Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
10 Maj 2014, 12:44
[MK4] Problem z kontrolką airbag
Autor Wiadomość
fabi1985 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: K-ce
Wysłany: 5 Wrz 2013, 23:58   

Nie chciał bym się tu narazić, ale pomiar poduszki multimetrem jest kategorycznie zabroniony, poza tym po wypięciu wtyczki na piny automatycznie zapina się zwora... Proponował bym zapiąć w kierownicy rezystor 3,3ohma, jezeli kontrolka nie zgaśnie to zapiąć przed taśma, jak zgaśnie to wiadomo że taśma, jeżeli nie to zajął bym się poduszką pasażera (o ile takowa występuje).
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 6 Wrz 2013, 17:17   

doszedłem z tym do ładu okazało się że bezpiecznika nie ma :-) ale problem nie rozwiązał się do końca bo miga raz 2 sek. przerwy i tak w kółko podejrzewam że coś z tą poduchą jest coś nie halo ale niby wszystkie zaczepy są całe więc nie wiem co może z nią być nie tak być może ze starości już coś się z nią porobiło bo niby to jeszcze oryginalna bo według rocznika się zgadza wszystko no nic wsadzę rezystor i zobaczymy co powie :P
_________________

 
 
 
fabi1985 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: K-ce
Wysłany: 7 Wrz 2013, 01:35   

Skoro tak mruga to zajmij się poduszką kierowcy...
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 7 Wrz 2013, 12:00   

obstawiam taśmę ale kupujący co od niego kupiłem twierdzi że jest sprawna więc muszę ją zbadać co jej dolega :P
_________________

 
 
 
fabi1985 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: K-ce
Wysłany: 7 Wrz 2013, 12:03   

Może źle ją założyłeś? Koła na prosto, taśma ma 6 obrotów, ustawiasz 3 obr w lewo, 3 obr w prawo (po srodku).
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 7 Wrz 2013, 16:47   

możliwe ale zlutowałem i na razie jest ok :) ale pojawił się kolejny problem ostatni poduszka :P
_________________

 
 
 
fabi1985 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: K-ce
Wysłany: 7 Wrz 2013, 16:53   

Co zlutowałeś?
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 7 Wrz 2013, 21:00   

w tym miejscu co się kabel łączy z taśmą w takiej plastikowej wtyczce nie wiem jak to fachowo nazwać :P
_________________

 
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 8 Wrz 2013, 20:56   

fabi1985 napisał/a:
Nie chciał bym się tu narazić, ale pomiar poduszki multimetrem jest kategorycznie zabroniony, poza tym po wypięciu wtyczki na piny automatycznie zapina się zwora... Proponował bym zapiąć w kierownicy rezystor 3,3ohma, jezeli kontrolka nie zgaśnie to zapiąć przed taśma, jak zgaśnie to wiadomo że taśma, jeżeli nie to zajął bym się poduszką pasażera (o ile takowa występuje).


Zadaj sobie pytanie jakim źródłem prądu jest multimetr i jakie napięcie pojawia się między jego elektrodami a później odpowiedz sobie czy poduszka ma prawo się uruchomić. Jak nie wierzysz sprawdź możesz ja zasilać multimetrem nawet cały dzień.
 
 
fabi1985 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: K-ce
Wysłany: 8 Wrz 2013, 23:20   

Wiem o tym, ale jest zabroniony, jest tak napisane np. kiedy uruchamiasz procedury naprawcze airbag w CLIP do Renault, w Lexia do grupy PSA, itd. Podejrzewam, że chodzi o środki bezpieczeństwa na wypadek uszkodzenia miernika. Nie sprawdzałem, czy bateria miernika podłączona bezpośrednio do pironaboju odpala go, wiem jednak, że pomiar miernikiem jest kategorycznie zabroniony.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Wrz 2013, 00:24   

fabi1985, u mnie poduszka odpalila dopiero po podaniu 220v :V:
Z aku nie chciala strzelać ;)
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 9 Wrz 2013, 00:52   

a powiedzcie mi skoro poduszką wszystko ok to czemu mi błąd dalej pokazuje gdzie z nią jechać żeby ją dokładnie sprawdzili do aso czy jakiegoś fachowca co sie tym zajmuje ?
_________________

