Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: ib5, przelozenia, skrzynia biegow

FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Lut 2013, 23:20   

maciek127 napisał/a:
a ktoś zna powierzchnie czołową? bo cx to będzie około 0,32

Pytanie się o Cx w temacie dot. skrzyń biegów uważam za, w najlepszym wypadku, mało logiczne...
Swoją drogą nie wiem co to za rocket science w Excelu odprawiasz, ale jeśli sądzisz, że obliczenia fizyki przy dużych prędkościach można przeprowadzić w arkuszu kalkulacyjnym, to chyba musisz oświecić miliony naukowców na całym świecie i odebrać Nobla za innowacyjność w dziedzinie mechaniki płynów :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13 Lut 2013, 23:26   

Pufcio, sa pki typu racedroid ktora mierzy przyspieszenie na podstawie jakichs tam formul plus info z gpsa. Zeby to bylo jak najabrdziej wiarygodne trzeba wpisac mase, cx ktore dla mk3 wynosi 0,35 oraz car frontal area gdzie przy mk3 wpisalem 2.0m2
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Lut 2013, 23:58   

Nie chcę tego już tu ciągnąć, więc skwituję to krótko - wpisując parametry pi-razy-drzwi (prócz ew. Cx podanego przez producenta) do czegokolwiek, uzyskasz rozstrzał wynikowy do n-tej potęgi (przy 2 parametrach do kwadratu, przy trzech do sześcianu, etc.). To raczej "do zabawy" niż do poważnych obliczeń. Bardziej się to nadaje do HP niż do działu technicznego. A ten temat jest odnośnie skrzynek i niech tak pozostanie. Jeśli Maciek chce, to niech założy osobny temat, tu się tylko offtop robi.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Lut 2013, 06:16   

tak jak pisze Pufcio, - nie śmiećcie. W przyszłym tygodniu zaczynam sprzątanie i katalogowanie Tuningu Mechanicznego (jak raz na jakiś czas) a nie chcecie chyba mi dołożyć roboty, żebym siedział jak sierotek marysiek i płakał nad swoją smutną dolą co ? :fox:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 14 Lut 2013, 07:38   

Ja musze zmienić skrzynie biegów bo 100km/h na Vtce 3000obr/min to trochę za dużo :((( jaką skrzynie polecacie ?? Od diesla tylko z jakim przełożeniem ??Chciałbym mieć okolice 2000obr...
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Lut 2013, 08:42   

Grax, - najdłuższe skrzynie były w fieście mk2 1.6D. Poszukaj takiej (szukaj u Rkalitki lub u Pitera)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Lut 2013, 09:58   

Grax napisał/a:
Ja musze zmienić skrzynie biegów bo 100km/h na Vtce 3000obr/min to trochę za dużo :(((

Jeśli masz ten silnik, co w opisie, to jak będziesz setką jechał na 2krpm, to pod górkę będziesz musiał zbijać o bieg, w ekstremalnych przypadkach o dwa... Poza tym przy dłuższych przełożeniach będziesz miał takie przyspieszenie, że zdążyłbyś się ogolić zanim osiągnąłbyś "setkę", więc radziłbym się dwa razy zastanowić nad zmianą... No i Vmax poleci na łeb... a że nie jest wysoki, to auto zacznie jeździć jak obciążony workami z cementem Czintek 700...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Lut 2013, 12:13   

Grax, Jeżeli masz silnik taki jak w opisie, to dłuższa skrzynia z diesela o mniejszej pojemności i mniejszej mocy (z tego co pamiętam to tam było 55 KM a jak nie to mniena pewno Pufcio poprawi bo sobie nie odmówi) z mniejszym momentem obrotowym (uwaga j/w) spowoduje że obniżysz prędkości obrotowe silnika na poszczególnych biegach przy tej samej predkości jazdy.

Czy będzie to powodowało, ze pod najmniejsze górki trzba go będzie podpychać? - hmm Demon to to chyba nigdy nie był (przynajmniej nie dla mnie) ale skoro mniejszy i słabszy silnik dawał radę, to i ten powinien ( co prawda masz cięższą budę niż mk2 itd ale to by można napisać na ten temat książkę)

Czasy mk1/2 to były czasy nieco innej filozofii w budowaniu ukłądów napędowych (a raczej dobieraniu długości skrzyni do silnika) wtedy jeździło się bardziej momentem niż mocą (mówimy o fordzie) popatrz na skrzynię z ff mk2 xr2 - na 5 biegu mam niecałe 5 tyś obrotów przy 205 km/h a po mieście przy odrobinie samozaparcia mogę jeździć tylko na jedynce.

