[MK3] przybywajacy olej |
Autor |
Wiadomość |
Muszkiet071
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 09 Lis 2011 Posty: 1 Skąd: Wro
|
Wysłany: 9 Lis 2011, 14:25 [MK3] przybywajacy olej
|
|
|
Witam posiadam jestem nowy a na samochodach to sie za bardzo nie znam.
Posiadam Fieste MK3 z 92 roku 1.1 gaznik i od jakiegos czasu cos sie z nia dzieje bo zaczela kopcic, na wolnych obrotach nie pracuje za dobrze(potrafi zgasnac) i co najciekawsze przybyl olej w silniku. Co moze byc przyczyna i czy warto to wogole robic ?? Prosze o pomoc
Dzieki |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 9 Lis 2011, 14:30
|
|
|
na jaki kolor kopci? czy olej czuć benzyną? |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 9 Lis 2011, 15:52
|
|
|
Muszkiet071 napisał/a: | i co najciekawsze przybyl olej w silniku. | Na pewno nie dolały Ci go krasnoludki, albo są przedmuchy na pierścieniach i wacha się przedostaje, albo płyn chłodzący (pojęcia nie mam którędy)... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 9 Lis 2011, 16:39
|
|
|
Moze też pompka paliwa przepuszczać paliwo do silnika, lepiej nie jeździć bo pobraca panewki, jak sie za duzo dostanie wachy do oleju |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lis 2011, 16:48
|
|
|
luki napisał/a: | Moze też pompka paliwa przepuszczać paliwo do silnika | Ciekawy i słuszny trop, Muszkiet071, odkręci pompkę od silnika - nic do tego nie trzeba robić,,, jak już będzie sobie wisieć na przewodach i kilka razy naciśnij/przesuń wajchę która była w silniku i zobacz czy nie leci paliwo,,, jak wszystko suche (znaczy tam olej jest więc może być w oleju upaprane - to przykręć na miejsce, jak paliwo się będzie cieknąć to pompkę trzeba nowa (100-150 zeta) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Albercik [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lis 2011, 17:49
|
|
|
A mi objawy wyglądają na uszczelkę pod głowicą. Rzekłbym, że klasyczny objaw - kopci, bo spala olej, a oleju przybywa, bo się benzynka do niego dostaje |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 12 Lis 2011, 17:45
|
|
|
A z jakiej racji uszczelką pod głowicą waha? Prędzej płyn chłodniczy... Jednak z postu nie wynika, czy ubywa płynu chłodzącego... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 4 Sty 2012, 13:34
|
|
|
Panowie.... Uno problemo mam... Którędy może się lać płyn chłodzący do skrzyni korbowej, bo ostatnio zdjąłem korek w moim "zgredziku", (bo tak go nazywam) a pod korkiem kilo majonezu. Z tym, że niedawno uzupełniałem płyn chłodzący i wlałem na max, a teraz jest na min. To jest około 0,5l. Wyczyściłem pod deklem i odmę z majonezu i potem jeszcze 2x wyczyściłem wszystko. Dziś wypukalem jeszcze trochę z węża idącego do korka ten majonez przez odmę. Jak wypukiwałem z węża przez odmę to jeszcze kropelki wody leciały. Po badaniu organoleptycznym można stwierdzić, że to nie była waha tylko glikol. Przybytku oleju na bagnecie nie stwierdzam, gdyż dopiero co dolalem, ale silnik i tak bierze miarkę tak do litra na 500-1000km.
Ponawiam więc pytanie w jaki sposób może się w kosiarce przedostawać płyn chłodzący do oleju. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Sty 2012, 13:46
|
|
|
Uszczelką pod głowicą ? |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Sty 2012, 14:00
|
|
|
Płynu uzupełniłeś i znowu ubyło? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 4 Sty 2012, 14:01
|
|
|
tzn, teraz nie uzupełniałem płynu bo trochę się boję że znów będę miał tej mazi od cholery. Tylko nie pamiętam jak to było za pierwszym razem czy na zimnym czy na gorącym silniku, ale chyba na zimny, buło minimum, a jak na goroącym to jest trochę więcej płynu w zbiorniczku, ale to można wziąć na poprawkę rozszerzalności cieczy. Ale spróbowaliśmy z ojcem na smak to miało smak glikolu, więc nie wiem czy jest sens jak narazie dolewać plynu, bo puki nie dolewałem płynu było wszystko git, dopiero jak dolałem płynu na zimę to się zrobiło. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Sty 2012, 14:14
|
|
|
Pytam dlatego że generalnie nie łączyłbym tych 2 rzeczy razem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 4 Sty 2012, 14:53
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Pytam dlatego że generalnie nie łączyłbym tych 2 rzeczy razem,,, |
Ale nie łączył byś tych dwóch rzeczy razem, bo to raczej coś abstrakcyjnego, czy raczej może świadczyć o agonalnym stanie silnika.
Mogę spróbować wlać jeszcze raz płynu i zobaczyć. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Sty 2012, 15:13
|
|
|
Generalnie dlatego ze mamy okres na majonez,,, a to że było MAX i zeszło do MIN jeszcze o niczym nie świadczy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 4 Sty 2012, 20:30
|
|
|
No ok poprostu się trochę przestraszyłem, bo czasem zaglądało się pod korek w innych samochodach i niebyło tego nawet zimą.
A jak już jesteśmy przy układzie chłodzącym to jak idą kanały wodne w głowicy? Tzn chodzi mi o to czy jest jakaś możliwość że płyn wpompuje do do skrzyni i którędy, bo zakładam, że jak idą to są i w bloku i w głowicy. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
|