| Przesunięty przez: trzeci 24 Lis 2013,  13:37
 | Jakie płyny wymienić przed zimą?? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2013,  09:45   Jakie płyny wymienić przed zimą?? |   
 |  
               | 
 |  
               | Ostatnio szukałem w necie co trzeba wymienić w aucie przed zimą, doczytałem się że trzeba wymienić płyn chłodniczy, ja mam mały problem bo nie wiem jaki był zalany i czy wytrzyma niskie temperatury. Czy jest może jakiś korek w fieście do spuszczania płynu czy trzeba odpowietrzać układ chłodniczy i jak to zrobić ??? Pewnie są to banalne pytania ale ja oglądając powierzchownie nie zauważyłem żadnego korka/zaworu. Aha jeszcze jedno gdzie znajduje się jakaś podziałka do płynu spryskiwaczy bo chciałbym wymienić na zimowy a nie wiem ile nalać.
 |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2013,  09:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | W mk4/5 najłatwiej ściągnąć dolny wąż z chłodnicy... Jak całość zleci, to zakładasz, zalewasz do zbiorniczka full, odpalasz, zagrzewasz silnik, dolewasz. Jak auto trochę "przegonisz" (a warto to zrobić z włączonym ogrzewaniem na max), to sprawdzasz poziom i ew. uzupełniasz.
 
 Co do sprysków - podziałki nie znajdziesz, bo cały zbiornik jest w nadkolu. Możesz tylko dolewać
  Jak wlejesz tam litr czy dwa płynu do -20°C, to na pewno Ci to nie zamarznie. Potem w miarę ubywania będziesz uzupełniał i masz spokój   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2013,  10:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | mnie zastanawia bo schodzi mi trochę płynu chłodniczego, co ciekawsze są to ilości minimalistyczne, centymetr, dwa na rok, możliwe że płyn po prostu się zużywa ? wycieków brak, płyn czysty bez oleju itp. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2013,  10:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pufcio a jak nalewać na full to masz na myśli pod korek czy na podziałce max, a nie trzeba jakoś odpowietrzać. 
 
 Płyn paruje czy coś takiego mechanik mi mówił że jak robisz duże odległości (nie koniecznie co dziennie)
 |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2013,  11:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | TSRules napisał/a: |  	  | możliwe że płyn po prostu się zużywa ? | 
 Raczej odparowuje przez mikroskopijne nieszczelności, głównie przez te w korku zbiorniczka wyrównawczego.
 
 
  	  | mario3991 napisał/a: |  	  | Pufcio a jak nalewać na full to masz na myśli pod korek czy na podziałce max, a nie trzeba jakoś odpowietrzać. | 
 Dopóki układ się porządnie nie odpowietrzy, to lejesz ile wejdzie (czyli na pewno do momentu zanim się otworzy duży obieg i płyn zacznie "uciekać" do chłodnicy).
 
 Sprawdź sobie ile płynu powinno wejść do układu "na zero", to będziesz mniej więcej wiedział ile trzeba będzie dolać.
 
