Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Instalacja LOVATO - regulacja
Autor Wiadomość
BlackJack 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 47
Skąd: Konin
Wysłany: 10 Gru 2011, 21:12   [MK3] Instalacja LOVATO - regulacja

witam nam fieste 1.8 16v i gaz firmy LOVATO jest to stara instalacja ma okolo 9 lat'
czy mógł by mi ktoś dokładnie opisać jak odpowiednio wyregulować instalacie

obecnie pali mi ok 13l. , parownik był regenerowany, instalacja jest szczelna, a gazownicy ... najlepiej wymienili by instalacje...
_________________
ff 1.8 16v ''s'' v-max 190km/h
B&J
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Gru 2011, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 10 Gru 2011, 21:33   

mi 1.6 cvh pali w dniu dzisiejszym 16 lpg w cyklu mieszanym. 12 w trasie. u niejednego byłem u drugiego pracuje. zaden nie ma zastrzezen co do regulacji.

znając zycie chca wymienic na sekwencje, tam zawsze pali mniej bo podaje to wtryskiwacz a nie mixer....
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
BlackJack 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 47
Skąd: Konin
Wysłany: 10 Gru 2011, 21:51   

tak tylko palila mi 10l teraz cos sie dzieje i mysle ze to regulacji
_________________
ff 1.8 16v ''s'' v-max 190km/h
B&J
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 10 Gru 2011, 21:58   

racja coś sie dzieje... robi sie zimno
 
 
BlackJack 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 47
Skąd: Konin
Wysłany: 10 Gru 2011, 22:00   

zimno też :) ale jeśli by miał ktoś taką instrukcje to poprosił bym :)
Pozdrwiam
_________________
ff 1.8 16v ''s'' v-max 190km/h
B&J
 
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 11 Gru 2011, 11:41   

odpalasz bezposrednio na gazie??
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
szuryk
[Usunięty]

Wysłany: 11 Gru 2011, 15:47   

BlackJack: wymień filtr powietrza na początek a później zakręć śrubę na wężu do końca i wykręć ją 2 obroty; odpal silnik, zrób rundkę i gdyby miał mało, to odkręć jeszcze pół obrotu - w sumie tyle, aby silnik lekko wkręcał się na obroty.
 
 
BlackJack 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 47
Skąd: Konin
Wysłany: 11 Gru 2011, 18:38   

szuryk napisał/a:
BlackJack: wymień filtr powietrza na początek a później zakręć śrubę na wężu do końca i wykręć ją 2 obroty; odpal silnik, zrób rundkę i gdyby miał mało, to odkręć jeszcze pół obrotu - w sumie tyle, aby silnik lekko wkręcał się na obroty.


Filter mam wymieniony a taką regulacje już robiłem i skutku to nie przynosi:) raczej chodzi mi o te śrubki na parowniku może tam coś...

(Odpalam go na benzynie)
_________________
ff 1.8 16v ''s'' v-max 190km/h
B&J
 
 
 
czaci
[Usunięty]

Wysłany: 11 Gru 2011, 19:17   

BlackJack: Na parowniku do kręcenia/regulacji jest jedna śrubka. Jeśli drugą masz na dole, to służy ona do spuszczania "mazutu" z parownika - kiedy spuszczałeś gdy parownik nagrzany? Z tą śrubką - u góry - postępujesz podobnie: wkręć ją do końca a następnie wykręć 3 obroty i sprawdź, jak silnik będzie pracował; możesz ją wolno wykręcać na rozgrzanym silniku i słuchać, jak silnik zmienia obroty. Musisz złapać ten punkt, gdy silnik pracuje najrówniej.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Gru 2011, 11:53   

Użyj google, "poemat na temat gazu".
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
BlackJack 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 47
Skąd: Konin
Wysłany: 12 Gru 2011, 16:50   

ok spróbuj dzięki
_________________
ff 1.8 16v ''s'' v-max 190km/h
B&J
 
 
 
cxz3 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darus
Wiek: 36
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: wa-wa
Wysłany: 2 Sty 2012, 20:21   

Mi jak dużo palił ( a też mam taka instalację jak ty ) to wystarczyło zawory wyregulować spalanie gazu spadło o 3 litry . Regulacja jest prosta . Jest gdzieś nawet na forum opisana. Podobno trzeba sprawdzać w naszych starych fiestach zaworki po każdej zimie .
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 20 Lut 2012, 15:08   

czaci napisał/a:
BlackJack: Na parowniku do kręcenia/regulacji jest jedna śrubka. Jeśli drugą masz na dole, to służy ona do spuszczania "mazutu" z parownika - kiedy spuszczałeś gdy parownik nagrzany? Z tą śrubką - u góry - postępujesz podobnie: wkręć ją do końca a następnie wykręć 3 obroty i sprawdź, jak silnik będzie pracował; możesz ją wolno wykręcać na rozgrzanym silniku i słuchać, jak silnik zmienia obroty. Musisz złapać ten punkt, gdy silnik pracuje najrówniej.


