Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 19:21
[MK3] Przy hamowaniu ściąga mi auto w prawo...
Autor Wiadomość
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 5 Mar 2012, 16:09   [MK3] Przy hamowaniu ściąga mi auto w prawo...

Witam.

Mam taki problem z fiestką, mianowicie podczas hamowania od powiedzmy 50km/h ściąga mi auto w prawo. Po przewertowaniu forum, udałem się na SKP i co wyszło:

- amortyzatory skuteczność P/T ~70-75%
- z przodu lewy sworzeń do wymiany i 1 tuleja w wahaczu ma luz, ta sama tuleja ma luz w prawym wahaczu
- końcówki drążków dobre bez luzów (mają jedynie lekko spękane gumki), ale diagnosta powiedział, że puki nie ma luzu to ok
- krzyżak dolny ma luz i czuć to na kierownicy
- hamulce są niby ok, siła hamowania przednich kół jest w zasadzie podobna, minimalna różnica w prawym kole (L= 2,20 - 2,15 =P) - badanie było wykonane 5krotnie, ale diagnosta mówi, że taka różnica to pikuś...
- przewody hamulcowe elastyczne z przodu są całe, nie popękane - gdyby przewód był niedrożny czy coś to skuteczność hamowania byłaby znaczna czego nie odzwierciedliło badanie.

Drodzy koledzy czekam na Wasze sugestie i pomoc, bo gdy przyhamowałem z 80km/h miałem lekką kupke w majtach jak mnie zniosło na prawo... :placz:

Pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Maj 2012, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 5 Mar 2012, 16:13   

gru napisał/a:
z przodu lewy sworzeń do wymiany i 1 tuleja w wahaczu ma luz, ta sama tuleja ma luz w prawym wahaczu

gru napisał/a:
- krzyżak dolny ma luz i czuć to na kierownicy

wyżej masz odpowiedzi z naciskiem na pierwszą...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 5 Mar 2012, 16:20   

A czy przeglądać tłoczki w zaciskach? Czy sobie odpuścić?

Wahacz lewy mam już kupiony, czeka na montaż :yes:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Mar 2012, 16:34   

prowadnice możesz sprawdzić w zaciskach a tłoczki zobaczyć czy się wcisną.
A tak to wykasować wszelkie luzy z układu zawieszenia.
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 5 Mar 2012, 20:18   

A Tylne hamulce sprawdzałeś?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Mar 2012, 22:12   

gru, a sciąga ci 'skokiem' w bok, czy gdybyś puscił kierownice to skręciłaby się o np 40 stopni przy hamowaniu ?


diodalodz napisał/a:
prowadnice możesz sprawdzić w zaciskach a tłoczki zobaczyć czy się wcisną.


albo najprościej - jak felga po zwykłej jezdzie nie parzy, to na 90% jest ok :)
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 5 Mar 2012, 22:20   

vegetagt, w momencie gdy nacisnę na hamulec to mi ściąga, skokiem - jak puszczę hamulec wraca do kierunku jazdy ;-(
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 5 Mar 2012, 23:42   

gru, powiem tak - jak miałem rozwalone tuleje na wahaczach to przy ostrym ruszaniu była walka o tor jazdy jak bym jechał 300 konnym potworem :) przy hamowaniu są podobne albo i pewnie większe przeciążenia (zwłaszcza w 1.3) więc efekt jest podobny
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 6 Mar 2012, 15:33   

gru napisał/a:
vegetagt, w momencie gdy nacisnę na hamulec to mi ściąga, skokiem - jak puszczę hamulec wraca do kierunku jazdy ;-(

sprawdź hamulce
ostatnio miałem taki sam objaw przy hamowaniu
okazało sie że umarły przewody elastyczne przednie i prawy nie puszczał płynu przez co hamował tylko lewy i auto skręcało w lewo
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Mar 2012, 20:37   

Odpowiedz czy sprawdzałeś hamulce z tyłu??
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Mar 2012, 21:07   

Marcinowaty, a co tam miałoby się dziać? Jezdzilem z zerowanym regulatorem w tylnym lewym kole i ani hamowanie nożnym ani ręcznym nie dawało takiego efektu ( 'skokowego' szarpnięcia ). Natomiast zapieczony tłoczek i palące się okładziny walą na kilometr, więc na stacji powinni zauważyć nosem :)

Za to taki efekt miałem w łoplu, gdzie mocowanie wahacza chodziło razem z całą podłogą ( tzw zbieżność i kąty ustawiane dynamicznie, w zależności od prędkości i ostrości zakrętu :rotfl: ).
Ja bym się skłaniał, że to właśnie jest luz na tulejach wahacza, spotęgowany przez luz na krzyżaku.
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 6 Mar 2012, 22:35   

Tłoczek w lewym zacisku chodzi baaardzo opornie, musiałem go ścisnąć imadłem żeby wrócił na maksa do tyłu.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Lut 2013, 15:45   

Odgrzewam kotleta.

