Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Duże spalanie
Autor Wiadomość
mefis_radom 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Radom
Wysłany: 26 Lut 2012, 17:03   [MK3] Duże spalanie

Wiem, że był i to nie jeden i nie dwa razy taki temat, ale przepatrzyłem je po 50 razy i dalej mam problem.

Chodzi o Forda Fieste 1,8 130km. Fiesta sobie lubi wypić tak od 17-18L(to jeszcze wartosci jak było cieplo) do 25-28L przy mrozach niezależnie od tego jak jeżdze, czy szybko czy wolno to poniżej tych magicznych 17L nie zszedł. I tu pojawia się moje pytanie dlaczego? Dlaczego może tyle palić, może ktoś coś podpowie. MAF sprawdzony sprawny, CPP sprawny, lambda wymieniona na sprawną, czujnik temperatury na komputer wymieniony na nowy, komputer żadnych błędów nie pokazuje. Mieszanka jest na pewno za bogata bo pięknie to czuć z wydechu no i sama końcówka wydechu jest czarna. Czasami go lubi przylać przy odpalaniu lub parkowaniu i muszę go chwilę pokręcić, żeby odpalić. Mocy raczej nie stracił i idzie jak powinien. Dzisiaj wyjąłem komputer, żeby oblookać wizualnie czy jakaś ścieżka sie nie przepaliła lub coś innego i nie wygląda na upalonego.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 26 Lut 2012, 17:07   

może wtryski uszkodzone?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mefis_radom 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Radom
Wysłany: 26 Lut 2012, 17:09   

Oprócz podmiany jest opcja weryfikacji ich sprawności?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 26 Lut 2012, 17:25   

wyjąć wsadzić w menzurki podłączyć zasilanie w paliwo czy nie przepuszczają
szczelność przewodów paliwowych i zbiornika też bym sprawdził
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27 Lut 2012, 12:53   

ja mialem taka sytuacje, ze regulator cisnienia puszczal paliwo przez przewod do kolektora. Efekt wieksze spalanie i podlanie. Aczkolwiek nie bylo to na poziomie 18 liter. Tyle to lyka jak ostro paluje
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
grzesiugm 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: siewierz
Wysłany: 1 Mar 2012, 18:58   

A ja dobrze radze , wywalić katalizator!!

Miałem teraz tak że auto zaczeło strasznie dużo palić a pewnego dnia rano już nie odpaliło,

przekopałem całe auto co sie mogło stać a tu nagle mnie świeciło sprawdziłem drożność wydechu i eureka wywaliłem środek katalizarora i auto jak nowe:)
 
 
Icek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Mar 2012, 21:23   

Przy zapchanym wydechu spadek mocy bylby odczuwalny, silnik wydawal by dzwiek turbiny jak by zasysal bardzo duzo powietrza tak bylo u mnie gdy mialem koncowy wydech zapchany.


Ja proponuje sprawdzic regulacje luzu zaworowego moze cos z samoregulatorem sie stalo albo kompresia umarla bo moze ktorys cylinder nie pracuje moja strzala spalila 50litrow na setke a dokladnie na 5 litrach zrobilem 10 km i okazalo sie ze czwarty cylinder nie pracowal a objawy to na zimnym chodzil troszke jak traktor i rzucalo lekko silnikiem po rozgrzaniu troszke inaczej a jak przerzucalem na gaz to objawy jak by mijaly ale gazu i tak 16-18 spalal.
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 1 Mar 2012, 21:41   

Icek, nie wiem jak chcesz sprawdzić regulacje luzu zaworowego w zeteku :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Icek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Mar 2012, 21:45   

Nie mowie zeby wsadzic szczelinomierz i sprawdzac.
Na poczatek sprawdzic czy chodzi na wszystkich garach bo spalanie 25 to nawet jak bym odpiol wszystkie czujniki to by tyle nie spalil
 
 
 
mefis_radom 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Radom
Wysłany: 4 Mar 2012, 10:15   

Wszystkie cylindry pracują tak jak powinny i tego jestem pewny, a z kompresją raczej też nie ma problemu bo w bardzo duże mrozy pięknie odpalał. Katalizatora nie ma.

Aktualnie mam trochę utrudnione zadanie, bo fiesta przestała dawać oznaki życia. na 90% komp padł.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 4 Mar 2012, 12:28   

mefis_radom napisał/a:
a z kompresją raczej też nie ma problemu bo w bardzo duże mrozy pięknie odpalał


ale to jest słaby wyznacznik, bo moje 1.1 o pożalsieboże kompresji też palilo od strzała przy każdej temperaturze :)
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Mar 2012, 12:44   

mefis_radom, A jak wygląda dolot,filtr powietrza,świeczki kable-tu bym zaczął poszukiwania,bo nic nie wspominasz o tum. Miałem taki przypadek przez filtr powietrza paliła 18l ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 4 Mar 2012, 20:26   

Jakby Ci się udało odpalić na tym kompie , to sprawdź "tuningową zworkę"
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
Icek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 4 Mar 2012, 20:46   

Z twoim problemem to chyba nikt nie bedzie wstanie pomoc ci przez internet ja jedynie od siebie moge dodac iz jak moja chodzila na 3 garach to tez odpalal od strzala najlepiej sprawdzic zdejmujac przewod ze swiecy na odpalonym silniku i zobaczyc czy bedzie jakas zmiana w pracy silnika u mnie nie bylo zadnej roznicy przy zdejmowaniu przewodu z 4 cylindra

A druga sprawa to sterownik-komputer pada praktycznie na samym koncu wiec ja bym problemu szukal gdzie indziej
 
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 4 Mar 2012, 20:52   

Icek, Bez obrazy , ale pierd..... jak potłuczony. mefis nie jest "palcem robiony" i wie jak wygląda brak kompresji, albo wypadanie zapłonu na jednym cylindrze. I to nie powodowałoby takiego wzrostu spalania.
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
Icek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Mar 2012, 20:22   

Brak zapalenia mieszanki na jednym cylindrze nie powoduje wzrostu spalania ? Hahahha to sobie odlacz 2 gary to ci mniej spali.
 
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 5 Mar 2012, 20:59   

Icek na litość boską :kaput: Jeżeli, Ty masz problem ze stwierdzeniem czy silnik chodzi na wszystkich garach i musisz , do sprawdzenia tego ściągać przewody na pracującym silniku i jeszcze chcesz popychacze hydrauliczne sprawdzać ,to błagam nie pisz w mechanice ;-|


A wracając do tematu. Mefis rozrusznik kręci czy kpl kaput?
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.