Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Propozycje wzoru kalendarza - opinie, sugestie
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lis 2011, 09:14   

:hihihi: (kurde, w translator to musiałem wrzucić)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8048
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 22 Lis 2011, 11:03   

bidżej napisał/a:
Pierwsza generacja Forda Fiesty została zaprezentowana światu w roku 1970, a produkcja modelu rozpoczęła się sześć lat później.
Kurde, poważnie MK1 wypuścili dopiero w '76 :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Lis 2011, 11:21   

hanysek napisał/a:
i w kozdym miesiacu inno fiesta

ode mnie się odczep. źle na zdjęciach wychodzę, a moja fiesta do najładniejszych nie należy




pracuję właśnie nad tekstami. zobaczymy co mi z tego wyjdzie :P :)
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Lis 2011, 12:42   

narazie mam coś takiego

MK1 napisał/a:
Pierwsze prototypy Forda Fiesta opracowano w 1970 roku z uwagi na rosnącą konkurencję. Na rynku amerykańskim zmodernizowano nadwozie, a projekt zyskał nazwę „Bobcat”. Jednak w 1973 roku stylizację nadwozia oddano w ręcę włoskiej firmy Ghia. Tak powstała ostateczna wersja, której produkcję rozpoczęto w roku 1976. Pierwsza generacja Fiesty była najmniejszym samochodem w rodzinie Forda i jednocześnie pierwszym autem tej marki z nowoczesnym na owe czasy przednim układem napędowym.

MK1 oferowano początkowo z trzema silnikami benzynowymi: 1.0 LC, 1.0 HC oraz 1.1 HC o mocach odpowiednio 40, 45 i 53KM. Dostępne były 4 wersje wyposażenia: Base, L, S oraz topowa - Ghia. Z czasem do gamy silników dołączył silnik 1.3 (58KM) oraz 1.6 (84KM). Jesienią 1981r. rozpoczęto produkcję sportowej wersji. XR2 charakteryzowała się 84-konnym silnikiem 1.6 Kent, zmodernizowanym zawieszeniem, obręczami kół ze stopów lekkich oraz obecnością obrotomierza w zestawie wskaźników.


MK2 napisał/a:
We wrześniu 1983 roku wprowadzono do sprzedaży drugą generację Fiesty. Auto tak samo jak poprzednik było oferowane wyłącznie jako 3-drzwiowy hatchback. Początkowo ofercie znalazły się silniki znane z MK1: 1.0LC, 1.0HC, 1.1HC oraz 1.3 OHV. Pierwsze trzy były dostępne z 4-biegową skrzynią, a silnik 1.3 występował z przekładnią 5-cio stopniową. W maju 1984r. silnik 1.3 OHV (58KM) zastąpiono nowocześniejszą jednostką 1.3 CVH (60KM). Również w 1984r. rozpoczęto produkcję pierwszej Fiesty z silnikiem diesla. Miał on pojemność 1.6l i był dostępnym wyłącznie ze skrzynią 5-biegową.

W 1984r. do sprzedaży trafiła wersja XR2 z silnikiem 1.6CVH. Pomimo podobnej pojemności jak w Fieście MK1 XR2 był to całkowicie inny silnik znany już z Escortów. Moc jaką się legitymował to 96 KM , co pozwalało osiągnąć 100km/h w 9,3s oraz prędkość maksymalną ok. 180 km/h . W styczniu 1986 silnik jeden 1.3 CVH zastąpiono przez 1.4 CVH (moc wzrosła z 60 aż do 73KM) i tak powstawała kolejna odmiana Fiesty o oznaczeniu „S”. Wersja S posiadała tzw. S-Pack składający się z szyberdachu, dodatkowych reflektorów dalekosiężnych, sportowej kierownicy oraz zderzaków z czerwonymi wstawkami.


MK3 napisał/a:
Trzecią generację Fiesty zaprezentowano w 1989r. Nowe nadwozie udostępniono w wersji 3 i 5 drzwiowej, a także dostawczej - Courier. W MK3 występowały 3 rodzaje skrzyń biegów – ręczne o 4 i 5 biegach oraz automatyczna CTX.Początkowo generacje sprzedawano z silnikami 1.1 HCS, 1.4 i 1.6 CVH oraz wysokoprężnym 1.8. W 1994r. przeprowadzono facelifting nadwozia. Zmienił się kolor przednich kierunków na biały oraz kształt zewnętrznych lusterek. Po zmianach potocznie nazwano wersję po faceliftingu MK3.5. W tym samym roku zaprezentowano wersje Si oraz Futura z silnikami 1.4 8V i 1.6 16V Zetec. Auto wyróżniało się nowymi, obłymi zderzakami.

Topową wersją trzeciej generacji była Xr2i z jednostką 1.6 8V CVH w 2 specyfikacjach: 104KM i 110KM. Auto wyróżniao się specjalnym pakietem spoilerów z halogenami przeciwmgłowymi i dalekosiężnymi. W 1990r. rozpoczęto sprzedaż modelu RS Turbo o mocy 132KM, który otrzymał swe serce z trzeciej (a później czwartej) generacji Escorta, od XR2i odróżniał się występowaniem wlotów na masce. W 1992r. Fiesta została wyposażona w nowy motor 1.8 16V Zetec o mocy 105/130KM – wersja XR2i 16V/ RS1800. W 1994r. silnik 1.8 (105KM) zarezerwowano dla modelu „S”, który nie wyróżniał się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r.


Pewnie będą jakieś poprawki w drugim tekście o MK3, bo pogubiłem się w tych wszystkich wersjach. Jestem otwarty na wszelkie propozycje.
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
Ostatnio zmieniony przez inno 22 Lis 2011, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11108
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lis 2011, 13:02   

Mk1 było XR2 tak samo jak Mk2, 3 i tak dalej,,, nie było Mk1 XR,,, poprawcie bo w końcu tak zostanie,,, i ten S-pak mi nie pasuje, le to w domu musiałbym sprawdzić,,, coś mi się kojarzy że to Xr2 tylko ze bez pakietu poszerzeń...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22 Lis 2011, 15:19   

inno napisał/a:
W 1994r. silnik 1.8 (105KM) zarezerwowano dla modelu „S”, który nie wyróżniał się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r.

S była produkowana do końca 1993 roku razem z XR2i 16v, od 94 byly tylko RS1800 :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Lis 2011, 15:41   

czyli

MK3 napisał/a:
Topową wersją trzeciej generacji była Xr2i z jednostką 1.6 8V CVH w 2 specyfikacjach: 104KM i 110KM. Auto wyróżniao się specjalnym pakietem spoilerów z halogenami przeciwmgłowymi i dalekosiężnymi. W 1990r. rozpoczęto sprzedaż modelu RS Turbo o mocy 132KM, który otrzymał swe serce z trzeciej (a później czwartej) generacji Escorta, od XR2i odróżniał się występowaniem wlotów na masce. W 1992r. Fiesta została wyposażona w nowe motory 1.8 16V Zetec o mocy 105 i 130KM w wersjach odpowiednio „S” oraz XR2i 16V . Wersja „S” nie wyróżniała się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. W 1994r. silniki 1.8 (105/130KM) zarezerwowano dla modelu RS1800. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r.


teraz będzie dobrze?
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22 Lis 2011, 17:10   

A może wziąć to co pisałem kiedys tutaj - http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24691

Cytat:
Fiesta Mk3 to nie tylko cywilne wersje jakich wiele na naszych drogach, ale także sportowe odmiany które dla wielu osób stały się już na swój sposób kultowe (tak samo jak ich odpowiedniki wśród modeli Escort, Sierra itp.). Mimo iż w latach 90`tych nie należały do faworytów wśród tzw. "hot hatchy", a konstrukcja zawieszenia czy silników nie była tak zaawansowana jak u niektórych sąsiadów, to zapisały się one w historii motoryzacji i z całą pewnością także potrafią przynieść sporo frajdy z jazdy, jak i z samego posiadania. Modele XR2i czy RS Turbo nie są na naszym rynku częstym widokiem, co czyni je jeszcze bardziej wyjątkowymi i godnymi uwagi. Miejscem gdzie spotkamy najwięcej sportowych fiest (i innych fordów) jest Wielka Brytania, i tam też rynek części zamiennych jest największy i najbardziej rozbudowany.

