Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Korozyjność - wrażliwe punkty, zabezpieczenie przed rd
Autor Wiadomość
czaya 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: CBR
Wysłany: 27 Paź 2011, 18:43   [MK5] Korozyjność - wrażliwe punkty, zabezpieczenie przed rd

Drogie Bravo... :D
Jako że idzie zima i mam więcej czasu na pierdoły, wpadłem na pomysł że zakonserwuje sobie profilaktycznie Fiestę, a co...
moja Fiesta pochodzi ze słonecznej Italii i jeszcze nie ma totalnej rdzy ... ale wiem że po zimie już ją coś zje i będzie nie profilaktyka a leczenie ... :sad:
gdzie Fiesta rdzewieje najbardziej ?
na których elementach się skupić a jakie olać ?
nie chcę chyba paskudzić całego samochodu tylko zadbać o newralgiczne miejsca.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Paź 2011, 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Paź 2011, 21:38   

czaya napisał/a:
i jeszcze nie ma totalnej rdzy ...

I jeśli jej nie owiniesz na drzewie (bo potem wyląduje na złomowcu nieprzykryta plandeką), to długo jej nie złapie.

czaya napisał/a:
ale wiem że po zimie już ją coś zje

Jeśli coś kogoś ma zjeść, to raczej Ciebie - koszty paliwa ;]

czaya napisał/a:
gdzie Fiesta rdzewieje najbardziej ?

Włoszki nie rdzewieją. Chyba, że zostały wyklepane z przystanku, którym ktoś wcześniej owinął drzewo.

czaya napisał/a:
na których elementach się skupić a jakie olać ?

Należy skupić się na elemencie zwanym "pozyskiwanie funduszy na wachę". Niedługo doopnie 6zł, potem 7, aż w końcu będziemy mieli najdroższą wachę na świecie i choy wszystko trafi, łącznie z chlebem po 10zł.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
czaya 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: CBR
Wysłany: 27 Paź 2011, 21:55   

masz jakiś kompleks braku paliwa ? :hahaha:

ok, umówmy się że mam prywatne, np. poradzieckie zapasy paliwa w czterech lśniących cysternach...

co w takim razie z konserwacją ? ;/
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Paź 2011, 22:35   

czaya napisał/a:
umówmy się że mam prywatne, np. poradzieckie zapasy paliwa w czterech lśniących cysternach...

Gdzie można sobie troszkę zlać? :D

czaya napisał/a:
co w takim razie z konserwacją ? ;/

Tak poważnie - nie ma co ruszać. Jeśli auto nie było bite, to rdza go nie złapie. Swoim już przejeździłem w kraju 3 zimy i nie ma grama rudej absolutnie nigdzie :) Podwozia nie myję, nie konserwuję dodatkowo, a jak od czasu do czasu wejdę pod auto, to wygląda tak, jakby dopiero co z Włoch przyjechało :)

Szkoda kasy i czasu na kombinowanie. Jeśli coś jest dobre, to tego nie ruszaj, bo najczęściej próba zmiany z dobrego na lepsze kończy się odwrotnie do oczekiwań ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
czaya 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: CBR
Wysłany: 27 Paź 2011, 22:37   

no i jasne :ok:

tak piszecie tu wszędzie o tej rdzy że myślałem że to jakaś masakra rzeczywiście, ale skoro nie ma dramatu to olewam ten temat. umyje ją po prostu przed zimą i odkurzę :D

dzięki
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Paź 2011, 22:42   

czaya - mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej, która byłaby w złym stanie - czasami coś złapie ranty i inne wrażliwsze miejsca (i to chyba tylko w tych "niepołudniowych" modelach), ale generalnie auta z krajów, gdzie śnieg nie pada trzymają się bardzo ładnie :)

Generalnie jeśli nie widzisz nigdzie podejrzanego koloru ani purchawek na lakierze, to należy uznać, że temat Cię nie dotyczy :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Paź 2011, 23:09   

Cytat:
[MK5] Jak rdzewieje... ?
Wiesz, to nie takie proste... jak wiadomo ryba psuje się od głowy a z Fiestą to rżnie bywa, mk3 psuje się od wlewu paliwa, a mk1 od nosków lub okolic pukli przednich amorków,,, :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Paź 2011, 23:58   