Porównaj masy i moce mk2 1.6D i mk4 1.8D, dodaj do tego koszta zakupu skrzyni i profity płynące np z srutututu psującego się wysprzęglika i odpowiedz sobie na pytanie czy warto.

ps: Aha - masz silnik sprzęgnięty ze skrzynią posiadającą rozrusznik z przodu tak? (pytam dla pewności)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Lut 2013, 14:54   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
o mniejszej pojemności i mniejszej mocy (z tego co pamiętam to tam było 55 KM a jak nie to mniena pewno Pufcio poprawi bo sobie nie odmówi) z mniejszym momentem obrotowym (uwaga j/w)

Nie trzeba być doktorem mechaniki, żeby móc stwierdzić, że jednostka napędowa produkowana 25-30 lat temu jest słabsza niż te sprzed 10 lat...

A moment tego silnika, gdyby był w świetnym stanie, to okolice 96Nm. Vmax na piątym biegu w skrzynce 1.6 jest osiągalny na mk5 z 75-konnym motorem... jak pojedziesz z górki. W mk4 zapomnij.





Motor z mk4 jest tak słaby, że wsadzenie skrzynki z mk2 zrobi z niego długodystansowy krążownik. Beznadziejne przyspieszenie (30% większe przełożenie dla 1. biegu i ponad 20% większe dla 2. biegu)... generalnie to auto nadawałoby się na długie trasy - i tylko na nie, bo jazda w mieście, ze względu na zwiększone przełożenia, byłaby męczarnią.

Długo można by tak rozprawiać - ale po co? Spojrzyj na wykres. Czwórka to już nadbieg, o piątce nie mówiąc. Czerwona krecha wyznacza obroty mocy maksymalnej.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 14 Lut 2013, 19:34   

Panowie bardzo przepraszam nie zmieniłem w opisie mam fiestkę 1.25 ZETEC :ups:


samochód demonem prędkości nigdy nie będzie lecz chodzi mi o ekonomię troszkę:) Bo jedynka oraz dwójka opieraja się czyli zaczynaja siadać synchronizatory więc mysle nad zmianą skrzyni taką co by pasowała bez zmiany dzwona czy jak kto inny nazywa kielichem :)
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Lut 2013, 20:32   

W takim razie pytanie brzmi czy skrzynia z klekota będzie pasować do benzyniaka plug&play. Cóż, "szukajka w dłoń", a jak nie, to zakładać nowy temat, bo tu się zrobi śmietnisko.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 14 Lut 2013, 21:41   

Pufcio, Żółwik Tuptuś, Ok KOniec offtopa dzięki za pomoc założę nowy temat :)
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 1 Paź 2013, 21:08   

Panowie, dobrze widzę że z porównania 3 skrzyń
- escort rs turbo s2
- fiesta mk3 rs1800
- fiesta mk3 xr2i cvh

RS1800 jest najkrótsza? Bo wszędzie info, ze z CVH krótsza ale według wyliczeń wychodzi mi inaczej. Pytam bo zastanawiam się do czego zapakować szpere, a będę miał właśnie wybór w 3 takich skrzyniach.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Paź 2013, 21:40   

RS1800 ma trójkę mniej więcej jak reszta, dwa pierwsze biegi najkrótsze, dwa ostatnie dłuższe od serii.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 2 Paź 2013, 05:56   

no właśnie nie...
przełożenia wzięte z 1 strony tematu, pokrywają się zresztą z jakimkolwiek innym info na necie
z tego co liczę to dla 6500 rpm, opony 185/60r13

XR2i RS1800
1 52,8 61,9
2 87 92,7
3 129,9 125,6
4 175 161
5 218,7 203,5

1 i 2 dłuższe a 3, 4, 5 skrócone.

skrzynia z erst ma takie same biegi jak cvh tylko dłuższe
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Paź 2013, 06:46   

Jezeli masz do wyboru te skrzynie to zdecydowanie bierz te z dluzszymi 1 i 2 i krotszymi 3,4,5
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 2 Paź 2013, 07:42   

No tak wypada, że ta z rs1800 takie biegi ma ale chciałbym aby mi to ktoś potwierdził czy nie policzyłem czegoś źle...

Będe w garazu to sprawdzę jeszcze dokładnie przełożenia skrzyń aby mieć pewność 100%
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Paź 2013, 09:08   

bobson - sprawdź, bo to, co się znajduje w pliku, to nie są wartości, za które ja bym sobie dał ręce obciąć. Takie znalazłem (lub ktoś mi podał), więc takie są przyjęte, bo nie ma możliwości bezpośredniej weryfikacji.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Paź 2013, 09:31   

Jak może mieć 1-2 dłuższe jak ja na zwykłej IB5 jadę na dwójce 100km/h
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Paź 2013, 10:09   

Przestancie operowac predkosciami. Podajcie przelozenie glowne jednej i drugiej skrzyni i potem poszczegolne przelozenia biegow. Inaczej ta rozmowa nie ma sensu
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.