| 
		[MK3] Kontrolka ciśnienia oleju w 1.1 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Bonus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sty 2010,  15:33   [MK3] Kontrolka ciśnienia oleju w 1.1
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sytuacja następująca: jest zima, przez dłuższy czas jeździłem bez wymiany oleju, ostatnio po odpaleniu na zimnym silniku, kontrolka cisnienie oleju sie zaświeca przy przekręceniu kluczyka a przy odpalaniu kontrolka gaśnie - prawidłowo razem z kontrolką aku, silnik chodzi gładko. 
 
Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia (mam wyczulony słuch i słyszę różnice), i nieco muli, wniosek słabe smarowanie, co może być przyczyną? 
 
Olej jest w silniku prawidłowy poziom. 
 
Po nowym oleju kontrolka zaświeca sie nawet szybciej, ciśnienia na pompie nie sprawdzałem (nie mam narzędzi), nie chce kupować w ciemno pompy oleju. 
 
jedyne co moge sprawdzić to stan ssaka w misce, ja podejrzewam zapchany ssak (pod korkiem wlewu jest masła troche moze to samo w misce), ale ściąganie miski to ogólnie mozolna brudna operacja w moim przypadku w mroźnym garażu.
 
 
Czy znacie moze jakiś środek który zalany do silnika rozpuści masło z brudem któro tam sie mogło zebrać? Może ktoś już miał taką sytuacje i rozwiązał problem | 
             
						
				_________________  nr gadu 5593077  | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Lut 2012,  08:05, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sty 2010,  15:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bonus, Nic nie czytasz forum,,, nie masło a majonez i nie ma środka który to rozpuści, usuwanie mechaniczne pozostaje,,, druga sprawa majonez może robić problemy na zimnym silniku kiedy jest gęsty i ma konsystencje majonezu właśnie,,, im jest bardziej podgrzany tym jest rzadszy,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sty 2010,  16:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bonus napisał/a: | 	 		  | Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia  | 	  
 
No to czarno to widzę -ze wskazaniem na te hałasy,czy to aby nie panewki mówią PA! PA!!    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sty 2010,  17:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hehe raczej nie masło :( | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bonus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sty 2010,  21:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | drjanusz napisał/a: | 	 		   	  | Bonus napisał/a: | 	 		  | Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia  | 	  
 
No to czarno to widzę -ze wskazaniem na te hałasy,czy to aby nie panewki mówią PA! PA!!    | 	   panewki robią pa pa bo niema ciśnienia smarowania? czy panewki robią pa pa jest luz i dlatego niema ciśnienia jak sie silnik nagrzeje i olej rozrzedzi? | 
             
						
				_________________  nr gadu 5593077  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Sty 2010,  21:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To zależy, trzeba by sprawdzić ciśnienie oleju w układzie,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2010,  18:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mogł tez zaworek regulacji cisnienia sie zaciac w pompie 
 
ale pompe odkrec i obejrzyj dokładnie jakby co mam taka lezec gdzies  w piwnicy | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bonus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Sty 2010,  23:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | OK. ciezko było z uszczelka z korka pomiedzy blokiem i miską ale rozebrałem, siatka ssaka czysta, nie wiem jak rurka, na gładziach cylindrów widac masło ale rzadkie, kropelki majonezu na korbowodzie, nie sprawdziłem jeszcze zaworka upustowego (upustowy sie nazywa?) w pompie (ale czy on nie służy przypadkiem zmniejszaniu ciśnienia przy wyższych obrotach?, czujnik ciśnienia do kontrolki reaguje na za wysokie ciśnienie?) | 
             
						
				_________________  nr gadu 5593077  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Sty 2010,  00:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zawór w pompie upuszcza ciśnienie w układzie jak jest za duże,,, czujnik cienienia nie reaguje na za duże ciśnienie, jedynie na za małe,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bonus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Kwi 2010,  15:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | okazuje sie ze to tylko czujnik ciśnienia, kosztował 14zł nawet oleju nie trzeba spuszczać, hałasy po nagrzaniu to łożysko w alternatorze raz sie odzywa raz nie teraz juz troche bardziej, pozatym na gładzi 3 cylindra był majonez wiec do wymiany na większy tłok (ten ma taki luz że majonezu nie ściągało jak w innych cylindrach tylko zostawał na ściankach) | 
             