w ten sposob to sobie mozna ustawic dobra prace na biegu jalowym, kiedy przepustnica jest zamknieta... nie oczekujac ze to bedzie jechalo, szczegolnie teraz zima gdy auto dusi sie od nadmiaru powietrza, jest zimno i mieszanka robi sie uboga i macie turbo dziury lpg, a z gazem dzieja sie rozne rzeczy

wszystkim zawodnikom czujacym sie na silach zeby ustawiac gaz samemu polecam moj opis to nie jest opis jaki mozna znalezc u wujka google, cos konkretniejszego:


gaznik musi byc ustawiony (jego przepustnica opuszczona nisko, na bardziej otwartej nie ustawimy czulosci parownika) przepustnica uchylona ma byc aby tylko silnik pracowal ledwo co...

zakrecamy powietrze na gazniku dodatkowe od emisji CO, wkrecamy do konca wkret od powietrza z tylu gaznika i odkrecamy go jakies 1,5-2 obroty (dla starych aut wiecej nie zeby nie ssalo powietrza pod przepustnicą bokiem a z miksera gorą ssalo lepiej LPG)

odkrecamy sobie srube na wezu od gazu na maxa... tak by cale okno (swiatlo) tego przelotu na wezu bylo otwarte (zawor silnika nie dlawil ani troche)

nastepnie lapiemy za srube na parowniku i pokrecamy ja w lewo i w prawo w jedna strone i w druga jak bedziemy pokrecac to silnik na skrajnych takich ustawieniach zacznie przygasac zarowno w lewo na max jak i w prawo na max. ustawic nalezy na srodku tego zakresu (mniej wiecej beda to najwyzsze obroty silnika, najlepsza sprawnosc lambda lekko ponad 1, najlepiej silnik pracuje na lambda 1,15 okolo (ps. nie bedzie to najwieksza sprawnosc silnika dlatego to jeszcze nie koniec operacji tuning lpg :fajka: )

teraz musimy naciskac na pedal gazu lub dzyndzel przy gazniku od przepustnicy i w tym samym czasie kiedy na silniku mamy okolo 3000-3500 (niezaleznie jakbysmy ustawiali zawsze silnik przy tych obrotach pali tyle samo - w tym miejscu przecina sie wykres niezaleznie od ustawien lambdy dla okreslonych obrotow silnika)

jak juz mamy kogos w aucie kto trzyma nam obroty na 3000-3500 silnika to my musimy zakrecac powoli tą duzą srube na wezu trzymajac wcisnieta przepustnice i skrecac na sluch tą srubą w prawo az obroty spadna do tego momentu az to uslyszycie (silnik zacznie mulic w pewnym momencie). nastepnie od tego momentu odkrecic o 1 obrot przy 1 przepustnicy w gazniku, jezeli masz silnik z gaznikiem o dwoch gardzielach (2 przepustnice i mikser na 2 z jednego reduktora) i dosc duzy motor jak do takiego gaznika tak jak ja czyli 1,4 litra nalezy ta srube odkrecic o 1,5 bo 1 obrot (odkrecenie - w lewo) od zakreconego to bedzie za malo!!!

potem parownik ustawiamy juz do takiego ustawienia zaworu na rurze ktory juz troche nam dlawi gaz. dlatego musimy zrobic to jeszcze raz....tak jak wczesniej w lewo i w prawo obroty spadaja i dzielimy to na pol ustawiaja srubke by obroty byly jak najwyzsze - gazownicy ustawiaja w polowie zakresu (jesli nie mozesz znalesc min i max cisnienie, patrz pogrubiony tekst nizej). jesli udalo sie znalesc przejdz dalej

UWAGA !!!
w sytuacji gdy krecenie srubka na parowniku nie przynosi efektu w postaci wyszukania tych dwoch skarajnych granic (mieszanka uboga, bogata - cisnienie gazu), to upewnic sie ze na wezu jest juz otwarte na max. pamietajcie zeby odkrecic srube na wezu prawie do konca i dopiero bawic sie parownikiem pokrecajac mala w lewo i w prawo i zaczac od poczatku opisu, wtedy znajdziecie ustawienia parownika.

jesli zawor na wezu bedzie przysloniety czyli zbyt mocno wkrecona sruba na wezu to ustawienia srubki na parowniku min/max nie bedzie sie dalo znalesc wogole

taka sama sytuacja bedzie kiedy przepustnica na gazniku bedzie zbyt mocno otwarta do tego sluzy srubka z tylu gaznika od polozenia przepustnicy ktora pokreca sie w lewo i w prawo. w prawo obroty rosna i przepustnica siebardziej otwiera, w lewo maleja i sie zamyka) - nie pomylic tej srubki z wkretem od skladu mieszanki

jesli udalo sie znalesc wstepne ustawienia cisnienia gazu na parowniku to ok nalezy je zaznaczyc np farbą, markerem kreske na srubie i na parowniku to samo na wezu od gazu, nastepnie nalezy odkrecic jeszcze okolo uwaga od cwierc do 3/4 obrotu na parowniku w lewo (a maxymalnie 1 obrot w lewo ale wtedy spalanie wzrosnie mocno i gazu moze byc juz za duzo dlatego nalezy doswiadczalnie pokrecac o 1/4 obrotu w lewo - czyli odkrecac i testowac jak to rusza)

(robimy to tylko by silnik mial moc) by zwiekszyc cisnienie gazu, bo zawsze ten gaz w czasie jazdy nie trafia w 100% do kolektora, potem na goracym silniku (silnik spala wieksza dawke gazu zeby pracowac tzn wiecej jest w stanie przepalic tak wiec musimy ustawic delikatnie wieksza dawke niz na srodku zakresu bo spadną nam obroty na rozgrzanym)

teraz jazda probna na takim ustawieniu...

potem kolejna jazda i tak sobie odkrecamy o 1/4 obrotu na parowniku i testujemy

jezeli jest lepiej zostawiamy jezeli nie pokrecamy jeszcze o 1/4 w lewo

nalezy pamietac ze im mniej zdlawiony zawor na rurze doprowadzacej gaz do miksera tym węższy zakres regulacji parownika. wzbogacanie mieszanki na nizszych obrotach odbywa sie poprzez odkrecanie srubki tej malej na parowniku. zakrecenie na gazniku powietrza dodatkowego podnosi nam cala charakterystyke do gory (w calym zakresie obrotow sie wzbogaca). natomiast odkrecanie sruby na wezu od gazu podnosi koniec wykresu od strony obrotow maxymalnych. najwieksza sprawnosc silnik uzyska przy lambda 1-1,15 natomiast max moc przy 0,85-0,9 lambda.

z doswiadczenia powiem ze proby drogowe wiecej daja niz ustawianie tego na sonde

potem jeszcze jeden test ale tym razem odkrecamy sobie znow o 1/4 obrotu ale juz na grubym wezu do miksera podniesie to sklad mieszanki dla obrotow maxymalnych. parownik zostawiamy juz w spokoju. i oceniamy czy nie bedzie lepiej... jesli bedzie, zostawic odkrecone, jesli nie zostawic jak bylo


na parowniku mozemy zamiast odkrecac o 1/4 obrotu odkrecic o 1 obrot pojezdzic i zakrecac stopniowo srube na parowniku o cwierc obrotu robiac co kazde zakrecenie jazde ,

wczesniej polecam sobie zatankowac gaz (nalezy pamietac ze cisnienie z butli stopniowo spada im mniej w niej gazu a to ma delikatny wplyw na cisnienie z parownika). i tak stopniowo skrecajac i robiac jazdy zejdziecie do malego spalania, ustawicie tak ze bedzie i w miare jechalo i w miare malo palilo

na koniec nalezy sprawdzic ustawienie na wezu czy po zabawach z parownikiem jest na 100% ok, np zakrecic lub odkrecic o 1/4 obrotu od tego ustawienia co bylo i sprawdzic czy nie wkreca sie lepiej na obroty po gwaltownym dodaniu gazu, mozna patrzec na obrotomierz

dokladnie po ustawieniu "weza"-czyli dawki gazu, obroty jalowe powinno sie ustawiac na koniec ale juz na przepustnicy podniesc zeby silnik nie gasl nam w czasie jazdy (samo podnoszenie nic nam nie przestawia silnik zaczyna tylko troszke od bogatszej mieszanki pracowac

wszystkie te czynnosci sa wskazane by uzyskac taki wykres lambda/obr ktory stopniowo dąży do najwiekszej sprawnosci i mocy silnika tzn by auto malo palilo odpalone i przy lekkim wcisnieciu gazu oraz mialo max moc przy docisnieciu gazu do konca - czyt. takze predkosc max

jak ktos ma kopulke to jeszcze polecam przekrecic aparat zgodnie ze wskazowkami zegara - przyspieszyc zaplon o 3mm maxymalnie, to bedzie jakies 4 stopnie, zalezy to od obwodu aparatu, wiecej nie polecam bo gra pod maską i wyje w czasie jazdy, na zaplonie ustawionym na znaki na gazie wyraznie wolniej sie rozpedza wiec czynnosc wskazana

do tego polecam termostat vernet lub wahler na 92 stopnie, spalanie spadnie

przed regulacja mozna w mniejszych silnikach 1.1 1.3 wyregulowac zawory

co do gaznikow odlaczam przy nich podcisnienie od opozniania zamykania przepustnicy i zaslepiam. bo przy przegazowaniu silnika na gazie nie jest to potrzebne i nie da sie z tym jezdzic bo wchodzi wtedy na obroty 2000 i opada zbyt wolno. po odpieciu tego badziewia obroty opadaja tez stopniowo bo mija troche czasu zanim silnik przepali zassany gaz po zdjeciu nogi z gazu.

