Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Szarpie po wymianie kabli
Autor Wiadomość
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 5 Lis 2011, 09:32   [MK4] Szarpie po wymianie kabli

Dzień dobry. wymieniłem pare dni temu przewody wysokiego napiecia na NGK, tamte to byl jakis noname. i co sie dzieje... szarpie na lpg. przy przyspieszaniu, dodawaniu gazu, co jakis czas jest szarpanie, powyzej 60km juz to sie nie pojawia. czy to moze byc wina kabli? mogła się rozjechać kalibracja po ich wymianie ? czy to po porstu wina wtryskiwaczy, ktore tez w sumie stare to nei sa.. z 5 mieisecy maja.
co nalezy uczynic?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 6 Lis 2011, 12:35   

5 miesięcy to raczej nie jest dużo :9:

podociskaj dobrze kable do świec i do cewki
przeczyść świece

jak nic sie nie zmieni to zamontuj stare kable i zobacz co sie bedzie działo. może te nowe są wadliwe
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 6 Lis 2011, 14:07   

na PB jezdzi dobrze... jakby cos bylo zel docisniete to byloby to przeciez odzuwalne po pracy silnika, tak na chlopski rozum wnioskuje. sprawdzic mozna...
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 6 Lis 2011, 17:32   

gaz jest bardziej "czuły" na uszkodzony układ zapłonowy niż Pb
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:54   

jak Ci tak tylko na gazie pieprzy a na Pb jest ok, to zmień świece, polecam NGK ,
miałem tak w swojej na benzynie było ok, a na gazie muliło i strzelało
_________________
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 7 Lis 2011, 22:47   

a prosze mi powiedziec, czy stare swiece motorcraft (5 miesiecy) moga generowac takie efekty swietlne pod maska przy obciazeniu na LPG, czy latanie widocznych iskier pod maska to jedynie wina kabli WN? nowe kable ( http://www.ngk.de/pl/wysz...C-FD1205/12345/ ), a wiecej swiatla niz na starych... dlaczego?
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Lis 2011, 22:54   

Wina kabli lub ich złego docisku do świecy.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 7 Lis 2011, 22:59   

nie da się ich bardziej docisnąć, dociskałem... a od strony cewki moze cos byc nie tak?
NGK było zachwalane.. kable nowe. echh..
wczesniejsze kable jakies posiadałem miały napisane jedynie:

Kod:
8mm double silicone rfi suppressed iso 3808 class f
 
 
kandyk 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Franek
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1
Skąd: Wolin
Wysłany: 8 Lis 2011, 12:54   

DewREW:
DewREW napisał/a:
NGK było zachwalane..
Podobnie, jak blondynki się chwali... :cojest:
_________________
na gazie nie gotuje się kartofli...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lis 2011, 13:04   

DewREW napisał/a:
czy latanie widocznych iskier pod maska to jedynie wina kabli WN?
:9: masz jakieś foto? zrób zdjecie z pod maski i zaznacz gdzie i jak masz iskry
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Lis 2011, 14:12   

mowilem Ci nie kupuj holenderskich ngk ktore japonii w zyciu nie widzialy, tym bardziej do innych swiec niz ngk, oddaj to do sklepu, bo to sie nie nadaje i nie jezdzij na swiecy 1,0mm zwyklej niklowej na gazie na tej cewce bo to glupota, obciazasz caly uklad i nie masz odpowiednich osiagow, spalasz do 10% paliwa wiecej, wiesz juz co zrobic, wg mnie teraz to mozesz sie poratowac dobrymi swiecami ktore potrzebuja mniejszego napiecia do pracy w lpg to kable przestana iskrzyc, co zrobic juz wiesz..., czy nowe kable maja 8mm srednicy czy mniej? jak sa odtlumione? zmierz opor rdzenia i porownaj ze starymi na moje to slaba cewka nie daje rady pracowac w lpg na tej swiecy, z ta szczelina i slaba izolacja kabli, jesli gdzies bije przy fajkach to ten sam problem... nie robi sie takich mixów jak sie nie ma doswiadczenia... nie kupuj teraz najtanszych swiec ngk wg katalogu, bo to tez nie pomoze, moge sie zalozyc, no chyba ze stare sa sciachane i wypalone, jesli chcesz podeslij mi foty na maila
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 10 Lis 2011, 09:10   