						
				_________________  nr gadu 5593077  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mad_Maxs  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Kwi 2010,  15:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Podczepię się pod temat, bo mam coś podobnego, z tą kontrolką oleju, a jednak ciutke innego   
 
 
Mianowicie tak jak kolega napisał: 
 
- kluczyk na zaplon, kontrolka oleju sie zapala, aku sie zapala
 
- odpalam, obie gasną, jeżdżę
 
- gdy silnik się zagrzeje dobrze, obie się nie palą, dopóki auto jest na obrotach. Jeśli np zatrzymuje się, zwalniam itp, zrzuce ja z biegu, wcisnę sprzęgło i spadnie sobie w okolice 1k obrotów kontrolka zapala się. Podkręcenie obrotów oczywiście niweluje ją, ale gdy znowu zejdzie za bardzo, zapala się.
 
 
Również myślałem o czujniku ciśnienia oleju że wariuje, jednak zanim dokonam zakupu, wolałbym zasiągnąć waszej porady czy mamy doczenienia z tą samą sytuacją:)
 
 
Dodam iż czujnik oleju wymieniałem ok września 2009 bo padł całkowicie, wiec imo coś szybko by padł | 
             
						
				_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bonus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Kwi 2010,  17:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mad_Maxs, kurcze rzeczywiście własciwie objawy identyczne (tez na jałowych mi sie zapalało mrugało itp) ale skoro wymieniałes jakieś pół roku temu to jakoś bardzo krótko by pożył | 
             
						
				_________________  nr gadu 5593077  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mad_Maxs  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Kwi 2010,  18:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tymbardziej że to nie była chińszczyzna za 15 zł, tylko EPS za 65 zł jak dobrze pamiętam   
 
 
dziwi mnie tylko że on szaleje na ciepłym silniku, a na zimnym dobrze pokazuje.. a mogą być jakies inne powody takiego zachowania? | 
             
						
				_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Kwi 2010,  18:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mad_Maxs, a ja bym poziom sprawdził oleju, bo jak mało to właśnie w dohamowaniu się kontrolka zapala | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mad_Maxs  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Kwi 2010,  18:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               szczerze to zapewne zbrodnia, ale nie wiem dokładnie co mam zalane    szwagier mnie zabrał do znajomego na stację obsługi Shella i tam mi po kosztach wymienili olej razem z filtrem    nie mam pojęcia jaki mam zalany :(
 
 
no i problem pojawił się dopiero stosunkowo nie dawno. Wiadomo zimy nie liczy, bo na pewno nie miał silnik szans zagrzać się tak bardzo jak teraz, ale jeździłem w trasy wrzesień/październik i problem nie był tak widoczny jak teraz. Raz mi chyba przy ostrym hamowaniu kontrolka zamrużyła i zgasła.
 
 
teraz po krótkim kursie po A4, jak się zatrzymałem to prawie świeciła tak jasno jak przed zapłonem :(
 
 
 	  | odyniec napisał/a: | 	 		  | Mad_Maxs, a ja bym poziom sprawdził oleju, bo jak mało to właśnie w dohamowaniu się kontrolka zapala | 	  
 
 
Tylko że do momentu zagrzania silnika problemu nie ma    kontrolka gaśnie po zapłonie, czasem szybciej, czasem wolniej i koniec, nie zapala się. Dopiero jak ją zagrzeje lepiej to się zaczyna jej świecenie
 
 
EDIT:
 
 
Poziom oleju w porządku    
 
 
[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 00:11 ]
 
 
zalany mam olej FASTER-OIL MINERAL 15W40. Czy to możliwe że to właśnie jego wina, a czujnik jest sprawny? poziom oleju jest cały czas taki sam, po wymianie na wspomniany wcześniej, zrobiłem dopiero ok 3 tys km | 
             
						
				_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ciapek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Henryk 
                  Wiek: 75  Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Paź 2011,  15:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Mad_Maxs napisał/a: | 	 		  | czujnik oleju wymieniałem ok września 2009 bo padł całkowicie | 	  
 
Czy ten czujnik ciśnienia powinien posiadać jakąś uszczelkę?
 
Z tego co widać na rysunkach w katalogach on-line to żadnej uszczelki tam nie ma... | 
             
						
				_________________ Biała limuzyna ;-)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Paź 2011,  15:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bo być nie ma. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Paź 2011,  16:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jest uszczelniany na stożek . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |