Przesunięty przez: szynszyl 10 Maj 2014, 12:44 |
[MK4] Problem z kontrolką airbag |
Autor |
Wiadomość |
fabi1985
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 5 Wrz 2013, 23:58
|
|
|
Nie chciał bym się tu narazić, ale pomiar poduszki multimetrem jest kategorycznie zabroniony, poza tym po wypięciu wtyczki na piny automatycznie zapina się zwora... Proponował bym zapiąć w kierownicy rezystor 3,3ohma, jezeli kontrolka nie zgaśnie to zapiąć przed taśma, jak zgaśnie to wiadomo że taśma, jeżeli nie to zajął bym się poduszką pasażera (o ile takowa występuje). |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 6 Wrz 2013, 17:17
|
|
|
doszedłem z tym do ładu okazało się że bezpiecznika nie ma ale problem nie rozwiązał się do końca bo miga raz 2 sek. przerwy i tak w kółko podejrzewam że coś z tą poduchą jest coś nie halo ale niby wszystkie zaczepy są całe więc nie wiem co może z nią być nie tak być może ze starości już coś się z nią porobiło bo niby to jeszcze oryginalna bo według rocznika się zgadza wszystko no nic wsadzę rezystor i zobaczymy co powie |
_________________
|
|
|
|
|
fabi1985
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 7 Wrz 2013, 01:35
|
|
|
Skoro tak mruga to zajmij się poduszką kierowcy... |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 7 Wrz 2013, 12:00
|
|
|
obstawiam taśmę ale kupujący co od niego kupiłem twierdzi że jest sprawna więc muszę ją zbadać co jej dolega |
_________________
|
|
|
|
|
fabi1985
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 7 Wrz 2013, 12:03
|
|
|
Może źle ją założyłeś? Koła na prosto, taśma ma 6 obrotów, ustawiasz 3 obr w lewo, 3 obr w prawo (po srodku). |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 7 Wrz 2013, 16:47
|
|
|
możliwe ale zlutowałem i na razie jest ok ale pojawił się kolejny problem ostatni poduszka |
_________________
|
|
|
|
|
fabi1985
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 7 Wrz 2013, 16:53
|
|
|
Co zlutowałeś? |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 7 Wrz 2013, 21:00
|
|
|
w tym miejscu co się kabel łączy z taśmą w takiej plastikowej wtyczce nie wiem jak to fachowo nazwać |
_________________
|
|
|
|
|
wawrzyc
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 181 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 8 Wrz 2013, 20:56
|
|
|
fabi1985 napisał/a: | Nie chciał bym się tu narazić, ale pomiar poduszki multimetrem jest kategorycznie zabroniony, poza tym po wypięciu wtyczki na piny automatycznie zapina się zwora... Proponował bym zapiąć w kierownicy rezystor 3,3ohma, jezeli kontrolka nie zgaśnie to zapiąć przed taśma, jak zgaśnie to wiadomo że taśma, jeżeli nie to zajął bym się poduszką pasażera (o ile takowa występuje). |
Zadaj sobie pytanie jakim źródłem prądu jest multimetr i jakie napięcie pojawia się między jego elektrodami a później odpowiedz sobie czy poduszka ma prawo się uruchomić. Jak nie wierzysz sprawdź możesz ja zasilać multimetrem nawet cały dzień. |
|
|
|
|
fabi1985
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 8 Wrz 2013, 23:20
|
|
|
Wiem o tym, ale jest zabroniony, jest tak napisane np. kiedy uruchamiasz procedury naprawcze airbag w CLIP do Renault, w Lexia do grupy PSA, itd. Podejrzewam, że chodzi o środki bezpieczeństwa na wypadek uszkodzenia miernika. Nie sprawdzałem, czy bateria miernika podłączona bezpośrednio do pironaboju odpala go, wiem jednak, że pomiar miernikiem jest kategorycznie zabroniony. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 00:24
|
|
|
