Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
4 Maj 2006, 13:16
Skrzynia biegów 1.8 zetec
Autor Wiadomość
tallaff
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2005, 23:03   Skrzynia biegów 1.8 zetec

A gdyby tak zmienić skrzynkę? Niemam pojęcia jakie w tym aspekcie są możliwości i czy wogóle ma sens coś robić. Chodzi oto że w moim przypadku brakuje wyższego biegu. Brakuje tej 6 dzięki ktorej moja bryczka przestałaby tak łapczywie opróżniać bak, no i rozwinęłaby skrzydła:D. Mam Fiestę RS z 130 konnym silnikiem zeteca. W praktyce wygląda to tak, że przy prędkości 130 na 5 mam już jakieś 4 tys. Przyspieszanie dalej to żadnen problem i wskazówka w zasadzie się niezatrzymuje. Niestety...przy 200km/h podchodzi pod 7000obr/min i jest to po prostu katowanie silniczka...żal :(.
Czy ktoś ma doświadczenie w tym aspekcie? Z jakimi to może wiązać się kosztami?
Wszelkie komentaże mile widziane
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 20:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2005, 23:23   

Czesc

Tallaff nie zmieniaj skrzyni jesli masz orginal...
Ja to cwiczylem u siebie po tym jak rozwalilem kiedys kosz satelitow, zalozylem z Xr1.6 Turbo ale zegolila... od zwyklej Xr 1.6 miala strasznie krutkie 1,2,3 ... i szybko padly synchronizatory bo troche za slaba. Nawet z 1.3 zalozylem ale tez za krutka (piszczal do 4 biegu)...
Skonczylo sie na seryjnej... i uwierz mi ze jest najlepsza bo mamy strasznie dluga 1 i do codziennej jazdy jest super, a przeciesz z predkosciami kolo 200 zadko sie jezdzi takim autem jak Fiesta.

Co do cen to za orginal z 1.8 zaplacilem 550 zl , za Xr Turbo 1.6 - 350 zl, a z 1.3 i zwykla 1.6 mialem swoje ale tez chodza w granicach 300-480 zl.

Pozdrawiam
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 13 Kwi 2005, 05:23   

Mellow coś pecha miałeś do tych używek - bo w zasadzie te skrzynie różnią sie tylko przełożeniami anie jakością materiałów i średnicą, grubością i szerogością łożysk i wałków. Jedyna róznica w skrzyniach jest taka ze mechanizm różnicowy w XR-kach (i chyba w diieslach też) ma mocowanie na 8 śrub a w pozostałych na 6. Fakt ze przy mocy 130KM wszystkie skrzynie poza dedykowaną pod 1,8 są stasznie krótkie - wyjątek najdłuższe przełożenia ma diesel.......
Tallaf jak masz możliwość i ochotę to śmiało pakuj skrzynie od diesla......
_________________
 
 
 
tallaff
[Usunięty]

Wysłany: 13 Kwi 2005, 22:01   

mellow napisał/a:

Skonczylo sie na seryjnej... i uwierz mi ze jest najlepsza bo mamy strasznie dluga 1 i do codziennej jazdy jest super, a przeciesz z predkosciami kolo 200 zadko sie jezdzi takim autem jak Fiesta.


Cześć!

Racja, 200 to rzadkość, ale 130 to jeżdze dzienne. Droga niby prosta, pogoda ładna, ale coś tu niegra...obroty. Koło 4000/min, utrzymujące się przez dłuższy czas daje się we znaki. A gdyby tak poszukać u starszego brata, Mondeo? Część podzespołów pod maską i tak mam z tego modelu. Jest możliwość żeby taką skrzynkę zamontować?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 13 Kwi 2005, 22:34   

To ja posiadam troche inne doswiadczenie... i jesli ktos chce sie bawic w przerobki skrzynki to spoko bo to da rade zrobic... ale najleprzym patentem jaki widzialem u niemcow to Fiesta Xr2 1.8(chyba)...ale skrzynka byla zlozona z 2... czyli 1,2 byla orginalna 3 od diesla 1.8, 4 orginal i 5 od diesla... efekt byl taki ze zawet Peugot 1.9 Gti mogl tylko zassac zapachy spod opon Fiesty... :D Jednak ze nie wiem jak to wyglada cenowo...