Gdy w marcu zmieniłem zaciski na inne, wszystko wróciło do normy. Od jakiegoś miesiąca problem znowu powrócił + tarcza, która jest przyblokowana w prawym kole (klocek o nią trze cały czas). Ewidentnie czuć to przy ruszaniu po nocy, że coś blokuje to koło.

Gdy wciskam hamulec najpierw auto ściąga w prawo, bo ten tłoczek jest zapieczony i się nie cofa? Następnie lewy tłoczek wychodzi, naciska na klocek, klocek na tarczę i tor jazdy się stabilizuje...

Mam szukać kolejnych "sprawnych" zacisków? Czy zregenerować obecne? Jak się za to zabrać?

PS. Nie jest to na 100% kwestia luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym. To już jest wyeliminowane zupełnie. Przewody elastyczne są drożne w 100%, bo odpowietrzałem pod koniec lata (wymieniałem elastyki tylne) i leciało jak z kranu, zarówno przód jak i tył...

Czekam na sugestie...dziwne, że mija prawie rok, znowu zima, znowu sól...i znowu mam ten sam problem ;-(
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Lut 2013, 17:01   

zaciski muszą być zrobione z głową :)
wymontuj je. obejrzyj stan powierzchni tłoczka. nie może być wżerów. żadne tam piłowanie czy ścieranie papierem ściernym. gumki nowe i polecam elringa. ja składam powolutku, w imadle zacisk, a rączka celuje tłoczkiem. tłoczek nasmarowany płynem hamulcowym. wkręcam i nie wpycham na siłe. od razu nowy odpowietrznik i płyn. tłoczek nawet powlekam delikatnie smarem do zacisków, jesli nie smaruje go płynem ham.

prowadnice dokładnie wyczyszczone. wolę używać smarów silikonowych w samej prowadnicy pod klockiem. ale smar miedziowy tez może być.

pod przewód ze śrubą ampułową kupuje nową podkładkę miedzianą. podgrzewam delikatnie zapalniczką przed zakręceniem.

co tu nie ma działać? same tłoczki koszt ok. 30 zł za szt. mogą być np. niższe o 1-1,5mm. nie przeszkadza
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 23 Lut 2013, 20:29   

U mnie było tak samo tylko odwrotnie .
Do wymiany był przewód elastyczny .
Po wymianie wszystko ok .
Najlepsze jest to , że mechanik zmienił tylko jeden przewód , a teraz zaczęło ściągać tak jak tobie , czyli wpierw w prawo , a potem wyrównanie .
W ciemno kupiłem nowy przewód - ciekawe czy trafiłem , ale to okaże się po wymianie .

Co do podkładki miedzianej o której pisze szynszyl , to miedz zmiękcza się poprzez ogrzanie jej do czerwoności i szybkie zanurzenie w wodzie .

Pozdrawiam.
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Lut 2013, 12:46   

limus, daj znać czy pomogło :yes:
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 24 Lut 2013, 15:12   

limus napisał/a:
Co do podkładki miedzianej o której pisze szynszyl
sorry..za szybko pisałem :( mam taką gazową świeczkę i dalej jak piszesz
limus napisał/a:
grzanie jej do czerwoności i szybkie zanurzenie w wodzie .
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 24 Lut 2013, 17:54   

Do mechanika pojadę dopiero jak kupię linkę hamulca ręcznego.
Mam nadzieje , że w nadchodzącym tygodniu uda się to ogarnąć.

Pozdrawiam.

Edycja.

Auto już po naprawie .
Hamulce działają dobrze , niestety nie do końca wiadomo czy przyczyną był tylko wężyk , ponieważ mechanik czyścił także cylinderki w obydwóch zaciskach .

Pozdrawiam.
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Kwi 2013, 16:23   

Prawy zacisk zregenerowany, nadal ściąga...czyżby to przewód elastyczny nie cofał płynu?
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 2 Kwi 2013, 16:37   

gru, a ktoś go kiedykolwiek wymieniał?
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.