Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: 1.8, gasnie, wolne obroty, zetec

[MK3] Zetec - za niskie wolne obroty, nagłe gaśnięcie
Autor Wiadomość
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21 Sty 2012, 17:23   [MK3] Zetec - za niskie wolne obroty, nagłe gaśnięcie

musze sie was poradzić bo nie mam za bardzo pomysłów, a problem jest dla mnie dziwny

kilka faktów
- przy odpalaniu na zimnym silniku obroty są ok, ssanie działa jak powinno
- w czasie jazdy (na biegu) nie szarpie, wkręca się równo, niezależnie czy zimny czy ciepły wszystko jest ok

a teraz problemy:
- na ciepłym silniku po wrzuceniu na luz lub wciśnięciu sprzęgła wolne obroty potrafią być za niskie np. 400, 500, 700. ale raczej utrzymują się na stałym poziomie, nie falują. kilka razy zdarzyło się tak że ZUPEŁNIE stracił wolne obroty i po każdym wrzuceniu na luz lub wciśnięciu sprzęgła od razu gasł. dopiero chwilowy postój i ostygnięcie rozwiązywało problem i po ponownym odpaleniu jakoś trzymał obroty.

- silnik potrafi podczas pracy na luzie nagle zgasnąć, tak jakby odcinało zapłon (pod maską słychać tylko krótkie cyknięcie i trup) - dzieje się to zupełnie losowo i nie ma nic wspólnego ze zbyt niskimi obrotami bo zdarza się to nawet jak akurat trzyma te ~900 obr.

- jak jest ciepły to czasem są problemy z odpaleniem, tak jakby zalewał się benzyną, zaskoczy dopiero przy wciśnięciu gazu ale też leniwie (trzeba go jeszcze chwile potrzymać)


dzisiaj sprawdzałem kody błędów i na odpalonym silniku jest tylko 521 czyli coś ze wspomaganiem którego tu nie ma :P natomiast na zgaszonym silniku wywala 157 (przepływka) i 122 (czujnik położenia przepustnicy). przepływke odpinałem i podmieniałem na inną stąd może mieć ten błąd w pamięci (podmiana nic nie poprawiła) ale przy CPP nic nie grzebałem - możliwe że to przez niego są jakieś problemy?

na dniach podmienie jeszcze silniczek krokowy który mam w zapasie (porządnie przeczyszczony)

dzięki za jakieś sugestie i prosze o nie kasowanie :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Sty 2012, 19:28   

VSS?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21 Sty 2012, 20:52   

bidżej, wątpie... problem pojawia się po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz nawet jadąc 80km/h

póki co w kolejce do podmiany czekają:
1. krokowiec
2. cpp
3. moduł zapłonu edis4

z tym że 2 ostatnie musze najpierw załatwić :P jeśli sprawdziłoby się że to cpp tutaj miesza to na pewno zainwestuje w nowy żeby mieć spokój...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Sty 2012, 20:58   

madek napisał/a:
bidżej, wątpie... problem pojawia się po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz nawet jadąc 80km/h
stąd właśnie uczepiłem się VSSa :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21 Sty 2012, 21:05   

bidżej napisał/a:
stąd właśnie uczepiłem się VSSa :fox:

Hmm.. a jaki on ma wpływ na działanie silnika?

Na forum sąsiedniego FKP wyczytałem że Zetec ma też problemy z odmą, a dokładnie zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej, i że niby Ford zaleca jego wymianę co 45000 :fox: Ponoć potrafi powodować gaśnięcie silnika i falowanie obrotów, chyba go wymienię dla świętego spokoju, może akurat <8>
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 22 Sty 2012, 12:02   

Mozesz spokojnie wyciagnac ten zaworek, jest po prawej stronie silnika na wysokosci skrzyni, przemyj to w rozpuszczalniku, osusz i osadz (ale watpie ze to on).
Dla mnie ewidentnie TPS robi jaja bo tak bylo w paru przypadkach gdzie zamiast widziec 1V widzial 3,5V i silnik od razu reagowal wieksza iloscia paliwa...
Pamietaj ze jak kupisz TPS czy tez pozyczysz to musisz popatrzec na oznaczenie w kostce jak przypada w obu przypadkach bo np Mondeo ma odwrotnie 2 piny , oznaczenia A< B< C musza sie pokrywac z numerami 1-A, 2-B, 3-C.
_________________

 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 22 Sty 2012, 16:37   

mi tez tak niekeidy sie dzialo tylko z tym ze nie gasnie ale lubi przy luzie podczas jazdy trzymac sie na 500 600. odepnij i zewrzyj na chwile klemy i zostaw na noc i rano go odpal i... no i rob tak jak sie formatuje kompa w fordach ;p i przejdzie mu :)
_________________
cyyyklon

