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 110
Skąd: Sopot
Wysłany: 18 Kwi 2012, 17:59   

czyli nie można?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:00   

Można, ale w tym silniku wszystkie czynności poza dolaniem oleju wykraczają poza budżet zakupu drugiego silnika.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
dajuko 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 110
Skąd: Sopot
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:15   

Tak czy siak chciałem się dowiedzieć, jak to zrobić. z kupnem drugiego silnika jest problem, bo mogę kupić kota w worku. Mój silnik poza tym luzem (co skutkuje wyciekiem oleju) jest w dobrym stanie, przebieg tylko 150000, więc niewiem czy jest już potrzeba wymiany na inny, który może się okazać w gorszym stanie od mojego.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:19   

Poczekaj - od początku -

Było chrobotanie w skrzyni, terkotanie, problem z biegami ( to chyba też Ty ) teraz jest luz osiowy wału i wyciek oleju.

Chłopaku w przeciągu tygodnia stwierdzasz cztery usterki, który dyskwalifikują mk2 do naprawy pojedynczo, a co dopiero wszystkie na raz.

ps: Jak stwierdziłeś luz osiowy wału i którędy przez to cieknie olej?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
dajuko 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 110
Skąd: Sopot
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:53   

Bez przesady, nie cztery i nie w przeciągu tygodnia ;) Olej ciekł od kiedy kupiłem fiestę. Parę miesięcy później wybierałem się do Monachium i musiałem 'zatamować' wyciek więc pojechałem do mechanika,żeby coś z tym zrobił. Stwierdził,że trzeba wymienić uszczelniacz na wale (od strony gdzie jest rozrząd), więc zleciłem mu to. Nie wiem jak dokładnie przebiegała wymiana uszczelniacza, wiem tylko, że wyciągał bądź podnosił silnik (bo skasował za tą samą czynność 3 stówy :/ ) i wtedy stwierdził luz osiowy na wale rzędu 2mm ale nie był w stanie się określić ile by wziął za naprawę tego. Za tydzień wymieniam cały zestaw sprzęgła i zastanawiałem się po prostu co mogę zrobić przy okazji, bo sporo będę miał rozkręcone. Domyślam się,że np poduszki pod silnikiem warto by wymienić (nigdy nie były zmieniane zresztą tak jak sprzęgło). A skoro będę już podnosił/opuszczał silnik, to czemu by nie zagłębić się dalej i spróbować zrobić coś z tym luzem :) Tylko najpierw muszę się dowiedzieć jak przebiega taka naprawa, jakich części bym potrzebował i czy są one w ogóle dostępne. Jakieś półksiężyce dystansowe czy coś w tym stylu?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 19:16   

Jak już kasować luz osiowy (???) to przy okazji szlif wału , panewki, tuleje , pierścienie i pionowanie tłoków. Do tego uszczelki...

A w czym ten "luz osiowy" przeszkadza w Twoim przypadku ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 18 Kwi 2012, 19:22   

Co Ty ostatnio taki się delikatny zrobiłeś do tego typu tematów Żółw?? nie poznaję Cię :-P
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 19:23   

To mój dobry uczynek na sezon 2001 - 2101 jest więc się nie srutututu :cojest:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
dajuko 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 110
Skąd: Sopot
Wysłany: 18 Kwi 2012, 19:41   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
A w czym ten "luz osiowy" przeszkadza w Twoim przypadku ?
tylko to,że olej cieknie. No to jeżeli tak się go likwiduje to ja podziękuje. W garażu tego nie zrobię heheh :-P . A do czego może prowadzić ten luz? Może mi się silnik rozklekotać niedługo, czy powinien jeszcze trochę pojeździć? :) no i jeszcze pytanie dodatkowe, co warto zrobić jak już będę wymieniał sprzęgło? Bo tak jak zaglądałem pod maskę to wydaje mi się,że poduszki pod silnikiem będą łatwo dostępne (przynajmniej z jednej strony). Przepraszam za tak laickie pytania, ale nie jestem mechanikiem, od roku mam fiestę, zakochałem się w niej i od tamtej pory mam nieodpartą potrzebę naprawiania wszystkiego co się da w warunkach 'garażowych' :) )
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Kwi 2012, 19:50   

co do tego wycieku to powiedz mechanikowi , żeby dał cieńszy o 2 mm zimering i go wbił do końca (w ten sposób nowy zimering nie trafi na wyrobione miejsce na wale i uszczelni)

Co do poduszek - silnik się bardzo podnosi przy ruszaniu , albo drgania przenosi na budę, że zęby wypadają ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Kwi 2012, 20:10   

luz kasuje sie przez zmianę pierścieni oporowych. Są dostępne w nadwymiarach, ale twoje pewno leżą w misce . Trzeba odkręcić miskę i 3 panewkę główną i zobaczyć co jest grane. nie wiem czy da się zmienić pierścień bez opuszczania wału ale często się udaje.
 
 
 
dajuko 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 110
Skąd: Sopot
Wysłany: 18 Kwi 2012, 20:29   

przy ruszaniu to nie wiem bo nie jechałem z podniesioną maską, ale przy rozruchu wręcz podskakuje razem z całą budą ;] jak już jest uruchomiony to maska zachowuje się jakby miała padaczkę , kierownica również. Przy okazji - czy normalne jest,że przy odpalaniu silnika za każdym razem wylatuje biały dym z tłumika?
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Kwi 2012, 22:25   

dajuko, twoje wszystkie problemy zniknęły by po zmianie silnika, w przypadku 1.6D ciężko trafić na minę bo te silniki są prawie że wieczne
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
dajuko 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 110
Skąd: Sopot
Wysłany: 18 Kwi 2012, 23:44   

Dzięki wszystkim za cenne rady!:) Wymienię sprzęgło, poduszki i zobaczę jak będzie hulać
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 19 Kwi 2012, 09:10   

van napisał/a:
ciężko trafić na minę bo te silniki są prawie że wieczne


No jak się okazuje po postach kolegi, to wcale niekoniecznie ;)
Ale ja też bym zmienił. Od razu na TD :devil:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Kwi 2012, 09:32   

moim zdaniem to 1.6D to nie udany silnik po za spalaniem. I raczej wątpię by ktokolwiek znalazł 1.6D które nie jest produkowane od wielu lat w dobrym stanie.
 
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 19 Kwi 2012, 20:33   

diodalodz napisał/a:
1.6D to nie udany silnik


a moim zdaniem późniejsze 1.8D nie dorasta mu do pięt ;) a użytkuje swój od 7 lat.
Podstawa to świece i akumulator a wtedy przepala nawet gnojówkę i to w 20 stopniowe mrozy.
_________________
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 19 Kwi 2012, 20:38   

Z 1.8D i TD jest dokładnie tak samo...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.