Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:13
[Ogólny] Szybsze uruchamianie diesla ?
Autor Wiadomość
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 25 Sty 2012, 19:20   [Ogólny] Szybsze uruchamianie diesla ?

Witam

próbując coś pomódz dislowi w uruchamianiu zastanawiam się nad takim systemem może nie konkretnie takim ale na podobnej zasadzie co myślicie na temat takiego rozwiązania ??

http://www.beru.com/pl/pr...u-instant-start
_________________

Ostatnio zmieniony przez bidżej 25 Sty 2012, 20:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 25 Sty 2012, 20:28   

masz problemy z uruchamianiem zimnego silnika? zmień świece żarowe
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 25 Sty 2012, 20:38   

Świece wszystkie grzeją , jak zagrzeje dwa razy pod rząd startuje jak nie to problemy, a czasami dwa razy nic nie pomaga
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Sty 2012, 21:56   

skola napisał/a:
Świece wszystkie grzeją , jak zagrzeje dwa razy pod rząd startuje jak nie to problemy

Czyli grzeją do dupy, po prostu. Albo masz zeżarty przewód doprowadzający prąd do nich albo same świece są do bani.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 25 Sty 2012, 21:58   

albo kompresji już brakuje
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Sty 2012, 22:53   

Stunt_Man napisał/a:
albo kompresji już brakuje

Ile te biedne mk4 musiałoby wyjeździć, żeby komprecha już padała... :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sty 2012, 23:09   

skola napisał/a:
jak zagrzeje dwa razy pod rząd startuje jak nie to problemy
Dziwne, bo świece grzeją pomimo iż kontrolka gaśnie, jeśli wydłużenie okresu grzania (2 razy zapłon) poprawia rozruch to jak Pufcio pisze - kiepsko grzeją, albo za szybko się wyłączają,,, trzeba by zdjąć listwę ze świec i przez amperomierz po kolei każda do plusa na akumulatorze zapodawać (tylko miernik taki powyżej 10A musi być 15-20 najlepiej)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
skola 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 111
Skąd: Siemianowice
Wysłany: 26 Sty 2012, 17:08   

Że grzeją wszystkie wiem bo wczoraj je wyciągałem, mają nagar sadzy tam gdzie się grzeje . Sprawdziłem :
czy kabel podaje prąd na świece : do ostatniej dałem woltomierz i mi wyświetliło 10, 80 V czyli ok

dałem do przewodu zasilającego świecę do niej minus z aku i grzeje się 6 sekund
na końcu pomyślałem ze może nie ma masy więc jedną świecę wkręciłem do gniazda w silniku i dałem na grzanie świec później ją odkręciłem z gniazda i jest gorąca

Myślę nad kupnem świec duraterm one grzeją się do 850 stopni w 3 sek czyli pozostaje jeszcze 3 sek na grzanie z ta temp.

teraz mam świece bosch wsadzone na gwincie m5 i to co się grzeje ma około 20 mm
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Sty 2012, 17:16   

Jeżeli nagar świadczy o prawidłowym grzaniu to OK, ja się na dieslach zbytnio nie znam, uczono mnie że sprawdza się to po prądzie jaki żre świeca,,, bo może grzać tylko zamiast 10A będzie łykać 3A,,, czyli nie będzie grzała nawet na pół gwizdka,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Sty 2012, 17:33   

JoeMix napisał/a:
bo może grzać tylko zamiast 10A będzie łykać 3A,,, czyli nie będzie grzała nawet na pół gwizdka,,,

Różnica idzie w kwadrat, więc między 10 a 3 jest ponad 11-krotna różnica w wydzielanej energii. Każdy spadek, nawet niewielki, bije w skuteczność...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Sty 2012, 21:00   

a tak z ciekawosci- jakie natezenie pradu powinno byc w 1.4tdci na swiecach?? patrzylem nowe swiece i np. ngk maja 3A.... Tu mówicie o ok 10. Spora różnica
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:01   

3A świeca to by było jakieś 12A na silnik,,, więc po co by były takie wielkie akumulatory w diezelach,,, dawno temu czytałem że w 1,6D coś koło właśnie 10A na świece szło,,, 3x12=36W świeca? Mało realne mi się wydaje,,, ale
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:29   

Że się posłużę przykładem...

