| [MK3] Problem z ładowaniem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | karol3107   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/50KM
 Dołączył: 28 Gru 2011
 Posty: 4
 Skąd: dolny śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2011,  21:57   [MK3] Problem z ładowaniem | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Kuzyn ma Forda Fieste Mk3 1,3 CLX z instalacją LPG. Problem polega na tym, że po włączeniu świateł i innych odbiorników(wentylator nadmuchu) zaczyna świecić kontrolka ładowania. Wymieniony został regulator napięcia, lecz nie dało to żadnego efektu. W aucie jest także nowy akumulator 54 Ah lub 55 Ah, który po ostatniej mroźnej nocy rozładował się kompletnie do zera. Został zmierzony pobór prądu przy zgaszonym aucie, wynosi on około 350mA, a po odłączeniu radia i zegarka około 28mA, pomiary były te wykonywane także przy odłączonym alternatorze. Zmierzone zostało także napięcie na odłączonym alternatorze przy odpalonym silniku i wynosiło ono 31V na tym czerwonym grubym kablu oraz 14V na cieniutkim niebieskim, wszystkie napięcia względem masy akumulatora. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2011,  22:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | I,,, jakie daje napięcia? 	  | karol3107 napisał/a: |  	  | Wymieniony został regulator napięcia | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karol3107   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/50KM
 Dołączył: 28 Gru 2011
 Posty: 4
 Skąd: dolny śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2011,  22:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak napisałem, około 31V. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2011,  22:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | diody w alternatorze zdechły |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2011,  22:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Proponuję powtórzyć pomiar na trzeźwo lub napisać na trzeźwo,,, bo głupoty to są,,, 	  | karol3107 napisał/a: |  	  | Zmierzone zostało także napięcie na odłączonym alternatorze przy odpalonym silniku i wynosiło ono 31V na tym czerwonym grubym kablu oraz 14V na cieniutkim niebieskim, | 
   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karol3107   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/50KM
 Dołączył: 28 Gru 2011
 Posty: 4
 Skąd: dolny śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2011,  22:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Powiem tak. Z alternatora wychodzą 2 przewody: gruby czerwony, oraz cienki niebieski. Po odłączeniu ich od instalacji samochodu i wykonaniu pomiaru napięcia na tych przewodach przy pracującym silniku wynosi ono na czerwonym przewodzie 31V a na niebieskim 14V względem masy samochodu   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2011,  22:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | karol3107, coś pokręciłeś jeśli odłączysz przewody od alternatora i uruchomisz silnik- alternator nie będzie działał potrzebuje prądu wzbudzenia
 a jeśli wytwarza takie napięcie to wina leży ewidentnie w alternatorze
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2011,  23:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | A, teraz łapię co i jak zmierzyłeś, ale to tak jakbyś podniósł przednie auta w swoim wozie i na 5 biegu depnął do podłogi i z tego wysnuł że Twoje auto tyle pojedzie,,, 
 Na forum jest opisane jak zmierzyć napięcia ładowania,,, bo to kilka pomiarów, w chwili obecnej ani nie chce mi się szukać ani tego pisać,,, jak nie znajdziesz to jutro z pracy napisze/poszukam,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karol3107   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/50KM
 Dołączył: 28 Gru 2011
 Posty: 4
 Skąd: dolny śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2011,  23:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | rozumiem, żeby wzbudzić alternator, musi być podpięty ten cienki niebieski przewód? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |