Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
22 Lut 2014, 18:51
[Inny] Mati
Autor Wiadomość
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 35
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1335
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Sty 2012, 23:20   

Nie ma sprawy, akurat z Matim jedno znamy, jak się kolejna okazja trafi, to się i tico wyciągnie na ślizganie xD Ale to za jakiś czas... Mi się ten pas czasami dopiero po drugim - trzecim ślizgu udawało zapiąć. A i tak najlepsi byli ci z hondy... "Nie ślizgam się, tam za dużo lodu jest" :hahaha:
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 18 Sty 2012, 11:28   

silnik matiza to kupa w porownaniu z silnikiem tico :)
tico to jest szatan:
http://www.youtube.com/wa...9MG3_z_jC1Zl04d
tosz to szporting :D
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 18 Sty 2012, 11:47   

silnik ten sam, zasileniem sie różnią
poza tym tico jest ze 150 kg lżejsze od matiza :P i dlatego szatan jest
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 18 Sty 2012, 12:25   

nie wiem czy ten sam, jak krecilem tico do wysokich czuc bylo ze szlo, a matiz sie drze jakby go mialo roztargac

niby zasilanie a mnie sie wydaje silnik tico silidniejszy, i w tico nie sluchac zaworow a w matizie klepia jak porombane-wiec chyba w matizie walek jest inny , ogolem cala glowica chyba inna lacznie z kolektorami, wiec od razu wole powiedziec ze to 2 rozne silniki
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 18 Sty 2012, 12:40   

oj tam, oj tam silniki te same ale osprzętem się różnią, matiz ma poza tym większe zawory od tico :)

mi tam nic nie klekocze na tych trzech cylinderkach :D
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
wojak10 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: Bstok
Wysłany: 18 Sty 2012, 13:46   

Głowica od Tico jest zastosowana w matizach ;)
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 18 Sty 2012, 13:50   

ale jest zmodyfikowana :) matiz na głowicy od tico ledwo będzie jechał...
z resztą pełno jest o tym tematów w necie :yes:
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 35
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1335
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Sty 2012, 02:40   

Pierwszy etap walki z mendą zakończony.
Mati cierpi na chroniczną alergię na obecność korka wlewu płynu chłodniczego, więc je po prostu w tempie hurtowym gubi xD Mina pana w ASO, kiedy przyszłam w odstępie niecałego miesiąca po drugi korek była lekko dziwna :hahaha:
Na teraz wiemy już na 100%, że przyczyną ciśnienia w układzie tak dużego, że wkręcany korek znika, nie jest uszczelka pod głowicą (ufff, przyznam, że ta perspektywa lekko mnie podłamała... xD)
Wiemy też, że układ owszem, zalać się da w całości, pod warunkiem zalewania na rozgrzanym silniku (tak, tak, wiem, tak się nie robi... wyższa konieczność, po spuszczeniu wody ze środkiem czyszczącym jakoś do domu wrócić trzeba było). Wiemy, że się prawidłowo odpowietrza (przynajmniej mały obieg...). Jednak nie ma takiej siły, która by mendę zmusiła do otwarcia dużego obiegu. 2 godziny chodzenia na wolnych, 20 kilometrów dość ostrej jazdy, krótkie upalanie na placu, powrót... i nic. Wiatrak ani drgnie, węże idące do i od chłodnicy zimne. Mały obieg działa, płyn krąży, grzanie auta chodzi (aż za dobrze, zwłaszcza, jak na ten samochód, który miał z tym zwykle problemy...), wskazówka kontroli temperatury dochodzi do prawie połowy skali (wartość optymalna dla matizów, jak się okazuje) i tyle.
Z dodatkowych obserwacji - chłodnica czysta, ale z nagrzewnicy leciał taki syf, że klękajcie narody. Rude przestało lecieć dopiero po ponad pół godzinie płukania bieżącą wodą (otwarty obieg i wąż z kranu wsadzony w zbiornik). I to nie było rude rudawe, wylatujący płyn miał kolor żywej rdzy i ewidentnie widać było, że to jakiś osad go zabarwia... Ciekawa sprawa, w chłodnicy rudego brak, bieżąca woda puszczona przez chłodnicę wypłukała resztki płynu i dalej leciała już czysta.
Jako winnego obstawiamy termostat, który nie puszcza płynu z dużego obiegu mimo, że silnik ma już odpowiednią temperaturę, albo rzeczony osad, który gdzieś totalnie przytkał obieg. Swoją drogą, ciekawe, co to i skąd się wzięło, ale biorąc pod uwagę, że do niedawna jeździł nim obecnie 92-letni pan, auto było raz na rok stawiane do ASO na obsługę (filtry, płyny, oleje), po kilku dniach odbierane z fakturą i nikt nigdy nie sprawdzał, co i jak zostało zrobione, to spodziewać się można wszystkiego tak naprawdę.
Z powodu braku czasu i ciemności egipskich, jakie zaległy na zewnątrz dalsze prace odłożyliśmy do piątku.
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 35
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1335
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Sty 2012, 21:10   

