Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: akumulator, alternator, ladowanie, regulator napiecia

[Ogólny] Słabe ładowanie akumulatora
Autor Wiadomość
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lut 2012, 22:45   [Ogólny] Słabe ładowanie akumulatora

Widzialem tematy ze slabym ladowaniem, ale nie znalazlem nic pomocnego.

Mrozy, ciezkie odpalanie, rozladowany akumulator, myslalem ze to normalne, ale dzis sprawdzilem sobie ladowanie, oto "tabelka":

Silnik wylaczony : 12,5
Silnik na wolnych obrotach : 13,7
Silnik na wysokich obrotach : 13,7
Silnik na niskich obrotach z wlaczonymi swiatlami, nawiewem i radiem :11,9
Silnik na wysokich obrotach z wlaczonymi swiatlami, nawiewem i radiem : 12.0

Jak widac na wysokich obrotach ladowanie nie rosnie, dzis jezdzilem duzo bez swiatel i radia i wkoncu pali mi normalnie, akumulator wyciagnolem do domu i jutro sprawdze jeszcze jak on sie trzyma poza samochodem przez noc.

Kontrolka dziala napewno, pasek klinowy dobry napewno, jutro sprawdzam styki i chcialbym prosic o rade co jeszcze moge zrobic na wlasna reke co by pomoglo.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Lut 2012, 18:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
diodi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: rzeszów
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:06   

Witam.Wymienić regulator napięcia na obciążeniu ma pokazać min 13,5V. Pozdrawiam
 
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:13   

diodi napisał/a:
Witam.Wymienić regulator napięcia na obciążeniu ma pokazać min 13,5V. Pozdrawiam


Bylbym wdzieczny za jakies foto, bo nie wiem ktory to jest na allegro.
 
 
 
diodi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: rzeszów
Wysłany: 12 Lut 2012, 23:20   

Witam. Kolego wyciągnij alternator i tam na dwóch śróbkach jak pamiętam piatkach na klucz 8 jest przykręcony regulator napięcia http://allegro.pl/regulat...072214007.html, masz linka mam nadzieję ze mnie nikt nie zje za link. Pozdrawiam
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Lut 2012, 01:56   

Ja bym poprawił połączenia. Widać że regulator działa poprawnie chyba, że z jakiegoś powodu coś ograniczało by jego prąd. Ale zacząć należy od poprawienia masy silnika i połączenia na rozruszniku gdzie łączy się + klema z alternatorem. Jeśli chcesz mieć pewność czy to wina połączeń zmierz napięcie na zacisku B+ alternatora względem jego masy. Jeśli pod obciążeniem bedzie 13,7 znaczy się, że alternator i regulator jest dobry.
Sprawdź też naciąg paska. Oprzyj palec o wentylator alternatora i spróbuj obrócić . Jeśli nie będziesz miał tyle siły naciąg jest ok. jeśli pasek się poślizgnie należy go wymienić jeśli jest wyślizgany bądź naciągnąć.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lut 2012, 07:28   

Tak się zachowuje alter jak ma sprawny regulator z długością szczotek równą zero,,, przynajmniej tak zaobserwowałem u siebie,,, jakiś dobrych rad co sprawdzić, jak regulator wymienić pisać mi się nie chce <było>
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Lut 2012, 19:29   

Proba obrocenia altka przy nacisku na łopatki sie udala, ale nic sie nie slizgalo... calkiem latwo chodzi razem z calym paskiem i wszystkimi kolami pasowymi... wszystko sie kreci a sila nacisku naprawde nie wielka i co teraz?

Narazie pozwola sobie wymontowac alternator i rozlozyc, sprawdze jak wygladaja szczotki po czym zapewne je wymienie bo z tego co wiem to 7 lat nie byl ruszany alternator.
Jak sprawdzic regulator czy nadaje sie do wymiany? zlozyc i sprawdzic ladowanie z nowymi szczotkami poprostu? i jesli bedzie ok tzn. ze regluator tez jest w porzadku?
_________________
:) MojitoProject :)
 
 
 
diodi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: rzeszów
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:09   

Witam. Szczotki i regulator to jedno urządzenie więc nie wymienisz samych szczotek tylko całość. Pozdrawiam
 
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:16   

wydaje mi sie czy mylisz regulator ze szczeko-trzymaczem? Popraw mnie jesli sie myle ale wydaje mi sie ze z jakimis tam przerobkami, rozlutowaniem i lutowaniem nowych szczotek dla sie to zrobic bez wymiany regulatora?
_________________
:) MojitoProject :)
 
 
 
diodi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: rzeszów
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:29   

Witam. Jeśli już to szczotkotrzymacz a co do drugiego to powiem tak za 13 zł bo tyle w rzeszowie kosztuje regulator to bym się nie bawił, co do wymiany samych szczotek to skąd wiesz jaką mają twardość, za twarde zniszczą komutator za miękie zniszczą same siebie w bardzo krótkim czasie więc zastanów sie nad sensem pracy, czy lepiej wymienić całość za niewielki kosz czy nie długo caly alternator za dużo większy koszt, wybór zostawiam tobie. Pozdrawiam
 
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:31   

niestety problem polega na tym ze w moim sklepie powiedzieli ze za rgulator zaplace 60 zl a za szczotki 14zl (nie bosch)- licza to jako osobne czesci wiec rozumiem ze chyba musze zmienic sklep -.-
_________________
:) MojitoProject :)
 
 
 
diodi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: rzeszów
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:37   

Witam. Kolego szik rzeszów bosh 21zł a jakieś no name 13 zł takie ceny. Pozdrawiam
 
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:39   

Jeszcze jedno, wyslales mi tu link na allegro z regulatorem napiecia, gdzie tam sa szczotki?
 
