Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: Marcin
28 Gru 2011, 08:09
[Lakiernictwo] Ilość lakieru do pokrycia MK3
Autor Wiadomość
rozasty 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 22 Lis 2011, 01:19   [Lakiernictwo] Ilość lakieru do pokrycia MK3

Witam,

Jestem nowym forumowiczem, więc proszę o wyrozumiałość. Na wstępie napiszę, że czytam każdy dział forum od prawie dwóch miesięcy, a także buszuję na innych forach i niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Znalazłem co prawda kilka tematów nawet na tym forum ale konkretnej odpowiedzi nie uzyskałem.

Otóż lakier w moim samochodzie jest gorzej niż tragiczny, na drzwiach kierowcy pęknięta szpachla, rdza na przednim słupku, 2cm szpara między tylną klapą a dachem koło lewego zawiasu (podejrzewam że poprzedni właściciel otworzył bagażnik i wjeżdżał tyłem do garażu i efekt jest jaki jest) oraz dużo, dużo więcej ognisk rdzy. Ogólnie to jest kompletna porażka.

Mam dostęp do elektronarzędzi i garażu, a także bez problemu z pomocą przyjdzie mi ktoś, kto ze spawarką może się nie urodził, ale doświadczenie kilku letnie ma.
Chciałbym wyremontować Fiestę na tyle żeby móc bez większej siary podjechać np. pod uczelnię. Chce to w dużej mierze zrobić sam i nie ważne jaki będzie efekt końcowy na pewno lepszy niż obecny, więc bardzo proszę nie piszcie żebym dał sobie spokój z lakierowaniem bo to przy mojej wiedzy awykonalne itd.

Zatem zmierzam do meritum, w jaką ilość podkładu, lakieru i bezbarwnego oraz szpachlówki muszę się zaopatrzyć by pomalować FORD FIESTA MK3 1.1 91' 5D w całości - razem z komorą silnika, bagażnikiem i wnętrzem? Tzn. Chciałbym wiedzieć ile potrzebuje osoba o średnich zdolnościach lakierniczych, sam wezmę poprawkę na swoje zdolności.

O pomoc w szczególności prosiłbym osoby, które już mają za sobą remonty swoich perełek i wiedzą ile kupili a ile im pozostało. Chce korzystać z doświadczenia innych :)
_________________
FIESTA MK3 1.1 '91 5D
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Gru 2011, 19:51, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Aro 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 22 Lis 2011, 10:16   

Hi. Sam malowałem swoja fiestę i lakieru wyszło 1,2 litra ale bez środka.

Ty musisz zaopatrzyć się co najmniej w 2 litry bazy (kolor) i jeszcze więcej bezbarwnego minimum 1,5 l żeby było z czego zebrać przy polerce i nie zrobić przetarć. Malować kolorem przynajmniej 2 razy, bezbarwnym zalecał bym 3 razy jeśli chcesz potem jeszcze szlifować na mokro i polerować (zalecane przy malowaniu poza komorą lakierniczą) Podkład najlepiej wypełniający akrylowy a ile tego to już musisz sam ocenić bo podkładem malujesz tylko to co będzie szpachlowane. szpachli tak samo sam oceń ile masz szpachlowania ale wydaje mi się że pół kilowa puszka wystarczy w zupełności.

Poćwicz najpierw malowanie zanim weźmiesz się za auto bo zacieki trudno się usuwa a nierównomierne malowanie metalikiem powoduje różne odcienie, tam gdzie więcej napryskasz farby może wyjść ciemniej i na odwrót i za cienka warstwa powoduje tzw. baranek w skrajnych przypadkach moze wygladać jak po malowaniu wałkiem. bdb oswietlenie to podstawa przy malowaniu.
_________________
było: Volvo v40 97
Corolla 05
jest: Porsche 944 86
Fiesta 89
Honda cbx 83
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lis 2011, 16:57   

Baza 2l, ale klar to bedzie 4l tu lepiej wiecej niz mniej :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Aro 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 22 Lis 2011, 17:17   

no lepiej więcej jak mniej ale 4 to za duzo bo jak zmieszasz z utwardzaczem i rozrzedzisz to z litra bedziesz miał 2, chyba że na wysoki bedzie robił to cztery w sam raz, farba do pistoletu ma być rozcieńczona do gestości wody. Fachowcy jak robia lakier na wysoki połysk czyli po malowaniu czyszczą papierem na lustro i poleruja to malują klarem nawet 7 razy żeby mieli z czego zebrać potem.

Bazy 2 litry bo tego sie nie rozcieńcza prawie wcale dlatego że minimalnie zmienia kolor jak za dużo nitro dolejesz.
_________________
było: Volvo v40 97
Corolla 05
jest: Porsche 944 86
Fiesta 89
Honda cbx 83
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lis 2011, 22:32   

Aro napisał/a:
Bazy 2 litry bo tego sie nie rozcieńcza prawie wcale dlatego że minimalnie zmienia kolor jak za dużo nitro dolejesz.