Walka z chłodzeniem runda 2.
Najpierw wyprawa na zakupy:
Zbiorniczek wyrównawczy, 2 węże od chłodnicy, termostat, 4 skręcane opaski zaciskowe, korek wlewu zbiorniczka wyrównawczego, 1 cienki przewód przepustnica - zbiorniczek wyrównawczy, płyn Prestone 4l. Zamykamy się w 200 zł na oryginalnych częściach - chwała Daewoo za tak niskie ceny :D
Następnie rozkręcamy układ. Żeby zdjąć termostat nie obyło się bez demontażu aparatu zapłonowego... :| Oto, co zastaliśmy pod maską:
Stary zbiorniczek:

Obudowa termostatu:

I sam główny winowajca...

I powiedzcie mi, jak to miało działać w takim stanie...

Etap kolejny - doprowadzić obudowę do stanu używalności - z pomocą przyszła bieżąca woda, szmatki i papier ścierny. Udało mi się! (tak, tym razem nie tylko stałam i patrzyłam, zostałam włączona czynnie w działania bojowe, za co wielkie dzięki mechanikowi, bo obserwowanie moich poczynań pod maską nie lada cierpliwości wymagało :D )

No to składamy wszystko w całość...

Jeden wąż Witek, drugi ja... I nie ważne, że skończył skręcać swoje dwie opaski znaim ja uporałam się z jedną. Nie ważne też, że obie opaski musiał po mnie dociągać, bo za słabo były dokręcone... Ważne, że się nie poddałam :D Dałam radę i kolejna umiejętność zdobyta!

Oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdyby wszystko za pierwszym razem poszło idealnie. Aparat zapłonowy złożony, działa, układ skręcony, zalany płynem, nie ma wycieków, dolot wkręcony na miejsce i nagle olśnienie... A wtyczkę od wentylatora to ktoś podłączył? :9: Rzecz jasna - nie xD :hahaha: Czyli akcja wystudź silnik, odkręć dolot, podłącz wtyczkę, dolot na miejsce xD

Po 4 godzinach na dworzu dosłownie zamarzliśmy na kość (-10 na zewnątrz to nie są najlepsze warunki do prac mechanicznych pod chmurką...). Mati nie byłby sobą, gdyby nie psocił, jak tylko mógł. Pożarł nasadkę 10, która wpadła nie wiadomo gdzie pod silnik i znaleźć się nie dała ani od góry, ani leżąc pod autem... Dopiero po wjechaniu na najazd udało się ją namierzyć. Na szczęście :D

Wygląda, że wszystko działa, jak powinno, z racji zamarznięcia czynnika ludzkiego testy, czy wnetylator się włącza poprawnie, odłożone (chociaż obawiam się, że tego jeszcze nie dopracowaliśmy :-P )
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 27 Sty 2012, 21:57   

No i gitara :yes:

Ale ten silnik malusi :hihihi:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 28
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2423
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:01   

też masz na deklu M-TEC? lalismy się z Maciejem, ze u jego mamy w matizie mozna by podziałać dremelem i zrobić V-Tec :hahaha: :rotfl:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 35
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1335
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:20   

Roman, silnik faktycznie malusi, ale całkiem żwawy. Póki co jest co jest, ale główny konstruktor i mechanik Matiz Racing Teamu już coś tam myśli, czyta, planuje, kombinuje, jakieś 1.0 z UNO fire mi się gdzieś o uszy obiło... czas i życie pokaże, co będzie :D :devil:
Chociaż dzisiaj w ASO stal też matiz na regeneracji turbiny, więc może 0,8 turbo... :hahaha:

5 lutego 2012

Dwa dni temu wybraliśmy się na ślizgawkę. Jak codziennie ostatnio. Dołączył tym razem szczepan, a że wziął aparat, więc są w końcu nowe foty Matiego. Po jakimś czasie zawinęliśmy się w inne fajne miejsca do robienia zdjęć (tereny ZACHEM-u) i oto efekty:

Na ślizgawce z Głównym Mechanikiem Matiz Racing Teamu za kółkiem:



I na drodze wewnętrznej ZACHEM-u:

_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 35
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1335
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Kwi 2012, 00:42   

