[Ogólny] Słabe ładowanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 22:45 [Ogólny] Słabe ładowanie akumulatora
|
|
|
Widzialem tematy ze slabym ladowaniem, ale nie znalazlem nic pomocnego.
Mrozy, ciezkie odpalanie, rozladowany akumulator, myslalem ze to normalne, ale dzis sprawdzilem sobie ladowanie, oto "tabelka":
Silnik wylaczony : 12,5
Silnik na wolnych obrotach : 13,7
Silnik na wysokich obrotach : 13,7
Silnik na niskich obrotach z wlaczonymi swiatlami, nawiewem i radiem :11,9
Silnik na wysokich obrotach z wlaczonymi swiatlami, nawiewem i radiem : 12.0
Jak widac na wysokich obrotach ladowanie nie rosnie, dzis jezdzilem duzo bez swiatel i radia i wkoncu pali mi normalnie, akumulator wyciagnolem do domu i jutro sprawdze jeszcze jak on sie trzyma poza samochodem przez noc.
Kontrolka dziala napewno, pasek klinowy dobry napewno, jutro sprawdzam styki i chcialbym prosic o rade co jeszcze moge zrobic na wlasna reke co by pomoglo. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Lut 2012, 18:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
diodi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:06
|
|
|
Witam.Wymienić regulator napięcia na obciążeniu ma pokazać min 13,5V. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:13
|
|
|
diodi napisał/a: | Witam.Wymienić regulator napięcia na obciążeniu ma pokazać min 13,5V. Pozdrawiam |
Bylbym wdzieczny za jakies foto, bo nie wiem ktory to jest na allegro. |
|
|
|
|
diodi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:20
|
|
|
Witam. Kolego wyciągnij alternator i tam na dwóch śróbkach jak pamiętam piatkach na klucz 8 jest przykręcony regulator napięcia http://allegro.pl/regulat...072214007.html, masz linka mam nadzieję ze mnie nikt nie zje za link. Pozdrawiam |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 01:56
|
|
|
Ja bym poprawił połączenia. Widać że regulator działa poprawnie chyba, że z jakiegoś powodu coś ograniczało by jego prąd. Ale zacząć należy od poprawienia masy silnika i połączenia na rozruszniku gdzie łączy się + klema z alternatorem. Jeśli chcesz mieć pewność czy to wina połączeń zmierz napięcie na zacisku B+ alternatora względem jego masy. Jeśli pod obciążeniem bedzie 13,7 znaczy się, że alternator i regulator jest dobry.
Sprawdź też naciąg paska. Oprzyj palec o wentylator alternatora i spróbuj obrócić . Jeśli nie będziesz miał tyle siły naciąg jest ok. jeśli pasek się poślizgnie należy go wymienić jeśli jest wyślizgany bądź naciągnąć. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 07:28
|
|
|
Tak się zachowuje alter jak ma sprawny regulator z długością szczotek równą zero,,, przynajmniej tak zaobserwowałem u siebie,,, jakiś dobrych rad co sprawdzić, jak regulator wymienić pisać mi się nie chce |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 19:29
|
|
|
Proba obrocenia altka przy nacisku na łopatki sie udala, ale nic sie nie slizgalo... calkiem latwo chodzi razem z calym paskiem i wszystkimi kolami pasowymi... wszystko sie kreci a sila nacisku naprawde nie wielka i co teraz?
Narazie pozwola sobie wymontowac alternator i rozlozyc, sprawdze jak wygladaja szczotki po czym zapewne je wymienie bo z tego co wiem to 7 lat nie byl ruszany alternator.
