[MK3] Trzeszcząca kierownica |
Autor |
Wiadomość |
Dariusos
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Sie 2011, 15:27 [MK3] Trzeszcząca kierownica
|
|
|
Witam wszystkich!
Nie wiem co to może być,otóż wczoraj jadąc autem skręcając kierownicą w lewo coś zaczęło mi trzeszczeć (tak jak by przeskakiwało). Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to krzyżak kolumny kierowniczej lub maglownica...
W chwili obecnej trzeszczy i przeskakuje skręcając w lewo i w prawo :(
Jak możecie odpowedzcie mi jakie to (trzeszczenie) może mieć wpływ na dalszą jazdę.
Pozdrawiam serdecznie ! |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Sie 2011, 17:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
madek
![](http://images44.fotosik.pl/560/10c5da9a354daf89m.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 5 Sie 2011, 15:38
|
|
|
A nie ma luzu na kołach przy kręceniu? Albo na kolumnie (jak szarpiesz kierownicą do siebie i na boki)? Generalnie krzyżak powoduje prędzej zacinanie się niż trzeszczenie. Ja obstawiam albo wyrobione mocowanie kolumny (taki plastikowy pierścień) albo przekładnia. A można to łatwo sprawdzić - otwórz maske, włoż głowe pod nią i sięgnij ręką kierownice i pokręć - będziesz słyszał czy to hałas spod maski czy w środku. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Rebel
![](http://iv.pl/images/97468817337519801634.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:28
|
|
|
Czy objawy są takie same zarówno gdy stoisz w miejscu i jedziesz? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
TomeX500
![](http://img525.imageshack.us/img525/3341/transparent42.png)
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 15:26
|
|
|
madek napisał/a: | A nie ma luzu na kołach przy kręceniu? Albo na kolumnie (jak szarpiesz kierownicą do siebie i na boki)? Generalnie krzyżak powoduje prędzej zacinanie się niż trzeszczenie. Ja obstawiam albo wyrobione mocowanie kolumny (taki plastikowy pierścień) albo przekładnia. A można to łatwo sprawdzić - otwórz maske, włoż głowe pod nią i sięgnij ręką kierownice i pokręć - będziesz słyszał czy to hałas spod maski czy w środku. |
U mnie krzyżak trzeszczał, kręciło się normalnie, tyle, że z efektami dźwiękowymi Jak się popsikało WD40 to przestawało trzeszczeć na parę dni, w końcu wymieniłem krzyżak i cisza |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
matrix-1990
![](http://jackrzec.republika.pl/www/img/matrix.gif)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 10:09
|
|
|
odświeżę temat, mianowicie miałem podobne objawy uszkodzonego krzyżaka, wymieniłem na nowy, z tym że udało mi się wbić do tej głębokości wielowypustu, że wystawał ok 4mm. Dokręciłem w miarę mocno z czuciem, przesmarowałem i zauważyłem, że gdy jadę (szczególnie rano gdy jest zimno) kierownica drga w prawo i lewo ciągle, szybkie i krótkie drgania, a krzyżak odstawał od wielowypustu o 1 cm i tak został.
Czy to normalne że tak wystaje? Czym go można wbić i w jaki sposób żeby nie uszkodzić jeśli trzeba go jeszcze raz wbić? |
_________________
![](http://jackrzec.republika.pl/www/img/podpis.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
matrix-1990
![](http://jackrzec.republika.pl/www/img/matrix.gif)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 16:52
|
|
|
dobra mam lepszą teorię, możliwe że mam wybity łącznik stabilizatora, a że wcześniej przed wymianą krzyżaka były luzy na kierownicy to było to nieodczuwalne na kierownicy bo poruszało się po luzie, a teraz nie ma luzu i drga na lewo i prawo.
Ktoś się orientuje czy taki jest objaw wybitego łącznika staba?
Bo w sumie krzyżak siedzi w wielowypuście więc nie powinno to mieć wpływu na logikę, a trochę się boje że jeśli to krzyżak to coś pierdzielnie i nie będę miał kierownicy |
_________________
![](http://jackrzec.republika.pl/www/img/podpis.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jackrzec
Klubowicz
![](http://forum.fordclubpolska.org/customavatars/avatar4694_2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 15:29
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | Ktoś się orientuje czy taki jest objaw wybitego łącznika staba? | Stukanie na nierównościach - niesposób tego nie usłyszeć... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
zdaszek
![](http://images45.fotosik.pl/217/66fbed06ebc86ef8.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 16:18
|
|
|
A że sie tak głupio zapytam - w 1.1 były stabilizatory ? Czy dokładałeś ? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
matrix-1990
![](http://jackrzec.republika.pl/www/img/matrix.gif)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 18:40
|
|
|
skoro w sklepach jest normalnie do 1.1 łącznik staba to zapewne były one robione fabrycznie. jackrzec, nie słyszę żadnego stukania niestety, sugeruje się tym, że mechanik powiedział, że wybity
więc przez co może kierownica drgać jak się jedzie prosto stałą prędkością? |
_________________
![](http://jackrzec.republika.pl/www/img/podpis.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
madek
![](http://images44.fotosik.pl/560/10c5da9a354daf89m.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 18:50
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | więc przez co może kierownica drgać jak się jedzie prosto stałą prędkością? |
źle wyważone koła, uszkodzona felga lub opona, krzywy czop piasty, źle wyważona półoś
chyba nic więcej... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jackrzec
Klubowicz
![](http://forum.fordclubpolska.org/customavatars/avatar4694_2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Paź 2011, 20:22
|
|
|
zdaszek napisał/a: | A że sie tak głupio zapytam - w 1.1 były stabilizatory ? Czy dokładałeś ? | W niektórych były, ale to wielka rzadkość (w sumie jeśli sam nie zakładał, to na 99% go nie ma). Ja mam 1,1 i mam sztaba, ale sam zakładałem... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
matrix-1990
![](http://jackrzec.republika.pl/www/img/matrix.gif)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Paź 2011, 19:09
|
|
|
dobra ja też nie mam, mechanik chyba się pomylił i o coś innego mu chodziło, może o końcówki drążków kierowniczych, to by się chyba zgadzało drganie kierownicy?? |
_________________
![](http://jackrzec.republika.pl/www/img/podpis.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|