Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK7] 1.4 TDCi - chip tuning
Autor Wiadomość
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 1 Kwi 2012, 11:12   

Czym się kończy dłubanie przy turbinie bez jakiejś wiedzy to niech Tobie Fordon powie.Ja sie tylko domyslam.I nie oczekuj po 68 KM czegoś więcej.No i nie dawaj kręcic przy aucie komuś kto nie ma pojęcia.Trzeba dać fachowcom zarobić :yes:
pzdr
P.S.Rada starszego kolegi old .Zaczynasz kombinować więc wybacaluj te 900 oddaj na chipowanie i będzie ok.Nie licz na poradę ;daj więcej powietrza na turbo i będzie śmigać :fox:
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Blazi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Kwi 2012, 11:25   

no wiadomo że dam te 1000-1200 na chipa i będzie miał nawet niech ma to 85 kuca ale boli mnie to że to turbo słabo tłoczy powietrze na 5 biegu mówie ci kiedyś do 160 równo szedł a teraz tylko 140 wiec coś się skopało jednak... jak można sprawdzić ciśnienie w turbo przed eobd2 i jakiś program dobry? bo mam kumpla elektryka
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Kwi 2012, 11:38   

Doladowanie widac podczas poamiarow "live data" odznaczas ktore ramki cie interesuja i bedzie to np. cisnienie na wtryskach, doladowanie + cisnienie atmosferyczne z map sensora, TPS i przeplywomierz.
Komp z dobrym programem to ogarnie.
_________________

 
 
 
Blazi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Kwi 2012, 11:41   

a taka fiesta jakie powinna mieć np. ciśnienie doładowania
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Kwi 2012, 11:46   

Nie wiem nie sprawdzalem MK7.
_________________

 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Kwi 2012, 11:58   

Fordon napisał/a:
postawmy glupia Honde D15B2 1.5 16V SOHC ma 119Nm i 90KM przy 6000 rpm.
Postaw obok Mondeo MK3 2.0TDCI 6 gang- ktory generuje, 330Nm i 130KM przy 3800rpm.


A jak myślisz, jak ten 1.5 16V by się zachowywał w ociężałej budzie tego MDO MK3? ;) i na odwrót - takie TDCI w tej Hondzie (pod warunkiem jak by to tam wlazło) ;)
Zrobimy mojego swapa, i zobaczymy jak się w lżejszej od MDO budzie będzie zachowywał taki mocniejszy klekot. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Kwi 2012, 13:22   

artax napisał/a:
Tak dla ciekawych; to Fiesta mk7 120 KM (Pb)w zakresie prędkości 50-100 km/h przyspiesza w 10,8 s.Fiesta kopciuch 90 KM przyspiesza w tym samym zakresie w 9,9s


To nie jest przypadkiem porównanie na 4tym biegu? Gdzie benzyna powinna lecieć na 2-3 ?
Diesel wypada korzystniej, bo wtedy jest w okolicach swojego maks momentu.

Fordon, ale mk3 1.8 td ( 90km? ) lało przecież wszystkie xrki :>


Chociaż w sumie ehhh, znówu zrobi sie walka pb vs diesel, gdzie większosc diesli to turbo+krótsza skrzynia. Potem ktoś wpadnie z argumentem, że przeciez diesel kręcący się do 9krpm wygrał 24godzinny wyścig le mans.. ;)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Kwi 2012, 13:32   

Dokładnie. Każdy z tych silników ma swoje wadozalety, i niech każdy jeździ tym co mu lepiej pasuje, i tyle w tym temacie :ok:

P.S vegetagt, niekoniecznie na 4. Tu masz filmik jak escort z udziwnionym TD przyśpiesza na 5 biegu, i to nie z górki: http://www.youtube.com/watch?v=d7-qJIna3ms - to jest 94KM/215Nm.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Blazi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Kwi 2012, 13:36   

ja sie tylko spytałem o chip do mojej fiesty a tu wojna benzyniaków vs dieslaków
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Kwi 2012, 13:43   

Jaszczur napisał/a:
P.S vegetagt, niekoniecznie na 4. Tu masz filmik jak escort z udziwnionym TD przyśpiesza na 5 biegu, i to nie z górki: http://www.youtube.com/watch?v=d7-qJIna3ms - to jest 94KM/215Nm.


tak pi razy drzwi to 14-15s. Więc ja wrzucam trzeci bieg, używam mniejszej masy i mam 14x na budziku w tym czasie :P A 4ty bieg wziął sie stąd, że przeważnie takie testy 50-100 są na czwórce, a 80-120 na 5tce, co dla benzyny jest przeważnie o 2 biegi za wysoko.

edit:
tu jest fajny temat moc vs moment: http://www.capri.pl/forum/42117 Szczególnie polecam posty użytkownika KAROL :)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Kwi 2012, 14:01   

Wiesz, ja też mogę zredukować ;)
Ten filmik pokazuje w sumie co innego - że diesel jest fajny na trasy, gdzie nieczęsto spotyka się światła, i sprint od 0-100 ma tu mniejsze znaczenie. A ja codziennie połykam trasę 33km do pracy w jedną stronę, i pod tym względem jazda dieslem po prostu bardziej mi się podoba, gdzie czasem zapinam 5 bieg, i w zakresie 60-120km/h zapominam że mam skrzynię biegów.

