Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
31 Maj 2014, 08:09
[MK3] Linka sprzęgła, samoregulator czy docisk?
Autor Wiadomość
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:45   [MK3] Linka sprzęgła, samoregulator czy docisk?

A więc taka dziwna historia ze sprzęgłem...
Odstawiłem w tym miesiącu auto na parking, na ponad 3 tygodnie. Przed postawieniem nie miałem żadnych problemów ze sprzęgłem. Wszystko było jak w najlepszym porządku. Przed wczoraj już nie było. Pedał sprzęgła tak jak by przymarzł. Tzn. pedał jakoś udało się wcisnąć do podłogi. Ale było słychać jakieś strzelanie, dziwne zgrzyty i przy tym wciskał się bardzo skokowo. Po odpaleniu i dojechaniu pod dom, niby wszystko się ustatkowało. Dzisiaj po nocnym -16°C. Sprzęgła w ogóle nie dało się ruszyć. Przez te 3 tygodnie postoju samochód był przykryty czapą lodowo-śniegową. Dodatkowo w jednym tygodniu była masakryczna odwilż. I woda strugami płynęła po komorze silnika, w tym też lince. Na tym grubym elemencie co wchodzi do karoserii, widać było pozostawione strugi z wody. Pomyślałem, że wlała się woda do tego samoregulatora na lince. Wstrzyknąłem tam wd40. W 2 szczeliny tego grubego walca. I dodatkowo strzykawką z cienką igłą pod pancerz linki na łapie skrzyni biegów. O dziwo pedał sprzęgła zaczął równomiernie pracować. Ale jakoś bardzo twardo. Po odpaleniu całkowita klapa. Sprzęgło po przejechaniu dosłownie 200 metrów zaczęło się ślizgać. Na skrzyżowaniu nie mogłem ruszyć. W końcu dotoczyłem się prędkością z 1km/h pod dom. Z nerwów zacząłem gwałtownie naciskać pedał i coś strzeliło. O dziwo zrobiło się tak jak dawniej. Więc szczęśliwy, poturlałem się fieściną na zakupy. W jedną stronę było wszystko w porządku. Natomiast z powrotem dosłownie z 3 kilometry od domu. Zaczęło się ślizgać tak na biegu 3,4,5 od 60km/h. Biegi wskakują normalnie. Niby sprzęgło zbiera w prawidłowej pozycji. Z 1 biegu można normalnie ruszyć czy wstecznego. Czeski film ?
Teraz sam już nie wiem. Co uszkodziłem głupotą naciskając pierwszy raz na przymarznięte sprzęgło. Czy mogłem połamać w jakiś sposób docisk? Czy wykończyłem linkę z samoregulatorem? Pedał się wciska bez oporu, łagodnie. Łapa w skrzyni pracuje. Tylko jak się puści sprzęgło i łapa się cofnie. To mogę ją jeszcze ręką cofnąć bez problemu jakieś 1 centymetr. Ale jak puszczę to sama wraca na swoje położenie. Co jest grane?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2012, 00:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:58   

murgrabia napisał/a:
Pedał sprzęgła tak jak by przymarzł. Tzn. pedał jakoś udało się wcisnąć do podłogi
Dobrze, jak coś nie chce się ruszyć znaczy więcej siły trzeba użyć i z kopa mu,,,
murgrabia napisał/a:
Ale było słychać jakieś strzelanie, dziwne zgrzyty i przy tym wciskał się bardzo skokowo
Pewnie zębatka na samoregulatorze przeskakiwała,,,
murgrabia napisał/a:
Pomyślałem, że wlała się woda do tego samoregulatora na lince.
Aha, samoregulator w kabinie jest,,, miałeś wodę (lód) na podłodze?
murgrabia napisał/a:
Z nerwów zacząłem gwałtownie naciskać pedał i coś strzeliło.
Dobrze pisałem,, z kopa mu,,,

Tak na poważnie, zbyt rozbawiła mnie Twa historia bym mógł coś na poważnie napisać,,, poszukaj na forum o samoregulatorze i jego zerowaniu, jak sprzęgło się ślizga zobacz co jak tam jest ułożone i jak można to przesunąć,,, najlepiej zabierz pedał z linka do domu,,, linkę wysusz na gorącym kaloryferze przez nockę, potem nasmaruj lekko olejem od bólu i silnikowym (żadne WD-40) wyczyść zębatki z tego badziewiu co tam pryskałeś, podkładaj na sucho,,, chyba ze połowy zębów będzie brakować,,, wsadź wszystko do auta i wtedy jak nadal będzie strzelać i trykać czy nadal nie będzie sprzęgła to jednak ściąganie skrzyni cie czeka,,, i zakup nowych podzespołów
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 28 Sty 2012, 00:21   