 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22 Sty 2012, 17:07   

kamilocha1, niestety reset i ustawianie kompa nic nie pomaga

Fordon, thx, pobawie sie z tym i zdam relacje co i jak :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Sty 2012, 08:57   

wymien przeplywomierz , milka czesto miala identyczne objawy takie jak ty masz i po wymianie przeplywki wszystko wrocilo do normy :)
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Sty 2012, 15:00   

Generalnie dużo do sprawdzenia nie masz, krokowy, cpp, vss... ten zawór odmy to raczej nie, też to u siebie podejrzewałem jak gasnął bez powodu i okazało się, że sonda do dupy. Przepływka to podczas jazdy też byś miał jaja.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24 Sty 2012, 17:46   

Szarpnąłem się dzisiaj na nowy czujnik przepustnicy (EPS 160 zł) i na wolnych obrotach jest póki co wszystko ok, ale jeszcze za mało jeździłem żeby być pewnym. Natomiast zdziwiłem się w czasie jazdy bo silnik zaczął dużo lepiej reagować na pedał gazu (do tej pory miał jakby chwile zamuły jak np. odchylało się szybko przepustnice na luzie) i mam wrażenie że uaktywniło się położenie pedału gazu w pozycji "w podłodze" bo poczułem jakieś nowe wrażenia po wciśnięciu go na maxa :9: Zobaczym co będzie dalej z tym gaśnięciem i wolnymi obr.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 24 Sty 2012, 19:12   

Ja wole w tej cenie 4 sztuki ze złomu :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 24 Sty 2012, 19:28   

Peedro napisał/a:
Ja wole w tej cenie 4 sztuki ze złomu :-P

wyrobione tak samo jak ten stary który słabo reagował na ruchy pedału gazu
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Sty 2012, 19:38   

madek napisał/a:
EPS


Mam złe doświadczenia z tą firmą, więc jeśli w ciągu miesiąca objawy wrócą to bądź pewien, że to jest winowajca - oczywiście nie życzę! Ciekawa sprawa, że jest lepsza reakcja na gaz... Hmm :)
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 24 Sty 2012, 19:43   

Stunt_Man napisał/a:
wyrobione tak samo jak ten stary który słabo reagował na ruchy pedału gazu


a tam... Idzie dobrze trafić :P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24 Sty 2012, 23:40   

TomeX500 napisał/a:
Mam złe doświadczenia z tą firmą, więc jeśli w ciągu miesiąca objawy wrócą to bądź pewien, że to jest winowajca - oczywiście nie życzę! Ciekawa sprawa, że jest lepsza reakcja na gaz... Hmm :)

Z zamienników w hurtowniach był dostępny tylko EPS i Era, wg. znajomego ten pierwszy jest lepszy więc wziąłem. Oryginał chyba nie musze mówić ile kosztuje :) Gwarancja jest więc nic się nie martwie.
Z używanymi jest niestety ruletka i to że coś jest oryginalne nic nie daje, skoro ma najczęściej XX lat życia za sobą.

A z takich ciekawostek ceny w sklepie:
Przepływka - zamiennik 450 zł, oryginał 800 zł
VSS - oryginał 400 zł
Zaworek odmy - oryginał - znajomy złapał się za głowę a ja wyszedłem bo dla własnego zdrowia nie chciałem słuchać :)

Wiem że na allegro czy coś można takie rzeczy wyrwać dużo taniej, ale to są ceny oficjalne z polskich hurtowni i w sumie to trochę smutne jest :-P
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Sty 2012, 13:30   

zawór odpowietrzający skrzynię korbową, jakiś czas temu był ori Ford w sklepie ford za 109zł

Jeżeli wszystko śmiga to tylko sie cieszyć
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 25 Sty 2012, 17:37   

madek napisał/a:
Przepływka - zamiennik 450 zł, oryginał 800 zł

jaki ten zamiennik? bo np. Meat&Doria pakuje oryginały i można je kupić nawet taniej niż 450zł :)
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25 Sty 2012, 17:39   

Stunt_Man, jak dobrze pamiętam do Magnetti Marelli, ale i tak w życiu niedałbym tyle za to...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26 Sty 2012, 19:45   

Dzisiaj podmieniłem jeszcze dodatkowo krokowca, zrobiłem reset kompa + adaptacje później i temat uważam za zamknięty. Obroty trzyma równo 900 i nie gaśnie. W czasie jazdy też jest duuużo lepiej dzięki nowemu CPP :)

Na ciepłym pewnie dalej będą czasem problemy z odpalaniem, bo jest tak odkąd mam ta fieste i widze na forum że nie tylko ja mam ten problem ;) Ale to mi akurat nie przeszkadza...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.