 
 
 
fabi1985 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: K-ce
Wysłany: 9 Wrz 2013, 00:54   

Jak zamiast poduszki zapniesz rezystor i będzie ok, to będziesz wiedział że poduszka do wymiany.
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 9 Wrz 2013, 13:06   

no do wymiany jest to wiem ale czy firmy co zajmują się naprawą tych systemów po prostu nie wymienią w niej baterii co odpowiada za wystrzał poduchy bo wystrzelona nie była a kupie inną i dalej nie mam pewności czy jest sprawna i dlatego myślę czy by tej co mam nie dało się zreanimować u fachowca jakiego lub w aso .
_________________

 
 
 
fabi1985 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: K-ce
Wysłany: 9 Wrz 2013, 16:36   

Wymieniają ładunki pirotechniczne, ale w mk3 się to nie opłaca, kupisz za parę groszy z demontażu.
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 11 Wrz 2013, 01:26   

a skąd mam pewność że nikt tą poduszką nie rzucał :P
_________________

 
 
 
fabi1985 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: K-ce
Wysłany: 11 Wrz 2013, 09:45   

Takiej pewności się nie ma, kupując nawet nowe :P Jeżeli sam się podjąłeś naprawy, to musisz się z tym ryzykiem liczyć.
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 11 Wrz 2013, 12:23   [MK3] re:

najwyżej zaopatrzę sie w kask i będę w nim jeździł :rotfl:

a tak na poważnie może mi kto powiedzieć czy od mk5 poducha różni się co poduchą od mk3 pomijając przycisku klaksonu bo zastanawia mnie jedno czy poducha od mk5 wejdzie w kiere od mk3 bo na pierwszy rzut oka powinna wejść bo wyglądają identycznie .
_________________

 
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 11 Wrz 2013, 18:14   

fabi1985 napisał/a:
Wiem o tym, ale jest zabroniony, jest tak napisane np. kiedy uruchamiasz procedury naprawcze airbag w CLIP do Renault, w Lexia do grupy PSA, itd. Podejrzewam, że chodzi o środki bezpieczeństwa na wypadek uszkodzenia miernika. Nie sprawdzałem, czy bateria miernika podłączona bezpośrednio do pironaboju odpala go, wiem jednak, że pomiar miernikiem jest kategorycznie zabroniony.


Bo ktos wymyslil bzdure. Poduszka potrzebuje duzego pradu aby wystrzelić. A miernik jest w stanie prądowo wydoić około 50mA. Uszkodzenie miernika? Nie widzę powodu w jaki można go uszkodzić badając rezystancję poduszki.

No a gdy dla zartow odpalalismy poduszke to tez bylo troche walki z nia, ale aku dawalo rade. Ale z 10v nie dalo sie.

Poduszka z mk5 pasuje do mk4. Różnica w nich to tylko znaczek forda.

Jak w najblizszym czasie dostane w swoje lapy jakas poduszke to porobie testy i dam znac.

A serio to wez miernik i zmierz rezystancje zobaczysz czy jest uszkodzona czy nie. Moze poprostu w srodku nic nie ma.
 
 
fabi1985 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: K-ce
Wysłany: 11 Wrz 2013, 22:30   

Biorąc pod uwagę rezystancję zapalnika popieram przedmówcę, jednak są różne skrajne przypadki, kiedy faktycznie poduszka może się uaktywnić podczas pomiaru miernikiem (dowiedziałem się co nieco na ten temat - odrobiłem lekcje). Nie chcę się z nikim kłócić, ani też wymądrzać się. Rozmowa o napięciu mówi sama przed się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK6 2007] Problem z licznikiem i kontrolką AIRBAG
bossman90 Elektryka ogólna 1 12 Mar 2021, 13:14
doktor
Brak nowych postów [MK4] Poduszka powietrzna pasażera-problem z kontrolką
Kontrolka poduszki od pasażera miga cały czas
saddam_husajn Elektryka 7 24 Mar 2009, 14:13
Darekmk3


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.