Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:49
[MK6] 1.4 TDCi - nie odpala i gaśnie na mrozie
Autor Wiadomość
zegela 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: S
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: GAbi
Wiek: 38
Dołączyła: 23 Lip 2009
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Lut 2012, 21:03   

tez myślę,że pasek ale gosc z handlu chcial moja fieste kupic i mowił tez ze łancuch... może benzyniaki miały?
_________________
gabi :P
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 4 Lut 2012, 21:04   

misiak napisał/a:
1.4 łańcuch?? znajdź jakiś i zajrzyj... Pasek jest. Jakoś i sam zdejmowałem pokrywę rozrządu i mechanik i jakoś jest pasek. No jeszcze ja jak ja- może za tępy jestem, ale żeby mechanik zamiast łańcucha pasek zębaty widział...

masz racje, tam jest pasek a ja jestem wielkim głupcem
co oznacza że znacznie przesadziliśmy z przebiegiem bo od nowości jest już nakulane 150tys kilometrów
chyba czas zmienić ten pasek :rotfl:

ale nie bójcie sie ludzie odpalanie na pych nie szkodzi silnikom.
tylko prosze... nie "strzelajcie" ze sprzęgła, puszczajcie je powoli a gwarantuje udany i bezpieczny rozruch

a tak nawiasem... czemu ludzie jeździcie na paliwie do traktorów? :strach:
 
 
zegela 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: S
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: GAbi
Wiek: 38
Dołączyła: 23 Lip 2009
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Lut 2012, 21:06   

ja jeżdże na paliwie diesel (lepszy) za 6zł ponad,to co jest nie tak? pasek wymieniony przy 150 tys teraz jest 290
_________________
gabi :P
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Lut 2012, 09:52   

Lepsze paliwo :hahaha: poprostu zwykle paliwo z dodatkiem preparatow do czyszczenia ukladu paliwowego i teoretycznie odsiarczone :rotfl:
Ostatnio w firmie ktora sprzedaje orginalne czesci forda stalem przed klijetem ktory wlasnie pytal sie o te paski...
Pani (mechanik i to dobry) stwierdzila ze przebieg 240 tys. malo kto dojedzie do takiego wyniku w 5 lat, a z doswiadczenia w tym wieku pasek zaczyna parciec i zaczyna pekac guma ;-| wiec z doswiadczenia lepiej wymienic po 6, a nie jak ford wymyslil po 10 latach jazdy.
Cos w tym jest ;-|
Orginalny zestaw rozrzad + papa 870 zl
Naprawa silnkia.....
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Lut 2012, 13:01   

no to cena niezła kompleciku rozrządu. Łańcuch może i by dojeździł 10 lat jakby mu się smaru uzupełniało. Chociaż i to nie wiadomo, bo może by się rozciągnął w końcu za mocno. Pasek na pewno ze starości w końcu puści. Ja tam rozrząd wolę zmieniać co 80 tyś. km jeśli jest pasek.
Co do paliwa- Elgrey rację ma. To na stacji to się różni od tego "do traktorów" dodatkami. Jeszcze jest jedna istotna różnica- to na stacjach zimowe paliwo do diesla jest otrzymywane sztucznie, a "do traktorów" przez zwykłą destylację ropy naftowej. Przy czym to "do traktorów" ma większa odporność na spalania stukowe. A to ze stacji lepiej reaguje z dodatkami do paliw. Możecie sobie sprawdzić- przy -20 dla paliwa do traktorów już żaden dodatek nie pomoże. Conajwyżej benzyna. I to nie dużo. Za to do tego ze stacji jak się doleje to faktycznie troszkę więcej daje niż w przypadku tractor fuel.
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11 Lut 2012, 11:30   

Nie przeginajcie z tym ze 10 lat czy 240tys to duzo, skoro tak podaje Ford to tak ma byc i juz, inzynierowie tego sobie z palca nie wyssali. Jakby kogos interesowalo to w 1.4tdci i 1.6tdci do 07/2005 240tys lub 10lat, od 08/2005 200tys lub 10lat.
_________________
 
 
 
threadgill 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: 30 Mar 2013, 18:05   

Niektóre benzyny są na łańcuchu, 1,4 diesel jest na 100% na pasku.

Diesli się nie odpala na popych, pozatym przy takim sprężaniu to nie jest to naszczęście takie proste;)

A co do odpalania to czy poza paliwem, świecami, przekaźnikiem, filtrem paliwa, aku ma ktoś jakiś pomysł?
auto ładnie kręci, temperatura spadni do -8 i już ma problemy jak troche postoi.

BTW, przekaźnik dupnięty chyba wyskoczyłby na komputerze, więc chyba nie trzeba tego w ciemno wymieniać
 
 
macieksg 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: C
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Mar 2013, 22:04   

Ja też mam problem z odpalaniem przy niskich temperaturach, a z tego co mi powiedział jeden mechanik to przewód paliwowy się zapowietrza. Nie wiem ile w tym prawdy...
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Mar 2013, 22:34   

słabo grzejące świece chociażby. U mnie jak przekaźnik strzelił to komputer nic nie zanotował bo ecu nie obchodzi prąd który gdzieś tam dostaje przekaźnik i go gubi.
przekaźnik świec bardzo łatwo sprawdzić- przy odpalaniu na "mrozie" wyłączyć wszystko ale to absolutnie wszystko co wydaje jakiekolwiek dźwięki. Jeśli po przekręcaniu na zapłon jest pyk, po zgaśnięciu kontrolki świec za jakiś czas znowu pyk to przekaźnik jest dobry
 
 
jagot 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Kwi 2013, 22:27   

Byłem u teścia na biegunie zimna, nie opalił volvo z dieslem, później się męczył z golfem też w ropie, później wsiał do mojej fiesty i też nie potrafił zapalić po czym ja wsiadłem podgrzałem długo 2 razy świece i poszło.
Na to wpływa kilka czynników - paliwo (w mrozie wytrąca się parafina) po drugie słaby akumulator, lub coś ze świecami żarowymi, lub ludzka głupota.
_________________
Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
Zapoznaj się z regulaminem.
 
 
threadgill 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: 3 Kwi 2013, 10:35   

dodatkowo nie mam pojęcia czy to ma związek, ale padł mi bendiks w rozruszniku. (swoją drogą wykręcić rozrusznik w fieście to jakaś masakra... ze 3 godziny kombinowałem). Oddałem do naprawy i przy okazji przeczyścili mi szczotki, wydaje mi się że teraz lżej odpala;). A pisze to bo to wmiare częsty problem, bo z racji swojego położenia rozrusznik dostaje mase syfu i często sie tam zapychaja różne rzeczy. Jak ktoś lubi dłubać to pewnie mógłby raz na jakiś dłuższy czas przeczyścić wszystko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.