Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:50 |
[MK7] Swap z 1.4 TDCi na 1.6 TDCi |
Autor |
Wiadomość |
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Kwi 2012, 21:37 [MK7] Swap z 1.4 TDCi na 1.6 TDCi
|
|
|
Witam wszystkich jak w temacie da rade to wykonać? Łapy silnika będą pasować? wiadomo zmiana pieca kabli skrzyni?? Lepiej wiekszy piec i pewne 90hp cz bawić się w chip tuning... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Kwi 2012, 21:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 17 Kwi 2012, 22:24
|
|
|
Nie wiem jak jest w dieslach MK7 ale w benzynach MK6 silniki od 1,26 do 1,6 miały takie same łapy (i z wyglądu takie same kolektory), jak rozważałem swap z 1,25 na 1,6 to przeglądałem zdjęcia na alledrogo i wyszło że to samo... Tobie radzę to samo, tu jeszcze nikt nie swapował MK7, baaa, oprócz mnie jeszcze nikt nie swapował MK6... Dodam że skrzyni nie zmieniałem, a komp został przeprogramowany na 1,6... Blazi napisał/a: | Lepiej wiekszy piec i pewne 90hp cz bawić się w chip tuning... | Większy piec i chiptuning da Ci jakieś 115KM... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 01:38
|
|
|
prosciej sprzedac i kupic 1.6 tdci niz bawic sie w rzezbe - roznic jest naprawde duzo, to zupelnie inne silniki i podobienstwo skonczy sie pewnie na miejscach mocowania |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 01:58
|
|
|
MisiekT napisał/a: | prosciej sprzedac i kupic 1.6 tdci niz bawic sie w rzezbe | Pod warunkiem że się ma pewność że niebita, poza tym "taniej sprzedasz kupisz drożej" i kupujesz kota w worku... Wiem, kupując sam silnik też można kupić padlinę, ale kupując autko z drugiej ręki nie tylko silnik może być szmelcem... Ja miałem farta, silnik młodszy o 3 lata i z przebiegiem o 50kkm mniejszym, dodatkowo z automata... Przez 15kkm nie dolałem ani grama oleju tak jak w oryginalnym... I tylko ja pierdziałem w fotel kierowcy... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 08:20
|
|
|
Parzych - a potem wychodza kwiatki typu inny kolektor itp., przy czym ty zamieniales silniki rozniace sie praktycznie tylko pojemnoscia, w wersji totalnie budzetowej
1.4tdci a 1.6tdci to zupelnie rozne konstrukcje i bedzie sporo powiklan, zaczynajac chocby od dpf'a (ktory zreszta warto od razu usunac). zeby miec szanse to ogarnac z glowa potrzeba calego przodu od innej fiesty zeby przekladac 1:1, a to juz nie sa koszta rzedu 2tys |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 09:16
|
|
|
Sam silnik i skrzynia to bedzie z 5 tys. gra nie warta świeczki, tak jak wyżej lepiej opchnąć 1,4 i poszukać ładnego 1,6 i na rolki wyłączyć durny filtr cząsteczek i przy okazji dodać kilka czarnych kucyków lub zostać przy 1,4 i na rolki |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 12:01
|
|
|
no albo poszukać wersję1,6 bez DPF .Ja mam takowy Co nie zmienia faktu ,ze tak jak pisze Misiek -będą różnice.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 15:58
|
|
|
Parzych napisał/a: | baaa, oprócz mnie jeszcze nikt nie swapował MK6.. |
bo musiałem sprzedać zanim wpadło 2.0
MisiekT napisał/a: | 1.4tdci a 1.6tdci to zupelnie rozne konstrukcje i bedzie sporo powiklan |
o to to najważniejsze, obie to z tego co kojarzę konstrukcje wspólne z PSA, ale ten 1.4 to jeszcze z czasów świetności 206 pochodzi
Blazi napisał/a: | bawić się w chip tuning |
za ok. tysiaka zrobisz mu wirusa. |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:27
|
|
|
MisiekT napisał/a: | znaczy MK7 1.6 tdci z poczatkow produkcji mialy wersje bez DPF? pewien jestes? |
