Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:42
[MK3] Diesel jak postoi to nie odpala.
Autor Wiadomość
Alley 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Żuromin
Wysłany: 18 Paź 2011, 14:42   [MK3] Diesel jak postoi to nie odpala.

Witam serdecznie. Po przejściu z Fiesty w benzynie 1.4 na Nexie -> Omege 2.5 V6 -> Omege 2.5 TDI -> UNO przeszedłem w końcu z powrotem na fieste tym razem w dieslu.

Otóż ja swojego forda kupiłem niecały miesiąc temu. Pojechałem po te auto 290 km z Żuromina do Czarnkowa k. Piły. Zdziwiło mnie to, że samochód nie kręci rozrusznikiem, ale to był mały problem bo rozrusznik nie miał masy. Było już coś tam kombinowane. Drugą kwestią zdziwiły mnie przepalone światła. Nie wymagałem za dużo bo auto kupiłem za 700 stówek. Czyli za darmo. Choć jestem studentem ;-) Zdziwiony zauważyłem, że po naprawie rozrusznika, wszystkie kontrolki i lampki zaczynają mocniej się świecić, a sam rozrusznik kręcił jak szalony. Znajomy zauważył w tym aucie, czego ja w ogóle głupi nie dostrzegłem, że pod maską jest przekaźnik stosowany w samochodach ciężarowych do napięcia 24V, a w bagażniku był drugi akumulator. Przy tym paliły się żarówki, które przy napięciu 24V siadały. To samo było, ze świecami. Samochód zimny w ogóle nie palił. Suma sumarum wywaliłem ten przekaźnik i położyłem od nowa wszystkie kable od alternatora, bo były pośniedziałe, "polutowane", poizolowane. Z ładowania 12V zrobiło się 14,2 tak jak powinno być, jak przystało na diesla.