po takim zabiegu wykrecalem moja fiesta czasy na pewno ponizej 13 sec do 100 (licznikowe ponad 100) na lpg z silnikiem 73 konnym na gazniku 2V tldm 19-21 weber od feisty 1.1 z przepustnicami od 1.4 (zwezony na gorze) i mysle ze jest to bardzo dobry wynik bo jeszcze mozna dac wieksze cisnienie, uzywalem tylko lepszych swiec 2 elektrodowych (jezeli wszystko dobrze ustawione to poczuje sie roznice (powyzej 3 tys obr bedzie znacznie lepiej) swiece oczywiscie tanie do bmw e36 2.0 z przerwa 0,8-0,9mm, lub 4 elektrodowe i ustawialem je na 0,85mm co pozwolilo obnizyc spalanie gazu w CVH, dawalo mniejsze spadki mocy na wysokich obrotach, (nawet musialem go troszke zakrecic na registrze o 1/4), na forum ford clubu takze kilka osob je stosowalo w escortach i chwalilo, bo sprawuja sie bdb, polecam tez do endury i hcs, do tych dostepne tylko czteroelektrodowe, odrazu mowie ze lepsze niz motorcrafty nawet te podwojnie platynowe, silniki CVH lubia takie swiece do lpg bardziej niz swiece irydowe 1 elektrodowe z glebszym polozeniem elektrod. testowalem chyba wszystko w tym silniku co jest na rynku. fajnie tez lata na swiecach fr6dp1x, fr6dp1 ustawialem na 0,9mm jest to swieca sportowa z ktorej wystaje tylko igla plytkie polozenie elektrod czyli kiedy elektroda swiecy jest mniej gleboko, pozwala na dobre przyspieszenia przy bogatszej mieszance i rowniejsza prace silnika na nizszych obrotach, poprawia tez osiagi przy bogatych mieszankach roznica jest naprawde spora...i duzo lepiej pali (dobrze dopasowana swieca do glowicy tego silnika), porownywalem nawet z takim produktem jak denso IK20, IQ20 (praktycznie najklepsze swiece irydowe) i plytsze polozenie elektrod w tym przypadku daje wiecej niz super cienka igla <8> obecnie wymienilem sprzeglo i wynik jest lepszy, fajnie jezdzi i pali 9 litrow gazu <8> dobrze ustawiony gaz ma pracowac do odciny 1,2,3 bieg na pewno dalej nie wiem :D

gdyby ktos chcial kupic swiece 4 elektrodowe do tych silnikow po 40zl za komplet to w dziale gieldy jest ogloszenie (mam do 11 aut), na tych swiecach te auta jezdza juz lepiej niz fabryka, moje gg 540570 jakby ktos tam chcial sie poradzic (w doborze co warto czego nie warto sluze pomoca) oczywiscie na forum wszystkiego sie nie pisze :-P :-P
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 20 Kwi 2013, 07:14, w całości zmieniany 26 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Mar 2012, 17:17   

Zanim się zacznie kręcić w LPG trzeba ustalić ile i czy czasem nie 100% czy blisko 100% powietrza na wolne obroty idzie bokiem, poza przepustnicą,,, zdarzają się przypadki że po zdjęciu nogi z gazu przepustnica jest 100% zamknięta i powietrze idzie bokiem, i np. w przypadku silników np. 1,1 czy 1,3 się okaże że na LPG czystym powietrzem jest prawie silnik zasilany,,, czasem dobrze jest zmniejszyć przelot, aby więcej powietrza szło przepustnica,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 19 Kwi 2013, 11:04   

polecam moj opis ustawienia parownika ktory zamiescilem powyzej w necie tego pelno ale nikt dokladnie nie wyjasnia... polecam bo wszystkie auta ktore ustawialem ta metoda lataja konkretnie i malo pala poczawszy od starych golfow po bmw i fiesty :) na lovato mieszanka jest ustawiona tak by malo palil do 3500 obrotow oraz kiedy auto stoi w korku i dobrze jechal po otwarciu przepustnicy / przepustnic na wysokich obr
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.