Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Szarpie po wymianie kabli
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 12 Lis 2011, 10:08   

zdaj relacje czy bedzie juz OK po takim ustawieniu...na 0,7mm nie ustawiaj bo z 0,65mm na 0,7mm sie wypala w moment...ustawiasz raz wkladasz i zapominasz o sprawie, wyrzucasz po 15-20tys. km, kazda swieca po 1000km przebiegu nawet jak ma2 miesaice czy pol roku pracuje juz gorzej...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13 Lis 2011, 09:35   

tak z ciekawosci..
http://www.autocentrum.pl...yl-bezawaryjny/
pisze cos w stylu:
Kod:
"Zjawisko takie występuje najczęściej na gumowej osłonie kończącej przewód zapłonowy umieszczonej na świecy. W konsekwencji w sprzyjających warunkach zamiast przepływu prądu pomiędzy elektrodami świecy następuje przeskok iskry z przewodu na najbliżej usytuowany element metalowy silnika."

to wystepuje wlasnei u mnie. ten artykul stawia jako winowajce przewody wysokiego napięcia. ja z tym problemem walcze poprzez zmiane szczelin na świecach, zmniejszając natężenie prądu, ale czy nie jest to jakby usuwanie skutku, a nie przyczyny? Bo normalnie przewody powinny sprawnie znosic wysokie napięcie i swiece ze szczelina 1mm, bez iskrzenia, ktoś kto produkował takie świece zdawał sobie sprawe z tego że jakos napięcie musi zostac dostarczone, sprawnie, bez przebic i iskier.. Które wieć to są, te takie niezawodne przewody?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2011, 11:24   

DewREW napisał/a:
Bo normalnie przewody powinny sprawnie znosic wysokie napięcie i swiece ze szczelina 1mm, bez iskrzenia,
Ułamiesz elektrodę i na świecy nie będzie przeskoku i na dobrych kablach nie będzie przebicia ani ucieczki iskry na silnik czy cewkę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 13 Lis 2011, 12:08   

wiec tak... uklad zaplonowy ma sprawnie pracowac na przerwie 1,00mm... obecnie produkowane chinskie motorcrafty maja okolo 1,1mm to raz... i teraz przyjmujac ze uklad zaplonowy ma pracowac na takim napieciu na swiecy o srednicy 0.6mm platynowej ustawionej na 1.0mm (ale moze byc inna szczelina) to zawsze w gazie bedzie potrzebowal 7000V wiecej. nalezy wiec zmniejszyc przerwe o 2x po 0,5mm na takich swiecach, co da obnizenie zapotrzebowania napiecia na iskre okolo 8000V, kazde zmniejszenie o 0,05mm to 4000V okolo (do gazu stosuja swiece srednicy 0,6mm, ja stosuje jeszcze mniej, wtedy inna zasada obejmuje). w praktyce nalezy przyjac troche wiecej niz - 1mm dla pewnosci. w przypadku swiec niklowych z tzw gruba eletroda 1,5mm-2,5mm, nalezy zastosowac sie do tego co napisalem... 0,7mm, ale ustawic 0,65mm, bo nikiel szybko sie wypala.

przy instalacjach gazowych powinno sie wymieniac cewki zaplonowe, w tych autach gdzie cewki sa naprawde slabe pracuja na niskim napieciu, ale oczywiscie ludzie wola zalatwic ta sprawe na swiecach, czesto cewka ma spory zapas i pracuje na wyzszym napieciu niz benzyna bez ustawiania swiec, ale potem konczy sie to ich wymiana i czestrza wymiana kabli

co do kabli i slabej izolacji przy fajkach to wypadanie zaplonu ujawnia sie w przypadku kiedy uklad zaplonowy nie daje rady wytworzyc prawidlowego napiecia na lpg, ale jesli iskrzy w przypadku zasilania benzyna to cos jest nie tak i wiedz ze cos sie dzieje... :pop: ---> moze fajki zle dopasowane do ksztaltu swiec (porcelana na swiecy). czy fajki, ich gumy wchodza scislo na izolatory porcelanowe swiec? i czy iskrzenie przy swiecach pojawia sie na benzynie? jesli tak to nie mam pytan... - gonisz po nowe

DewREW napisał/a:
Bo normalnie przewody powinny sprawnie znosic wysokie napięcie i swiece ze szczelina 1mm, bez iskrzenia, ktoś kto produkował takie świece zdawał sobie sprawe z tego że jakos napięcie musi zostac dostarczone, sprawnie, bez przebic i iskier..
to zalezy od cewki, izolacji kabli, i szczeliny na swiecy, w wiekszosci aut tak jest ze przy wysokim napieciu z cewki rozgiecie elektrod nic nie powoduje lacznie z marna izolacja kabli, ale gdy szczelina bedzie zbyt duza iskra moze znajdowac sobie ciekawsze drogi do pokonania np bezposrednio na glowice

nie odpowiedziales na pytanie czy swiece maja suche czyste izolatory - to ceramaiczne biale z uzebrowaniem...i czy fajki od swiec nie sa upierdzielone
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 13 Lis 2011, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13 Lis 2011, 20:49   