OK, czas odgrzać temat, bo zbyt miło by było...
Mati znowu focha ma na świat ogólnie. Konkretniej problemy z elektryką (znowu...).
To, że elektryka tam jest do kitu i w zasadzie wszystko wypadało by pociągnąć od nowa, to wiem. To, że w aucie mam jakieś dziwne zwarcie, też już wiem. Objawy:
- zapalam światła - przygasa zegarek
- dorzucam do swiateł kierunkowskaz - wycieraczki stają praktycznie w miejscu
- transmiter podpięty do gniazda zapalniczki co jakiś czas wykazuje objawy chwilowego braku zasilania
Do tej pory jednak mimo tych wkurzających objawów, auto jeździło. Wczoraj wróciłam normalnie z pracy, postawiłam wóz na podwórku, a dziś już nie odpalił, ako rozładowane. Po powrocie z pracy stwierdziłam, że wypadało by podłączyć prostownik, ale zwątpiłam, kiedy w momencie podpinania klem do akumulatora (prostownik nie podłączony do prądu) z MINUSA poszły do klemy iskry (plus w tym czasie był już podpięty). I teraz pytanie, bo z elektryki i mechaniki generalnie jestem zielona, ale... chyba to nie jest zdrowy objaw i tak być nie powinno, nie? Czy mimo tego iskrzenia mogę bezpiecznie spróbować podładować akumulator, czy lepiej tego nie robić i poczekać do usunięcia zwarcia?
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3615
Skąd: Olsztyn

Wysłany: 6 Kwi 2012, 01:10   

Magda M. napisał/a:
- zapalam światła - przygasa zegarek


its not a bug, its a feature, przynajmniej w tico :>
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 35
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1335
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Kwi 2012, 18:51   

No to oficjalnie otworzyliśmy sezon 2012 FKP Race & Rally Team

Dziś odbyła sie II Runda Bydgoskiego Mistrza Kierownicy. Jako, że od wczoraj siedzę na urlopie, postanowiłam się wybrać. Pogoda piękna, sporo znajomych twarzy, świetna zabawa, nawet udało nam się trasę pomylić (skrócić mniej więcej o połowę) xD
Z przejazdu na przejazd coraz pewniej, czasy coraz krótsze i chociaż wyniki nie są imponujące (9/9 w klasie i 23/23 w generalce), to i tak fun jest.
Stwierdzam na teraz jedno - na tej trasie gdyby za kółkiem wozu siedział kto inny, wyniki były by całkiem inne, bo potencjał w aucie mimo wszystko jakis tam jest... Wniosek - pora udać się na dokształt przed zlotem :D
Foty:

Z ciekawostek imprezowych - fiesta MK6, która zdaje się poprzednią rundę wygrała, tym razem zaliczyła wypadek (wyglądało groźnie, niewiele brakowało do dachowania lub zderzenia z innym zawodnikiem), ale skończyło się na szczęście na powierzchownych uszkodzeniach zderzaka, progu i halogenów.
Poza tym była też fiesta MK3, kolega właśnie odebrał prawko, były to jego pierwsze zawody. Wieczorem ma zawitać na forum :D
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
Ostatnio zmieniony przez Magda M. 22 Kwi 2012, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 48
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Kwi 2012, 21:37   

Ćwicz, ćwicz a pomału i lepsze wyniki się pojawią :)
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 35
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1335
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:05   

No to są fotki. Ćwiczę, ćwiczę :D
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 26
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:11   

Magda M. napisał/a:
Z przejazdu na przejazd coraz pewniej, czasy coraz krótsze i chociaż wyniki nie są imponujące (9/9 w klasie i 23/23 w generalce), to i tak fun jest.


Mimo wszystko gratuluję i dziękuję, bo takim tekstem mnie zmotywowałaś by próbować swych sił. Dzięki :-)
_________________
 
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 34
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:52   

Magda M. napisał/a:
Dziś odbyła sie II Runda Bydgoskiego Mistrza Kierownicy.
Z przejazdu na przejazd coraz pewniej, czasy coraz krótsze
Wniosek - pora udać się na dokształt


:ok:
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 35
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1335
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:54   

Szczepan ty mi tu nie rzucaj kciukami w górę, bo też powinieneś tam być! Szkoła nie zając, nie ucieknie :-P
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów [MK7] Mk7 by Mati
MatiD Nasze auta 15 4 Sty 2017, 12:19
modell1
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Inny] 80 B3 1.8S
afto ze krowim łańcuchem na grillu, w aftomacie ;)
kuba87 Nasze auta 30 26 Gru 2017, 15:07
kuba87
Brak nowych postów [Inny] uturbienie 2.9 v6
Igraszki Tuning mechaniczny 2 Wczoraj 21:12
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Inny] Tiburon 2.7 V6
Pusia Nasze auta 39 31 Gru 2009, 15:34
Kolin


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.