Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
31 Maj 2014, 08:13
[MK3] Nie chce odpalic, akumulator naładowany
Autor Wiadomość
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 30 Sty 2012, 20:45   [MK3] Nie chce odpalic, akumulator naładowany

Wczoraj wieczorem fiesta odmowila posluszenstwa. Prad niby byl ale rozrusznik nie chcial krecic. Dzisiaj doladowalem akumulator, zalalem troche benzyny bo dawno nie lalem jezdzac na gazie ale nadal nic. Zamiescilem krotkie wideo z odpalania poniewaz wydobywa sie wtedy dzwiek trudny do opisania i moze na jego podstawie mi pomozecie ;)

link do filmu: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Sty 2012, 23:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 30 Sty 2012, 20:53   

wg mnie albo-
1 bendx sie zawiesił w rozruszniku i nie chce przekręcic
2 odpioł sie kabel impulsowy od rozrusznika
3 masa zgineła

ad1 odpal na pych i zobacz co sie dzieje
ad2 oblukaj czy po przekręceniu kluczyka w momęcie gdy powinien kręcic rozrusznik (pozycja 3 na stacyjce) pojawiasie prąd NA CIENKIM KABLU NA ROZRUSZNIKU(SPRAWDZICZ TO KONTROLKA DO MASY A DRUGA KONCÓWKA DO KABLA)jak swieci to znaczy ze rozrusznik
ad3 sprawc połączenia masy dla silnika

ja bym zaczoł od tego
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sty 2012, 20:56   

Mnie się wydaje że rozrusznik warczy jak głupi, tylko automat nie wysuwa zębatki,,, poczytaj na forum jest opisane jak na krótko co po kolei sprawdzić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 1 Lut 2012, 13:52   

Miałem to samo. A więc trzeba wyjąć rozrusznik. Rozłożyć go na części. I wyczyścić dokładnie to:



Uploaded with ImageShack.us

Można TUTAJ przeczytać o tej usterce.... Po wyczyszczeniu od "Sob Lis 24, 2007", do dzisiaj z rozrusznikiem nie ma problemu.
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 24 Mar 2012, 17:39   

chyba musze sprobowac bo w nowym rozruszniku ukrecilem srube do ktorej podlacza sie prad ze stacyjki ;) chyba ze mozna to jakos na krotko podlaczyc
_________________
Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie!
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 24 Mar 2012, 17:48   

Jak czyszczenie nic nie da to wymiana, ja taki kupiłem za 76zł z Magneti Marelli, po sprawie.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 28 Mar 2012, 17:37   

słuchajcie, mam inny rozrusznik. kręci jak głupi. mimo to fiesta nie odpala. moge dac filmik ale nie wiem czy jest sens. Znajomy polecil mi sprawdzic iskre. Ktoś próbowal odpalac a ja w tym czasie sciagalem przewody ze swiec. Nie widzialem iskry... Może dlatego że jasno ;] Gdzie mam szukac bo juz mnie szlag trafia :) Na pych odpali? Nie wiem czy mam kogos zwoływać bo tez nie bardzo ma mnie kto pchnąć
_________________
Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Mar 2012, 17:47   

Jak kręci jak głupi to na pych nie odpali,,, chyba ze jest zalana to wtedy zapali z linki,,,

Wykręć świece (wszystkie) pozakładaj przewody, umocuj świece do masy i wtedy pokręć silnikiem,,, i patrz czy iskra jest na świecach,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 28 Mar 2012, 17:51   

jak mam umocowac swiece do masy? nie kumam
_________________
Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Mar 2012, 18:08   

Można za gwint złapać krokodylem od przewodu rozruchowego a drugi krokodyl do ujemnej klemy,,, można płożyć i czymś przyciąć, ważne aby obudowa świecy była skutecznie do masy dotknięta i aby nie trzymać tego ręką bo kopnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 28 Mar 2012, 18:15   

jedną świecę tak podlaczyc i sprawdzic? a co z pozostałymi przewodami?

przypomnialo mi się też że podczas proby odpalenia kreci sie alternator... tyle zapamietalem ;)
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 28 Mar 2012, 19:27   

