Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:36 |
[MK6] 1.4 TDCI Szarpanie na drugim biegu przy przyspieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
shaquy
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 15 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 10 Lut 2012, 07:53 [MK6] 1.4 TDCI Szarpanie na drugim biegu przy przyspieszaniu
|
|
|
Niech już zima się skończy:).
Panowie i Panie,
wczoraj miałem wyprawę z Kalisza do Poznania i z powrotem. Warunki kiepskie, dużo błota pośniegowego. Jakieś 30 km przed Kaliszem poczułem, że Fieścina szarpie/faluje na 2 biegu.
Taki efekt występuje przy delikatnym dodawaniu gazu, przy obrotach między 1500-2300.
Wiem, że z niskich obrotów potrafi czasem szarpnąć, ale takiego efektu wcześniej nie było.
Co może być grane?
Fiesta MK6 1.4TDCI rok 11.2003
Przebieg 121.000km nieudokumentowany. Od 2005 roku w Polsce. Jeżeli przebieg został ztuningowany to na 100% po roku użytkowania w Niemczech, gdzie była lekko puknięta z przodu.
Do tej spory auto spisywało się perfekcyjnie poza drobnymi problemami z odpalaniem, które minęły.
Dodam jeszcze, że silnik pracuje ładnie i równo. |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Lut 2012, 18:14
|
|
|
No u mnie raz wywaliło podobne efekty- zaczął szarpać, głośno pracować, potem obroty wariowały i wywaliło przy tym EAC FAIL. To odłączyłem aku, wtyczkę od czujnika ciśnienia, podłączyłem i więcej się nie odezwało już. Że szarpie.. hmmm u mnie na przykład szarpie jak powoli przyspieszam z bardzo niskich obrotów i tak do 1500. Jak od razu geja w podłogę wduszę to nie szarpie- u mnie to wina powietrza w paliwie- skądś siorbie powietrze :/.
Dwumaskę też pewnie masz, ale raczej od tak sobie dwumasowe koło nie da o sobie znać.
Podjedź na kompa. Może jakieś błędy zarejestrowały się. |
|
|
|
|
Alfx
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Robert
Wiek: 55 Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 12 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 10 Lut 2012, 18:51
|
|
|
Skłaniam się ku kiepskiej jakości olejowi, z którego przy niskiej temperaturze mogła się wytrącić parafina... |
_________________ No to Jadziem!....
|
|
|
|
|
shaquy
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 15 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 10:33
|
|
|
Jeśli chodzi o olej to Mobil 0/40. Paliwo od kiedy mam Fiestę to zawsze Verva.
To że potrafi szarpnąć z niskich obrotów to wiem, tak jak pisałem.
Wczoraj wyjechałem w celach rozpoznawczych i jak na złość ani razu nie szarpnął powyżej 1500 obrotów, a kiedy wyjechałem do pracy to prawie za każdym razem szarpał w przedziale jaki podałem i tylko na drugim biegu.
Komputer nie pokazuje błędów. Silnik poza ww. objawami działa bardzo równo i cicho jak na diesla.
Te roczniki mają dwumas, tak? A co z EGR? Na forum Forda znalazłem wątek, że to może być przyczyna tego czegoś. |
|
|
|
|
gomaniak
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 18 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 13:39
|
|
|
Czy te Wasze szarpnięcia to powiedzmy tak jakby na ułamek sekundy nastąpiła przerwa w dostarczaniu ropy do silnika? Bo u mnie to tak wygłąda ale sporadycznie zdażało mi sie to latem w okresach ciepłych a teraz zimą trochę częściej i nie wykazuje żednych błędów więc może to być tylko paliwo? tankuję na stale na BP.
A filtr paliwa nie ma z tym nic wspólnego ? |
|
|
|
|
mysza2807
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: CL
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 12 Skąd: Uk
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 16:06
|
|
|
Mialem taki sam problem.
Okazalo sie ze pekla rurka od pompki vacuum.
Oczywiscie czesci zamiennej nie znalazlem ale latwo zrobic cos takiego samemu.
Oryginalna rurka podcisnienia ma srednice 9mm ja uzylem rurki FESTO o grubosci 8mm
I lacznika 8mm
Efekt koncowy:
I pomoglo jak reka odjol!!! |
|
|
|
|
gomaniak
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 18 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 16:23
|
|
|
a do czego służy ta pompka ? |
|
|
|
|
mysza2807
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: CL
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 12 Skąd: Uk
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 16:56 a do czego służy ta pompka ?
|
|
|
Jest to pompa wyporowa, gdzie elementem wytwarzającym podciśnienie są łopaty wirnika umieszczonego mimośrodowo.
Wirnik został umieszczony w ten sposób by uzyskać zmniejszenie komory a co za tym idzie spręż powietrza, które jest tłoczone do komory rozrządu silnika - coś na zasadzie strzykawki gdzie z jednej strony medium jest zasysane a z drugiej powietrze jest przetłaczane
Smarowanie wirnika odbywa się olejem silnikowym, który w sprawnie działającej pompie jest zawracany z powrotem do komory rozrządu.
Nowa dawka powietrza jest dostarczana do pompy przez tzw. filterki membranowych elektrozaworów układu EGRa.
Pompa jest jedno-obiegowa - posiada dwa wejścia - jedno poprzedzone zaworem zwrotnym od serwa pompy hamulcowej - drugie, przez filterki elektrozaworów układu EGRa
GOOLE PRAWDE CI POWIE!!!! |
|
|
|
|
wodzuboro
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: gorzów
|
Wysłany: 16 Mar 2012, 16:16
|
|
|
a powiedz czy ta poma vacu możę nie działać i wywalać bład eac jeśli ten elektozawór szwankuje?? bo u mnie w jednej fieście ten eletrozaworek tak buczy i czuć że działa a w drugiej nie i mam eac fail po odpaleniu i przjechaniu z 500 m i bład egeeru wywala:( |
|
|
|
|
|