Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:42
[MK3] 1.8D - prawdopodobnie zamarznięte paliwo
Autor Wiadomość
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 6 Lut 2012, 12:59   [MK3] 1.8D - prawdopodobnie zamarznięte paliwo

Witam. W związku z arktycznymi mrozami jakie ostatnio nas nękają pojawił sie giga -problem. Chcąc zaoszczędzić zrobiłem straszna głupotę - zatankowałem auto BioDieslem, bo takie akurat miałem "pod ręką" <8> Oczywiście dolałem do tego depresatora - chyba Diesola i dodatkowo - co przypuszczam było gwoździem do trumny - zalałem z jakieś 200-300ml denaturatu. Wszystko było ok, aż na trasie jak jechałem auto zaczeło zwalniac i sie dusić, aż w końcu zgasło. I tak z 5 razy. Auto zostało zaholowane do garazu wujka, wymieniony został filtr paliwa. Jeżdziło dzien, teraz dokładnie ta sama sytuacja. Nie mam dostepu do cieplego garażu, a grzanie garażu lampa na benzyne mija sie z celem, więc nie moge autka ogrzać. Obawiam się że z paliwa zrobiły sie gluty i przytykaja układ i filtr. Nie zapowiada sie, żeby robiło sie ceplej, a ja potrzebuje auta:/ zastanawiałem sie nad spuszczeniem paliwa, ale nie mam pojecia, czy bak posiada jakis korek spustowy albo dziure, gdziemozna by bylo wlozyc szlauch i spuscic albo wypompowac. Ma ktos moze schemat ukladu paliwa wraz z bakiem z fiesty 1.8D? zastanwiam sie, czy przeplukanie paliwem z 2 -3 razy filtra wystarczy, bo znowu 45 zl wydawac na filtr to srednio...Czy polaczenie depresatora i denaturatu moglo stworzyc problem? Czy to raczej polaczenie kiepskiego paliwa i syfu z dna baku spowodowalo takie problemy? Czy ktos kiedys czyscil bak i wie jak sie za takie cos zabrac? Czy raczej przy tych mrozach wystarczyloby spuscic tyle ile sie da, przeplukac filtr, zalac dobrym paliwem z depresatorem i przepalic? Bardzo prosze o pomoc... :9:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lut 2012, 13:10   

modytom napisał/a:
ale nie mam pojecia, czy bak posiada jakis korek spustowy albo dziure
Nie, albo musisz rozebrać układ paliwowy i tą rurką co silnik bierze, albo przez wlew paliwa,,,
modytom napisał/a:
Czy ktos kiedys czyscil bak i wie jak sie za takie cos zabrac?
Demontaż zbiornika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 6 Lut 2012, 13:24   

Hmm, aha. A jakbym spróbował wymontować filtr i przepłukać go benzyna i do baku dolac z 3 litry beny, dałoby to cos? Może bena by rozpuściła ewentualny syf czy gluty i upłynniłaby rope?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lut 2012, 14:24   

Może jak lato przyjdzie, nie ma cudów, co byś tam nie dolał do baku, to musi to temperaturę pokojową wszystko złapać,,, a potem jak temperatura spadnie to sytuacja wtedy się nie powtórzy,,, czyli w skrócie, coś na zamarzanie paliwa dolewamy jak paliwo jest ciekła a nie już zamarznięte,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 732
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Lut 2012, 19:00   

modytom napisał/a:
Czy polaczenie depresatora i denaturatu moglo stworzyc problem?


