Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
16 Maj 2006, 15:17
Swap 1.1 -> ??
Autor Wiadomość
siukens
[Usunięty]

Wysłany: 20 Kwi 2005, 09:30   Swap 1.1 -> ??

Witam. Mam pytanko - jaki silnik moge wlozyc do fiesty z 92 roku z silnikem 1.1 (gaznik) bez wiekszych przerobek ??? Slyszalem,ze bez problemu podejdzie 1.4 (gaznik) - czy to prawda ???
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 20 Kwi 2005, 10:40   

Prawda - więcej powiem więcej wsadzi się tam nawet 1,6 na gaźniku bez większych przeróbek.....
_________________
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Kwi 2005, 18:09   

Łokmen napisał/a:
więcej powiem więcej wsadzi się tam nawet 1,6 na gaźniku bez większych przeróbek.....


Tylko że to będzie taki Pudzian z nogami niemowlaka
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Viking
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2005, 11:15   

Zgadzam się ze 1,6 to lekka przesada - bo to by trza bylo dobrze powzmacniac i wogole..sam sie zastanawiam nad wymina - myslale wlasnie o 1.4...choc marzy mi sie 1.8 d :hihihi:

A nie wiecie moze gdzie mozna jakis dobry silniczek sobie sprawić??? :fox:
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 21 Kwi 2005, 13:45   

Co wy pierd....licie :yyy: Co wzmacniać :?: Przecież my mowimy o wzroście mocy z 55 KM do jakiś 84-96 KM W zależności od wersji silnika a nie 500KM. Niejaki Baq na początku miał fiestę 1,25 16V skromne 75KM na początek wsadził silnik od Pumy 1,7 16V jakieś 125 KM - sam tylko silnik z elektryką pozostając przy standardowych hamulcach, zawieszeniu i skrzyni biegow ze sprzęgłem. Jakoś do tej pory chłopak sie nie zabił, nic mu sie nie rozpadło. Przecież reszte elementów można wymieniać sukcesywnie w miarę przypływu gotówki.
_________________
 
 
 
Jareczek
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2005, 17:45   

Łokmen napisał/a:
Niejaki Baq na początku miał fiestę 1,25 16V skromne 75KM na początek wsadził silnik od Pumy 1,7 16V jakieś 125 KM - sam tylko silnik z elektryką pozostając przy standardowych hamulcach, zawieszeniu i skrzyni biegow ze sprzęgłem. Jakoś do tej pory chłopak sie nie zabił, nic mu sie nie rozpadło. Przecież reszte elementów można wymieniać sukcesywnie w miarę przypływu gotówki.


No dobra, ale skąd wiesz że siukens zaraz po wlożeniu "nowego" silnika nie pojedzie nim na testy i nie złozy zawinie sie wokół jakiegoś drzewa :?: Ja sam myslałem o włożeniu 1,6 na gaźniku, ale obawiam sie troche po przeczytaniu kilku artykułów, ze moje heble mogą mnie kiedyś nie zatrzymac :lol:
 
 
bonio
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2005, 18:02   

z 1,1 na 1,4 ? Słusznie.....taki sam pierdziel.....
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2005, 18:09   

bonio napisał/a:
z 1,1 na 1,4 ? Słusznie.....taki sam pierdziel.....


:hahaha: :hahaha: :hahaha:

Dokladnie... Ja jakbym mial 1.1 na gazniku i chcial inwestowac kase w cos innego to raczej tak jak Pawel wsadzilbym 1.6 gaznik (z takiego wzgledu ze jest latwiej dostepny niz 1.4, cena zakupu jest identyczna, a przynajmniej jest sie pozniej czym bawic :evil: )

Co do zmian i kosztow to obojetnie czy wsadzisz 1.4 czy 1.6 musisz policzyc koszty przerobienia ukl. chlodzenia, wydechewego w pierwszym rzedzie i pozniej jak pisza koledzy hamulcow np uzywkane zaciski z Xr + mocowanie zacisku... na tym filozofia sie konczy.