JoeMix napisał/a:
Tak na poważnie, zbyt rozbawiła mnie Twa historia bym mógł coś na poważnie napisać,,, poszukaj na forum o samoregulatorze i jego zerowaniu, jak sprzęgło się ślizga zobacz co jak tam jest ułożone i jak można to przesunąć,,, najlepiej zabierz pedał z linka do domu,,, linkę wysusz na gorącym kaloryferze przez nockę, potem nasmaruj lekko olejem od bólu i silnikowym (żadne WD-40) wyczyść zębatki z tego badziewiu co tam pryskałeś, podkładaj na sucho,,, chyba ze połowy zębów będzie brakować,,, wsadź wszystko do auta i wtedy jak nadal będzie strzelać i trykać czy nadal nie będzie sprzęgła to jednak ściąganie skrzyni cie czeka,,, i zakup nowych podzespołów
Z tym ściąganiem skrzyni i kupnem podzespołów to mnie raczej dobije. Psychicznie i finansowo. Koszt przerośnie chyba wartość całego samochodu.

A tak rozumując: gdybym tym hardkorowym wciśnięciem w jakiś sposób wydłużył linkę lub wyłamał zęby samoregulatora. Lub coś tam przeskoczyło. To za luźna linka, raczej powodowała by zgrzytanie przy wrzucaniu biegów? Tak na zdrowy rozsądek jak można rozwalić docisk w -16°C? Przecież nie jest z chińskiego plastiku. Było dobrze jest tragicznie. Szczególnie, że nie mam pojęcia. Jak się zabrać do tego w taką pogodę pod chmurką. A dostęp do tego pedała jest po prostu rewelacyjny. Brak jakiejkolwiek porządnej książki naprawczej. Jak się okaże, że padło sprzęgło. To możecie za jakiś czas na PM pytać o fiestę na części.

Pierwsze podejście diagnozy i pierwszy problem :
1. Czy ta zaznaczona część linki ma odłączyć się od budy samochodu ? Nie mogę jej wyjąć...
2. Czy linka ma się przesuwać w pancerzu bez oporów i bez wysiłku. Bo muszę użyć naprawdę sporo siły aby ją ruszyć ręką?


Uploaded with ImageShack.us
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sty 2012, 14:50   

1. Jak z pedału odłączyłeś i nie chce wyjść to tak, ma się odczepiać :P
2. Leciutko,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 30 Sty 2012, 17:23   

JoeMix napisał/a:
1. Jak z pedału odłączyłeś i nie chce wyjść to tak, ma się odczepiać :P
2. Leciutko,,,
Na pewno po odczepieniu od pedału, ma wyjść to całe ustrojstwo? Już mam powoli dosyć. Mróz, że łapy odpadają. Podobno wymiana linki trwa 5 min. A tutaj za żadne skarby, to wyjść nie chce ze ścianki karoserii. Na pewno to jakoś nie jest przykręcone od wewnątrz kabiny? Jest jakiś trik aby to odczepić. Na tym drugim zdjęciu widać jakąś tulejkę plastikową a potem taką z gumy. I nie ma szans tego ruszyć.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sty 2012, 19:28   

murgrabia napisał/a:
Na pewno po odczepieniu od pedału, ma wyjść to całe ustrojstwo?
Jeśli linka przez to nie chce wyjść to musi to z grodzi wyjść na pewno, co za problem w necie poszukać foto nowej linki i sprawdzić czy to na niej jest,,, druga sprawa, jak jednym nie chce wejść, to pewnie potem innym nie chce wyjść :P http://www.fiestaklubpols...p=633399#633399
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sty 2012, 19:35   

murgrabia napisał/a:
Czy ta zaznaczona część linki ma odłączyć się od budy samochodu ? Nie mogę jej wyjąć...
Nie wiem czy dobra linkę znalazłem,,, na pewno czarna końcówkę w skrzyni się montuje,,,

Czyli jak to dobra linka to element który jest na budzie chyba tam zostaje i linka powinna przez niego przejść,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 30 Sty 2012, 23:24   

Yy... a gdzie pancerz Twojej linki?
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 31 Sty 2012, 16:24   

TomeX500 napisał/a:
Yy... a gdzie pancerz Twojej linki?
Jest, tylko przesunął się na lince. I nie załapał się na zdjęciu. Nadal całkowita porażka. Nawet próby siłowe nie załatwiły sprawy. Widać tylko od środka kabiny, wystający dzyndzel zakończenia linki w otworze blachy.
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 31 Sty 2012, 22:53   