Połączenie BIO oraz denaturatu stworzyło problem.
NIGDY NIE WLEWAJ DENATURATU DO ON! Denaturat ścina zwykły ON, a z BIO robi GLUTY.
Poza tym do BIO nie trzeba lać depresatorów - zimą to paliwo spełnia normy w zakresie krzepnięcia/zamarzania paliw, i z mojego prywatnego doświadczenia wynika że lepiej się trzyma na mrozie niż ON. Poza tym większość depresatorów produkowanych jest dla ON/PB, a nie dla BIO, i ciężko stwierdzić jak się zachowają w połączeniu z BIO.
Teraz jedyne co możesz zrobić to zlać to paliwo - w sensie przepompować za pomocą jakiejś pompki ręcznej/elektrycznej, ale z pominięciem filtra.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 6 Lut 2012, 21:53   

Ufff, nie było łatwo i jeszcze ten mróz...No ale zrobiłem tak: wyjałem filtr, zalałem 2 razy benzyna, rozgrzałem na palniku, wypłukałem i zamontowałem. Bak zdemontowałem z bratem i wujkiem (łamiąc przy tym jedna śrubę ;/ ), smok zdjąłem od góry pod tylna kanapą (bo bez zdjęcia baku nie dało sie go odkręcić) i pompka ręczna wypompowałem biopaliwo do baniek, żeby zaląć auto nim jak juz bedzie ciepło, czyl iw lato. No i przy spuszczaniu paliwa jasno było widać, że przyczyna problemu nie był tyle denaturat, co wytrącona parafina, która w postaci (wyglądało to jak taka kra na rzece) białego "lodu" pływała na powierchni mieszanki. Zalałem na Shelu do pełna dieslem, dodałem depresatora, dobrym dieslem zalałem przepłukany benzyna i rozgrzany uprzednio filtr, kompresorem przedmuchalismy takze caly przewod od filtra az do baku. No i jak jechalem wszystko bylo ok, nie dlawil sie i moc nie spadala. Mam nadzieje ze problem zostal zazegnany, bo jak nie , to sie zalamie....

EDIT: Czy ktos sie orientuje, czy w paliwie, w moim przypadku spuszczone BIO jak postoi do lata w cieple, czy wytrącona parafina rozpuści sie i znowu połączy z paliwem? Czy bedzie mozna bez obaw go wlac jak juz bedzie ciepło?
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 6 Lut 2012, 22:50   

bio jak się zrobi koło zera już będzie wyglądało w porządku i możesz je lać jak będzie cieplej.

Co do dolewania denaturatu to odradzam - jeszcze bardziej przyczynia się do kaszy w paliwie.

Depresator czy jakieś dodatki można lać, ja leje naftę, bo działa tak samo albo i lepiej a jest tania i ma niższą temp zapłonu.

ogólnie możesz też dolewać też mixolu do paliwa (nawet litr na 60litrów on) trochę przeczyści wtryskiwacze auto lepiej pracuje.

Odradzam benzynę - fakt ma niższą temp zapłonu i zapobiega w jakimś stopniu wytrącani się parafiny ale jest sucha i źle działa na silnik(ropa jest tłusta a do tego pompa tryskowa jest smarowana tylko ropą w naszych fordach - dlatego lepiej naftę dawać lub specjalne dodatki)
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 6 Lut 2012, 22:57   

modytom, Nie no stary masz mistrza na miesiac LUTY !! za:
modytom napisał/a:
wyjałem filtr, zalałem 2 razy benzyna, rozgrzałem na palniku, wypłukałem i zamontowałem.

Ja rozumiem wszystko ale mogles kupic nawet glupi filtr z 4max-a za 25zl...
Do tego uklad paliwowy diesla to taka fajna konstrukcja w ktorej musi byc czystosc i brak powietrza...
Dla tego ze:
Jesli miales gluty (wytracona parafine) to znaczy ze musisz wyplukac wszystko to co jest wlasnie w tym ukladzie, lacznie z pompa paliwowa, przewodami wysokiego cisnienia a w najgorszym przypadku wtryskami (bo tez bywa i tak)....
Powietrze wiadomo co robi z dieslem i tu sie rozwodzic na tym faktem nie bede...
Nie wlewa sie juz zakrzepnietego paliwa, idzie to albo do pieca albo w kibel lub na podpalke do grila o ile lubisz swoje auto...

