Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:07
[MK7] 1.6 TDCI - Hamownia, miłe zaskoczenie
Autor Wiadomość
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 14 Paź 2011, 13:05   [MK7] 1.6 TDCI - Hamownia, miłe zaskoczenie

Zaliczyłem kontrolnie hamownie bo myślę o podniesieniu momentu i mocy.Wynik w papierach jest serii ;202 Nm moc 90 KM Wyniki faktyczne z hamowni 216 Nm moc96.Takze całkiem fajna seria.Czy nasi szpece od hamowi potwierdzą ,ze jest to dobra seria?Hamownia oczywiscie profesjonalna jak i osoba obsługująca.
pzdr
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Paź 2011, 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Paź 2011, 13:09   

Co wcale nie znaczy że pomiar musi być w 100% zgodny z prawdą, a poza tym, moc i moment podawany w papierach jest umowny, przybliżony, odchyły kilku KM to norma. Ba, w niektórych autach zza dużej kałuży potrafią się mylić o dużo, dużo więcej.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Paź 2011, 13:25   

Jak możesz to wrzuć wykres :)
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 14 Paź 2011, 18:27   

Ja bym zaczął od tego na samym początku, że producent podaje wartości zaniżone. Jak autko ma w papierach załóżmy 90 koni i 200 Nm momentu, to fabrycznie nowy ma więcej. Jest to celowy zabieg. "papierowe" wartości przy dobrym użytkowaniu auta (wszytko na czas zmieniane, naprawiane itp, korzystanie z zalecanych płynów eksploatacyjnych) są przy 180-200tyś km przebiegu.
Byłem przy hamowaniu 5 samochodów na laboratoriach. 4 z nich były przed 2000 rokiem wyprodukowane. Dla przykładu- astra II 1.7TD. Papierkowe 68 koni i 130Nm momentu. Po hamowaniu wyszło 63 konie i 128Nm. Przebieg auta 245tyś km.

Generalnie autko poprawnie shamowane, a to że jest więcej niż w papierach to kwestia zaniżonych danych producenta.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 14 Paź 2011, 18:33   

cudujesz... jak masowa nie bylaby produkcja to odchyly sa zawsze, a te 3-5 koni to granica bledu przy pomiarze - inne cisnienie, temperatura, mocniejszy/slabszy nawiew...
jak producenci zanizaja to raczej ze wzgledow marketingowych niz zasady - zeby po 200tys eksplatacji nadal bylo dobrze
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 14 Paź 2011, 22:05   

jak zdecyduje sie na modzenie to wrzuce kpl wykresy przed i po.
pzdr
p.s.pytam bo widzialem wykresy takiego auto z 86 KM a 10 to juz spora roznica.Aco na to fachowcy bo to jest dla mnie miarodajne :-P np Heko
 
 
RiM 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 74
Skąd: K-ce
Wysłany: 15 Paź 2011, 18:34   

z tego co widze to w mk7 1.6 TDCI ma 95 koni a nie 90...
_________________
Fiesta MK6 1.4 80km
Sierra MK2 2.0 DOHC 120km
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 15 Paź 2011, 20:47   

RiM, nasza 1,25 w/g fabryki miała 75KM, w/g hamowni 82KM...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 15 Paź 2011, 21:54   

95 koni ma fiesta z DPF moja ma fabrycznie 90 bez DPF.Są 2 silniki 1,6.Przy kolejnej wypowiedzi przygotowac sie trzeba old
pzdr
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 15 Paź 2011, 23:01   

artax, jeśli byłeś na hamowni i ci wypluło 90KM, to wrzuć wykres i ci uwierzę, że jest tak jak piszesz...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Paź 2011, 23:07   

jeżeli auto było hamowane na hamowni podwoziowej, prze osoby, które się na tym znają to akurat wymienione czynniki przez MiśkaT nie mają znaczenia... Jako wynik końcowy podaje się tzw charakterystykę zewnętrzną silnika znormalizowaną. Oprócz rolek itp, są też takie rzeczy jak czujniki powietrza (mierzą temperaturę, ciśnienie atmosferyczne i wilgotność) co jest potem odpowiednio uwzględniane przy końcowej charakterystyce silnika.
MiśkuT po części masz rację- zaniżanie mocy silnika jest pewnym chwytem marketingowym. Widzę, że masz nowiutkie autko, ale popatrz sobie na allegro albo coś z jakim przebiegiem (prawdziwym lub nie) ludzie auta sprzedają. Silnik ma moc jak w papierach po tych powiedzmy 200tyś km. Zależy jak był eksploatowany. Jak widzę, że ktoś sprzedaje powiedzmy passata b3 1.9TDI i auto ma niby przejechane przez prawie 20 lat 210 tyś km... Niech tam silnik równo chodzi itp. Prostym sposobem na sprawdzenie takich komedii jest schamowanie pojazdu. I jeżeli autko ma faktycznie taki przebieg to moc będzie jak "dane fabryczne" albo parę km mniejsza. 10-11 koni różnicy to już dużo
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 16 Paź 2011, 10:47   