To cos nowego wymysliles :) standardowo baza jest rozcieczana 1 : 0,8 z odpowiednim rozcieczalnikiem, ale lakiernicy daja wiecej rozcieczalnika :yes:

Malowalem niedawna Mk4 (nie osobiscie) i to bez komory silnika i kapletnego wnetrza i poszlo 3l klaru, wiec mowie ze do takiego malowania jest potrzebne 4 lity :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Aro 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 23 Lis 2011, 09:38   

no może i masz rację ale ja piszę to czego mnie uczyli i z tego co pamiętam bazy nie powinno sie zbytnio rozcienczać, nie wiem jakie praktyki stosują lakiernicy. Mnie poszło 1,2 litra przy czym po rozcienczeniu zrobiło sie z tego 2 litry, nie malowałem metalikiem i klarem tylko zwykłym niemetalicznym akrylem.

Powiedz jaki bym miał cel żeby pisać cos czego niewiem, piszę z doswiadczenia małego ale zawsze jakies jest. [/b]
_________________
było: Volvo v40 97
Corolla 05
jest: Porsche 944 86
Fiesta 89
Honda cbx 83
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lis 2011, 09:49   

Jak nie malowałeś wcześniej to pomyśl nad jednym lakierem, może nie będzie metaliczny, ale taki co klaru kłaść nie trzeba, więcej błędów wybacza typu zacieki,,, no i potem jakaś rysa czy coś innego to łatwiej jest, a wypolerowany i nawoskowany błyszczy się tak samo jak taki klarem przykryty,,, to co ja malowałem to nie był akryl tylko jakoś redmix czy rexmix jakoś tak podobnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Aro 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 23 Lis 2011, 09:54   

dokładnie, metalik ładnie wygląda ale w utrzymaniu lepszy zwykły akryl, nawet jak ryse zrobisz duzą to idzie ją tak zamalować ze ani śladu nie będzie.
_________________
było: Volvo v40 97
Corolla 05
jest: Porsche 944 86
Fiesta 89
Honda cbx 83
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lis 2011, 10:32   

Właśnie to co malowałem to nie akryl, równie ładny a dużo tańszy,,, tylko tej nazwy nie pamiętam, bo wujek jej użył raz a ja w mieszalni powiedziałem ze nie akrylowy tylko ten drugi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Aro 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Arek
Wiek: 39
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 23 Lis 2011, 11:21   

to może coś z rodziny autorenolak są ponad połowę tańsze ale i mniej trwałe a wygladaja wręcz identycznie po malowaniu. Ja mam akryl 85 zł za litr gotowego koloru to chyba nie tak dużo, mieszany kolor według naszego zamówienia jest droższy.
_________________
było: Volvo v40 97
Corolla 05
jest: Porsche 944 86
Fiesta 89
Honda cbx 83
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lis 2011, 16:36   

No w tej cenie to mozna conajwyzej 1 l klaru zakupic, a nie kolor z mieszalnika ;-| z mieszalnika kaplet (baza, rozcieczalnik do bazy, klar i utwardzacz do klaru) to kosz conajmniej 270 zl, a lepsze lakiery to juz koszt 350 zl
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Witek1992 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 330
Skąd: DKA
Wysłany: 23 Lis 2011, 17:36   

Podpinam sie pod temat, ale ja z troszke innym pytaniem, mam zamiar przemalowac auto z czerwonego na jakiś granatowy ( napewno nie metalik) i powiedźcie mi ile potrzebowałbym farby bez malowanie komory silnikowej i podłogi w kabinie ?

Fajnie też by było jak ktoś by mi powiedział jak to jest z tymi farbami np. te akryle, metaliki i jeszcze jakieś jak to wyżej wymienialiście te tańsze - warto w nie zainwestować?
_________________
Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D
 
 
 
rozasty 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Lis 2011, 17:40   

Ok, zdecydowałem - akryl, po pierwsze przy zarysowaniu szybka naprawa, po drugie po nawoskowaniu będzie się świecić jak psu... a ja z racji tego że lubię grzebać przy samochodzie mogę go myć nawet co dziennie i polerować, choć myślę że raz w tygodniu bez problemu wystarczy. Tylko teraz tak, z tego co wyczytałem na jednej z aukcji (Allegro) lakieru kupuję:
-2l lakieru akrylowego
-1l utwardzacza
-10-20% rozcieńczalnika do lakierów akrylowych czyli 0,3-0,6l
w sumie wyjdzie 3,3-3,6l tak?
I jeszcze jedno pytanie czy to wystarczy żeby pokryć akrylem taką Fiestę?
_________________
FIESTA MK3 1.1 '91 5D
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lis 2011, 06:44   