Jak sprawdzic regulator czy nadaje sie do wymiany? zlozyc i sprawdzic ladowanie z nowymi szczotkami poprostu? i jesli bedzie ok tzn. ze regluator tez jest w porzadku? |
_________________ MojitoProject
|
|
|
|
|
diodi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:09
|
|
|
Witam. Szczotki i regulator to jedno urządzenie więc nie wymienisz samych szczotek tylko całość. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:16
|
|
|
wydaje mi sie czy mylisz regulator ze szczeko-trzymaczem? Popraw mnie jesli sie myle ale wydaje mi sie ze z jakimis tam przerobkami, rozlutowaniem i lutowaniem nowych szczotek dla sie to zrobic bez wymiany regulatora? |
_________________ MojitoProject
|
|
|
|
|
diodi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:29
|
|
|
Witam. Jeśli już to szczotkotrzymacz a co do drugiego to powiem tak za 13 zł bo tyle w rzeszowie kosztuje regulator to bym się nie bawił, co do wymiany samych szczotek to skąd wiesz jaką mają twardość, za twarde zniszczą komutator za miękie zniszczą same siebie w bardzo krótkim czasie więc zastanów sie nad sensem pracy, czy lepiej wymienić całość za niewielki kosz czy nie długo caly alternator za dużo większy koszt, wybór zostawiam tobie. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:31
|
|
|
niestety problem polega na tym ze w moim sklepie powiedzieli ze za rgulator zaplace 60 zl a za szczotki 14zl (nie bosch)- licza to jako osobne czesci wiec rozumiem ze chyba musze zmienic sklep -.- |
_________________ MojitoProject
|
|
|
|
|
diodi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:37
|
|
|
Witam. Kolego szik rzeszów bosh 21zł a jakieś no name 13 zł takie ceny. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:39
|
|
|
Jeszcze jedno, wyslales mi tu link na allegro z regulatorem napiecia, gdzie tam sa szczotki? |
|
|
|
|
diodi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:42
|
|
|
Kolego regulator i szczotki to nieodłączna częśc jak widać na zdjęciu jak nie widać to podaję drugie zobacz dokładnie http://allegro.pl/regulat...2072214007.html mam nadzieję że tym razem widać dokładnie |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 07:51
|
|
|
Jak masz alternator boscha to regulator napięcia, szczotkotrzymacz to jeden element, jak masz szczotki lutowane to możesz się bawić w wymianę, a jak nie to kup regulator za 15 złotych (zapewne od poloneza, wygląda tak samo tylko nie pisze na nim Ford tylko FSO) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 16:13
|
|
|
JoeMix napisał/a: | możesz się bawić w wymianę, a jak nie to kup regulator za 15 złotych (zapewne od poloneza, wygląda tak samo tylko nie pisze na nim Ford tylko FSO) |
Z poloneza nie pasuje chyba że do alternatora Magneti Marelli
W polonezie nigdy nie było boscha.
Był tylko lucas/magneti i Delco reamy/elmot świdnik. NIC WIĘCEJ !
To jest elmot/dalco
http://allegro.pl/polonez...2064269570.html
a to megneti/lucas stosowane w polonezie 1.4 Rover
http://allegro.pl/regulat...2110436010.html
Najśmieszniejsze jest to że całe alternatory są zamienne tylko zdaje sie polonez rover <-> fiesta escort CVH. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lut 2012, 16:27
|
|
|
diodalodz, nie wiem, zaskoczyłeś mnie, to że regulator jest polonezowy stwierdzono w sklepie, powtarzam to co najmniej 10 lat, i chyba pierwszy raz mnie ktoś prostuje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Lut 2012, 01:48
|
|
|
diodalodz na forum jestem niedlugo a juz wiem ze JoeMix'a zgasic to duze osiagniecie
Jesli chodzi o moj problem to naciagnolem pasek, teraz nie da sie go obrocic a ladowanie wzroslo do 13,8 na wolnych obrotach bez obciazenia i 12,3 na wolnych z obciazeniem jednak najwazniejsze ze na srednich obrotach z obciazeniem rosnie do 13,5. Posprawdzam to jeszcze przez pare dni i jesli nie bedzie sie pogarszac to zostawie jak jest a z regulatorem pobawie sie jak sie ociepli.
Pozdrawiam i dzieki |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2012, 02:05
|
|
|
Pontoniento, naciągnij sobie mocno pasek po pompę wody będziesz lada chwila zmieniał a potem łożyska w alternatorze,,, ja mam pasek luźno, ze kręcąc alternatorem za wiatraczek, silnik toi w miejscu bo się ślizga na pasku i 13,5V pod pełnym obciążeniem to nie problem, choć jak w kałuże wjadę to czasem piszczy,,, po to jest \regulator napięcia by regulował napięcie a nie by zależało ono od obrotów alternatora,,, a poślizg rzędu +/- 1000 obrotów powinien być bez znaczenia, tzn, napięcie spada na chwile jak alter się ślizgnie, po chwili powinno wrócić do normy,,, 12,3V to jest poniżej krytyki bo napięcie akumulatora to jest 12,6V wiec albo masz tak zwalony pasek ze alternator pod obciążeniem się prawie zatrzymuje, albo jednak coś nie tak z regulatorem i okolicami ewentualnie z połączeniami,,,
BTW, trudno mnie zgasić bo więcej jak połowę Twojego życia Pontoniento, spędziłem z nosem pod maską Fiesty mk1/2,,, problem taki że w 95% były to moje fiesty, Dioda ma większe spojrzenie na świat, bo nie tylko pod swoją maską grzebał,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pontoniento
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Lut 2012, 02:48
|
|
|
No widzisz, ja mialem dokladnie tak samo ale ladowanie bylos słabe. Wg. mnie gdyby szczotki byly do wymiany to nie bylo by ladowania wcale i z zapalonymi swiatlami samochod odpalilbym tylko raz. Regulator, jak mowie sprawdze na wiosne akumulator mam 7 letni, 12,3 to jeszcze dobry wynik. ale postanowilem przebrnac ta zime i na nastepna kupic nowy.
Z tego co mowisz to dosyc delikatna konstrukcja, ze stanu jaki ty masz podciagnolem pasek o jakies 5 mm i nie wydaje mi sie zeby az takie destrukcyjne dzialanie to mialo, juz raz samochod mial mi wybuchnac |
_________________ MojitoProject
|
|
|
|
|
|