Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:30
[MK3] Kąt wtrysku a prędkość obrotowa
Autor Wiadomość
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 9 Kwi 2012, 16:53   [MK3] Kąt wtrysku a prędkość obrotowa

Ford Courier 1995 1.8 D
Nie wiem czy mam dobrze ustawiony kąt wtrysku, ale auto zapala.Po kilku obrotach dopiero.Tylko gdy zapali to od razu chodzi na wysokich obrotach.W zasadzie chodzi na maksymalnych obrotach.Po dodaniu gazu nic się nie zmienia, prędkość nawet nie wzrasta.Czy te podniesione obroty mogą być spowodowane za wczesnym lub zbyt późnym kątem wtrysku?Czy raczej to kwestia ustawień dawki i cięgna gazu, tudzież śrub regulacyjnych?
Jakie są objawy przedwczesnego lub spóźnionego kąta wtrysku?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Kwi 2012, 21:16   

Wkrecanie sie silnika na obroty to wina- za duzej ilosci paliwa, ssania oleju na gary (tak spali swoj olej i rozbiega sie na maxymalne obroty).
Kat wtrysku nie ma nic do tego, regulacje biegu jalowego w boschu masz opisana w ksiazce sam naprawiam, rozdzial 1.8D.
Tak naprawde mozesz sobie odkrecic kolektor ssacy nawet po tym nic nie przeszkodzi mu w pracy. Musisz sprawdzic dawki i to czy na gary nie dostaje sie olej silnikowy np z EGR lub odmy na dolot...
_________________

 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 10 Kwi 2012, 17:38   

A nie wiesz ile ma wynosić skok tłoczka pompy wtryskowej,początek tłoczenia przy GMP?
Najchętniej ustawiłbym początek wtrysku za pomocą czujnika zegarowego, ale nie ma sensu go kupować póki nie będę wiedział ile wynosi wartość tego skoku.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 10 Kwi 2012, 20:38   

Oznaczenie boscha z pompy podaj, poszukam wartosci regulacyjnych :) bo courier 1.8D zwykly to juz wiem...
_________________

 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 10 Kwi 2012, 20:55   

0 460 494 218
Bosch VE 4/9 F 2400 R 299

Tylko , kurde w książce "sam naprawiam" pisze, że ustawienie za pomocą specjalnego trzpienia.To co tej pompy się nie ustawia zegarem tylko za pomocą trzpieni?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:02   

Nie nie ustawienie prawidlowe punktu "zero" jest za pomoca blokatora, jesli takowy nie pasuje przestawiamy kat wtrysku do punktu zerowego na fasolkach lub o zab na pompie jesli wczesniej byl zle ustawiony... przy punkcie "zero" pompa musi miec otwor na srodku a sruby (3 szt) musza miec centralnie umieszczone lby ...
Dobra jutro wieczorem sprawdze to bo dzis nie mam juz glowy, a jutro tez mam ciezki dzien od samego rana :|
_________________

 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:12   

Reasumując : jeżeli mam trzpienie i blokatory, ustawię GMP i wałek rozrządu zablokuje, a pompa też będzie zablokowana w pozycji zero- to wtedy nie muszę zegarem ustawiać
Mam rację czy nie?
Generalnie jak ustawię zero blokatorem, to i tak nic mi już zegar nie da - bo przy regulacji czujnikiem zegarowym też się reguluje na fasolkach i kole.
No chyba, że pompa jest zużyta i przy ustawieniu "zero" wartość skoku nie mieści się w tolerancji.
Nie wiem czy ma rację ale tak wywnioskowałem z książek.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:36   

Roach, bardzo dobry tok myslenia, ale zawsze warto wyprzedzic kat wtrysku na +, bedzie o wiele latwiej palic.... :)
Wszystko tez zalezy od ukladu zasilania, czy sam filtr paliwa nawet nowy (ale filtrona) nie ma wady fabrycznej i ssie powietrze bokiem lub odprowadzaniem wody i tego sie nie rusza... :yes:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.