Jeżdze takim to jestem pewien Moj to produkcja 15.12.2008 ,rejestracja 2009(kupno)Auto jest z Belgii.Euro 4 takze bez DPF co mnie cieszy.Fordami śmigam przeszło 20 lat takze juz sie przyzwyczaiłem ,ze coś może zaskoczyć.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
Ostatnio zmieniony przez artax 18 Kwi 2012, 18:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 18:31
|
|
|
artax napisał/a: | Euro 4 takze bez DPF |
no to jak najbardziej, rodzynek z poczatko w produkcji
ale wywalic tez mozna, teraz to juz w sumie w sumie zaden problem, poza $$$ |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 08:05
|
|
|
1.4 tdci i 1.6 tdci to są prakatycznie te same silniki (francuskie HDI) 1.6 jest bez dpf-u i ma 90 km a z dpf-em 95 czyli po tym wszystkim wnioskuję że wydam ten tysiąc na chipa... i będzie co będzie ale chociaż żeby z 85hp miał |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 10:30
|
|
|
Na hamowaniu wyszło ,ze jest 95 i 216 momentu pomimo ,ze w papierach 90 i 202.Hamownia dużo powie o kondycji silnika ,takze przed dłubaniem ,na rolki i będziesz wiedział ile zdechło a ile zostało koników pod maską
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 21:41
|
|
|
Parzych napisał/a: | Nie wiem jak jest w dieslach MK7 ale w benzynach MK6 silniki od 1,26 do 1,6 miały takie same łapy (i z wyglądu takie same kolektory), jak rozważałem swap z 1,25 na 1,6 to przeglądałem zdjęcia na alledrogo i wyszło że to samo... |
skoro 1.25 i 1.6 to te same silniki to:
Parzych napisał/a: | baaa, oprócz mnie jeszcze nikt nie swapował MK6 |
to stwierdzenie nie jest prawdziwe... nie swapowałeś tylko zmieniłeś silnik na taki sam |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 21:47
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | Parzych napisał/a: | Nie wiem jak jest w dieslach MK7 ale w benzynach MK6 silniki od 1,26 do 1,6 miały takie same łapy (i z wyglądu takie same kolektory), jak rozważałem swap z 1,25 na 1,6 to przeglądałem zdjęcia na alledrogo i wyszło że to samo... |
skoro 1.25 i 1.6 to te same silniki to:
Parzych napisał/a: | baaa, oprócz mnie jeszcze nikt nie swapował MK6 |
to stwierdzenie nie jest prawdziwe... nie swapowałeś tylko zmieniłeś silnik na taki sam | Dominiś, nie ucz ojca dzieci robić, wymiana silnika na większy i mocniejszy to SWAP... Poza tym jeszcze koło zamachowe ze sprzęgłem było inne, później inny kolektor ssący... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 22:19
|
|
|
Parzych napisał/a: | baaa, oprócz mnie jeszcze nikt nie swapował MK6... |
Ja też się przyczepię.
A swapowałem. I to benzynę 1.4 na TDCI-ka 1.4.I co .I to własnymi rękami a nie mechaników.
Fiesta,fusion, mazda2 są tak piknie zrobione ,że zeswapujesz każdy silnik z gamy silnikowej tych samochodów bez jakichkolwiek przeróbek łap silnika i skrzyni.Wszystkie pasują plug&play.Najlepiej kupić mądrego dzwona albo angola i już się ma taki swap jaki sie kupi.Kupować wszystko osobno się nie opyla. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 22:22
|
|
|
lakiernik175 napisał/a: | A swapowałem. I to benzynę 1.4 na TDCI-ka 1.4.I co .I to własnymi rękami a nie mechaników. | Kiedy Poka... Swapowaliśmy we dwóch... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 22:29
|
|
|
Parzych napisał/a: | Kiedy Poka... Swapowaliśmy we dwóch... |
Aaaaaaaa, to szacun |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 23:35
|
|
|
lakiernik175, nie odpowiedziałeś na moje pytanie ani nie pokazałeś zdjęć ze swapa... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 16:35
|
|
|
czyli w końcu łapy w 1. i 1.6 tdci są identyczne? |
|
|
|
|
|