Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Cze 2014, 16:08
[MK4] Mocno szarpie/ przerywa przy przyśpieszaniu
Autor Wiadomość
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 10 Mar 2012, 18:25   [MK4] Mocno szarpie/ przerywa przy przyśpieszaniu

Witam
Mam mały problem a mianowicie autko mi szarpie:(
Dzieje się tak nieraz podczas ruszania, i zawsze w zakresie ok 2000 do 2500 obr/min, oraz przy wdepnięciu głęboko w podłogę-na każdym z 5 przełożeń.
Dodam tylko, że bolid pali świetnie i czy zimno czy ciepło, oraz trzyma pięknie obroty jałowe.
Jak sądzicie co może być dolegliwością bo niestety nie mam $ na metodę prób i błędów.
Przewody nowe, świece też.
Czy gdyby była to cewka palił by tak dobrze?
Chodzi mi tez po głowie pompka paliwa.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Paź 2012, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 11 Mar 2012, 11:21   

jak masz przepływomierz to go wyczyść, a jak MAP'a to podpinając się pod kompa można sprawdzić czy daje dobre sygnały (jakby był uwalony to na pewno będziesz miał czarną chmurę z wydechu).

Kadzax napisał/a:
Przewody nowe,

to wcale nie jest gwarancją, że są dobre, sprawdzałeś czy nie przebijają?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
LeVeL 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Mar 2012, 13:00   

Marcin napisał/a:
jak masz przepływomierz to go wyczyść, a jak MAP'a to podpinając się pod kompa można sprawdzić czy daje dobre sygnały (jakby był uwalony to na pewno będziesz miał czarną chmurę z wydechu).


Ja też dodam coś od siebie ,a mianowicie ...Ludzie dbajcie o map sensor , a dokładnie o ten wężyk :) W szkole na warsztatach zbadałem map sensor oscyloskopem kiedy rurka była brudna.Wyszło im że czas wtrysku trwał ponad 3 ms. gdy wyczyściłem rurkę ten czas zmniejszył się do 1.6 ms. , a sami pewnie domyślicie się na co to ma wpływ :)
_________________



http://www.youtube.com/user/LeVeL018?feature=mhee

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=61531
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 11 Mar 2012, 18:08   

LeVeL napisał/a:
Ja też dodam coś od siebie ,a mianowicie ...Ludzie dbajcie o map sensor , a dokładnie o ten wężyk :) W szkole na warsztatach zbadałem map sensor oscyloskopem kiedy rurka była brudna.Wyszło im że czas wtrysku trwał ponad 3 ms. gdy wyczyściłem rurkę ten czas zmniejszył się do 1.6 ms. , a sami pewnie domyślicie się na co to ma wpływ

dowiedź się gdzie MAP siedzi w zetecu-s i dopiero doradzaj :fox:
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 12 Mar 2012, 19:25   

Marcin napisał/a:
dowiedź się gdzie MAP siedzi w zetecu-s i dopiero doradzaj


Nie czasem jest stojąc przed samochodem po prawej stronie na przegrodzie komory silnika ?
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Mar 2012, 09:16   

zabka35i napisał/a:
Nie czasem jest stojąc przed samochodem po prawej stronie na przegrodzie komory silnika ?

tam jest zawór par paliwa, MAP jest przykręcony do kolektora za przepustnicą.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 13 Mar 2012, 18:37   

Szczerze to ja za przepustnicą nie ma niczego takiego, może to kwestia różnego rocznika naszych samochodów.
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 13 Mar 2012, 19:01   

Cewka zapłonowa ... Identyczne objawy, jak u mnie dwa lata temu :)
http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Silnik-zaplon/1091
Odkręć swoją i zobacz czy obudowa ma pęknięcia :fox:
Kadzax napisał/a:
Czy gdyby była to cewka palił by tak dobrze?

Miałem tak samo.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 13 Mar 2012, 19:33   

a mi szarpie po tankowaniu (nie z protestu ceny paliwa) podejrzewam że baboki z dna sie wzruszają i dlatego chyba ? bo co innego ?
_________________

 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 16 Mar 2012, 20:10   

Witam
Wybaczcie, ze tak długo mnie nie było, ale praca nie pozwalała:(
Więc po koleju:):
-przewody kupiłem oryginałki motorcrafta, bo tamte to były tanie zamienniki i ku mojemu zaskoczeniu... to samo-załamka...
Oglądałem cewkę i wizualnie nie ma nic co mogłoby niepokoić-nie mam opcji podmiany,
Mapa nie znalazłem, ale ponoć robiłby zasłonę dymną przy nim, a on nawet przy 6500obr/min nie puszcza dymka,
Teraz powiem wam, że sytuacja ma się tak:
-auto chodzi baja,
-depnę mocno gaz i jadę jakby na 3 cylach-towarzyszy temu dźwięk z wydechy idealnie taki sam jakie z siebie czoper po odkręceniu manetki.Wymieniłem :
-filtr paliwa,
-filtr powietrza,
-wspomniane przewody,
-podmieniłem świeczki,
Nadal nic.
Chyba znak żeby zmienić silnik na 1,7 z pumki:P-tak dla pocieszenia, żeby sobie w łeb nie strzelić z rozpaczy.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Mar 2012, 09:20   

SPrawdź kompresje. na 90% wyplił się któryś zawór wydechowy. to częste w 16 zaworowych silnikach.
 
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 25 Lis 2012, 22:23   

sprawdź iskrę na świecach. Na 99% stawiam że to wina cewki zapłonowej, na jednym cylindrze może być za słaba iskra i przy przyspieszaniu będzie szarpać. U mnie były te same objawy i po wymianie cewki wszystko ustąpiło i auto śmiga jak należy.
_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 26 Lis 2012, 18:08   

Jakies Firmy masz kable i świece ??
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 28 Lis 2012, 23:10   

To i tak będzie cewka...
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
elsat 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 30 Lis 2012, 17:07   

Witam. Wlasnie ten temat przerabialem. Wymien cewke, mialem identyczne objawy.
 
 
tamatho82 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Michał
Wiek: 41
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Wawa- Wawer
Wysłany: 29 Maj 2013, 08:22   

Miałem dokładnie to samo :) cewka. Swoją drogą mam namiar na mega tanie cewki! jakby ktoś potrzebował jest wyprzedaż po 49zł :-)
_________________
"Zanim wymienisz pół samochodu sprawdź cewkę"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów Auto szarpie przy przyśpieszaniu i pali się kontrolka
daggerf4ll Mechanika ogólna 1 3 Lip 2017, 14:26
krzystar


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.