Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK1] Montaż elektrycznego wspomagania
Autor Wiadomość
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 13 Gru 2011, 22:47   [MK1] Montaż elektrycznego wspomagania

Temat jest mechaniczny ale, że przeróbka to daje do tuningu.

Przeróbka dotyczy Paździerza - Fiesta mk1. mimo przepatrzenia całego układu kierowniczego łącznie z łożyskami na poduszkach ciężko się kręci - dla mnie pikuś ale dla Marty już gorzej :|

Generalnie nie jest dla mnie ważna strona mechaniczna takiej przeróbki, bo to nie problem dopasować kolumnę kierowniczą ze wspomaganiem elektrycznym w zamian zwykłej.

Pytania dotyczą:

1 - od czego najlepiej kolumnę - słyszałem, że fiaty to shit(jeśli w ogóle można mówić o dobrym elektrycznym wspomaganiu) Ale ponoć w fiatach szybko i często siadały sterowniki itp.

2. - Jak jest z podłączeniem tego żeby zadziałało - wystarczy podłączyć zasilanie masę i gra czy trzeba kupić do tego jakiś sterownik, wiązkę?? Tutaj też słyszałem, że w kolumnach np clio twingo corsa był sterownik już wbudowany przy silniczku i wystarczyło podpiąć zasilanie - ktoś się orientuje??

3. - Kto ma wiedzę od czego pokryje się kolumna z wieloklinem na kierownicę do fiesty mk1??

4. - Czy sama kolumna kierownicza ze wspomaganiem elektrycznym ma jakikolwiek wpływ na przełożenie - czy to reguluje już tylko listwa kierownicza??

Zapraszam do dyskusji - temat jest dla mnie o tyle ważny, że Brązowa ma być naszym dupowozem i musi być "przyjazna użytkownikowi" :yes:
Druga sprawa, że kolumny kierownicze z silniczkami elektrycznymi są tanie jak barszcz i da się wyłączyc w każdej chwili wspomaganie.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Gru 2011, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 13 Gru 2011, 22:50   

Mamie kupiliśmy Saxo i tam jest elektryczne wspomaganie i działa to całkiem przyjemnie :) Rozmiar samochodu podobny nieco do fiesty, więc wydaje się że możesz nas czymś takim pomyśleć.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 13 Gru 2011, 23:00   

Pedro - wiem, że rozwiązanie przyjemne :)

Przy mojej ciężkiej losze z przodu kierowanie jest upierdliwe na parkingu dla mnie a co dopiero dla Marty dlatego muszę to zamontować.

Dałbym nawet hydraulikę - zresztą mam komplet z escorta jeszcze ale jak sobie pomyślę ile to jest przeróbek to mam to w dupie i chcę iść na skróty :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 13 Gru 2011, 23:09   

a patrzyles na wspome z Fiesty mk7? Ford ma sklonnosc do wykorzystywania starych czesci wiec moze troche gratow podpasi
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 13 Gru 2011, 23:38   

Mk7 to już przepaść konstrukcyjna w stosunku do mk1 - ale tutaj nie chodzi generalnie o mechaniczną stronę montażu takiej kolumny - to jest do przejścia generalnie w każdym przypadku z czego by tej kolumny nie wziąć :yes:

Pytania odnoszą się co do::

Cytat:
1 - od czego najlepiej kolumnę - słyszałem, że fiaty to shit(jeśli w ogóle można mówić o dobrym elektrycznym wspomaganiu) Ale ponoć w fiatach szybko i często siadały sterowniki itp.

2. - Jak jest z podłączeniem tego żeby zadziałało - wystarczy podłączyć zasilanie masę i gra czy trzeba kupić do tego jakiś sterownik, wiązkę?? Tutaj też słyszałem, że w kolumnach np clio twingo corsa był sterownik już wbudowany przy silniczku i wystarczyło podpiąć zasilanie - ktoś się orientuje??

3. - Kto ma wiedzę od czego pokryje się kolumna z wieloklinem na kierownicę do fiesty mk1??

4. - Czy sama kolumna kierownicza ze wspomaganiem elektrycznym ma jakikolwiek wpływ na przełożenie - czy to reguluje już tylko listwa kierownicza??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Gru 2011, 02:24   

Nieno, kurrrrna nie wyczymie, Roman, kup brązową MK7 ze wspomaganiem... I po "bólÓ" :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Gru 2011, 18:29   

Ad1 : Corsa drugiej generacji .

