Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana wtrysku w 1.1
Autor Wiadomość
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 25 Lis 2011, 18:12   [MK3] Wymiana wtrysku w 1.1

witam , po nie udanych próbach napraw z moja fiesta, postanowiłem wymienic wtrysk .
dorwałem drugi z innej fiesty.
moglibyście mi napisać co to za elementy we wtrysku i które z nich za co odpowiadają?
moja fiesta pali ponad 10 litrów paliwa. może to nie wina wtrysku tylko któregoś jego podzespołu ?
tu macie zdjęcia, zapraszam kogoś w temacie do pomocy.

świece mam okopcone wiec jest jakiś problem z mieszanką paliwową.







Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Gru 2011, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Lis 2011, 18:38   

Może trzeba było zacząć od sondy, jak chcesz to dam Ci inną na podmianę.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 25 Lis 2011, 18:54   

nie da rady bo nie ma mnie w w-wie.

dobrym pomysłem bedzie podmiana tego wtrysku ? ten wtrysk jest z rozbitej fiesty znajomego.mowil ze paliła mu 5-6 litrów.

jak wtrysk po sciagnieciu filtra na zapalonym silniku powinien podawac paliwo ? musi byc mgiełka czy on powinien dawac takie kropelki ?
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 25 Lis 2011, 19:01   

Ja na twoim miejscu bym podmienił. Jak najbardziej mgiełka. Wtrysk nie może puszczać kropel.

1. Wtyk zasilania wtryskiwacza
2. Czujnik temperatury zasysanego powietrza
3. Regulator ciśnienia paliwa podawanego na wtryskiwacz
4. Regulator obrotów biegu jałowego czyli tzw silnik krokowy.
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 25 Lis 2011, 19:06   

ok to jutro założe ten wtrysk do swojej kosiarki i zobacze jak auto sie zachowuje. podmienie tez map sensor bo mam z innej fiesty.

wczesniej jak zaglądałem to wtrysk lał normalnie kropelkował... czyli lipa.

silnik sie zamulał po wcisnieciu gazu a swiece były całe czarne czyli dostaje za duzo paliwa . co nie ?
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 25 Lis 2011, 22:19   

jak cisnienie paliwa bedzie za duze to silnik bedzie sie zalewał i bedzie wtrysk wtedy lał ?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 26 Lis 2011, 09:55   

nie spala ci paliwa, bo wtrysk leje. nie szukaj dziury zanim tej nie załatasz
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 26 Lis 2011, 14:17   

dzisiaj wymieniłem wtrysk, przygladalem sie jak on chodzi i podaje paliwo w postaci mgiełki, zalalem 5 l paliwa i zobacze ile km na nim zrobie.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 4 Gru 2011, 23:27   

słaby patent na sprawdzenie spalania. zalej pod korek, a za 300km znowu. poza tym zczytaj błędy z kompa.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Gru 2011, 21:24   

Na spalanie ma wpływ
MAP sesnor - największe
Sonda lambda - duże
Czujnik położenia przepustnicy
Sonda lambda
Wtryskiwacz
Regulator
Czujnik temp płynu.
Tylko te rzeczy .
Jak przekładasz wtrysk to przeczuć całość . Albo górę wtrysku.
Regulator sprawdza się manometrem.
MAP sensor - oscyloskopem
Czujnik temp omomierzem
Sonde lambda oscyloskopem
Wtryskiwacz organoleptycznie lub na stole
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 8 Gru 2011, 22:39   

wtrysk cały zmieniony, map sensor zmieniony. i dalej żłopie jak stara świnia.

będzie to sonda moim zdaniem bo jej nie tykałem jeszcze.

wyczytałem ze map sensor wspolpracuje z sonda i jak ona bedzie wadliwa to i map sensor bedzie wariował. dobrze mowie czy zle?

no i u mnie jest taki motyw ze jak map sensor jest odlaczony to silnik jako tako chodzi, ale jak go podłącze to silnik sie muli.

czyli to bedzie raczej sonda. bo ona całą kaszane robi w tym silniku.
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 8 Gru 2011, 22:55   

Moim zdaniem nie potrzebnie zacząłeś kombinować z wtryskiem. Rok temu miałem to samo, szybka podmianka map sensora, czujnika temp cieczy, sondy + reset rozwiązały problem. Podstawa to diagnostyka sprawdź, jakie błędy Ci wyskakują.
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 10 Gru 2011, 10:21   

O czym ty mówisz JOHNY skoro wtryskiwacz nie dawał mu mgiełki?
 
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 10 Gru 2011, 11:16   

Rebel napisał/a:
O czym ty mówisz JOHNY skoro wtryskiwacz nie dawał mu mgiełki?

Widocznie nie doczytałem :ups:
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 10 Gru 2011, 12:01   

jak napisałem wyżej, po zmianie wtrysku dalej żre jak smok.

teraz wpadłem na pomysł by odłączyć sonde lambda i zobaczyc co bedzie.

jakie są objawy odłączonej sondy ?

samochod z odłączoną mniej będzie łykał beny niż z uszkodzoną i podpietą lambda?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Gru 2011, 12:23   

marek_zegarek napisał/a:

samochod z odłączoną mniej będzie łykał beny niż z uszkodzoną i podpietą lambda?
50% szans,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Gru 2011, 12:30   

po mojemu 100%, że będzie dupa. albo komputer się zorientuje, że nie ma sondy / sonda uwalona i będzie lał jak głupi, albo uzna, że sonda działa i wskazuje ubogą mieszankę - i będzie lał jak głupi.

trzebaby pomierzyć sondę żeby stwierdzić, czy trup. a na dzień dobry przejrzeć wiązkę. u mnie w HCSie w każdej kostce była zupa, po rozebraniu wszystkiego i wyczyszczeniu lata jak trzeba. wcześniej objawy braku VSS i sondy.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Gru 2011, 14:12   

bidżej napisał/a:
po mojemu 100%, że będzie dupa. albo komputer się zorientuje, że nie ma sondy / sonda uwalona i będzie lał jak głupi, albo uzna, że sonda działa i wskazuje ubogą mieszankę - i będzie lał jak głupi.

poczytaj trochę
Komp po odłączeniu sondy ma rezystory podciągające do 0,5V . Tak by oprogramowanie widziało dawkę optymalną cały czas.
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 10 Gru 2011, 14:18   

u mnie obroty falowały jak miałem uwalony kabel od sondy
ale spalanie było w normie
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 10 Gru 2011, 14:45   

marek_zegarek a może miałeś uwalony tylko ten wtryskiwacz? Weź no zmierz jakoś bardziej dokładnie spalanie, bo zalanie 5l miarodajne nie jest.

Poza tym nasuwa mi się inna rzecz. Temperatury są bliskie zera, jeździsz zapewne krótkie dystanse po dużym mieście 21 letnim silniczkiem, który stracił już sporo sprawności i zapewne nie wleczesz się po drodze jak emeryt z wadą wzroku. ...tak więc te 'ponad 10l' nie robi na mnie jakiegoś wrażenia. btw znasz stopień sprężania na cylindrach?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.