 No i zalewaj płyn "różowy" najlepiej
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2013,  11:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | ej no - jak auto serwisowane, to nic nie trzeba... a jak niekoniecznie to: - zuzywamy do konca plyn letni i zalewamy zimowy (firmowy!)
 - sprawdzamy temperature zamarzania plynu chlodniczego (w kazdym warsztacie maja proste miarki, wystarczy) i dopiero jak wyjdzie niska to wymieniamy
 nie ma sie specjalnie co stresowac...
 |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2013,  17:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jakie płyny wymieniać przed zimą ? 
 Sprawa jest w zasadzie prosta , wszystko zależy od tego jak do tej pory serwisowałeś auto ewentualnie masz już jakiś czas auto niczego nie robiłeś i nie znasz historii serwisu samochodu.
 Płyn chłodniczy jak to się mówi to podstawa , co kilka lat trzeba sprawdzić jego właściwości jeśli jest już słaby -wymienić (ja wymieniam w zasadzie co ok 4 lata - tani koszt , luz psychiczny
  ) Płyn hamulcowy- rzadko kto o nim pamięta ale jego również się regularnie wymienia i to nie tylko ze względu na zimę .Ale w zimę wilgoć w płynie zaniedbanym jest jeszcze bardziej niebezpieczny.
 Ja np. dziś wstawiłem Fiestę na duży przegląd i min. zleciłem wymianę płynu w ukł. wspomagania, jakoś ciężej kierownik się kręci , do tego auto ma 18 lat i nie wiem kiedy był wymieniany. Koszt prawie żaden a świadomość dobrego serwisu ...bezcenne. Pł. hamulcowy w tym roku też wymieniłem i chłodzący również....
  .....pozdro.... |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2013,  17:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Roni71 napisał/a: |  	  | w zimę wilgoć w płynie zaniedbanym jest jeszcze bardziej niebezpieczny | 
 dlaczego?
 |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2013,  17:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiadomym jest nie od dziś że płyn w ukł. hamulcowym z czasem łapie  wilgoć (nie wiem dlaczego tak jest) i jeśli się go nie wymienia przynajmniej raz na jakiś czas (nie mówię że często) to tej wilgoci jest proporcjonalnie więcej ....Wilgoć i mróz i wszystko jasne,pomijam taki aspekt jak korozja i uszkodzenia w układzie , pampa te sprawy....Zresztą Ford zaleca wymianę płynu hamulcowego co 3 lata (dla mnie przesada) ale coś w tym jest.   |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Paź 2013,  19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | spoko - tak czy inaczej - zanim nazbiera się w układzie az tyle wody, żeby zaszkodzić na mrozie, to w lato będzie ciagle wrzał plyn przy hamowaniu - wiec ktoś i tak wymieni ale tak - można zajrzeć - w dobrych serwisach jest urządzenie do sprawdzenia plynu... albo wymienić - koszt minimalny, tylko roboty trochę z odpowietrzeniem
 |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2013,  17:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wracając do płyn chłodniczego to kolega doradził mi tak, spuścić pół litra płynu kupić koncentrat wlać i będzie git. |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Roni71   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Robert
 Wiek: 53
 Dołączył: 25 Maj 2009
 Posty: 142
 Skąd: Warszafka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2013,  18:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym nie kombinował tylko wymienił cały płyn na świeży dobrej jakości i tyle.Z tym mieszaniem koncentratów to nigdy nie wiadomo co wyjdzie , raz że stężenie chemii może być szkodzące dla układu chłodzącego dwa zostawiasz w układzie stary ,przepracowany płyn z dodatkiem koncentratu.....ja jestem na nie ....ale zrobisz jak uważasz   |  
				| _________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 Pozdrawiam Robert
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BuMeL   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 41
 Dołączył: 02 Wrz 2010
 Posty: 1046
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2013,  19:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Prawda jest taka, że jak pilnujesz eksploatacji to na zimę zmieniasz tylko opony i płyn do spryskiwaczy a jeśli masz coś niepewnego pochodzenia to lecisz wszystkie płyny oleje i filtry. Nie ma nad czym się rozczulać bo nawet jak zmienisz WSZYSTKO to jest jednorazowa akcja na parę lat, później pilnujesz tylko stanów   |  
				| _________________ BUILT, NOT BOUGHT
 
 fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik 
i pincet kuniuf |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2013,  19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | BuMeL, Nie namawiaj ludzi żeby kilka lat jeżdzili na tym samym oleju.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BuMeL   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 41
 Dołączył: 02 Wrz 2010
 Posty: 1046
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2013,  20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymiana oleju to pojęcie względne i szkół jest wiele. Nie ma co nad tym debatować, jedni wymieniają co 10kkm, inni co 10 lat. |  
				| _________________ BUILT, NOT BOUGHT
 
 fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik 
i pincet kuniuf |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Paź 2013,  20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | BuMeL napisał/a: |  	  | Wymiana oleju to pojęcie względne i szkół jest wiele. Nie ma co nad tym debatować, jedni wymieniają co 10kkm, inni co 10 lat. | 
 Amen
   Zdecydownie lepiej jest co 10kkm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Paź 2013,  18:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam zasadę że co jakiś czas wypuszczam prze odpowietrzniki przy każdym kole pewną ilość płynu hamulcowego (tak jak przy odpowietrzaniu). Płyn jest higroskopijny i zauważyłem że z tyłu leci zawsze jakiś badziew brudny. Po tym zabiegu auto lepiej hamuje. |  
				| _________________ Był:
 Fiat 126p Elegant 1998 r.
 Była:
 Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DamianT1972   
 Model: Inne auto
 Wersja: L
 Silnik: 2.0/16V
 Dołączył: 20 Lis 2013
 Posty: 1
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2013,  08:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo Ciekawe porady, dziękuję w imieniu wsztystkich kierowców  Pzdr |  
				| _________________ Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta przez Freeman
 Zapoznaj się z regulaminem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Iwan   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 15 Cze 2014
 Posty: 47
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sie 2014,  14:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | mario3991, odgrzeję kotleta i napiszę, że przed zimą w aucie nie ma konieczności wymiany żadnych innych płynów niż płyn do spryskiwaczy. 
 Pewno, że można być nadgorliwym, przy tym wywalać kasę i być mało przynaznym środowisku i zmieniać co 10 tys. np. wszelkie filtry itd., czy co 2 lata klocki hamulcowe, podczas gdy starych jest jeszcze połowa.
 
 Z całym szacunkiem, ale pytanie w stylu, czy zmieniać olej albo klocki hamulcowe przed wyjazdem na urlop...
  Płyny, filtry się zmienia co jakiś określony interwał zalecany przez producenta auta, producenta danego płynu itd., albo się wymienia jak się coś zużyje, jak np. klocki tarcze. |  
				| _________________ Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.
 
 Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jarecki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Jarek
 Wiek: 37
 Dołączył: 03 Cze 2014
 Posty: 132
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2014,  22:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Iwan, No jak Ci zamarznie płyn chłodniczy w zimę to może być nie ciekawie   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |