Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Poprawianie dynamiki lehofiesty 1.1
Autor Wiadomość
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 5 Mar 2012, 23:05   [MK3] Poprawianie dynamiki lehofiesty 1.1

Witam.
Przy wymianie czujnika temperatury powietrza dolotowego (zaśniedziałe styki i nie łączył)
pomyślałem że zrobię w końcu planowaną od dawna modernizację wtrysku paliwa.
Mianowicie zmiana przepustnicy oryginalnej na tą z 1.4.
Sprawa wygląda tak.
Przepustnica z 1.1 ma 30 mm średnicy a ta z 1.4; 34 mm, więc różnica znaczna.
Zobaczcie:
http://smg.photobucket.co...=Zdjcie0181.jpg
http://smg.photobucket.co...=Zdjcie0180.jpg
Cała reszta pasuje po kilku lekkich modernizacjach.
Filtr powietrza oczywiście też idzie do zmiany, narazie zmodyfikowany z 1.3 a docelowo też będzie od 1.4.
http://smg.photobucket.co...=Zdjcie0178.jpg

Cała ta operacja ma na celu polepszyć dolot powietrza przez co poprawić dynamikę silnika.
Zobaczymy jak z większą ilością powietrza przy pełnym uchyleniu przepustnicy poradzi sobie wtrysk, najwyżej założę też od 1.4.
O kompa się nie martwię, wysteruje bez problemu.
Będę opisywał co i jak.
<8> 8
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
Ostatnio zmieniony przez trzeci 5 Mar 2012, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 5 Mar 2012, 23:09   

Dodam że 1,4 działało zarówno na kompie jak i wtrysku z 1,1 :-P więc spokojnie to będzie działać. Ale czy zmiana będzie w ogóle odczuwalna? Wątpię :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 5 Mar 2012, 23:17   

Powinno się odczuć, napewno będzie lepiej przyspieszał i wyprzedzanie innego auta będzie lżejsze.
Szkoda że nie pomierzyłem czasów. ;-|
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Mar 2012, 08:26   

cóż, mamy tutaj specjalistów, którzy do HCSa wkładają sportowe filtry powietrza K&N - warte tyle, co następny silnik.

co nie, DemptD? :hihihi:

Cytat:
będzie lepiej przyspieszał i wyprzedzanie innego auta będzie lżejsze
nawet jeśli do stówy zejdziesz na 19.5 z 20s, to to i tak jest wieczność...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Mar 2012, 09:54   

Nie rozbierałem tego, i nie mama przed oczami książki, na zdjęciu id spodu widać kanał których jak dobrze myślę podawane jest powietrze wolnych obrotów, leci sobie ono tam mimo zamkniętej przepustnicy, porównywałeś te szczeliny, czy 1,4 ma większa czy taką samą?

Druga sprawa,,, nie ma co się śmiać że ktoś chce się 1,1 bawić,,, zabawa każdym motorkiem jest dobra jak sprawia właścicielowi przyjemność,,, sens/opłacalność to inna sprawa,,, zwłaszcza dla kogoś stojącego z boku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Mar 2012, 10:03   

JoeMix napisał/a:
sens/opłacalność to inna sprawa
mów nam jeszcze ;-))
sam do niedawna miałem taki pomysł, żeby podmienić dolot i przepustnicę na tą z 1.4 CFI i pewnie tak bym się bawił, gdyby pewnego pięknego dnia nie odezwał się Daras gy
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Mar 2012, 10:09   

bidżej, masz racje, ale np. ja ze swoim 1,1 z pod maski nie planuję wyjechać :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Mar 2012, 13:07   

3 podpory walu w 1.1 z pewnoscia pomoga w modyfikacjach :rotfl:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Mar 2012, 20:39   

Pewnie oprócz psychologicznego efektu i większego spalania nic nie będzie..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Mar 2012, 15:25   

Gdyby mi się kosiarka nie rozjechała to myślałem nawet o adaptacji gardzieli od Endury.

Kibicuję i czekam na efekty bo chcę zobaczyć co mnie ominęło ;)
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Mar 2012, 15:37   

to musiałbyś przekładać cały dolot łącznie z kolektorem i chyba dłubać wiązkę. swoją drogą, był i taki specjalista który tego dokonał :D nick bodajże Mara.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 7 Mar 2012, 20:14   

bidżej napisał/a:
co nie, DemptD?

:2xf:
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 7 Mar 2012, 20:30   

JoeMix napisał/a:
Nie rozbierałem tego, i nie mama przed oczami książki, na zdjęciu id spodu widać kanał których jak dobrze myślę podawane jest powietrze wolnych obrotów, leci sobie ono tam mimo zamkniętej przepustnicy, porównywałeś te szczeliny, czy 1,4 ma większa czy taką samą?

Mówisz o tym takim rozcięciu?
Jest takie same i niczemu nie służy.
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 7 Mar 2012, 20:35   

Marcinowaty napisał/a:
Pewnie oprócz psychologicznego efektu.......................................... nic nie będzie..

I o to chodzi :V:
Dobra, zobaczymy co z tego wyjdzie, działać będzie napewno <8>
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 12 Mar 2012, 22:57   

Złożone, wszystko działa poprawnie :)
Komp steruje bez żadnego problemu, przy górnych zakresach obrotów nie brakuje mu paliwa, ładnie się wkręca na obroty, wykazuje poprawną dynamikę jak na 1.1 :-P
Modyfikacje uważam za udaną. <8>
Więcej na temat zużycia paliwa itd. opowiem jak trochę więcej pojeźdzę.
<8>
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Mar 2012, 09:50   

Pamiętaj zdać relacje jak się jeździ :)

daj wykres z hamowni :rotfl:
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
mlodyfiesta 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Limousine
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 80
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 17 Mar 2012, 01:49   

też jestem bardzo ciekaw jak to się będzie przekładać na dynamikę, czy jakoś zauważalna będzie poprawa w zbieraniu się fieściny, bo widzę zrobić się udało to ja poproszę instrukcje dokładniejszą co jak po czym robić :)
_________________
Moja Landara :)
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 18 Mar 2012, 22:03   

BuMeL napisał/a:
.........................
daj wykres z hamowni :rotfl:

Kurde jak bym miał gdzie to bym zrobił z czystej ciekawości :)

Zrobiłem wczoraj 200 kilometrów fajnej dynamicznej jazdy w cyklu mieszanym, Wałbrzych-Wrocław-Trzebnica
i z powrotem.
Zużycie paliwa 10 litrów, czyli napewno nie większe niż było.
Uważam że przeróbka miała sens. <8>
Jak pojeżdżę więcej na mieście to zobaczę jak zużycie wyjdzie.

Odnośnie dużego spalania w tych wtryskach webera to problem występuje w uszczelnieniu samej końcówki wtryskiwacza są w nim trzy oringi gumowe i parcieją przepuszczając poprostu paliwo do gardzieli. Warto je wymienić, niestety wystepują tylko w oryginale jako zestaw uszczelek wtrysku i kosztują 180 zł. :|
Ja nie kupiłem. Poskładałem z dwóch wtrysków wybierając lepsze.
<8>
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 18 Mar 2012, 22:09   

Mariusz jak chcesz to robić to zaopatrz sie najpierw we wtrysk z 1.4, tylko dobrze żeby miał tą blachę do mocowania krokowego bo jest trochę inna i filrt powietrza z 1.3.
Jak będziesz miał to dalej ci powiem co i jak.
<8>
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 18 Mar 2012, 22:18   

przecież oringi idzie dobrać w dobrym sklepie z takimi pierdołami :fox: ja bym przynajmniej spróbował jeśli ma to pomóc :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.