To co odróżnia te wersje od cywilnych jest zauważalne przede wszystkim z zewnątrz, modele XR2i oraz RS posiadały masywne kanciaste zderzaki i poszerzenia karoserii które w całości tworzyły oryginalny pakiet. W połączeniu z 4 dużymi halogenami w przednim zderzaku, Fiesta nabrała zupełnie nowego charakteru. Dodatkami były jeszcze daszek na tylnej klapie, alufelgi oraz kolorowe listwy idące dookoła nadwozia.

W środku różnice dotyczyły przede wszystkim foteli, które były lepiej wyprofilowane. W modelach RS oraz opcjonalnie w XR2i montowane były półkubełkowe fotele Recaro. Kierownica miała nieco mniejszą średnicę, oraz w modelach RS dodatkowo obszyta była skórą. Poza tym inna była tapicerka i rączki (podłokietniki) drzwi. Zegary posiadały seryjnie obrotomierz, a w modelu RS Turbo prędkościomierz wyskalowany został do 240km/h.

Mechanicznie także znacznie różniły się od swoich cywilnych kolegów. W zawieszeniu pojawiły się nieco niższe i twardsze sprężyny, stabilizator przedniej i tylnej osi (z tyłu nie występował zawsze) oraz dolna rozpórka przednich wahaczy. Mocowanie stabilizatora wymusiło także inne amortyzatory przednie. Układ hamulcowy wyposażony został w wentylowane tarcze z przodu oraz większe bębny z tyłu.

Na początku produkcji dostępny był 8 zaworowy silnik o pojemności 1.6 znany z poprzednich modeli. Otrzymał wielopunktowy wtrysk paliwa co pozwoliło podnieść jego moc. W 90 roku dostępny był także z turbiną Garrett T2 co jeszcze bardziej zwiększyło jego możliwości. Od 92 montowane były już nowocześniejsze 16 zaworowe silniki z rodziny Zetec. Choć wiele osób uważa że starsze silniki z rodziny CVH lepiej pasowały do charakteru Fiesty, to wysoka kultura pracy i nowoczesna konstrukcja Zeteców na pewno przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania modelem Mk3. Jednak w kompaktowym, ważącym nieco ponad 900kg nadwoziu Fiesty, każdy z tych silników zapewniał niezłe osiągi i sprawił że choć dziś mają już swoje lata, cały czas są dla nas samochodami z charakterem i duszą, czego brakuje wielu nowoczesnym autom.


Tylko mozna troche strescic :-P

A jeśli Twoja wersja to małe poprawki:

Cytat:
Topową wersją trzeciej generacji była Xr2i z jednostką 1.6 8V CVH w 2 specyfikacjach: 104KM i 110KM. Auto wyróżniało się specjalnym pakietem spoilerów z halogenami przeciwmgłowymi i dalekosiężnymi. W 1990r. rozpoczęto sprzedaż modelu RS Turbo o mocy 132KM, który otrzymał swe serce z trzeciej (a później czwartej) generacji Escorta, od XR2i odróżniał wlotami na masce oraz zielonymi listwami zamiast niebieskich. W 1992r Fiesta została wyposażona w nowe silniki 1.8 16V Zetec o mocy 105 i 130KM w wersjach odpowiednio „S” oraz XR2i 16V . Wersja „S” nie wyróżniała się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. W 1994r silnik 1.8 130KM zarezerwowano dla modelu RS1800. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Kruszon 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 26
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 99
Skąd: SD
Wysłany: 22 Lis 2011, 23:51   