Parzych jak juz wyzej pisalem jak podejme decyzję, ze modyfikuję to wkleje wykresy.Ten z mojego auta jest na kompie hamowni tego kolesia.Nie brałem pod uwagę ,ze nie będziesz mi dawał wiary :fox: Nie ma dla mnie znaczenie Twoja wiara.Dzielę sie uwagami i tyle.Była to moja pierwsza hamownia i mimo 50 na karku dalej się uczę...Ty jak czytam juz wszystko masz w paluszku.
pzdr i sorry za sarkazm.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Paź 2011, 11:29   

misiak napisał/a:
Widzę, że masz nowiutkie autko

nooo, od 2 tygodni... a obok niego 2 focusy >10 letnie, z czego jednego hamowalem duuuzo razy i wiem jakie potrafia byc odstepstwa chociazby przy innym umieszczeniu wiatraka, o reszcie warunkow nie wspominajac...

a wracajac do kwestii wieku - po 300tys. silnik tez moze miec fabryczne parametry, kwestia eksploatacji... a wyjezdzajac z fabryki moze mu juz brakowac - co z tego?
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Paź 2011, 13:23   

Skoro ma wiecej kilka kucykow, to tylko swiadczy pozytwnie o wykonaniu jednostki :) , moja po ulozeniu miala 101 kucy zamiast 90 :) i obsluga rolek miala oczy jak 5 zl jak to widziala, wiec swiadczy to tylko o tym ze nie maja az tak duzych przeklaman :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Paź 2011, 19:51   

ElGrey napisał/a:
swiadczy to tylko o tym ze nie maja az tak duzych przeklaman

swiadczy to o tym ze maja slabe doswiadczenie w fordowych dieselach, bo te praktycznie zawsze maja gifty jak tylko auto zdrowe
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Paź 2011, 21:46   

No i tu sie mylisz, bo nie pojechalbym do kogos kto nie ma doswiadczenia to po 1, a po drugie hamownia byla roczna wiec nie wytytrana i produceta jaknajbardziej cenionego w europie :twisted:
Zwlaszcza ze wlasciciel tez jezdzi fordem w ropie :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Paź 2011, 23:02   

i ten "wlasciciel forda w ropie" przeczy ze wiekszosc fordow w dieselu wyszlo na hamowni powyzej danych katalogowych?
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Paź 2011, 06:36   

Ciekawe dlaczego <???>
Zwlaszcza ze podkresla fakt ze na innej hamowni byloby kilka kucy wiecej, bo sporo wlascie zawyzaja, a on stara sie by wyniki byly miarodajne a nie takie ktore ciesza oko wlasciciela badanego auta, a tych aut robi sporo :2xf:
Oczywiscie przeklamania sa zawsze, ale lepiej niz hamownia nie zbada sie mocy wiec przyjmuje ze te wartosci sa takie a nie inne i ze swoim autem bez strachu moge jechac na kazda inna hamownie i wynik bedzie podobny lub lepszy :2xf:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 17 Paź 2011, 09:44   

Hamownia, ktorą zaliczyłem była inercyjna .Waga rolek ponad 940 kg.Podobno ma to znaczenie.Oprogramowanie duńskie.
pzdr
ps.Soft-Tuning z Kłodzka.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 17 Paź 2011, 21:57   

MisiekT napisał/a:
ElGrey napisał/a:
swiadczy to tylko o tym ze nie maja az tak duzych przeklaman

swiadczy to o tym ze maja slabe doswiadczenie w fordowych dieselach, bo te praktycznie zawsze maja gifty jak tylko auto zdrowe


Fordowe diesle... Akurat TDCI to jak wół produkt współpracy francuskich koncernów citroen i peugeot z fordem... Także ten silnik ma bardziej francuskie pochodzenie jak fordowskie.... Różni się od francuskich tylko oznaczeniem... Tam jest HDI... W sumie tylko dlatego kupiłem fieste :P Francuski silnik :) Plusem jeszcze jest sztywna zawiecha
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.