Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Podpięcie pompki spryskiwacza
Autor Wiadomość
jedrzejb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Paź 2011, 19:15   [MK6] Podpięcie pompki spryskiwacza

Witam.

Mam dosyć specyficzny problem z autkiem. Od samego początku nie działał spryskiwacz, została wymieniona pompka ale to nic nie pomogło. Więc podpiąłem się dzisiaj miernikiem i takie coś zaobserwowałem.
Na pompce jest napięcie z aku jak się przekręci kluczyk, więc jeżeli tak było, to od razu po wymianie,a zanim został zalany nowy płyn nowa pompka mogła się zatrzeć, więc jest lipa. Ale mnie zastanawia gdzie/jak została podpięta pod stacyjkę.

A skąd takie problemy, autko było stuknięte i zdaje się że ten przewód ciągnął jakiś nie udolny elektryk. Mieliście podobne przygody? Może coś jest namieszane przy przekaźniku, tylko gdzie on jest? Przewód idzie nad kołem i wchodzi do kabin po stronie kierowcy i dalej ciemno.

Pomożecie?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 31 Paź 2011, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 31 Paź 2011, 19:51   

Zasilenie pompki raczej nie będzie przez przekaźnik bo pobiera niewiele prądu wiec przekaźnik jest zbędny .Raczej prosto z przełącznika wycieraczek.
Czym mierzyłeś napięcie?Najlepiej sprawdzić oprawką z żarówką.Dwa kabelki wetknąć w kostkę pompki. Może nie ma masy na drugim przewodzie.
_________________
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Paź 2011, 20:38   

Zacznij od sprawdzenia czy pompka jest sterowana plusem czy masą, i czy czasem nie jest jak w mk3 że jedna pompka obsługuje oba spryskiwacze, przedni i czyli, różnicą w którą stronę się kręci,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 31 Paź 2011, 20:45   

Trafne spostrzeżenie.W mk6 jest na pewno jedna pompka obsługująca przód i tył.Sterowana więc jest przez zamianę biegunowości napięcia.
_________________
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
 
 
jedrzejb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Paź 2011, 21:00   

zgadza się, że sterowanie odbywa się przez zmianę biegunów. Ale dlaczego cały czas jest napięcie na pompce?
 
 
jedrzejb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Paź 2011, 21:05   

lakiernik175 napisał/a:
Zasilenie pompki raczej nie będzie przez przekaźnik bo pobiera niewiele prądu wiec przekaźnik jest zbędny .Raczej prosto z przełącznika wycieraczek.
Czym mierzyłeś napięcie?Najlepiej sprawdzić oprawką z żarówką.Dwa kabelki wetknąć w kostkę pompki. Może nie ma masy na drugim przewodzie.


Napięcie mierzyłem miernikiem i to było napięcie pomiędzy przewodami doprowadzającymi (widziałem tylko dwa przewody więc zmierzyłem) więc jeżeli nie było by ziemi, to bym nic nie zmierzył.
W hiszpańskim manualu jest napisane że to GEM jest odpowiedzialny za spryskiwacz.
 
 
jedrzejb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 1 Lis 2011, 11:53   

Z manula wynika, że źle mierzyłem napięcie. Powinno się mierzyć napięcie pomiędzy każdym pinem a ziemią a nie pomiędzy samymi pinami. Więc powtórzę pomiar.
 
 
jedrzejb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Lis 2011, 19:20   przerwa w przewodzie i zepsuta pompka

Wymontowałem pompkę i upewniłem się że jest zepsuta-> zaopatrzę się w nową. I również zmierzyłem napięcie pomiędzy biało-czarnym i ziemią-> BRAK napięcia ->wg. instrukcji jest przerwa w obwodzie. A z żółto-czarnym a ziemią napięcie już było, więc tu już jest dobrze. Zatem albo znajdę przerwę pomiędzy GEN a pompką, albo pociągnę nowy przewód?Co jest lepsze?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:27   

Jeśli pompka ma lewe i prawe obroty jak to było wspomniane to nie będzie napięcia między masa, a jedynie między przewodami pompki, raz będzie 12V a raz -12V
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mały65 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 7 Lis 2011, 22:45   

Witam
spryskiwacz jest sterowany przez moduł GEM który znajduje się po lewej
stronie przy słupku .
 
 
jedrzejb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Lis 2011, 21:58   

Witam.

Okazało się, że w aucie padały dwa elementy układu spryskiwaczy: pompka oraz włącznik spryskiwacza. Dodatkowo sprawdziłem czy przewody pompa->włącznik->GEM nie mają przerwy.

Sam włącznik wycieraczek zdiagnozowałem używając testing procedure z :

Kod:
fordworkshop.iso


z torrentów (600MB o fordach).

i powiem Wam że tam jest wszystko co potrzebne żeby naprawić nasze auta. Od schematów elektrycznych, przez diagnostykę uszkodzeń do testów np. włączników. Jak to wygląda?

np. test na włączanie spryskiwacza przód:

1. pomiar pinów 6 i 2 we włączniku wycieraczek:
- off -> opór blisko zero
- on -> opór nieskończony
2. pomiar pinów 2 i 3 we włączniku wycieraczek:
- off -> opór nieskończony,
- on -> opór bliski zero,

i już wiadomo czy działa. Podobna procedura jest dla każdego trybu więc polecam tego manuala. Ale będę mieć satysfakcję jak po wszystkich sprawdzaniach zobaczę wodę na szybie :) . Otworzyłem puszkę włącznika i powiem Wam, że ładnie to jest wymyślone, ale za bardzo nie do naprawienia :)
 
 
jedrzejb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Lis 2011, 15:18   

a jeszcze dodatkowo wymieniłem zaworki zwrotne, bo też nie działały. Normanie wymieniłem wszystko oprócz przewodów w spryskiwaczach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.