Pozdrawiam
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2005, 18:28   

hmm a nie prosciej sprzedać, dołożyć tyle ile masz na silnik + przeróbke i kupić xr2i? na motoallegro widzialem takie już po niecale 5 tysi. mnie by sie nie chcialo z tym bawić.
P.S. a tak swoją drogą to ceny xrek mnie dobijają :cry:
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 21 Kwi 2005, 23:12   

Jareczek napisał/a:
No dobra, ale skąd wiesz że siukens zaraz po wlożeniu "nowego" silnika nie pojedzie nim na testy i nie złozy zawinie sie wokół jakiegoś drzewa :?: Ja sam myslałem o włożeniu 1,6 na gaźniku, ale obawiam sie troche po przeczytaniu kilku artykułów, ze moje heble mogą mnie kiedyś nie zatrzymac :lol:

Jak srutututu w drzewo to bedzie miał pecha - niestety na umiejętności i zdrowy rozsądek innych nie mam wpływu. Baq udowodnił ze można wstawić tylko mocniejszy silnik i sie nie zabić ...
_________________
 
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2005, 23:37   

pablonas napisał/a:
hmm a nie prosciej sprzedać, dołożyć tyle ile masz na silnik + przeróbke i kupić xr2i? na motoallegro widzialem takie już po niecale 5 tysi. mnie by sie nie chcialo z tym bawić.
P.S. a tak swoją drogą to ceny xrek mnie dobijają :cry:


Pablo pewnie ze latwiej - i napewno nie raz taniej, ale nie zapomnij ze to zalezy ile juz wlozylismy w nasze auto... Jezeli np Siukens juz wsadzil troche kasy w remont/tuninng itp to naprzyklad teraz nie bardzo mu sie oplaca sprzedac auto... to zalezy od konkretnego przypadku...

Co do Xr za 5 tys to wiem ze takowe sa, ale nie wiem czy widziales w jakim stanie... czesto na sam poczatek trzeba wymienic tarcze, klocki, sprzeglo i inne drobne naprawy/wymiany i juz z 5 robi sie 7...

Pozdro
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Kwi 2005, 20:28   

Łokmen napisał/a:
Co wy pierd....licie :yyy: Co wzmacniać :?: Przecież my mowimy o wzroście mocy z 55 KM do jakiś 84-96 KM W zależności od wersji silnika a nie 500KM. Niejaki Baq na początku miał fiestę 1,25 16V skromne 75KM na początek wsadził silnik od Pumy 1,7 16V jakieś 125 KM - sam tylko silnik z elektryką pozostając przy standardowych hamulcach, zawieszeniu i skrzyni biegow ze sprzęgłem. Jakoś do tej pory chłopak sie nie zabił, nic mu sie nie rozpadło. Przecież reszte elementów można wymieniać sukcesywnie w miarę przypływu gotówki.


Łokmen jeździłeśkiedyś( choćby jako pasażer ) 1.6 w skorupie po 1.1 ?

Co do Fiesty baq to z tego co pamiętam miał sporeeee problemy z heblami .

ps : co do wzmacniania to najbardziej podobał mi się ten kawałek że trzeba wzmocnić : " I wogóle " . Fakt to element najbardziej wymagający wzmocnienia .

ps2 : Czy jest na tym forum ktoś tak głupi kto uważa że tuning ( swamp ) jest przedsięwzięciem rozsądnym z punktu widzenia ( jakkolwiek pojętej ) ekonomii ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 22 Kwi 2005, 20:42   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Łokmen napisał/a:
Co wy pierd....licie :yyy: Co wzmacniać :?: Przecież my mowimy o wzroście mocy z 55 KM do jakiś 84-96 KM W zależności od wersji silnika a nie 500KM. Niejaki Baq na początku miał fiestę 1,25 16V skromne 75KM na początek wsadził silnik od Pumy 1,7 16V jakieś 125 KM - sam tylko silnik z elektryką pozostając przy standardowych hamulcach, zawieszeniu i skrzyni biegow ze sprzęgłem. Jakoś do tej pory chłopak sie nie zabił, nic mu sie nie rozpadło. Przecież reszte elementów można wymieniać sukcesywnie w miarę przypływu gotówki.