Rkalitka, ale nie z dentka, ja cie prosze... wiesz ze to nawet przy +10*C nie odpusci i nie bedzie mialo tych wlasnosci co miec powinno... :) no po kim jak po kim ale po Tobie bym sie tego nie spodziewal :)
_________________

 
 
 
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 6 Lut 2012, 23:09   

To jak, 40 litrow paliwa mam wywalic ;/ ? A jak przecedzę przez jakąs ponczoche i bede dolewał tak z pare litrów do zwykłej ropki w lato to nie przepali? Bo szkoda troszke. A co do filtra - aktualnie mam u siebie tylko takie za 40-50 zł w rejonie. Filtr wymieniłem 2 dni temu, stąd moja decyzja o jego reanimacji.
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 6 Lut 2012, 23:16   

Cytat:
Rkalitka, ale nie z dentka, ja cie prosze... wiesz ze to nawet przy +10*C nie odpusci i nie bedzie mialo tych wlasnosci co miec powinno... no po kim jak po kim ale po Tobie bym sie tego nie spodziewal
_________________


Przepali i to - niech czeka do lata <8>

Ja po tej akcji wtedy z denaturatem lałem litr nafty żeby się ratować i dojechać do chaty(250km z postojami co 20-30km żeby przetykać rurki i gruszkę bo filtr już dawno był ominięty)
Potem gdy się zrobiło na plusie to przepalił i to - a właściwościach, że nie były jak powinny to wiadomo - ale chłopak 40l wachy nie ma co wylewać - gorsze rzeczy jeszcze ten silnik zobaczy i przetrwać będzie musiał :|
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 6 Lut 2012, 23:18   

Rkalitka - jestes moim mentorem;) Dzieki za słowa otuchy:P Pozdrawiam, mysle że temat mozna zamknąć i zostawic dla potomnych.
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 7 Lut 2012, 00:13   

W lato na malych dolewkach OK ale nie ze od razu dawaj mu to co zostalo zlane w zime... lubilem kazdego diesla ktorego mialem i nie zrobilem zadnemu takiego bubu...
Teraz TDCI po mimo 3 martwych swiec zapalal i dziala znowu dobrze... Honda to wiadomo zapali chociaz by nie chciala... bo to Honda... ale OK dolewaj w lato to co upusciles w karnistry w proporcji 5L (syfu) na 35 ON... Ja bym tak nie zrobil osobiscie, lecz nie jest to moje auto ani moja sprawa... :) nie odbierajac tego negatywnie...
_________________

 
 
 
Jaszczur 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 732
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 7 Lut 2012, 08:58   

modytom napisał/a:
No i przy spuszczaniu paliwa jasno było widać, że przyczyna problemu nie był tyle denaturat, co wytrącona parafina, która w postaci (wyglądało to jak taka kra na rzece) białego "lodu" pływała na powierchni mieszanki.


To był/jest właśnie denaturat w połączeniu z paliwem - tyle ile zdążył go ściąć.
Zrób sobie kiedyś eksperyment: do litra BIO, w jakiejś butelce wlewaj powoli denaturat. Dokładnie obserwuj co się dzieje. ;) <8>
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
modytom 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Chorzów
Wysłany: 9 Lut 2012, 23:55   

No nie - dzisiaj dokładnie to samo;/ Po przedmuchaniu układu spręzonym powietrzem, zatankowaniu dobrego diesla na Shellu i dolaniu depresatora dalej gasnie i sie dławi:/ Fakt, nie wymieniłem filtra paliwa, a tylko go przepłukałem - czy to kwestia tego? Jutro bede go wymieniać, a juz myśłałem że 5 dyszek zostanie w kieszeni. Czy macie jakies inne sugestie co może byc, bo jak wymienie filtr i dalej bedzie to samo to chyba sie załamie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.