_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Sty 2012, 12:26   

JoeMix napisał/a:
więc po co by były takie wielkie akumulatory w diezelach,,,


Po to żeby rozrusznik miał siłę tym dieslem zakręcić. Świece to tylko jeden z powodów dużych akumulatorów w dieslach.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 28 Sty 2012, 12:53   

Dokładnie. Rozrusznik ma ciężko w dieslach bo części są dużo cięższe niż w benzynowych silnikach. Do tego dochodzi wysoki stopień sprężania, więc jak nie odpala to musi duże ciśnienie wytworzyć ruch tłoka. A jeszcze jak diesel wyeksploatowany to i kompresji nie ma już takiej, co utrudnia samozapłon i opory ruchu znaczne.... Niby te nowe diesle mają lepiej... Ale znam przypadek że tdci (2.0) odpalał bez świec do -11 stopni. Niby kontrolka się paliła a żadna nie grzała. I tak w środku zimy można zonka strzelić :P a w starym dieslu nawet latem kitowo odpala jak świece do bani :P
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Sty 2012, 00:43   

Silnik diesla, ma odpowiednio mocniejszy rozrusznik, w przypadku starego 1.8TD bywaly nawet 2,2kW, tu nie chodzi o wage ukladu korbowo tlokowego lecz o cisnienie na garach i predkosc obrotowa podczas samo zaplonu, tak samo grzanie swiec, oraz na koniec wlasciwe rozpylenie ropy do komory wirowej lub w przypadku TDCI do komory spalania bezposrednio.
Prosze tez nie mylic stopnia sprezania CR z cisnieniem na tlokach, bo sa to 2 rozne sprawy.
Nowe diesle maja o tyle dobrze ze wtrysk paliwa nastepuje pod wiekszym cisnieniem oraz wieksza jest kompresja na tlokach co za tym idzie przy zdrowym silniku latwiej o rozruch...

Tak dla wyjasnienia.
Czekam na dalszy ciag pomyslow co mozna zrobic dla lepszego odpalania.... :)
_________________

 
 
 
Sztandi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 350
Skąd: Katowice
Wysłany: 29 Sty 2012, 10:08   

Fordon napisał/a:
Czekam na dalszy ciag pomyslow co mozna zrobic dla lepszego odpalania....


Można składać w ofierze bogu słońca po jednej owcy dziennie, można też wykonywać deszczowy taniec, rozpalać ognisko pod silnikiem, albo zapytać wróżki w TV.

A tak na poważnie, wszystko co można zrobić, żeby diesel odpalał normalnie jest podwieszone w tym dziale. Jeśli masz silnik w dobrej kondycji, ale dalej przeszkadza ci to jak odpala to najlepiej zmień go sobie na benzynioka... Cudów nie zdziałasz, ale mogę ci powiedzieć, że mój Ikaruso-Kałasznikov odpala praktycznie z resztką prądu w akumulatorze przy -15, więc raczej tragedii nie ma? :fox:
_________________
Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana"
Profil Facebook
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 29 Sty 2012, 12:22   

Najlepiej to świece zmienić bo i tak już zdechnięte. Ale przy -16 jakoś dokręcił się do zapłonu.
Z dziwnych pomysłów- dmuchać suszarką w dolot?:P
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 29 Sty 2012, 15:01   

świeca płomieniowa w dolocie
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 29 Sty 2012, 15:06   

albo plakiem pryskać w dolot
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ- Turbimy 1.8 Diesla
Czyli co po co i dla czego.
Fordon Tuning mechaniczny 43 5 Maj 2012, 23:31
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci
Brak nowych postów Poranne uruchamianie silnika
Gość Mechanika 71 18 Gru 2008, 01:26
lis2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.