Od czego jest ten kabel ktory wchodzi dosilnika zaraz nad rozrusznikiem? Przypomnialo mi sie ze podczas demontazu odpiely mi sie z zatrzaskow we wtyczce kable. Ale sa nadal na swoim miejscu. Moze to miec jakis wplyw?
_________________
Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Mar 2012, 19:40   

Cytat:
jedną świecę tak podlaczyc i sprawdzic? a co z pozostałymi przewodami?
Najlepiej oznacz sobie przewody, żeby nie pomieszać kolejności, potem weź świece wszystkie razem do kupy (z założonymi przewodami) i po gwincie świec owiąż je razem przewodem bez izolacji (gołym drutem) i taka paczkę złap w przewód rozruchowy (a drugi koniec do ujemnej klemy akumulatora czyli do masy,,, przy kręceniu na świecach powinna skakać iskra, na 2 na raz,,, można sprawdzać pojedynczo, ale tak widzisz tylko jedna, a tak wszystkie 4 na raz,,,



szuwar napisał/a:
podczas proby odpalenia kreci sie alternator...
Problem by był jak by się nie kręcił :P
szuwar napisał/a:
Od czego jest ten kabel ktory wchodzi dosilnika zaraz nad rozrusznikiem?
Na łączeniu silnika ze skrzynia tak mniej więcej? To jedyny czujnik bez którego silnik nie mruknie,,, więc jak to się mówi najważniejszy,,, czujnik położenia wału, na jego podstawie jest ustalany moment zapłonu - brak sygnału z czujnika = dla komputera: silnik stoi w miejscu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 28 Mar 2012, 20:53   

Czyli jesli kreci sie alternator to jest dobry rozrusznik, ok :)


Jutro.sprawdze cewke i iskre ze swiec. Ale teraz tak mysle ze ten kabel od czujnika pooozenia walu moglem uszkodzic ;)
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 29 Mar 2012, 20:11   

swiec nie sprawdzalem ani cewki ale poruszalem troche kablem, od czujnika polozenia walu, wypialem i wpialem kable i fiest zagadala. na chwile nawet odpalila, pochodzila z 10 sekund i zgasla. czyli ten kabel jednak tak? jak go poprawnie zarobic? sa tam dwa kable zakonczone takimi jakby szczypcami i zatrzask we wtyczce. Mozna dostac takie cos w sklepie elektronicznym, uciac kable w polowie i polaczyc?
_________________
Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie!
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2 Kwi 2012, 18:39   

fiesta juz prawie zapala, cos tam brzeczy silnik ale nadal stoi. przy odpalaniu zauwazylem ze nie pali się kontrolka cisnienia oleju... przy wlaczonym zaplonie
_________________
Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Kwi 2012, 19:33   

szuwar napisał/a:
przy odpalaniu zauwazylem ze nie pali się kontrolka cisnienia oleju... przy wlaczonym zaplonie
Bez znaczenia na odpalanie auta, zdejmij przewód z czujnika i na włączonym zapłonie dotknij do masy - jak zaświeci to walnięty czujnik jak nie to kontrolka lub jej obwód,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Kwi 2012, 21:02   

U mnie jest też tak dźwięk podczas odpalania. Wymieniłem koło zamachowe bo miało przeorane zęby. Poprawiło się ale i tak trzeba kilka razy próbować zapalić żeby rozrusznik zakręcił. Co do diabła?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 16 Kwi 2012, 20:20   

i elektromagnesu i jest o 100% lepiej. A ta guma amortyzująca z rozrusznika jest niezbędna?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
STax 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Maj 2013, 11:40   

Mam podobny problem, z tym że u mnie daje się odpalić fiestę na pych, ale potem też są problemy, po włączeniu świateł silnik przygasa a czasem całkiem gaśnie. Podejrzenie padło na przewód masowy, tylko gdzie on jest?
Albo czy jest jakiś inny, oprócz tego przy samym akumulatorze?
_________________
staxomoto.blogspot.com - zapraszam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.