Cytat:
co do kabli i slabej izolacji przy fajkach to wypadanie zaplonu ujawnia sie w przypadku kiedy uklad zaplonowy nie daje rady wytworzyc prawidlowego napiecia na lpg, ale jesli iskrzy w przypadku zasilania benzyna to cos jest nie tak i wiedz ze cos sie dzieje... ---> moze fajki zle dopasowane do ksztaltu swiec (porcelana na swiecy). czy fajki, ich gumy wchodza scislo na izolatory porcelanowe swiec? i czy iskrzenie przy swiecach pojawia sie na benzynie? jesli tak to nie mam pytan... - gonisz po nowe


wchodzą na tyle ze jest takie "cyk" przy wcisnieciu, nie zakrywają izolatora po sama śrube, ale wieksza jego część. na benzynie wydaje się pracować dobrze. martwi mnie głownie to trektoanie ktore slysze podczas jazdy na obu paliwach, przy zwieszkaniu predkośći jazdy, jakby bardziej po stronie pasazera, spod przedniej szyby. stad moje pytanie czy cewka może wydawać dzwięki, szczerze to brzmi to jakby np sciana grodziowa obijała się o blache albo o zbiornik płynu , albo kostki przewodów o nia uderzały ze wzgledu na drgania silnika, ale najdziwniejsze w tym jest to ze to sie dzieje tylko podczas zwiekszania obrotów w trakcie jazdy, a nie podczas postoju gdzie obroty siegaja np 4000tys. wtedy slychac tylko silnik, zadnego trekotu. a jeżeli samochód jest w ruchu, to im szybciej jade tym głosniejszy i szybszy jest ten stukot.

Pawełos666 napisał/a:
nie odpowiedziales na pytanie czy swiece maja suche czyste izolatory - to ceramaiczne biale z uzebrowaniem...i czy fajki od swiec nie sa upierdzielone


hmm no tak, był suche, nei był spękane, może zdarzało się punktowo że miały taki odcień brązu. nie pamietam teraz, jutro tam jeszcze bede zagladal to spisze co widze. fajki przeowdó wyglądają na dobre. to nowe kable..
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 14 Lis 2011, 14:30   

nie wiem kurna jakis przykaznik cyka... cewka sama z siebie nie cyka
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 14 Lis 2011, 16:31   

zmnijeszylem te szczeliny do 0,65.. obczyscilem swiece z rudawo-szarego lekkiego nalotu, odpaliłem samochód na 3 minuty, na lpg jescze nie przelaczlaem bo sie dobrze nie zagrzał, ale na pb pracuje tak jak wczesniej z tym ze niepokoją mnie ciche pojedyncze co jakiś odstep czasu strzały wydechowe, z tym ze bardzo odczuwalne wewnatrz samochodu. dziwne, bo wczesniej tego nie było, to tak jakby w ktorejs komorze nie spalane było paliwo i stad wystrzał w wydechu.. ale czemu ?
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 14 Lis 2011, 17:23   

jak juz maja nalot to sie nie nadaja, swiec sie nie czysci bo rysujesz powierzchnie izolatora wcierasz w niego metale weglowodory ciezkie i syf ktory powoduje ucieczke napiecia, mozna jedynie same eletrody, izolator czysci sie sam... swiece zostaw tak ustawione, w innych endurach tak jest i jest wszystko w porzadku. z czasem swieca sie wypali...
zbyt mała przerwa powoduje nieprawidłowe rozchodzenie się płomienia i przyśpiesza moment zapłonu w funkcji kąta obrotu wału na benzynie lekko zmieniasz prace silnika. ale na gazie unikasz wypadania zapłonu przy obciążonym silniku. na slabysch swiecach nie da sie tych dwoch rzeczy pogodzic. w tym wypadku przy zmniejszonej przerwie masz tez mniejsza ilość zapalonej mieszanki w trakcie przeskoku iskry i moze nastapic delikatne popierdywanie na pb. ale z czasem swieca sie wypali...dlatego ja zachecam do kupna lepszych swiec by ich tak nie klepac...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 15 Lis 2011, 11:25   

kliki napisał/a:
Poza tym coś kręcisz z przerwą 0,65 bo w jednym poście usilnie namawiasz Autora wątku do takiego ustawienia, a póżniej piszesz, że przyczyną pierdnięć jest niedopalona mieszanka z powodu zbyt małej przerwy...