wystarczy ze stare odpowiednio ustawi... albo kupi zwykle i odpowiednio ustawi..., albo kupi takie ktore pracuja na nizszym napieciu, czyli z wezsza elekroda, proste, moze byc ngk, beru, denso, bosch, motorcraft czy innych firm, tylko trzeba miec pojecie co i jak sie ustawia. mase osob z tego forum czasem pisze do mnie posty typu: "a czemu zetec nie jedzie na swiecach 1,3mm do benzyny na gazie i czemu jak kupilem wczoraj najlepsze kable ngk jakie byly (oczywiscie badziew, bo to nie jest dobre do gazu z racji slabej izolacji, ale nie wszedzie sie to ujawnia...) to czemu mi strzela na gazie? i mam iskry? przeciez kupilem najdrozsze kable z japonii" powiem Wam tak wszystkie kable ngk i swiece pakowane sa w holandi :D skad to wiem? bo wiem skad sie je sprowadza... pozatym wystarczy spojrzec na kod kreskowy na opakowaniu 87... - jaki to kraj?
tak wlasnie... pozostale sarobione we francji, w niemczech i UK. przetnijcie sobie kable 8mm do forda od BOSCH-a albo poczytajcie o budowie ktore sa podwojnie izolowane a ktore nie nadaja sie do gazu. osobiscie jezdze na MAGNECOR, zeby nie bylo ze ciagle boscha zachwalam, ale bosch tak naprawde jest lepszy niz beru... czemu? produkty beru robia teraz we francji (nie kupujcie swiec beru z wybitym made in france, beru juz w niemczech nie robia, glownie francja) trzeba uwazac. a boscha pakuja w UK lub francji, rdzenie sa z niemiec, co do swiec boscha to pakowane sa we francji i w niemczech... ale produkcja idzie w niemczech, jakby ktos mial jakis tego typu podobny problem odnosnie lpg to mozna do mnie skrobnac cos tam sie wie..., najlepiej na forum albo na gg
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 10 Lis 2011, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 10 Lis 2011, 12:03   

Cytat:
masz jakieś foto? zrób zdjecie z pod maski i zaznacz gdzie i jak masz iskry

iskry widoczne są w okolicach fajek na świecach i gdzieś tam z tylu bloku, okolice zbiornika płynu chłodniczego, możliwe ze to błysk od cewki.

czy do Endura 1.3 polecacie świece czteroelektrodowe i z czym to by sie wiazało, jakies skutki uboczne?
kable NGK FD1205, cewka Motorcraft 988F-12029-AB..
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 10 Lis 2011, 12:25   

kazde swiece beda chodzily, mozna uzyc czteroelektrodowe dla wiekszej zywotnosci... tylko trzeba wiedziec na jakiej swiecy jaka ma byc szczelina, z czego sa skonstruowane i jakie maja wlasciwosci elektryczne, przy gazie jest to troche wazne, reszta to kwestia ustawienia danej swiecy, jesli sie na tym nie znasz lepiej nie kombinuj, bo tego nie ustawisz, 4 elektrodowe jest ciezko ustawic i z tego wzgledu sie tego nie robi... co do 4 elektrodowych nie ma przeciwskazan tylko nie w szczelinie stosowanej dla benzyny bo bedzie zle... 1,0-1,1mm to bedzie za duzo dla Ciebie dla tej cewki, 0,9 tez bedzie za duzo, czyli 4 elektrodowych nie kupisz z odpowiednim ustawieniem fabrycznym zeby dzialaly dobrze na lpg... zreszta katalog boscha zabrania (ze wzgledu na ich duze szczeliny), pomijajac juz rozpraszanie plomienia w lpg na tego typu swiecy (sprawdzi sie ona z odpowiednim ustawieniem i silnik bedzie pracowal lepiej niz na 1 elektrodowej zwyklej)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 10 Lis 2011, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2011, 12:34   

Cytat:
iskry widoczne są w okolicach fajek na świecach i gdzieś tam z tylu bloku, okolice zbiornika płynu chłodniczego, możliwe ze to błysk od cewki.
Czyli albo złe kable albo źle zamontowane, tam ma być połączenie elenktyczne nie ma prawa iskrzyć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 10 Lis 2011, 12:35   

ma za duza przerwe do tego na wypalonej swiecy, ma ona z 1,1mm, to jest problem... 0,3mm - 0,4mm i ma to co ma, iskra zamiast na swiecy wali wszystkimi mozliwymi miejscami przy terminalach i zlaczach przy cewce, do tego slaba izolacja ngk, czasem stary wystarczy 0,2mm pomylki przy ustawianiu i jest kaszana, mase ludzi ma ten problem jak uzywaja standardowych, jak wsadzisz bez ustawiania 4 elektrodowe to tez tak bedzie...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 10 Lis 2011, 18:49   

z tego co się naczytałem to do LPG nalezy uzywać świec jednoelektrodowych. pytam wiec, jakie nalezy kupic.

jak wygląda wnetrze tych "słupków" na cewce w ktore wpina sie kable? bo kable maja takie prety, które powinny sie w cos wpasować, ja zauwazyłem, że jak wypiałem kabel to ten pret nie znajduje sie centralnie na srodku wtyczki, a gdzie z boku, przy samej izolacji wtyczki, tak jakby przy zapieciu na cewce nie trafił na swoje miejsce i skrzywił się w bok. moze tam następują przebicia? te stare kable tak samo mają te preciki powyginane i spieraja się o izolacje wtyczki. nie wiem czy zrozumiale napisałem co mam na mysli.. nie chce jeszcze odkęcać cewki zeby jej sie przyjżec...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 10 Lis 2011, 19:00   

to czytaj dalej o lpg....


