Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Trzeszcząca kierownica
Autor Wiadomość
Dariusos 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Sie 2011, 15:27   [MK3] Trzeszcząca kierownica

Witam wszystkich!
Nie wiem co to może być,otóż wczoraj jadąc autem skręcając kierownicą w lewo coś zaczęło mi trzeszczeć (tak jak by przeskakiwało). Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to krzyżak kolumny kierowniczej lub maglownica...
W chwili obecnej trzeszczy i przeskakuje skręcając w lewo i w prawo :(
Jak możecie odpowedzcie mi jakie to (trzeszczenie) może mieć wpływ na dalszą jazdę.

Pozdrawiam serdecznie !
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Sie 2011, 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 5 Sie 2011, 15:38   

A nie ma luzu na kołach przy kręceniu? Albo na kolumnie (jak szarpiesz kierownicą do siebie i na boki)? Generalnie krzyżak powoduje prędzej zacinanie się niż trzeszczenie. Ja obstawiam albo wyrobione mocowanie kolumny (taki plastikowy pierścień) albo przekładnia. A można to łatwo sprawdzić - otwórz maske, włoż głowe pod nią i sięgnij ręką kierownice i pokręć - będziesz słyszał czy to hałas spod maski czy w środku.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:28   

Czy objawy są takie same zarówno gdy stoisz w miejscu i jedziesz?
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 7 Sie 2011, 15:26   

madek napisał/a:
A nie ma luzu na kołach przy kręceniu? Albo na kolumnie (jak szarpiesz kierownicą do siebie i na boki)? Generalnie krzyżak powoduje prędzej zacinanie się niż trzeszczenie. Ja obstawiam albo wyrobione mocowanie kolumny (taki plastikowy pierścień) albo przekładnia. A można to łatwo sprawdzić - otwórz maske, włoż głowe pod nią i sięgnij ręką kierownice i pokręć - będziesz słyszał czy to hałas spod maski czy w środku.


U mnie krzyżak trzeszczał, kręciło się normalnie, tyle, że z efektami dźwiękowymi :-P Jak się popsikało WD40 to przestawało trzeszczeć na parę dni, w końcu wymieniłem krzyżak i cisza :)
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Paź 2011, 10:09   

odświeżę temat, mianowicie miałem podobne objawy uszkodzonego krzyżaka, wymieniłem na nowy, z tym że udało mi się wbić do tej głębokości wielowypustu, że wystawał ok 4mm. Dokręciłem w miarę mocno z czuciem, przesmarowałem i zauważyłem, że gdy jadę (szczególnie rano gdy jest zimno) kierownica drga w prawo i lewo ciągle, szybkie i krótkie drgania, a krzyżak odstawał od wielowypustu o 1 cm i tak został.
Czy to normalne że tak wystaje? Czym go można wbić i w jaki sposób żeby nie uszkodzić jeśli trzeba go jeszcze raz wbić?
_________________
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Paź 2011, 16:52   

dobra mam lepszą teorię, możliwe że mam wybity łącznik stabilizatora, a że wcześniej przed wymianą krzyżaka były luzy na kierownicy to było to nieodczuwalne na kierownicy bo poruszało się po luzie, a teraz nie ma luzu i drga na lewo i prawo.

Ktoś się orientuje czy taki jest objaw wybitego łącznika staba?
Bo w sumie krzyżak siedzi w wielowypuście więc nie powinno to mieć wpływu na logikę, a trochę się boje że jeśli to krzyżak to coś pierdzielnie i nie będę miał kierownicy :-)
_________________
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Paź 2011, 15:29   

matrix-1990 napisał/a:
Ktoś się orientuje czy taki jest objaw wybitego łącznika staba?
Stukanie na nierównościach - niesposób tego nie usłyszeć...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
zdaszek 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 214
Skąd: Łódź/Pabianice
Wysłany: 16 Paź 2011, 16:18   

A że sie tak głupio zapytam - w 1.1 były stabilizatory ? Czy dokładałeś ? :-)
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Paź 2011, 18:40   

skoro w sklepach jest normalnie do 1.1 łącznik staba to zapewne były one robione fabrycznie. jackrzec, nie słyszę żadnego stukania niestety, sugeruje się tym, że mechanik powiedział, że wybity

więc przez co może kierownica drgać jak się jedzie prosto stałą prędkością?
_________________
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16 Paź 2011, 18:50   

matrix-1990 napisał/a:
więc przez co może kierownica drgać jak się jedzie prosto stałą prędkością?

źle wyważone koła, uszkodzona felga lub opona, krzywy czop piasty, źle wyważona półoś

chyba nic więcej...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Paź 2011, 20:22   

zdaszek napisał/a:
A że sie tak głupio zapytam - w 1.1 były stabilizatory ? Czy dokładałeś ? :-)
W niektórych były, ale to wielka rzadkość (w sumie jeśli sam nie zakładał, to na 99% go nie ma). Ja mam 1,1 i mam sztaba, ale sam zakładałem...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Paź 2011, 19:09   

dobra ja też nie mam, mechanik chyba się pomylił i o coś innego mu chodziło, może o końcówki drążków kierowniczych, to by się chyba zgadzało drganie kierownicy?? ;)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.