Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Czujnik pod kolektorem
Autor Wiadomość
Sebastian922 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 31
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Starogard
Wysłany: 2 Lis 2011, 17:52   [MK3] Czujnik pod kolektorem

Witam, chciałbym się dowiedzieć co za czujnik znajduję się pod kolektorem? Chodzi mi o Fiesta 91r 1.3 KAT. Mam problem z dużym spalaniem i radzili posprawdzać czujniki temp. wody czy to własnie jest on? Jak by ktoś był na tyle miły to pytam o wynik jaki powinien wyjść na nim opór w omah?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 2 Lis 2011, 18:39   

tak. biały pod kolektorem to czujnik temp. wody
a co do wysokiego spalania to sprawdź sonde. ona częściej sie psuje niż te czujniki
 
 
Sebastian922 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 31
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Starogard
Wysłany: 2 Lis 2011, 18:40   

Sonda i MAP sensor wymienione, a pali dalej jak smok. Nie wiem już co to może byc.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 3 Lis 2011, 20:44   

Pierwsze pytanie: ile Ci pali? Bo "jak smok" to trochę za ogólnie...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Lis 2011, 07:11   

Sebastian922 napisał/a:
Jak by ktoś był na tyle miły to pytam o wynik jaki powinien wyjść na nim opór w omah?
Tam jak pamiętam tabelkę to opór się zmienia o omy w raz z temperaturą, więc tego nie pomierzysz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 5 Lis 2011, 09:34   

http://fordfuelinjection.com/?p=28
 
 
 
Sebastian922 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 31
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Starogard
Wysłany: 5 Lis 2011, 11:15   

jackrzec napisał/a:
Pierwsze pytanie: ile Ci pali? Bo "jak smok" to trochę za ogólnie...


Pali nie całe 15L/100km. Zacząłem od wymiany sondy, która nic nie dała. Następnie MAP Sensor ale tu zmiany także nie było, wczoraj wymieniłem CPP poprawa jest taka, że nie ma już gwałtownego szarpnięcia po puszczeniu gazu. Jeszcze do tego bardzo kopci na biało. W poniedziałek jadę z analizować spaliny, bo przy przeglądzie wyszło, że musi bardzo dużo spalać, tak przynajmniej twierdził Pan co robił przegląd.
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 5 Lis 2011, 11:16   

...a może to już kompresji za bardzo nie ma?
 
 
 
Sebastian922 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 31
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Starogard
Wysłany: 5 Lis 2011, 11:20   

Czyli? Nic z auta już nie będzie?
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 5 Lis 2011, 19:38   

Czyli zmierz gdzieś kompresję za 20zł i jak będzie w normie to znaczy, że choroba jest raczej uleczalna.
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Lis 2011, 19:48   

az dziwne, ze nikt nie zadał jeszcze tego pytania: jak mierzysz spalanie? :)

Żeby 15l samochod palił, to tej kompresji z 6 bara na kazdym cylindrze maks by musialo byc, a wtedy osiągi były by dość mizerne.

A w tym silniku nie da sie już sczytać błędow za pomocą diody led/brzęczyka ?
 
 
Sebastian922 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 31
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Starogard
Wysłany: 5 Lis 2011, 22:23   

Auto miało już sprawdzone błędy w pewnym zakładzie i wyszło że uszkodzony jest MAP Sensor - został on wymieniony, teraz gdy wiem jak te błędy sczytać to zaopatrzę się w buzzer i sprawdzę sam. Dzisiaj już jest lepiej nie kopci tak strasznie, praktycznie tylko po gwałtownym dodaniu gazu. Tak jak wspominałem wyżej w poniedziałek przejdzie kontrole spalin. Mam kolejne pytanie czy czujnik zasysanego powietrza ma duży wpływ na wielkość spalania?
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 6 Lis 2011, 13:39   

Sebastian922 napisał/a:
Mam kolejne pytanie czy czujnik zasysanego powietrza ma duży wpływ na wielkość spalania?


Nie
 
 
 
Sebastian922 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 31
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Starogard
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:17   

Mam pytanie, co może oznaczać sytuacja jeśli z rury wydechowej wyrzucana jest jakiś czarny płyn? Końcówka jest aż tłusta od czegoś, a jeśli fiesta troche postoi w jednym miejscu to odrazu i tam robi się plama. Dodam, że wciąż spala dużo paliwa.
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 10 Lis 2011, 12:13   

A może to olej i zżera go w zastraszającym tempie ;) ? To by wyjaśniało żywotność samochodu jak i tą kompresję i spalanie :D
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Sebastian922 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 31
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Starogard
Wysłany: 10 Lis 2011, 16:03   

Też tak pomyślałem ale nic z tego, poziom oleju jest stały i nie widać by go ubywało. Wychodzi na to, że tylko na zimnym silniku dzieją się takie rzeczy, że pluje "czymś" czarnym.
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 10 Lis 2011, 21:24   

na czarno dymi jak silnik zalewa
 
 
Sebastian922 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 31
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Starogard
Wysłany: 10 Lis 2011, 22:27   

Samochód dymi na siwo, końcówka wydechu czarna a na zimnym silniku zostawia czarną plamę. Wie ktoś jaki opór powinnen występować na tej części oznaczonej na tej fotce? http://imageshack.us/phot...443/gaznik.jpg/
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2011, 22:34   

Na zdjęciu jest wtryskiwacz, może być zamknięty lub otwarty,,, sprawdzisz szczelność odłączając wtyczkę, jak auto momentalnie zgaśnie to jest OK, jak będzie kulało to puszcza paliwo bokiem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Sebastian922 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 31
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Starogard
Wysłany: 13 Lis 2011, 18:18   

Miałoby to duży wpływ na wielkość spalania? Sterownik (komputer) również odpowiada za spalanie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.