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 13 Kwi 2005, 22:41   

Za dużo i lubię chleb ze smalcem z tym - taniej i szybciej wyjdzie założenie samej skrzynki od diesla.
_________________
 
 
 
tallaff
[Usunięty]

Wysłany: 13 Kwi 2005, 23:07   

No tak ale o ile ten disel ma dłuższe te przełożenia od 1,8?? No chyba niewiele. Mnie by się tak marzyła z mondeo...
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 14 Kwi 2005, 06:12   

Ma i to dość spore - bo diesel nie lubi wysokich obrotów, więc skrzynka od diesla jest bardziej nastawiona na prędkości max. niż na przyspieszanie. Ale należy pamiętać o tym ze diesel ma 60KM i 105Nm a fiesta 1,8 16V 130KM i 162Nm więc i tak na skrzyni diesla powinna mieć w miarę nizłe odejście....
_________________
 
 
 
Armen
[Usunięty]

Wysłany: 14 Kwi 2005, 08:04   

Hehe...tak czytam i czytam...wszyscy coś przerabiają...wiec skoro ja mam skrzynę diesla to wypada mi tylko silnik 1,8 w benzynce wsadzić :D
 
 
mellow
[Usunięty]

Wysłany: 14 Kwi 2005, 09:44   

tallaff napisał/a:
A gdyby tak poszukać u starszego brata, Mondeo? Część podzespołów pod maską i tak mam z tego modelu. Jest możliwość żeby taką skrzynkę zamontować?


Skrzyni od Mondziaka niestety nie wsadzisz , inne mocowania, inny mocowanie rozrusznika , a co najgorsze polosie wypadaja w innym miejscu i przerabianie tego nie wchodzi raczej w gre.

Tallaff, a jakie masz kola ?? bo od tego tez zalezy predkosc obrotowa silnika przy danej predkosci ?? I czy nie wkladalas jakis tarcz bialych czy cos podobnego bo moze licznik przeklamuje wzgledem obrotomierza.

Tu masz wykres predkosci i danych obrotow na danym biegu przy seryjnym obwodzie kola itd:



Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez mellow 18 Kwi 2005, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wójas 22
[Usunięty]

Wysłany: 14 Kwi 2005, 19:29   

hehe, też to miałem w xr-ce, ze się obroty kończyły na 5-ce :)
 
 
tallaff
[Usunięty]

Wysłany: 14 Kwi 2005, 20:28   

mellow napisał/a:


Tallaff, a jakie masz kola ?? bo od tego tez zalezy predkosc obrotowa silnika przy danej predkosci ?? I czy nie wkladalas jakis tarcz bialych czy cos podobnego bo moze licznik przeklamuje wzgledem obrotomierza.

Cześć!
Nie, nie. Koła raczej ok (185/50/14) i mniej więcej się zgadza z tym co tam piszą o obrotach. Ja mowiłem ze przy 200 mam koło 7. Do 7 starałem się niedojechać, żal mi tego silniczka. Natomiast co do przyspieszenia...hmm. Powiem tak: Sprawdzając ze stoperem (dwie osoby) na zimowkach i wychodziło koło 8! Wiem ze kazdy moze sobie twierdzic co tam chce, ale starałem się naprawdę być obiektywny. na 8 stawiam tez z innego powodu. Przykładowy start spod świateł np z bmw, czy hondami. Wiem ile one powinny mieć i wiem jak dostaja :D . Z takich autek to do setki zostawiła mnie tylko raz civic Type-r:( ale ona ma koło 7, tyle ze przy 130 jak mu depnąłem to do 190 wąchał, a ma 200koni!! W fieście siła!!
Nie będe wspominał porażek typu impreza...temu to powąchałem :(
 
 
kenzo
[Usunięty]

Wysłany: 15 Kwi 2005, 23:25   

nie sprawdzałem ale słyszałem ze krzynka od pumki pasuje i daje zdumiewajace efekty ale powtarzam ze tylko słyszałem
 
 
tallaff
[Usunięty]

Wysłany: 16 Kwi 2005, 10:01   

Puma? Hmmm, to ma sens. Musze pokukać ;)
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 16 Kwi 2005, 17:04   

Podajcie mi jej wszystkie przełożenia - a powiem wam czy ma sens taka przekładka
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 07:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.