[MK6] Cieknie olej z połącznia silnik skrzynia. |
Autor |
Wiadomość |
mkapi
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 12:41 [MK6] Cieknie olej z połącznia silnik skrzynia.
|
|
|
Witam>
Chce zapytać o sprawę cieknącego oleju ze skrzyni.
Zapewne jest to sprawa uszczelki pomiędzy skrzynią a silnikiem
I tu mam pytanie .
Wymieniał ktoś to w mk6 1,4 tdci
trzeba wyciągać silnik ?
Boję się dać samochód naszym mechanikom bo przy rozbiorce połowa części im zostanie.
Czy może jest w sklepie jakiś kit uszczelniający ? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Lis 2011, 20:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 12:45
|
|
|
jaki kit? padł pewni uszczelniacz na wale który się wymienia. |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 12:46
|
|
|
mkapi napisał/a: | Chce zapytać o sprawę cieknącego oleju ze skrzyni.
Zapewne jest to sprawa uszczelki pomiędzy skrzynią a silnikiem | Pomiędzy skrzynią a silnikiem nie ma prawa być oleju, tam siedzi sprzęgło... Czy uszczelka jest to nie pamiętam ale tam nic nie powinno cieknąć... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 12:50
|
|
|
Między silnikiem a skrzynią zazwyczaj nie ma uszczelki lub jest taka metalowa,,, pytanie skąd leci olej, czy z silnika czy ze skrzyni,,, to czy to to kawałek roboty,,, bo na łączeniu to tylko wylatuje na zewnątrz,,, robota jest na już, bo jak sprzęgło złapie olej to będzie jeszcze sprzęgło do wymiany,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mkapi
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 14:44
|
|
|
super panowie mnie nastraszyli
czyl iprzed swietami do roboty sie biore.
Ale silnik pewnie trzeba wyjomowac co nie |
_________________
|
|
|
|
|
mkapi
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 14:54
|
|
|
Jeszcze proszę o pytanie czy konieczne jest wyjmowanie silnika ? |
_________________
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 15:21
|
|
|
Konieczne jest rozpięcie skrzyni i silnika, wystarczy wyjąć skrzynię... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 3 Lis 2011, 10:08
|
|
|
nie musisz wyjmowac silnika. wystarczy zdjac skrzynie. bez podnoscnika kolumnowego raczej nie próboj bo sie zamęczysz.
przy okazji polecam wymianę wysprzęglika tudzież łożyska oporowego. koszt chyba niewielki.
wiele firm samochodowych zaleca podczas zdejmowania sb wymianę łożyska.
pzdr |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
mkapi
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 3 Lis 2011, 22:42
|
|
|
|
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lis 2011, 23:07
|
|
|
mkapi, miej szacunek dla tego forum i nie pisz o takim czymś |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 3 Lis 2011, 23:36
|
|
|
hehe wlej sobie to do skrzyni, (gdzie to zapewne dziala na zasadzie doktorow do silnikow czyli chwilowo pomaga a pozniej juz niema co remontowac) a potem sie okaze ze to jednak lal simmering walu za kolem zamachowym i co wtedy? Doktor do silnika czy zrzucisz skrzynie? Wydasz te 40 zeta na nowy simmering i problem z glowy....tylko roboty troche albo koszty mechanika |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 4 Lis 2011, 01:22
|
|
|
mkapi, sprzedaj ten złom i kup coś innego, nie będziesz musiał nawet wlewać tego "doktora"... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
mkapi
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 4 Lis 2011, 07:28
|
|
|
zapominałem wam dodać że byłem u mechanika z tym wyciekiem i on po kolorze oleju stwierdził co to za olej że pochodzi ze skrzyni.
Oraz stwierdził że cieknie z uszczelki połączenia skrzyni. (czy coś takiego)
I on mi właśnie zalecił kupno uszczelniacza do skrzyni biegów.
Mówił że to nie ma wpływu na pracę skrzyni biegów.
A może pomoże
Jak nie to wtedy rozbierzemy. Koszt robocizny z wymianą uszczelki
W sumie mówił że tam nie ma uszczelki tylko jakiś uszczelniacz to 250 PLN
AccessX, Napisałeś o szacunku
Nie na darmo jakiś instytut wymyślił środek żeby tylko psuł silnik
Co do uszlachetniaczy są pewnie różne rodzaje.
Parzych, szanuje twoją wypowiedź. Ale kupiłem samochód jak dostała łupnia w stronę lewą przód. Właśnie skrzynia też mogła oberwać.
Ciężko sprzedać taką fiestę bo 2 takiej nie znajdziesz. (z takim wypasem w środku.)
Jest lepiej wypasiona od Ghia. (bez weluru foteli)
Więc zostaje.
A środek i tak wleje .
Jak rozwalę skrzynię to kupi się drugą. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lis 2011, 08:50
|
|
|
mkapi napisał/a: | Mówił że to nie ma wpływu na pracę skrzyni biegów.
A może pomoże | A na pewno zaszkodzi,,, kolego na rozum, skąd preparat będzie wiedział w którym miejscy jest nieszczelność? To nie reklama w TV ze tabletka wędruje w organizmie do stawu który Cię boli,,, ten dodatek wymiesza się c całym olejem w skrzyni, i osiądzie wszędzie gdzie się da, zamulając kanały i inne miejsca które powinny być dobrze smarowane,,, mkapi napisał/a: | A środek i tak wleje . | Jak zacznie Cie ząb napieprzać to łykaj Panadol, bo po do jakiś instytut wymyślił środek przeciwbólowy żeby się stresować u dentysty,,, jak nie pomoże to za jakiś czas się sztuczną szczękę wstawi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mkapi
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 4 Lis 2011, 11:56
|
|
|
JoeMix,
Może masz i racje .
Zbadam jeszcze opinie i rynek i dam znać
Ogólnie preparat nie łączy się z olejem
A usczelnia wyszukując pecheżyków powietrza lub samego źródła powietrza |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lis 2011, 12:12
|
|
|
mkapi napisał/a: | A usczelnia wyszukując pecheżyków powietrza lub samego źródła powietrza | Więcej jak pół skrzyni jest powietrza,,, zrobisz jak uważasz, takie preparaty są po to by jak w trasie cię dopadnie awaria, to lejesz, i kontynuujesz jazdę by w możliwie najbliższym czasie odwiedzić mechanika i dokonać naprawy,,, (jak ząb Cię rwie, to łykasz prochy by trochę zmysłów odzyskać i doczekać umówionej wizyty u dentysty) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mkapi
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 13:10
|
|
|
JoeMix moze wiesz jaki tam olej idzie do fiesty 1,4 tdci do skrzyni
Chciałbym sobie wymienic i sprawdzic stan odrazu.
narazie nie cieknie tylko sie poci wiec nie bede nic robi tylko wymienie |
_________________
|
|
|
|
|
mkapi
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 13:24
|
|
|
jeszcze zanim wymienie ten olej mam pytanko
Czy jak odkrece te srube numer 1 i bedzie lał się olej to znaczy ze moj stan oleju jest ok ?
I nie musze go wymieniac
przeszkadza mi to że jak przez kilka lat wyciekał mi olej to teraz mogę mieć go mało. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 13:36
|
|
|
Jaki olej jest do Mk6 to nie wiem, trzeba by zerknąć do instrukcji, kiedyś ford nie przewidywał wymian oleju w skrzyni i nie były one wyposażone w korek,,, nie wiem jak w mk6,,, natomiast wszystkie skrzyni mają korek kontrolno wlewowy, i jak auto stoi na płaskim to poziom oleju ma być równo z tym korkiem (czyli się leje olej aż zacznie się wylewać) a minimum jest zazwyczaj 1cm poniżej gwintu,,, spuszczenie trochę oleju i zalanie nowego w mojej opinii mija się z celem,,,
PS nie widzę obrazka ze śrubą nr 1, więc,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|