 
 
diodi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: adrian
Wiek: 48
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 19
Skąd: rzeszów
Wysłany: 14 Lut 2012, 22:42   

Kolego regulator i szczotki to nieodłączna częśc jak widać na zdjęciu jak nie widać to podaję drugie zobacz dokładnie http://allegro.pl/regulat...2072214007.html mam nadzieję że tym razem widać dokładnie
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lut 2012, 07:51   

Jak masz alternator boscha to regulator napięcia, szczotkotrzymacz to jeden element, jak masz szczotki lutowane to możesz się bawić w wymianę, a jak nie to kup regulator za 15 złotych (zapewne od poloneza, wygląda tak samo tylko nie pisze na nim Ford tylko FSO)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lut 2012, 16:13   

JoeMix napisał/a:
możesz się bawić w wymianę, a jak nie to kup regulator za 15 złotych (zapewne od poloneza, wygląda tak samo tylko nie pisze na nim Ford tylko FSO)

Z poloneza nie pasuje chyba że do alternatora Magneti Marelli
W polonezie nigdy nie było boscha.
Był tylko lucas/magneti i Delco reamy/elmot świdnik. NIC WIĘCEJ !
To jest elmot/dalco
http://allegro.pl/polonez...2064269570.html
a to megneti/lucas stosowane w polonezie 1.4 Rover
http://allegro.pl/regulat...2110436010.html

Najśmieszniejsze jest to że całe alternatory są zamienne tylko zdaje sie polonez rover <-> fiesta escort CVH.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lut 2012, 16:27   

diodalodz, nie wiem, zaskoczyłeś mnie, to że regulator jest polonezowy stwierdzono w sklepie, powtarzam to co najmniej 10 lat, i chyba pierwszy raz mnie ktoś prostuje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Lut 2012, 01:48   

diodalodz na forum jestem niedlugo a juz wiem ze JoeMix'a zgasic to duze osiagniecie ;)

Jesli chodzi o moj problem to naciagnolem pasek, teraz nie da sie go obrocic a ladowanie wzroslo do 13,8 na wolnych obrotach bez obciazenia i 12,3 na wolnych z obciazeniem jednak najwazniejsze ze na srednich obrotach z obciazeniem rosnie do 13,5. Posprawdzam to jeszcze przez pare dni i jesli nie bedzie sie pogarszac to zostawie jak jest a z regulatorem pobawie sie jak sie ociepli.
Pozdrawiam i dzieki
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lut 2012, 02:05   

Pontoniento, naciągnij sobie mocno pasek po pompę wody będziesz lada chwila zmieniał a potem łożyska w alternatorze,,, ja mam pasek luźno, ze kręcąc alternatorem za wiatraczek, silnik toi w miejscu bo się ślizga na pasku i 13,5V pod pełnym obciążeniem to nie problem, choć jak w kałuże wjadę to czasem piszczy,,, po to jest \regulator napięcia by regulował napięcie a nie by zależało ono od obrotów alternatora,,, a poślizg rzędu +/- 1000 obrotów powinien być bez znaczenia, tzn, napięcie spada na chwile jak alter się ślizgnie, po chwili powinno wrócić do normy,,, 12,3V to jest poniżej krytyki bo napięcie akumulatora to jest 12,6V wiec albo masz tak zwalony pasek ze alternator pod obciążeniem się prawie zatrzymuje, albo jednak coś nie tak z regulatorem i okolicami ewentualnie z połączeniami,,,

BTW, trudno mnie zgasić bo więcej jak połowę Twojego życia Pontoniento, spędziłem z nosem pod maską Fiesty mk1/2,,, problem taki że w 95% były to moje fiesty, Dioda ma większe spojrzenie na świat, bo nie tylko pod swoją maską grzebał,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Lut 2012, 02:48   

No widzisz, ja mialem dokladnie tak samo ale ladowanie bylos słabe. Wg. mnie gdyby szczotki byly do wymiany to nie bylo by ladowania wcale i z zapalonymi swiatlami samochod odpalilbym tylko raz. Regulator, jak mowie sprawdze na wiosne akumulator mam 7 letni, 12,3 to jeszcze dobry wynik. ale postanowilem przebrnac ta zime i na nastepna kupic nowy.

Z tego co mowisz to dosyc delikatna konstrukcja, ze stanu jaki ty masz podciagnolem pasek o jakies 5 mm i nie wydaje mi sie zeby az takie destrukcyjne dzialanie to mialo, juz raz samochod mial mi wybuchnac :P
_________________
:) MojitoProject :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci
Brak nowych postów [MK3] Słabe ładowanie czy akumulator ?
Metos22 Elektryka ogólna 14 7 Gru 2013, 13:06
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] Słabe ładowanie i temperatura nawiewu
laura Elektryka ogólna 25 3 Gru 2013, 01:33
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] Za słabe ładowanie oraz NIGDY nie świeci się kontrolka
Gość Mechanika 19 26 Wrz 2009, 22:51
BerciQ


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.