Moja przyjechała z Włoch i wiecie co mi strasznie gnije ? Lewy słupek :| Reszta raczej zdrowa.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 28 Paź 2011, 13:59   

Pufcio napisał/a:
mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej


tia, nawet mk6 korozja chwyta, a mk5 magicznie ominęła, bądźmy obiektywni :-)
_________________

 
 
Stofff 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 19
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28 Paź 2011, 15:27   

TSRules napisał/a:
Pufcio napisał/a:
mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej


tia, nawet mk6 korozja chwyta, a mk5 magicznie ominęła, bądźmy obiektywni :-)


Dokładnie:)
Zwróć uwagę na ranty tylnych nadkoli lekki nalot może powstawać ja już to przed zima zabezpieczyłem i tylko tyle znalazłem.. dobre by było sprawdzić podwozie..
_________________
5,8L - 94km :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Paź 2011, 16:01   

TSRules napisał/a:
tia, nawet mk6 korozja chwyta, a mk5 magicznie ominęła, bądźmy obiektywni :-)

Podstawówka: czytanie ze zrozumieniem :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 28 Paź 2011, 16:42   

Każde auto zrobione z metalu może "zgnić" jeśli zostanie naruszona powłoka która chroni metal, jeśli jednak powłoka jest nie naruszona to problem nie powinien występować. Ze swojej strony radze zajrzeć pod auto na kanale i jesli coś sie rzuci w oczy to wtedy sie martwić, póki to tylko gdybanie.
 
 
czaya 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: CBR
Wysłany: 28 Paź 2011, 18:48   

dzięki wszystkim za odpowiedzi :git:

jak coś znajdę to odrdzewię, jak nie znajdę to nie :ok:
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Paź 2011, 19:35   

Pufcio napisał/a:
mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5...
Pytam poważnie: wyjaśnij mi różnice między mk4 a mk5? Dlaczego mk4 gniją bardziej a mk5 mniej (zakładając że mam mk4 z 09.99 a mk5 z 10.99 - róznica wieku żadna...)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Paź 2011, 20:53   

jackrzec napisał/a:
Pytam poważnie (...)

Odpowiadam poważnie: czytanie ze zrozumieniem.

Pozwolę sobie dokładnie wytłumaczyć, bo za chwilę odezwie się trzecia osoba, a potem kolejne.
Pufcio napisał/a:
mk3 przestrasznie gniją, mk4 już mniej, ale też. Mk5... nie widziałem żadnej, która byłaby w złym stanie


Podkreślam - >JA< nie widziałem żadnej, która byłaby w złym stanie - czego o mk4 powiedzieć nie mogę. Może mk5 bardziej szanują. Może mk5 na Śląsku są głównie sprowadzane z południa, a mk4 ściągane z zachodu? Może mk5 tłukli z innej blachy niż mk4? Może to kwestia granicznego rozstrzału 5 lat w produkcji? A może to po prostu spore zbiorowisko zbiegów okoliczności? Mogę gdybać tak samo jak Ty. To są moje spostrzeżenia i pewnie mógłbyś znaleźć mk5, która wygląda gorzej niż mk3, a mk4 w lepszym stanie niż mk6, ale czy o to tutaj chodzi?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Paź 2011, 21:37   

Ranty które są szczególnie wrażliwe na korozję w spotach są wycięte, więc nie ma co gnić :)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 30 Paź 2011, 22:53   

Po prostu w większości (pomijając konserwację, kraj pochodzenia itp.) to kwestia wieku auta, np. sąsiad ma mk3 z 1995r i wygląda nieźle, drugi ma z 1991 i już trzyma się chyba tylko na żywicy, niedługo miejsce mk3 zajmą "czwórki" a z kolei mk5 za kilka lat również zaczną masowo ulegać biodegradacji, proste :yes:
zresztą daleko nie szukając np. po dziale "nasze auta" też właściciele mk5 walczyli z korozją :ok:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Akumulator: Zabezpieczenie przed mrozem
Gość Elektryka 7 30 Lis 2004, 07:32
KRiS
Brak nowych postów [MK3] Zabezpieczenie przed niepowołanym "kierowcą"
daro_zory Elektryka 31 27 Sie 2009, 09:25
daro_zory
Brak nowych postów [MK3] Punkty Podłączenia Masy Silnika Xr2i/RST
a1topgear Elektryka 1 25 Cze 2009, 06:16
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.