W tekscie o MK7 brak wzmianki o silniku beznynowym 1.4 z 96 KM
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 23 Lis 2011, 00:28   

a ja z arbuzami nie zartuje :-) ci co mnie na zlocie poznali wiedza ze nie owijam w bawelne :-) i ze mam nie rowno pod kopula :cojest: :ok: w pozytywnym sensie :-P to by byl dopiero szal taki kalendarz :-)
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 23 Lis 2011, 00:59   

caly kalendarz bedzie mial 12 fiest wyrzezbionych w arbuzie :-) roznych fiest, w roznych tlach :-) na kazdy miesiac inna fiesta :-)
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 48
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7087
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Lis 2011, 06:29   

Bardzo oryginalny pomysł z tymi arbuzowymi Fiestami ale prosiłbym teraz o skupienie się na opisach, żeby w końcu skończyć tegoroczny kalendarz, oki ?.
Już bez żadnego OT, bo w jego zalewie może umknąć taka uwaga jak Kruszona, o braku silniku 1.4 96KM w MK7.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 33
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 23 Lis 2011, 09:52   

ok :-) sorki :hihihi: ale chcialem byc mily :ups:
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
Luzak 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jakub
Wiek: 31
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 132
Skąd: Miłosław
Wysłany: 23 Lis 2011, 11:16   

No ale gdzie jest ten listopad i grudzień?
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8048
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 23 Lis 2011, 12:00   

W przypadku MK7 można by jeszcze dodać, że w 2011r. powstała koncepcyjna wersja ST 1,6 Turbo o mocy bodajże 180KM...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Lis 2011, 13:26   

A wy robicie kalendarz czy broszurę reklamową?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 30
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 23 Lis 2011, 13:42   

Parzych napisał/a:
W przypadku MK7 można by jeszcze dodać, że w 2011r. powstała koncepcyjna wersja ST 1,6 Turbo o mocy bodajże 180KM...

było, ale tekst był wtedy za długi... skończmy już z tym bo każdy kto kupi ten kalendarz wie gdzie szukać dokładniejszych info o poszczególnych modelach :|
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Obywatelka Higienistka 
Rodzynek FKP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 19
Dołączyła: 25 Wrz 2011
Posty: 416
Skąd: WaWa
Wysłany: 23 Lis 2011, 15:24   

Ja już się wpraszam z Perłą na przyszły rok ;) i do tych arbuzów ofcourse :P
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 25
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Lis 2011, 15:26   

OlaQueen88, to nie jest tak łatwo, najpierw trzeba wygrać w głosowaniu
_________________
 
 
 
Obywatelka Higienistka 
Rodzynek FKP

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 19
Dołączyła: 25 Wrz 2011
Posty: 416
Skąd: WaWa
Wysłany: 23 Lis 2011, 15:34   

Wiem o tym, mam nadzieję, że wygram :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Konkurs na layout kalendarza
Czyli "szablon opracowujemy" ;)
Puff Kalendarz 2014 32 22 Gru 2013, 22:24
Puff
Brak nowych postów Ostateczna wersja kalendarza - opinie, sugestie.
Parzych Kalendarz 2011 51 23 Gru 2010, 19:54
Howser
Brak nowych postów Projekt kalendarza - uwagi, sugestie, spostrzeżenia
Wchodzić, oglądać, komentować, a potem zamawiać ;)
bidżej Kalendarz 2013 52 6 Gru 2012, 13:50
bidżej
Brak nowych postów [MK3] German Style - sugestie, opinie
Matek19 Tuning stylistyczny 40 11 Wrz 2011, 19:26
Daras84
Brak nowych postów [MK7] Modyfikacje w 1.25 82KM - porady, opinie, sugestie
Piotr76 Tuning mechaniczny 6 25 Gru 2011, 13:03
Piotr76


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.