[MK3] Nie wkreca sie na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Icek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Sty 2012, 12:12 [MK3] Nie wkreca sie na zimnym silniku
|
|
|
Witam
otóż mam taki problem przy dotychczasowych temperaturach jakie możemy zauważyć moj slinik 1.1 po odpaleniu nie wkreca sie na obroty lecz tak dzieje sie tylko przy benzynie a mam monowtrysk jak przełączę na gaz na zimnym to silnik pracuje stabilnie a przy benzynie muszę poczekać pewien czas aż się rozgrzeję. Wymieniłem świecę lecz to nie pomogło. Przypuszczam że może to być wina wtryskiwacza lub czujnika temperatury ale nie jestem pewien i stąd moje pytanie, Co uważacie w tej sprawie?
Dodam że nie wiem jak zachowuje się on przy + temperaturach bo niedawno go zakupiłem. |
Ostatnio zmieniony przez Icek 15 Sty 2012, 17:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15 Sty 2012, 15:33
|
|
|
Czujnik temperatury pod kolektorem dolotowym. |
|
|
|
|
Icek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Sty 2012, 16:55
|
|
|
Ok poszukam czujnika i dam odpowiedz co i jak.
Przypomniala mi sie jedna rzecz ze przy instalacji gazowej ktos wyrzucil attutor i wstawil zawor glowny wiec tak jakby byl problem z jakas elektryka. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15 Sty 2012, 18:56
|
|
|
Icek napisał/a: |
Przypomniala mi sie jedna rzecz ze przy instalacji gazowej ktos wyrzucil attutor i wstawil zawor glowny wiec tak jakby byl problem z jakas elektryka. |
Nie jest to powiązane z twoim problem. ...a sam problem nie jest z jakąś elektryką (attuator jest sterowany centralką) tylko raczej z gazownikiem, bo nie potrafił dobrze ustawić silniczka krokowego. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Sty 2012, 10:38
|
|
|
No tak... nie wykluczone, że sterownik wypluje błąd tego czujnika.
Icek wg mnie twój problem jest analogiczny do http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=60888 W ostatnim (na chwilę obecną) poście podałem link do dokładniejszych informacji dot. ww. czujnika. |
|
|
|
|
Icek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16 Sty 2012, 13:40
|
|
|
Czyli z tego co widze to ten czujnik sprawdza sie przy uzyciu voltomierza a ja sprawdzalem go na ohmy i nic nie pokazywla zamontowalem teraz drugi ktory dorwalem ze szrotu i zobaczymy czy bedzie działał a stary sprawdze voltomierzem jeszcze raz.
Nie spodziewalem sie ze ten czujnik zanuzony jest w plynie chlodzacym. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Sty 2012, 14:07
|
|
|
Pamiętałeś o resecie kompa? |
|
|
|
|
Icek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16 Sty 2012, 19:47
|
|
|
Nie nie resetowalem kompa sadzisz ze po wymianie moze byc to samo bo ciagle bedzie widzial blad w tym ? nie jest prosta sprawa z tym resetowaniem kompa.
A moze da rade skasowac ten blad poprzec polaczenie kabli bo z tego poradnika widze ze tylko mozna rozkodowac jakie to bledy a o ich usunieciu nic nie jest napisane. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16 Sty 2012, 21:49
|
|
|
Cytat: |
Nie nie resetowalem kompa sadzisz ze po wymianie moze byc to samo bo ciagle bedzie widzial blad w tym ? nie jest prosta sprawa z tym resetowaniem kompa. |
Odpiąć akumulator na kilka minut to nie jest prosta sprawa? Czytałeś w ogóle wcześniej na forum coś w stronę swojego problemu i wymiany czujników? |
|
|
|
|
Icek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 22:18
|
|
|
Czujnik wymieniony jeden problem z glowy silnik wkreca sie na obroty na zimnym, lecz silnik chodzi jakby na 3 cylindrach ma nie rowna prace trzesie sie dosyc na boki wczesniej jezdzilem na gazie wiec problemu tego nie odczuwalem na zimnym chwile postal odrazu przerzucilem na gaz i ladna praca (wiec odpada uszczelka pod glowica) lecz pojechalem do szkoly (4km) na swiatlach trzymal dosyc niskie obroty nie takie jak powinien przy zmianie biegu musialem trzymac mu gaz bo jak odpuszczalem to przy puszczaniu sprzegla wystepowaly szarpniecia ale jakos dojechalem. Po skonczeniu lekcji odpalilem znowu chodzil jakby na 3 (nie rowna praca) przejechalem 200metrow i silnik zgasl kompletnie. Sprawdzilem czy paliwo doplywa do wtrysku i okazalo sie ze leci duzym strumieniem. Tak wiec pomyslalem skoro na gazie nie ma tego problemu to zakladam ze bedzie to wtryskiwacz pojechalem kupic nowy. Zalozylem go ale niestety dalej to samo silnik przy kreceniu nie daje oznakow zycia gdy wcisne na maxa pedal gazu to ledwo co lapie probuje zaskoczyc ale nie ma sily tak jakby paliwo w ogole nie dochodzilo do cylindrow. Teraz tak sie zastanawiam czy to moze byc czujnik polozenia przepustnicy czy silnik krokowy, co o tym myslicie ? Jakie czynnosci wykonac aby bardziej sprecyzowac moj problem jutro zdemontuje wtrysk i strzykawka doprowadze paliwo do cylindrow i zobacze czy zalapie
Mam instalacje na monowtrysk uruchamiajaca sie od obrotow silnika i nie ma mozliwosci bezposredniego odpalenia na gazie tzw awaryjnego.
Edit 19.01.2012r.
Odlaczylem silniczek krokowy zero reakcji dalej nie chce odpalic dodalem do tego odlaczenie mapy wtrysku (na prawo od sterownika) takze nic to nie pomoglo. Po odlaczeniu czujnika temperatury powietrz w kolektorzy dolotowym silnik zaczol juz coraz lepiej lapac udalo mi sie go odpalic ze chodzil przez jakies 3 sekundy i zgasl pozniej znowu tylko proby zaskoczenia.
Czy ktos moze wie o co w tym moze chodzic?. |
|
|
|
|
|