Jesli dajesz tego typu farbe to trzeba ja traktowac jak klar, to znaczy bierzesz taka sama ilosc jak klar, czyli cos 3 l (2 farby i 1 utwardzacz )
Ta na aukcji, czy to metalik czy zwykly i tak jest baza + klar
Szukaj renolak w sklepach lakierniczych
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 28 Lis 2011, 20:44   

Aro napisał/a:
malują klarem nawet 7 razy

<wow>
Siedem razy to się malowało 20 lat temu renowacją.Chętnie obejrzał bym to arcydzieło.Ludzie , słyszeliście o takich lakierach którymi maluje się na "półtora raza". Dwanaście lat temu jak pracowałem w mieszalni R-M już takie były. Jak by mi przyszło tyle razy podchodzić do samochodu to na całościówkę musiałbym cały dzień zmarnować.(samego latania z pistoletem).
Półtora raza-pierwsza warstwa przypyłka i druga wylewająca.Koniec.I ma być tak wylane żeby nie drzeć tego papierskiem.Już na pewno nie drzeć wylanej skóry jak na słoniu.Ewentualnie same wtrącenia pyłów.Ktoś kto drze papierzyskiem na gładko i ścina całą "morkę" to nie lakiernik.Może MALARZ ale nie lakiernik.Idźcie do salonu zobaczyć jak wygląda powłoka na nowym samochodzie.Na pewno nie jest gładka i płaska jak po tarciu papierem. I dobry lakiernik zawsze powinien starać się taką uzyskać.
Dokładanie kolejnych warstw może powodować oczkowanie całej powierzchni powłoki lakierniczej.Na pewno nie da więcej połysku a na pewno spowoduje wzrost kosztów materiałów jak i roboczogodzin.
Mi na cały bok w fieście dobrego bezbarwnego idzie 0,3 litra, maska to 0,15 l ,dach 0,25 , dwa zderzaki 0,3l ,klapa 0,15l i wychodzi 1,5 litra.Całość po wierzchu bez wnęk.
Czterema litrami to się maluje Sprintera maxa bez dachu.
_________________
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Lis 2011, 22:02   

Nie zapominaj ze za robote ma sie zabrac amator, ktory jak widac nie ma zielonego pojecia o tym :fox:
U mnie wyszlo dokladnie 1,5 l bazy 2,5 litra kalaru, bez komory silnika (wneki, cale drzwi, lusterka lotka, na tych drobiazgach traci sie najwiecej materialu ktory leci w powietrze)
Dodatkowo nielubie wlasnie tego efektu fabrycznej morki (zaloze sie ze nie jestem osamotniony, bynajmniej nie bede zcinal do gladka powierzchni) :sad: wole gladkie jednak, ponadto to nie jest nowe auto :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
rozasty 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Gru 2011, 18:52   

No chłopaki, nie taki amator :-) Pracowałem ok 2 miesięcy w Veluxie. Miesiąc na "mouldingu" (szlifowanie poliuretanowych "framów" i "sash"), a drugi na lakierni (jak "kombajn" padł to zasuwaliśmy z pistoletami i ręcznie 3 warstwy nanosiliśmy).
_________________
FIESTA MK3 1.1 '91 5D
 
 
 
daniel89_lb 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Długi
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 43
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 1 Gru 2011, 21:16   Re: Ilość lakieru do pokrycia Fiesty

[quote="rozasty"]Witam,

Jestem nowym forumowiczem, więc proszę o wyrozumiałość. Na wstępie napiszę, że czytam każdy dział forum od prawie dwóch miesięcy, a także buszuję na innych forach i niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Jak nie masz pojęcia o malowaniu to się za to nie bierz bo tylko materiał zmarnujesz.
_________________
MK3 1.8 ZETEC
 
 
rozasty 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Gru 2011, 21:56   

daniel89_lb czytaj ze zrozumieniem, a na pewno od początku do końca, kawałek dalej napisałem:
Cytat:
bardzo proszę nie piszcie żebym dał sobie spokój z lakierowaniem bo to przy mojej wiedzy awykonalne itd.
_________________
FIESTA MK3 1.1 '91 5D
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Gru 2011, 22:19   

rozasty napisał/a:
No chłopaki, nie taki amator :-) Pracowałem ok 2 miesięcy w Veluxie. Miesiąc na "mouldingu" (szlifowanie poliuretanowych "framów" i "sash"), a drugi na lakierni (jak "kombajn" padł to zasuwaliśmy z pistoletami i ręcznie 3 warstwy nanosiliśmy).

No to czekamy na fotorelacje i skoro czujesz sie swobodnie z pistoletem to dawaj jakis kolor ktory ci sie naprawde podoba i nie ograniczaj sie do zwyklych kolorow pastelowych :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.