chodzi mu o to że zbyt mała przerwa niedopala mieszanki beznzyny ale za to na LPG unika się wypadania zapłonu. poza tym napisał też ze na słabych świecach nie da ise tego pogodzic, także coś za coś. ma racje czy nie ma racji, nie wiem, ale nie można zarzucić że jest niekonsekwentny w tym co pisze :)

a co do mnie to.. faktycznie, ta przerwa chyba jest zbyt mała bo na benzynie, na postoju delikatnie co jakis czas strzela, w trakcie jazdy nie wyczulem jakis wystrzałow. z kolei na lpg na postoju jest chyba w miare dobrze (wiem tyle co na swiatlach stalem), jedzie się też w porządku. podczas przełączania z pb na lpg i w druga strone jest tylko moment krytyczny, samochód jakby miał zaraz zdechnąć ale ratuje się na samej granicy. Chyba ta przerwa 0,65 jest troche przesadzona do tego silnika, moze to wina świec, nie wiem, w kazdym razie nie widzi mi się wypluwanie benzyny tyłem, pojezdze tak jeszcze troche, zobacze co się będzie działo, jak nie ustąpi to wymienie te świece na nowe, zmniejsze przerwe do 0.7, tylko nie wiem w sumie jakie, na te motorcrafty nie narzekałem..

--

echh, nie podoba mi się to strzelanie, ta szczelina jest zbyt mała, albo swiece do dupy. chcialbym miec tkaei swiece ktore beda dobre i do gazu i do pb, tak zeby nic nie iskrzylo i nic nie strzelalo. ten zabieg ze zmiana sczeliny jest ok, bo na gazie czuc roznice, ale nie mozna tego robic az takim kosztem PB, bo po pierwsze to na PB samochód powinien bezawaryjnie jezdzic, na pewno bede jezdził na mniejszej przerwie ale nie az takiej. Myśle, że to 0,8 było dobre.. nie ma jakis Motocraftów, czy czegos pod Forda, z taka szczelina?
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16 Lis 2011, 20:56   

zwiekszyłem szczeline do 0,75... ale na benzynie dalej popierduje, przynajmniej na postoju, nie wiem jak w trakci jazdy bo nie wyjechałem z garażu, LPG również nie wiem jak działa na tej szczelinie, okarze się rano. ecchh, a wszystko zaczęło się od wymiany przewodów zapłonowych, chcialem tylko zmienić przewody, nie sądziłem że będę musiał coś majstrować przy świecach, może te świece już też są do dupy..
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 27 Lis 2011, 17:33   

okaze sie we wtorek, zobaczymy jak zrobimy podmianke moich :devil: tylko pamietaj spokojnie tam <8> :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
odi69 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 28 Lis 2011, 09:30   

To ja się dołączę do dyskusji, z takim pytaniem jakie świece powinny być do Fiesty z 2000r 1.3, gaz sekwencja. Co polecacie i jaka szczelina?
Ostatnio w sumie tak z dnia na dzień zaczeło szarpać na lpg, na benzynie o wiele mniej wyczuwalne.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Lis 2011, 10:48   

cienkie :) a żywotność to już zalezy od Twojej kiermany. czyli ze stopami platyny, czystą platyną np 99,9% świece bosch, lub ze stopami platynowo irydowymi czyli domieszka 5% irydu, grubsze tematy nie maja sensu zastosowania w endurze. swieca ma byc wydajna, druga kwestią jest jej zywotnosc. świece muszą być najcieńsze. zastosowanie takich pozostawi fabryczne daleko w tyle... nie tylko we fiescie w kazdym jednym aucie, poszukaj świec 0.6mm, 0.4mm lub najlepiej 0.3mm
są jeszcze 0.8mm platynowe ale do gazu się nie stosuje
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
odi69 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 28 Lis 2011, 11:27   

A mógłbyś polecić coś konkretnego
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Lis 2011, 11:36   

kolego za bardzo nie mam czasu na siedzenie na forum, pisz na gg jak cos, postaram sie pomoc :ok:
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
pikaj
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lis 2011, 12:30   

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
kolego za bardzo nie mam czasu na siedzenie na forum
Ciekawa metamorfoza kolegi...gdzie zatem podziały się "potrzeby pomagania innym" w postaci niekończących się elaboratów niekoniecznie na temat danego wątku...? <???>
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Lis 2011, 13:03   

jest juz wystarczajaco duzo w tym temacie na forum, uwazam ze pisanie dalej jest zbedne
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
pikaj
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lis 2011, 14:37   

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
jest juz wystarczajaco duzo w tym temacie na forum, uwazam ze pisanie dalej jest zbedne
...i zdecydowana więszość Pana Pawełos666 autorstwa? :hahaha:
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 28 Lis 2011, 18:23   

pikaj, czy jestes jakimś niezadowolonym klientem Pawełos666, czy pracujesz w konkurencji czy cokolwiek innego? Twoje posty również nie wniosły do watku nic nowego, jedynie ataki na osobe ktora i może pisze elaboraty ale przypuszczam że pewnie sie na nich zna. nie staje po stronie ani jednego ani drugiego. elaboraty niedlugo zostana zweryfikowane.
 
 
pikaj
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lis 2011, 19:29   

DewREW,
DewREW napisał/a:
elaboraty niedlugo zostana zweryfikowane.
To wiadomo - w najbliższy wtorek... :yes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Fiesta MK4 problem po wymianie świec i kabli
dawideek1991 Mechanika ogólna 6 19 Gru 2022, 09:58
MarekT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.