strasznie cudujesz na wlasna reke z tym, skoro ja Ci mowie ze ten problem to codziennosc i mozna go rozwiazac ustawiajac swiece kazde jedne to Ty teraz nie wiadomo po co szukasz swiec najlepszych do swojego auta...i kabli tesli z rdzeniem 2mm, jakby to mialo cos zmienic... masz zle ustawiona szczeline to jest Twoj problem glowny... pisalem Ci tez odpowiedz na pw jakie swiece sa najlepsze, ktore sie oplaca a ktore nie.

lepiej nie pisz co gdzies wyczytales w internecie w tych smiesznych artykulach, bo sa pisane dla prostych ludzi ktorzy sie tym nie zajmuja i mozna wszedzie znalesc mase bledow. kolejna rzecz ze niezrozumiale przez ludzi ktorzy czytaja te artykuly teorie o LPG nie pokrywaja sie z praktyka. sa takie swiece 2 elektrodowe czy 4 ze beda chodzily lepiej niz 1 elektrodowe zwykle - niklowe wystarczy ze beda mialy ciensze elektrody, do tego wszystko zalezy jak ustawione. jedno elektrodowe sa dobre jak sa cienkie igly i dobrze ustawione. cienkie elektrody mozna zrobic tylko z metali lub stopow metali szlachetnych. w artykule ktore mi przyslales o lpg swiecach na pw sam widzisz ze zawieraja bledy, bo sa pisane czesto przez ludzi ktorzy sie tym bezposrednio nie zajmuja i nie maja pojecia o danym towarze, jedynie wiedza co to jest, a z praktyki nic... czesto co pisza jest po prostu z bledami, albo do konca nie wiedza o czym pisza, albo pisza na ilosc i wypisuja najmniej istotne rzeczy dla innych zielonych.

strasznie cudujesz z tymi swiecami... powiem Ci szczerze, ze przestaje miec ochote na dalsza pomoc w tym temacie, bo zadajesz miliony zbednych pytan

jesli chcesz zeby pomoc to zrob po pierwsze zdjecia terminali kabli, zlacz o ktorych piszesz, a przede wszystkim wykrec 1 swiece pokaz szczeline na zdjeciu, co do jakosci kabli ktore kupiles to na pewno nie sa dobre, bo na zadnych dobrych kablach nie powinno byc iskier nawet przy rozgieciu elektrod, jedynie niektore sa podatne na takie zjawiska i wrazliwe, nie dajace sie absolutnie obciazac, wtedy mowimy ze kable sa do gazu BLE... nie jestes pierwsza osoba ktora ma problem z ngk w gazie, ktora uzywa zle ustawionych swiec

i jesli nawet ten problem nie pojawi sie na poczatku zlekcewazysz ustawienie szczeliny to kable sredniej jakosci inne, ktore nie iskrza za jakis czas tak samo szlak trafi, nie patrz na rdzen tylko najpierw na izolacje, porownaj budowe i izolacje kabli ngk z wloknem weglowym z innymi firmami produkujacymi kable do forda z wloknem weglowym. w gazie najwazniejsza jest gruba izolacja. silikonowa, nie ma lepszego izolatora jak silikon im wicej tym lepiej, dobrze jak jest podwojna, dopiero potem rdzen bierze sie pod uwage (grubosc)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lis 2011, 10:40   

DewREW, była prośba abyś cyknął fote tych kabli co masz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Lis 2011, 11:10   

dajmy spokoj JoeMix, kable ktorych kod podal sa dobrze dobrane, na zlacze zebate M4 od 98r wrzesien..., drugi typ jest na zlacze modułowe-ford, do 95-98 do wrzesnia, wystarczy tylko przestawic swiece odpowiednio z wypalonej >1,0mm na odpowiednia szczeline i problem zniknie, ewentualnie kupic ciensze swiece ktore pracuja na nizszym napieciu i ustawic prawie że na fabryczna szczeline do benzyny, wtedy nie bedzie przebic, kolega nie da sobie pomoc po prostu czyta artykuly i jezdzi po gazownikach i zbiera teorie i mity bo jeden mowi zeby przestawiac drugi zeby nie...inny zeby kupil inne kable, i zmienil swiece na ngk i ze to odrazu pomoze :hahaha: i tak kazdy mowi mu co innego, w sumie wszyscy po czesci maja racje, a problem jest tylko jeden, takze nie ma co sie wysilac, kolega znajdzie odpowiedz w artykulach o swiecach i kupi doskonale metoda prob i bledow, tak jak to robia niektorzy gazownicy - na pale..., albo ustawi na paznokiec, nozyki do tapet i inne sposoby czy obcegami lub puknie mlotkiem, aż osiagi beda najlepsze...tak tez mozna :)

sporo sie tego robi do gazu, ale wycofuje sie z dalszej pomocy, bo kolega nie da sobie pomoc :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Fiesta MK4 problem po wymianie świec i kabli
dawideek1991 Mechanika ogólna 6 19 Gru 2022, 09:58
MarekT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.