fabi1985, u mnie poduszka odpalila dopiero po podaniu 220v
Z aku nie chciala strzelać |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 00:52
|
|
|
a powiedzcie mi skoro poduszką wszystko ok to czemu mi błąd dalej pokazuje gdzie z nią jechać żeby ją dokładnie sprawdzili do aso czy jakiegoś fachowca co sie tym zajmuje ? |
_________________
|
|
|
|
|
fabi1985
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 00:54
|
|
|
Jak zamiast poduszki zapniesz rezystor i będzie ok, to będziesz wiedział że poduszka do wymiany. |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 13:06
|
|
|
no do wymiany jest to wiem ale czy firmy co zajmują się naprawą tych systemów po prostu nie wymienią w niej baterii co odpowiada za wystrzał poduchy bo wystrzelona nie była a kupie inną i dalej nie mam pewności czy jest sprawna i dlatego myślę czy by tej co mam nie dało się zreanimować u fachowca jakiego lub w aso . |
_________________
|
|
|
|
|
fabi1985
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 9 Wrz 2013, 16:36
|
|
|
Wymieniają ładunki pirotechniczne, ale w mk3 się to nie opłaca, kupisz za parę groszy z demontażu. |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 11 Wrz 2013, 01:26
|
|
|
a skąd mam pewność że nikt tą poduszką nie rzucał |
_________________
|
|
|
|
|
fabi1985
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 11 Wrz 2013, 09:45
|
|
|
Takiej pewności się nie ma, kupując nawet nowe Jeżeli sam się podjąłeś naprawy, to musisz się z tym ryzykiem liczyć. |
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 11 Wrz 2013, 12:23 [MK3] re:
|
|
|
najwyżej zaopatrzę sie w kask i będę w nim jeździł
a tak na poważnie może mi kto powiedzieć czy od mk5 poducha różni się co poduchą od mk3 pomijając przycisku klaksonu bo zastanawia mnie jedno czy poducha od mk5 wejdzie w kiere od mk3 bo na pierwszy rzut oka powinna wejść bo wyglądają identycznie . |
_________________
|
|
|
|
|
wawrzyc
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 181 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 11 Wrz 2013, 18:14
|
|
|
fabi1985 napisał/a: | Wiem o tym, ale jest zabroniony, jest tak napisane np. kiedy uruchamiasz procedury naprawcze airbag w CLIP do Renault, w Lexia do grupy PSA, itd. Podejrzewam, że chodzi o środki bezpieczeństwa na wypadek uszkodzenia miernika. Nie sprawdzałem, czy bateria miernika podłączona bezpośrednio do pironaboju odpala go, wiem jednak, że pomiar miernikiem jest kategorycznie zabroniony. |
Bo ktos wymyslil bzdure. Poduszka potrzebuje duzego pradu aby wystrzelić. A miernik jest w stanie prądowo wydoić około 50mA. Uszkodzenie miernika? Nie widzę powodu w jaki można go uszkodzić badając rezystancję poduszki.
No a gdy dla zartow odpalalismy poduszke to tez bylo troche walki z nia, ale aku dawalo rade. Ale z 10v nie dalo sie.
Poduszka z mk5 pasuje do mk4. Różnica w nich to tylko znaczek forda.
Jak w najblizszym czasie dostane w swoje lapy jakas poduszke to porobie testy i dam znac.
A serio to wez miernik i zmierz rezystancje zobaczysz czy jest uszkodzona czy nie. Moze poprostu w srodku nic nie ma. |
|
|
|
|
fabi1985
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 11 Wrz 2013, 22:30
|
|
|
Biorąc pod uwagę rezystancję zapalnika popieram przedmówcę, jednak są różne skrajne przypadki, kiedy faktycznie poduszka może się uaktywnić podczas pomiaru miernikiem (dowiedziałem się co nieco na ten temat - odrobiłem lekcje). Nie chcę się z nikim kłócić, ani też wymądrzać się. Rozmowa o napięciu mówi sama przed się. |
|
|
|
|
|