Hm ale jak Ty to próbujesz wyciągnąć? Tam jak masz zaznaczone na zdjęciu, wsadź łom między to białe a czarne (czarne to u mnie była taka miękka gąbeczka) i podważ, u mnie o dziwo to zeszło bez żadnego problemu, dopiero przy wkładaniu nowej linki miałem niezłe jaja. No i to jest chyba najgorsza pogoda na taką robotę :D
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
karino 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 24
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 31 Sty 2012, 23:17   

sprawa jest taka ze zaciera sie walek wysprzeglajacy lozysko dociskowe tarczy sprzegla.jest to ten pionowy walek do ktorego jest przykrecone ramie do mocowania linki sprzegla.nalezy polac olejem gore walka tam gdzie jest on osadzony w obudowie skrzyni,ewentualnie sprawdzic jak pracuje odpinajac linke.
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 1 Lut 2012, 11:48   

TomeX500 napisał/a:
Hm ale jak Ty to próbujesz wyciągnąć? Tam jak masz zaznaczone na zdjęciu, wsadź łom między to białe a czarne (czarne to u mnie była taka miękka gąbeczka) i podważ, u mnie o dziwo to zeszło bez żadnego problemu, dopiero przy wkładaniu nowej linki miałem niezłe jaja. No i to jest chyba najgorsza pogoda na taką robotę :D
Na początu była próba mocnego ciągnięcia za linkę. Następnie szarpanie za nią. Próba rozgrzania suszarką, bo może coś zamarzło (tą gąbkę). Ostatnia próba była za pomocą łyżki do opon. Dokładnie tak jak napisałeś. Niestety czynność ta, skończyła się urwaniem tej plastikowej części. A linki nadal nie można wyjąć. Takie pytanie: Czy ten fragment zaznaczony na zdjęciu (to coś plastikowe i ta gąbka). Ma wyjść ze ścianki karoserii, pozostawiając dziurę? Czy to ma się później wykorzystać przy montażu nowej linki? Bo nawet w intercars'ie nie ma takiego elementu do kupienia. A został urwany w tym wypadku. A oglądając nową linkę, wyglądem nie ma nic wspólnego z oryginałem. I nadal nie wiem o co chodzi....
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Lut 2012, 12:00   

Ten biały plastik jest wsadzony w stalową rurkę, która jest częścią karoserii, gąbka jest tylko na nią nałożona. Tak na dobrą sprawę mógłbyś połamać ten plastikowy kołnierz i później próbować łapać i obkręcać jakimiś dobrymi dużymi kombinerkami.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 1 Lut 2012, 13:13   

TomeX500 napisał/a:
Ten biały plastik jest wsadzony w stalową rurkę, która jest częścią karoserii, gąbka jest tylko na nią nałożona. Tak na dobrą sprawę mógłbyś połamać ten plastikowy kołnierz i później próbować łapać i obkręcać jakimiś dobrymi dużymi kombinerkami.
No to kamień z serca, że ten biały plastik nie będzie już później potrzebny. Po wczorajszym odłamaniu tego plastikowego kołnierza. Zaglądając od spodu za pomocą lusterka. Widać w samym środku białą tulejkę (czyli dalsza część tego kołnierza). A na zewnątrz tą rurkę. Jak widać makabrycznie jest skorodowana. A gdyby odciąć linkę. Wyjąć ją od strony kabiny. A potem próbować rozwiercić tą plastikową tulejkę , wewnątrz tej rurki? Na razie odpuszczam ze względu na arktyczne mrozy.



Uploaded with ImageShack.us
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Lut 2012, 13:34   

Możesz odciąc, i na przykład śrubokrętem rozwalać ten pozostały plastik. Albo nawet lutownicą przetapiać, czy czymkolwiek.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 5 Kwi 2012, 15:13   

Oto winowajca całego zamieszania:


Uploaded with ImageShack.us

Ułamany kawałek, wylazł dopiero po potraktowaniu go palnikiem i młotkiem.
 
 
Kozbi 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 9
Skąd: Żory
Wysłany: 10 Kwi 2013, 15:12   Linka sprzegla

Ja mam taki problem wymienilem linke sprzegla pojezdzilem troche i sprzegla zaczelo sie slizgac, wzialem ta wajchę od sprzegla pod maska pociaglem do siebie i przestalo sie slizgac po paru nacisnieciach sprzegla nagle ciężej zaczelo chodzic i znowu zaczelo sie slizgac :kaput:
niekiedy jest tak ze zacznie trykac ale to i tez sie slizga pomocy <???> <???> :bezradny:
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Kwi 2013, 16:12   

Kozbi, a samoregulator przy zmienianiu linki wyzerowałeś?
 
 
Kozbi 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 9
Skąd: Żory
Wysłany: 10 Kwi 2013, 19:08   

Nie wyzerowalem ;-( jak sie to robi ?? :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Kwi 2013, 19:13   

Kozbi, http://www.fiestaklubpols...ghlight=#623911 + http://www.fiestaklubpols...ghlight=#595891
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.