Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Klapa antywybuchowa
Autor Wiadomość
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 28 Lis 2011, 20:35   [MK4] Klapa antywybuchowa

Ostatnio moja fiesta miała drobne problemy. Zaczeła strasznie strzelać na gazie (powiedziałbym że niektóre strzały były bardzo silne, bo rozwaliło troche te sztuczne tworzywo co jest pod całą maską samochodu, a nawet je zapaliło się po jednym z wybuchów), bo na jednym z kabli VM było przebicie. Problem został usunięty (wymieniłem kable wraz z świecami). Ale po tych strzałach fiesta zaczeła pracować na strasznie wysokich obrotach (na benzynie i na gazie). Przyczyną tego jest to że na klapie antywybuchowej na kolektorze ssącym zasysane jest powietrze. Wystarczy dobrze zatkać tą klape np. torebką plastikową i silnik ma już normalne obtoty.

W tej chwili zrobiłem taką prowizorke. Obkleiłem tą klape delikatnie taśmą izolacyjną (tak żeby nie zasysało powietrza, ale nie za mocno by w razie wybuchu zawór zadziałał). I teraz mam takie pytanie. Czy takie klapy się jakoś naprawia ? Czy odrazu wymienić na nową? Jeżeli mam już ją wymieniać na nową, to jak to sie robi i czy jest to skomplikowane? Bo jak patrzę się na zdjęcia poniżej to wydaje mi się że ona jest tylko na siłe wciskana.

klapa wygląda mniej wiecej tak:



Jak patrzę na rysunek pierwszy tam w miejscu zaznaczonym strzałką widze taką gumą uszczelkę, na ruchomej cześci (ta część gdy następuje wybuch idzie do góry). Właśnie u mnie w tym miejscu, na obrzeżach tej ruchomej cześci zasysa powietrze. Można dokupić gdzieś samą taką uszczelkę? Czy lepiej wymienić klape? Właśnie nie pamiętam czy uczelka była u mnie wcześniej (przed tymi strzałami). A po tych niektórych strzałach myślę, że mogła ulec zniszczeniu i dlatego jej teraz nie ma.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lis 2011, 20:56   

Cielak napisał/a:
Czy takie klapy się jakoś naprawia ?
Tego się w ogóle nie montuje ;-(

Qurcze, nieraz głęboko się zastanawiam co trzeba robić by mieć takie problemy jak co niektórzy,,, :|
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:04   

JoeMix napisał/a:
Tego się w ogóle nie montuje ;-(

Po to się montuje, żeby w razie wybuchów nie rozwaliło kolektora ssącego. Poprzedni właściel zamontował te klapy antywybuchowe dlatego, że gdy wcześniej jeździł tym samochodem bez tych klap, bo jednym z wybuchów rozwaliło cały kolektor + samochód sie zapalił. Więc nie wiem po co mówisz że się tego nie montuje i nie wnosisz nic w tym temacie ;/

Pytam się dla tego, bo nie mam zielonego pojecia czy odrazu to wymienić (koszt nowych takich klap nie jest duży 30-40 zł), bo może ten zawór nie działać tak jak pownien po tych wybuch? Czy może tylko wystarczy dokupić gdzieś taką uszczelkę za pare złotych ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Cielak 28 Lis 2011, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:06   

Bo od ponad 10 lat posuwam na LPG i mi w kolektor nie strzeliło, a jak strzeliło to taki zaworek gówno pomaga, bo cały dolot rozrywa jak bomba,,, jak strzela w dolot to trzeba silnik naprawić a nie zaworek montować,,, proste
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:14   

Tylko że u mnie problem polega na samym zaworku antywubuchowym, a nie na naprawie całego silnika. Może i on gówno pomaga. Nie wiem. Nie będę dyskutował na temat tego czy on jest potrzebny czy nie, ale poprzedni właściel go zamonował po tym jak mu rozwaliło kolektor i jest on.
Na razie interesuję mnie to jak naprawić ten zaworek, by fiesta jeździłą tak jak należy i pozbyć się prowizorki (bo nie wiem jak długo taśma izolacyjna będzie się dobrze tam trzymała, a nie mam za miaru przed każdą jazdą sprawdzać czy dobrze jest ona zamocowana i nie zazysa gdzieś lewego powietrza).
Bo wina źle działającego silnika leży w tym momencie tylko w tej części
_________________
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:23   

wina leży po stronie żle wyregulowanej instalacji LPG
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:28   

kuba87, nie, jak mu walnęło to zawór może i coś tam kolektor ocalił, choć jak nic się nie stało to pewnie pryknęło, bo jak by porządnie strzeliło to by ten zaworek strzelił jak z armatki,,, choć widać strzał był na ryle duży ze zaworek nie wytrzymał ciśnienia i teraz puszcza,,, i silnik lewe powietrze łapie,,, Cielak, jak ma to spełniać choć trochę swoje zadanie to taki zaworek po strzale pewnie na nowy trzeba wymienić,,, lub jeśli się da choćby nowe uszczelki mu dać
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:28   

kuba87 napisał/a:
wina leży po stronie żle wyregulowanej instalacji LPG

?? A o czym ty w tej chwili piszesz??
Instalacja jest wyregulowana dobrze. Silnik chodzi tak jak powinien. Nie strzela (strzelało bo jak pisałem wcześniej na jednym z kabli było przebcie), nie dławi się, nie szarpie, przyśpiesza tak jak powinien, raguje normalnie na pedał gazu, spala mi normalnie. Więc nie wiem czemu piszesz o źle wyregulowanej instalacji

JoeMix napisał/a:
Cielak, jak ma to spełniać choć trochę swoje zadanie to taki zaworek po strzale pewnie na nowy trzeba wymienić,,, lub jeśli się da choćby nowe uszczelki mu dać

No właśnie chcę sie dowiedzieć tego czy odrazu wymieniać na nowy po takich strzałach, czy może wystarczy tylko tą uszczelke zamontować.
Jako że posiadam taki zaworek w moim samochodzie, chciałbym to zrobić tak, by spełniał on swoją funkcje i działał tak jak pownien, a nie mam pojęcia czy takie coś się odrazu wymienia czy wystarczy zamontowac uszczelkę
_________________
Ostatnio zmieniony przez Cielak 28 Lis 2011, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:30   

bo u mnie nie mam klapy antywybuchowej a swiece i przewody wołają o pomstę do nieba
i nie strzela
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:34   

To się ciesz że Ci nie strzela, ale może jak wreście Ci strzeli i rozwali pół samochodu to będziesz wtedy sobie mógł wmówić, że musiałeś mieć źle gaz wyregulowany :P
_________________
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:39   

Cielak, i po co dogryzasz?
to Ty masz problem nie ja
ja mam dobrze gaz wyregulowany
a poza tym ten silniczek niebawem robi wypad z auta podobnie jak cała instalacja lpg
ja Ci tylko kuturalnie tłumaczę ze zadne strzały nie mogą mieć miejsca
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 28 Lis 2011, 22:39   

Nie jest to żadna dogryzka z mojej strony, tylko żart. Jak tak to odebrałeś to sorry.
Ale nie zgodzę się z toba że to przez źle wyregulowany gaz. Bo samochód jeździł bez żadnych problemów. Ostatnio jestem w podróży i samochód zaczął mi strzelać (gdy gwałtownie dawałem gazu lub miał małe obroty silnika na większym biegu). Więc jechałem delikatnie, utrzymując mniej wiecej 2k-2,5k obrotów, bo musiałem jakoś dojechac spowrotem do domu. Po powrocie w nocy otwieram maske, a pod nią na jednym z kabli dobrze się iskrzy. Mało myśląc następnego dnia kupiłem kabelki i nowe świece, bo i tak przymierzałem się do ich wymiany, bo nie wiem ile poprzedni właściciel zrobił na nich km. Problem z strzelaniem ustąpił, ale zauważyłem, że samochód ma strasznie duże obroty na benzynie i na gazie.I szukałem problemu i znalazłem go. Okazał sie nim tytułowy bohater tematu (zawór/klapa antywybuchowa).

Ale piszesz, ze niby twoje kabelki nadają się do wymiany. Nieraz tak jest, że niektórym cześci służą strasznie długo i chociaż wyglądaja beznadziejnie działają tak jak należy. No ale u mnie iskrzyło się dobrze i po wymianie części, wszystko ładnie śmiga. Ani razu nie strzelił i fiesta chodzi tak jak powina. Więc nie zwalaj wszystkiego na źle wyregulowany gaz. Wreście i twoje kable odmówią posłuszeństwa i może być tak, że i tobie będzie strzelało.
_________________
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Lis 2011, 09:20   

kuba87 napisał/a:
wina leży po stronie żle wyregulowanej instalacji LPG

polać!

ewentualnie strzaly masz od zlych swiec, tzn zla przerwa, slabej izolacji kabli, czyli wypadanie zaplonow, ustaw sobie swiece najpierw, tzn zmien gazownika, ktory sprawe ustawiania gazu zacznie od profesjonalnego zrobienia ukladu zaplonowego pod cos wymagajacego czym jest instalacja LPG

a na koniec ustaw instalacje, bo bez ustawiania swiec w LPG to auto nie jedzie, jesli nie wierzysz, poczytaj tego typu tematy na forum i udaj sie do elektryka ktory CI sprawe slabo wydajnej cewki zaplonowej udowodni prostym testem

na lpg strzaly sa od tego ze wystepuje brak iskry a potem iskra sie pojawia... i mamy buumm

tak jakby zamienic kable na swiecach... tez niezle jeb...e nawet przy idealnie ustawionej instalce
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 29 Lis 2011, 09:53   

Pawełos666 przecież cały czas piszę, że miałem problemy z kabelm VM. Miał straszne przebicia takiej, że momentami na jednym z cylindrów brakowało iskry. Wcześniej od momentu jak kupiłem fieste chodzia normalnie na gazie. Po wymianie kabelków i świec na nowe samochód znów zaczłął chodzi normalnie i nie mam problemów z strzałami. Poprostu ich nie ma. Tylko że po tych strzałach jak, jak miałem problemy z zapłonem samochód dostał strasznie dużych obrotów (zasysa na dodatkowe lewe powietrze właśnie na tym zaworze antywybuchowym na kolektrorze). Wystarczy go zatkać i samochód chodzi normalnie. I chodzi mi jedynie o to czy coś takiego się wymienie czy nie. A wy wszyscy piszecie o źle wyregulowanym gazie. Nie wiem co ma to w tej chwili z moim problemem, jak ciągle piszę, że przed tą usterką i po usterce i zrobionej prowizorce samochód lata tak jak powinien.
_________________
 
 
pikaj
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lis 2011, 10:28   

Cielak:
Cielak napisał/a:
Nie wiem co ma to w tej chwili z moim problemem, jak ciągle piszę, że przed tą usterką i po usterce i zrobionej prowizorce samochód lata tak jak powinien.
Skoro znalazłeś winowajcę, to tym się zajmij, czyli napraw/wymień uszkodzoną klapkę przeciwwybuchową i po temacie.
 
 
kusko13gp 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marek
Wiek: 41
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 21
Skąd: Dębica
Wysłany: 4 Gru 2011, 19:55   

Ludzie czytajcie ze zrozumieniem!
Tak kolego są dostępne gumki do zaworków ale nie do wszystkich musisz poszukać u gaziarzy albo spróbowac dorobić samemu kawałek takiej uszczelki z gumy.

A teraz pytanko z innej beczki (zaraz inni użytkownicy mnie wyśmieją)
ten silnik to 1,3 endura z plastikowym kolektorem masz na zwykłej instalacji czy z sekwencją?
Bo przymieżam się do montażu zwykłego gazu do takiej fiesty. mam już jedną tyle że wymieniłem kolektor na metalowy i użytkuje ten samochód już rok czasu na gazie i jeszcze mi nie strzelił ani raz. A śmiali się ze mnie że one lubią strzelać. I teraz bede montował to na plastikowym kolektorze i mam zamiar zamontowac takie zaworki w razie "W"
 
 
 
Cielak 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy
Wysłany: 8 Gru 2011, 18:09   

Zakupiony mam nowy zwór. Koszt 30 zł. Jutro wracam do domu i będę go wymieniał.

Na zwykłej instalacji mam gaz.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Klapa bagażnika z MK4 do MK3
terry6ster Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 2 21 Lis 2010, 21:41
jackrzec
Brak nowych postów tylna klapa i zderzak z mk4 do mk5
Gość Mechanika 5 22 Paź 2008, 21:50
zebro78


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.