[Inny] Duże spalanie - Ford Escort |
Autor |
Wiadomość |
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 22:10 [Inny] Duże spalanie - Ford Escort
|
|
|
Witam, mam problem ze spalaniem w escorcie, moze nie fiesta ale tez ford
Silnik 1,6L osprzet z 1,8L (130KM). Jak kupiłem go to spalał 17L gazu, po regulacji jakieś 2 miesiące temu 12-13L gazu (musiałem wymienić sonde bo nie dało sie go wyregulować u gazownika).
Teraz (czyli 2 miesiące po regulacji) spalanie wynosi 20-21L gazu, jak myślicie co mogło sie stać że tak gwałtownie skoczyło?
instalacja gazowa 2 generacji, uzależniona od temperatury silnika i obrotów. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Paź 2011, 22:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 22:35
|
|
|
A dobrze to auto na gazie jeździ ?
Może parownik się kończy ?
Ile spala benzyny ? |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 23:22
|
|
|
Byny nie sprawdzalem, jezeli chodzi o jazde na gazie to ostatnio zaczal mulic na 2 biegu przy wyzszych obrotach (4-5,5tys.) |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 14 Paź 2011, 23:59
|
|
|
A ile lat (tyś km) ma ten Twój parownik przejechane ?
Bo faktycznie może mieć już dość.
Choć ogólnie jak już zaczyna się kończyć to odczuwa się to najbardziej przy dużym obciążeniu silnika (bo wtedy potrzebuje dużo gazu, czyli obciąża mocno parownik, który to może się nie wyrabiać ).
Najprościej - jak masz jakiś inny parownik, to po prostu sobie zamień
Pamiętaj tylko aby najpierw zakręcić zawór na butli |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 00:02
|
|
|
Raczej kupiłbym nowy niż zamieniał. Jeżeli teraz mam do 100hp to czy moge kupic do 140hp? Zeby nie bylo jakichs problemow
Ciezko powiedziec ile przejechal i ile ma lat. z 4-5lat powinien miec. |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 00:18
|
|
|
Na początek sobie go pooglądaj. Jak ma, taki z reguły plastikowy, korek wkręcany od dołu to sobie go wykręć. Wypłynie wtedy mazut (taka oleista ciecz - kiedyś to diesle spalały ).
Polecam też wymianę filtrów gazowych bo tak czy siak przy wymianie parownika się to przyda.
Wymiana parownika na bardziej wydajny nie jest złym pomysłem.
W sumie zapomniałem zapytać. Na benzynie jest wszystko OK. Nie ma żadnej zamuły ? |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 00:22
|
|
|
Na benzynie jest cacy.
Filterek był wymieniany podczas regulacji.
Przy nowym reduktorze nie widze potrzeby wymiany filtra na nowy, mam reduktor ten razem z filtrem.
Widać znaczny spadek mocy na LPG. Wiem że to normalne ale ten spadek jest znaczny. |
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 15 Paź 2011, 17:22
|
|
|
Generalnie wpisz w google "objawy zużytego parownika" to się dowiesz co i jak. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.