EOT z mojej strony, bo to nie temat i miejsce :D
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Kwi 2012, 14:17   

Blazi, to nie jest wojna tylko wymiana zdan :)
Jak by byla wojna to raczej szlo by to zauwazyc od razu :yes:
_________________

 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Kwi 2012, 16:59   

Oj prawda ;-| teraz mamy spokojna konwersacje :hihihi:
Od siebie dodam ze zmiana programy daje sporo i warto to zrobić :)
W moim przypadku prędkość max przed modem 180 i koniec, po modzie 180 i koniec, te silniki nie kręcą się więcej i koniec, za krótka skrzynia :sad: brakuje 6 biegu.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Kwi 2012, 17:25   

I tak nie bardzo jest gdzie latać z większymi prędkościami...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Kwi 2012, 21:48   

Zgadza się, ale na autostradzie przy 140 auto pali sporo ze względu na ta właśnie krotka skrzynie :sad:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 1 Kwi 2012, 22:03   

ElGrey, zdradzisz ile :?: Bo pewnie nie tyle co benzyna przy 160-180... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2 Kwi 2012, 09:07   

ELGrey takze zapytam co masz na mysli mowiac duze spalanie?Moje doświadczenie z autostrady, przy 3 dorosłych osobach to 6,2 .Prędkosci 170 byly osiagane dosyć często.Dodam bo to także mam znaczenie ,ze do PL powrot był pod mocny wiatr.
p.s.Dopiero teraz zobaczylem ,ze masz mk6 .Nadwozie mk 6 w porownaniu do mk7 do opływowych nie należy dlatego w Twoim wypadku aerodynamika robi swoje.
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Kwi 2012, 18:23   

Przy prędkości 150, autostrada to spalanie na poziomie 7 l tylko to naprawdę jazda praktycznie non stop z dana prędkością. Zeruje licznik spalania wciskam i jadę taka prędkością co najmniej 50 km, czasem więcej, czasem ktoś zajedzie, dla tego silnika różnica pomiędzy 2 osobami, a 4 + tyle ile wlezie do kuferka jest minimalna, pod wiatr to już czuć, ale to tez jakieś 0,3 l (choć tu zawsze się dziwie bo masa powinna mieć większy wpływ na spalanie :bezradny: )
Spalanie przy max nigdy nie patrzyłem, to samo powyżej 160 bo to się robi tylko na chwilkę by sprawdzić czy jeszcze może :hihihi:
artax współczynnik aerodynamiczny Mk7 nie jest dużo lepszy, jeśli w ogóle od Mk6, nie przesadzaj :rotfl: widać ze nie masz za dużo z tym tematem wspólnego jedyna przewagą nowszego modelu jest jego niższa masa :twisted: ponadto stwierdzenie ze Prędkosci 170 byly osiagane dosyć często :hahaha: to znaczy jaka masz przeciętna prędkość <???>
Ja jadąc w trasę tak 1000 i jadąc praktycznie cały czas autostradami przeciętnie 140 (co by zagraniczna policja się nie czepiła) i też osiągam dosyć często 170 (jak skacze pomiędzy ciężarówkami) to mi wychodzi pomiędzy 5,5 a 5,8 l
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2 Kwi 2012, 19:03   

Jest w tym co piszesz sporo racji .No ale aerodynamika to moj konik ...od blisko 30 lat jestem pilotem. :odlot: To jaki jest ten wspolczynnik cx mk 6 :fox: Faktycznie masa robi swoje i mysle ,ze np 100 kg robi swoje przy tak małym aucie.100kg jest z rękawa bo nie wiem jaka jest roznica w masie.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Kwi 2012, 19:08   

A ty wiesz jaki jest w Mk7 :hihihi: , tez kocham latanie, ale moja przygoda skończyła się na kilku lekcjach za sterami szybowca ;-( niestety, ale brak funduszy i kłopoty zdrowotne mnie wyłączyły... dlatego przez długie lata zajmowałem się modelarstwem :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - Tuning
Pierwsze informacje - zapraszam!!!!
PumaRST Tuning mechaniczny 0 20 Lis 2005, 12:40
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 11:22
ambienT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.