Łokmen jeździłeśkiedyś( choćby jako pasażer ) 1.6 w skorupie po 1.1 ?

Co do Fiesty baq to z tego co pamiętam miał sporeeee problemy z heblami .

ps : co do wzmacniania to najbardziej podobał mi się ten kawałek że trzeba wzmocnić : " I wogóle " . Fakt to element najbardziej wymagający wzmocnienia .


ps2 : Czy jest na tym forum ktoś tak głupi kto uważa że tuning ( swamp ) jest przedsięwzięciem rozsądnym z punktu widzenia ( jakkolwiek pojętej ) ekonomii ?


Tuptusiasty weź sie opanuj - czy ty naprawdę sądzisz ze XR2 (Mk1/2) miasły specjalnie wzmacniane budy :?: (bo w MK3 na pewno nie były wzmacnianie poprostu nie ma różnic technologicznych pomiędzy 1,1 a 1,6 Turbo czy 1,8 16V 130KM). Po drugie wzrost mocy z 55 KM do 96KM (w najlepszym przypadku - jak dostanie taki silnik i to jeszcze w idealnym stanie) wyniesie ok 74% - co tu ma sie rwać i skrecać przy takim przyroście mocy :?: :yyy: Standardowe heble pociągną - przecież kurna nikt cały czas nie hamuje gwałtownie z prędkości 150 km/h do zera. Wzrost masy też nie będzie wielki - silnik 1,6 anie specjalnie nie jest więkzy ani cięższy od 1,1 - nie sądzisz ze odrazu z tona przybędzie, co :?: Co do kwestii ekonomicznych - to jest jego sprawa ma nadmiar kasy i chce srutututu na swap to niech wypierdala - ani ty ani ja mu nie daję złotówki. Pozatym chłopak chyba sobie zdaje sprawę ile kosztuje litr benzyny

P.S. Wzmacnianie budy ma sens przy drastycznym wzroście mocy oraz baaardzo sztywnym zawiasie.
_________________
 
 
 
Rafał32
[Usunięty]

Wysłany: 22 Kwi 2005, 21:09   

a jak mu madafaka heble nie wytrzymają to niech se spadochron w kufrze zamontuje !
Amen
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 22 Kwi 2005, 23:21   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Łokmen jeździłeśkiedyś( choćby jako pasażer ) 1.6 w skorupie po 1.1 ?

ps2 : Czy jest na tym forum ktoś tak głupi kto uważa że tuning ( swamp ) jest przedsięwzięciem rozsądnym z punktu widzenia ( jakkolwiek pojętej ) ekonomii ?


Ja mialem ta przyjemnosc jezdzenia buda 1.1 z motorem Xr 1.6 i powiem tak:

Do normalnej jazdy mozna... ale moc kusi i predzej czy pozniej zaczyna "sie spieszyc i przyciskac"... i wtedy bywa juz czasem za pozno... :-/ :-/ :-/

...a tak na serio to po miesiacu hamulce sie poprostu skonczyly...

Pdp 2 Zulwik to zalezy tak jak juz opisalem 2 posty wyzej ile juz zainwestowalismy w dotychczasowy samochod...

Jezeli ktos zrobil remont blachy, malowanie, obojetnie jaki tunning to nie odzyska kasy przy zamianie na inny woz... ale jeszli mamy standard i chcemy swapowac to oczywiscie wiaze sie to z robota, kosztami i straconym czasem wiekszym niz przy kupnie nasteponej fiesty np Xr.

Pozdrawiam
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Kwi 2005, 23:34   

Łokmen napisał/a:


Tuptusiasty weź sie opanuj - czy ty naprawdę sądzisz ze XR2 (Mk1/2) miasły specjalnie wzmacniane budy :?: (bo w MK3 na pewno nie były wzmacnianie poprostu nie ma różnic technologicznych pomiędzy 1,1 a 1,6 Turbo czy 1,8 16V 130KM)..

Hmm parętygodni temu ustaliliśmy że w fiestach budy były identyczne we wszystkich modelach , obaj braliśmy udziłą w tamtej dyskusji więc nie rozumiem o co ci chodzi .

