Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Poprawianie dynamiki lehofiesty 1.1
Autor Wiadomość
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Mar 2012, 22:19   

lehu8, daj podstawke ebonitowa i dluzsze szpilki pod wtrysk ;) bedzie zadżebisty efekt mocniejszego dolu... to samo mial golf mk1 1.8 GTi :)
_________________

 
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 310
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 18 Mar 2012, 22:48   

Wiem, robiłem takie pod gaźniki :)
Oryginalnie tam jest taka tylko 0,5 cm.
Znajdę materiał to zrobię grubszą. :yes:
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 20 Sty 2013, 14:40   

Witam odkopie temat, czy założenie monowtrysku od 1.3 dało by jakąś różnice w dynamice fiesty i czy dużo problemów by było z przeróbkami jak by ktoś mógł to niech mi powie co i jak by to wyglądało.
_________________

 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4783
Skąd: Augsburg (DE)
Wysłany: 20 Sty 2013, 16:13   

miałoby sens założenie całego zespołu wtryskiwacza razem z przepustnicą (w 1.3 jest większa niż w 1.1) i patelni od 1.3. nie pamiętam tylko, czy takie same są kolektory między 1.1 a 1.3.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sty 2013, 23:09   

No, a poza osadzona kasa oraz czasem taki mod nie da wiele,,, to jest 1,1,,, tylko,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 20 Sty 2013, 23:33   

ktoś z tego co pamiętam robił taki myk i sobie chwalił
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 22 Sty 2013, 15:57   

bo według wyglądu są to podobne silniki i nie powinno być dużo problemów z ich przeróbką bynajmniej tam mi się wydaje :P
_________________

 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Lut 2013, 19:37   

Podmiana przepustnicy na większą to bardzo dobry i tani pomysł na poprawę osiągów.
Tyle tylko, że warto zadbać, żeby przepustnicy nie ograniczał dolot ani wałek rozrządu o małej (seryjnej :P ) wydajności.
Ja w innym aucie - fiacie punto 1. zmieniłem przepustnicę z 30mm na 38mm. Wraz z wałkiem rozrządu i modyfikacją sterownika silnika dało to 13KM i 13Nm (mierzone na hamowni), przy czym po samej zmianie przepustnicy czuć było różnicę w dynamice.

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jaka jest wielkość przepustnicy w fieście mk 3 1.3?
W tym temacie widziałem, że 1.1 ma 30mm a 1.4 34mm. Czy do 1.3 pasuje jeszcze jakaś np od 1.6 czy 1.8?
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Fiesta:) 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 3 Lut 2013, 17:46   

Witam , rownież jestem ciekaw wielkości przepustnic tak jak pisze STax . Chciałem zamontować przepustnice od 1.6 tylko czy to mozliwe .

Ja ostatnio dostałem sie do silnika 1.1 na złomie , wyjąłem tą podkładkę z pod wtrysku dołożyłem pod moj wtrysk , nie wiem czy to tylko moje złudzenie ale wydaje mi sie że silnik lepiej wkręca sie od niskich obrotów .
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 28
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2424
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Lut 2013, 17:53   

Nie da rady z 1.6 czy 1.8, bo wy macie jednopunktowy wtrysk i cały korpus przepustnicy jest zupełnie inny. To by była mega rzeźba
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:01   

Fiesta:) napisał/a:
Ja ostatnio dostałem sie do silnika 1.1 na złomie , wyjąłem tą podkładkę z pod wtrysku dołożyłem pod moj wtrysk , nie wiem czy to tylko moje złudzenie ale wydaje mi sie że silnik lepiej wkręca sie od niskich obrotów .

Gdzieś tu na forum widziałem, że dobry efekt daje założenie 5mm podkładki pod przepustnicę, co wydłuża dolot.

luk-90 napisał/a:
Nie da rady z 1.6 czy 1.8, bo wy macie jednopunktowy wtrysk i cały korpus przepustnicy jest zupełnie inny. To by była mega rzeźba

Masz rację, nie pomyślałem o tym.

A są jakieś fordowskie silniki 1.6 i większe z monowtryskiem? Albo które mają większą przepustnicę?

No i ostatnie pytanie - czy ktoś już skutecznie wsadził do HCS'a wielopunkt? Bo przeglądałem forum i nie znalazłem, jedynie przekładki monopunktu do gaźnikowców.
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
Ostatnio zmieniony przez STax 3 Lut 2013, 18:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 28
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2424
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:05   

STax,
Pytanie 1: Nie sądzę
Pytanie 2: Tak, ford skutecznie wsadził wielopunkt do hcs'a od generacji 4 fiesty
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:10   

Chociaż w punto wsadziłem do jednopunktu przepustnicę z wielopunktu ;) Tylko tam była taka dwuczęściowa i górna część z wtryskiwaczem pasowała do dolnej od wielopunktu ;)

luk-90 napisał/a:
Tak, ford skutecznie wsadził wielopunkt do hcs'a od generacji 4 fiesty

4 generacja to już endura no nie? Czy może osprzęt z endury jest plug&play do HCS?
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3638
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:11   

STax napisał/a:
Czy może osprzęt z endury jest plug&play do HCS?


W drugą stronę (osprzet hcs do endury) dało radę: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47825
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Lut 2013, 18:13   

vegetagt napisał/a:
W drugą stronę (osprzet hcs do endury) dało radę: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47825

No to to czytałem, ale mi chodzi o coś odwrotnego ;)
Chociaż jak w tą stronę pasuje, to i odwrotnie powinno działać...
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
haker12329 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 125
Skąd: Czarna Sędz.
Wysłany: 3 Lut 2013, 19:03   re:

A miał by ktoś zdjęcie żeby porównać przepustnice z 1.1 a 1.3 żeby porównać różnice?
_________________

 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 2947
Skąd: Mystków
Wysłany: 3 Lut 2013, 20:33   

A chyba było 1,6CVH na mono?
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Lut 2013, 20:51   

Przejrzałem książkę "Sam naprawiam" od fiest i tam nic o tym nie wspominają niestety :(
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3638
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Lut 2013, 20:52   

1.4 na mono w fieście mk2 bylo.
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Lut 2013, 21:06   

W mkIII też było 1.4 na jednopunkcie, wg książki po zmianach w 91r.
Z tego co widzę, to przepustnica w 1.3 też jest rozkładana, tzn górna część z wtryskiwaczem daje się oddzielić od dolnej, a to dobrze rokuje.
A jak się nie da rozdzielić, to widzę duże pole manewru do rozwiercania.
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.