Ad4 : nie ma - to reguluje listwa maglownicy i ślimak .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Gru 2011, 18:32   

Punto, jest tam nawet taki magiczny guziczek city :devil:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 14 Gru 2011, 18:35   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Ad4 : nie ma - to reguluje listwa maglownicy i ślimak .


Tak też myślałem, tym bardziej lepiej jest dać elektryczne wspomaganie, bo jak będę jeździł ja to mogę w ogóle nie włączać go i jest ok, a jak Marta czy inna kobieta(wątpie) wsiądzie na lewy to spokojnie przycisk "cyk" - i można parkować :yes:

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Ad1 : Corsa drugiej generacji .


Przerabiałeś gdzieś temat??

Z tego co widzę na allegro to można spokojnie kupić komplet(kolumna + sterownik) za 100-200zł dlatego opcja jest niezła :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 14 Gru 2011, 18:37   

Marcinowaty napisał/a:
Punto, jest tam nawet taki magiczny guziczek city


No jest - zwykły włącznik/wyłącznik tego badziewia i taki sam przełącznik będzie u mnie - na cholere mi wspomaganie jak auto się rozkula powiedzmy do 20km/h?? :)
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Gru 2011, 18:46   

Roman, - nawet to w rencach miałem , bo miało do Wanny iść .

Przypatrz się uważnie , bo może da się to założyć na kolumne od fiesty ( " prawie pasuje " :hahaha: tzn po naszemu )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 14 Gru 2011, 18:53   

To, że prawie pasuje to wiem :rotfl:

Spojrzę.....kurcze jeszcze muszę się rozejrzeć za klimą..... :9:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Gru 2011, 18:57   

Rkalitka napisał/a:
kurcze jeszcze muszę się rozejrzeć za klimą..... :9:
:hahaha: Mało nie osmarkałem lapka...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 14 Gru 2011, 19:03   

Parzych napisał/a:
Mało nie osmarkałem lapka...




Jacku - nie podpuszczaj mnie :fox:

Jak się mocno postaram to zmieszczę tam jeszcze jedną chłodnicę(chyba 4??) :twisted:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Gru 2011, 19:07   

Roman, ja Cię nie podpuszczam... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 14 Gru 2011, 19:56   

Wiem Joe - kiedyś mi chyba nawet prospekty wysyłałeś....

Ale skończmy offtopa i wróćmy do tematu - wiem, że można poszukać czegoś od corsy b ze sterownikiem.

Dalej nie wiem czy wystarczy podłączyć zasilanie pod sterownik i masę i czy to wystarczy??

Druga sprawa czy może ktoś się orientuje czy wieloklin dajmy na to z corsy b pokryje się z mk1 wieloklinem czy muszę szukać naby do corsy i jakąś trójramienną zakładać(wolałbym oryginalną :yes: )
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 14 Gru 2011, 20:03   

a nie można po prostu zamontować hydraulicznego?
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 14 Gru 2011, 20:15   

Stunt_Man napisał/a:
a nie można po prostu zamontować hydraulicznego?


Jak "Krowie na rowie":

Cytat:
Dałbym nawet hydraulikę - zresztą mam komplet z escorta jeszcze ale jak sobie pomyślę ile to jest przeróbek to mam to w dupie i chcę iść na skróty


Do tego w mojej mk1 jest na prawdę mało miejsca i po co mam tam jeszcze pompę wpieprzać, węże, zbiornik na płyn, pasek, przerabiać listwę kierowniczą, mocowania, drążki, końcówki, kolumnę kierowniczą, itd

Da się ale za dużo roboty - tutaj daję tylko kolumnę kierowniczą i koniec :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Gru 2011, 21:03   

JoeMix napisał/a:
...



...


Użytkowniku - prosiłem cię , żebyś się nie wypowiadał na forach , które moderuję .

W Mechanice jeszcze to toleruję , ale tutaj nie .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Gru 2011, 21:51   

Rkalitka napisał/a:
Dalej nie wiem czy wystarczy podłączyć zasilanie pod sterownik i masę i czy to wystarczy??


A jak będzie rozwiązana funkcja wyłączania się wspomagania powyżej określonej prędkości?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.