Łokmen napisał/a:
Po drugie wzrost mocy z 55 KM do 96KM (w najlepszym przypadku - jak dostanie taki silnik i to jeszcze w idealnym stanie) wyniesie ok 74% - co tu ma sie rwać i skrecać przy takim przyroście mocy :?: .

;) co do tych mocy które obiecująsobie użytkownicy po 10 ( lub więcej ) latach użytkowania
ostatnio gadaliśmy na GG i mieliśmy podobne zdanie więc nie rób ze mnie wała :?
co ma sięrwać ? w ponad 10 letnim aucie z przebiegiem pow 100 tyś ? ano jużmówię .
zostaje standardowa skrzynia ze standardowymi nadgryzionymi przegubami i półosiami o nieco sfatygowanych wieloklinach , standardowe wybite ( nieco ) poduszki pod silnikiem i skrzynią , standardowe lekko cieknące amory itd .

Zgadzam - jeżeli ktośzeswampuje 1.6 do budy 1.1 i obuduje ją nowymi przegubami , półosiami , poduszkami i resztą to całkiem długo pojeździ . Niestety mówimy o swampach do nieco sfatygowanych aut których mechanizmy ledwo wytrzymują55 KM silnika 1.1 ( popatrz na forum - jest ono zasypane topikami z niedomaganiami takich właśnie fur )

Łokmen napisał/a:
:yyy: Standardowe heble pociągną - przecież kurka nikt cały czas nie hamuje gwałtownie z prędkości 150 km/h do zera.

i tu sięmylisz . jak ktośdosiadał zamęczonych 55 koni i nagle poczuje pod nogązamęczone 100 km to przez pierwszy miesiąc właśnie co skrzyżowanie będzie hamował od 150 do zera w trybie awaryjnym . ( pozostałym zamiast swampa polecam nakleićzznaczek 1.6 na tylnej klapie swojego 1.1 . Po co wsadzać100 KM pod maske skoro nie zamierza siez nich w pełni kożystać ? )

Łokmen napisał/a:
Wzrost masy też nie będzie wielki - silnik 1,6 anie specjalnie nie jest więkzy ani cięższy od 1,1 - nie sądzisz ze odrazu z tona przybędzie, co :?:

Tutaj także nieco mijasz siez prawdą . co prawda 1.6 ( CVH ) jest nieco dłuższy od 1.1 ( OHV ) ale jest od niego znacznie lżejszy gdyż posiada głowicę z aluminium więc masa całego zestawu ( auta ) zmaleje bądź pozostanie stała

Łokmen napisał/a:
Co do kwestii ekonomicznych - to jest jego sprawa ma nadmiar kasy i chce srutututu na swap to niech wypierdala - ani ty ani ja mu nie daję złotówki. Pozatym chłopak chyba sobie zdaje sprawę ile kosztuje litr benzyny


tu siez tobą zgodzę- powody kierujące wykonującym swamp pozostaną jego słodkątajemnicą ( czasami niejasnąnawet dla niego samego )

Łokmen napisał/a:
P.S. Wzmacnianie budy ma sens przy drastycznym wzroście mocy oraz baaardzo sztywnym zawiasie.


to pół prawdy - warto też wzmocnićbudę auta które ma jużnieco ponad 10 lat a którym mamy zamiar nieco jeszcze pojeździć ( ale ma to swoje plusy i minusy , zresztą pisałem o tym w topiku nt obspawywania budy i rozpórek )

ps Łokmen ( szacunek ) z tego co piszesz widzę że podejście do sprawy masz dobre niestety nieżyciowe - swamp 1.1 -> 1.6 z późniejszym uzbrajaniem budy to teoretycznie dobry pomysł który w praktyce niestety kończy siepłaczem ( niekoniecznie wypadkiem )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 23 Kwi 2005, 10:31   

Stary nie robie z ciebie wała (nie moge sobie na to pozwolić), tylko pisze o mocach nominalnych zgodzisz sie ze nie jestem jasnowidzem wiec nie moge wiedziec czy 10letni silnik 1,1 zamiast mieć te 55KM ma 50 a może 35 KM i to samo sie tyczy silnika 1,6 - chodzi o porównanie. Po drugie nie przesadzaj ze 10letnia buda jest tak skodorowana ze gołymi ręcami ją wygniesz. Po trzecie masz rację ze 10letenie pozdespoły (półosie, skrzynia, hamulce, zawieszenie) nie mają takiej sprawności i wytrzymałości jak nowe - ale na to jest rada: mieć kasę i kupić nowe lub wyremontować, w slepach teraz wszystko dostaniesz bez problemu. Po czwarte - pisze poraz kolejny na zdowy rozsądek i opanowanie innych użytkowników nie mam wpływu (nawiasem mówiąc sa tacy ci i nowymi samochodami sie rozbijają co mają znacznie lepsze hamulce niż fiesta). Z masą chodziło mi właśnie o to ze będzie prawie bez zmian ze względu na hamulce. Po czwarte - jak kogoś nie stać na samochód to nie kupi rower.
I na koniec: Żółwik toche optymizmu, mniej malkontentyzmu a będzie dobrze. Bo wychodząc z twego poglądu na motoryzację to co bym nie kupił i nie zrobił to i tak jest kijowo. A tak nie jest - wystarczy mieć kasiorę i bedzie ok (czyt. - samochód będzie lepszy jak nowy ;-) )
_________________
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Kwi 2005, 07:32   

;/ Łokmen trzeba siespotkać w realu .

ps : Ja nie jestem pesymistą tylko daleko przewidującym realistą .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Patton 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 28
Skąd: N-Śl
Wysłany: 24 Kwi 2005, 09:45   

Panowie - ale przeciez kto powiedzial, ze zabawa w Tuning jest tania i latwa? Wiem, najlepiej kupic od razu XR, po co sie bawic w jakies swapy prawda? To dlaczego wszedzie wrzuca sie silniki 2.0, dodaje sie turbo itd.?? Taki urok juz tej zabawy - z zera zrobic fure swietna i tyle. :-D A jak ktos ma kase, checi, czas i pomysl to wypada mu tylko pogratulowac. Bo roboty ze Swapem jest od i lubię chleb ze smalcem, ale idac tokiem myslenia, " na co Ci w budzie 1.1??", to mozna szybko dojsc do wniosku - Na co Ci alufelgi, jak na zwyklych tez pojedzie?? :rotfl: Pozdrawiam!!
_________________
....:::: Brazilian Jiu Jitsu Bad Boy Team ::::....
 
 
cinot
[Usunięty]

Wysłany: 24 Kwi 2005, 10:04   

Panowie!!!
Kolega pytał jaki silnik wsadzić, a nie czy to ma sens społeczno- gospodarczo-ekonomiczno-religijny!!!
udzielcie mu odpowiedzi na postawione pytanie, nie podważając jego wyboru!!!
po co zniechęcać???
Skoro umieścił tu taki post to chyba jest raczrj zdecydowany, i pyta o radęberdziej doświadczonych,i posiadających lepszą, większąwiedzę forumowiczó.
A zrobiła siętu megadyskusja o sensie tego przedsięwzięcia!!!
poza tym dobrze to podsumował ,kolega Patton.
Chłopaki- pomóżcie, a nie kłóccie się, a najlepiej to tu chyba zrobić ankietęi będzie po sprawie.
O zaletac hi wadach silników 1.25, 1.3, 1.4, 1.6, 1.6t, 1.8 można poczytaćw innych dxiałach.
Pozdrawiam serdecznie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów [MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ?
Moja MK2 co z nią począć ?
szczepan522 Mechanika silnika 45 4 Sty 2011, 21:28
szczepan522
Brak nowych postów Swap 1.0 -> 1.1
Mk1
Laskosz Tuning mechaniczny 7 21 Lis 2005, 03:29
diodalodz
Brak nowych postów Swap 1.1 -> ??
z 1,1 na 1,0
Bazyli Tuning mechaniczny 10 9 Sie 2005, 07:25
Gość
Brak nowych postów Swap 1.1 -> ??
Gość Tuning mechaniczny 1 16 Sie 2005, 12:16
RKRman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.