Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Zaklepanie rantów
Autor Wiadomość
jack4646 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 162
Skąd: Mszana
Wysłany: 16 Wrz 2011, 19:59   [MK4] Zaklepanie rantów

Witam,


Mam taki problem że z tyłu przy obciążeniu już przy 4 osobach mi obciera mi z tyłu na dołku na seryjnych amorach i sprężynach. Wydaje mi się konieczne zaklepanie rantów lub ich delikatne wygięcie brakuje naprawde nie wiele.. Chciałem się poradzic jak to mozna zrobić bezpiecznie i jak najmniej przy tym zniszczyć;) Czy zaklepanie rantów lub ich wygięcie jest szkodliwe dla karoserii?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Wrz 2011, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Wrz 2011, 22:32   

Skoro ci opony obcieraja to:
1 auto bylo walkone, lub mialo nieprawidlowo zrobione reperatury (poprawic, naprawic)
2 masz felgi o nieodpowiednim ET (zmienic felgi)
3 opony obcieraja o nadkola, a nie o rant nadwozia (sprezyny zbite bo stare, lub nawet pekniete)

Zaklepanie rantow jesli auto nie mialo robionej karoserji, w zasadzie nierealne bo na 90% w jakiejs czesci ranty sa zjedzone przez korozne (taka kastrukcja feralna :yes: ) i proby zrobienia czegos takiego skoncza sie w naljepszym przypadku peknieciem blachy.
Najlepiej byloby wymienic sprezyny a nie cudowac, a jesli to nie pomoze wstawic usztywnienie w zawieszenie, to musi pomuc, w mojej starej Mk4 mialem za nisko tylek ze wzgledu na butle od LPG i wstawienie usztywnien zalatwilo sprawe :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 16 Wrz 2011, 23:05   

ElGrey napisał/a:
Zaklepanie rantow jesli auto nie mialo robionej karoserji, w zasadzie nierealne bo na 90% w jakiejs czesci ranty sa zjedzone przez korozne (taka kastrukcja feralna :yes: ) i proby zrobienia czegos takiego skoncza sie w naljepszym przypadku peknieciem blachy.


No racja, racja, ja też już nie mam co zaklepywać, no może z lewej strony ale nie dam głowy że to blacha bo może i żywica z matą bo nie koroduje :hahaha:

Ja na standardzie zero problemów a wiozłem szwagra 125 kilo :-) zaryzykuję stwierdzenie że mk4 ma właśnie wysoko dupę i nie ma tu problemu, chyba masz coś z zawieszeniem :yes:

ElGrey napisał/a:
pomuc


Captain, we have a problem! :ok:
_________________

 
 
jack4646 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 162
Skąd: Mszana
Wysłany: 17 Wrz 2011, 18:12   

Nadkola mam jeszcze w doskonałym stanie bo przebieg tylko 16tys. km. Koła to: 195/50/15 felga 7 cali et38.
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Wrz 2011, 19:35   

No ta felga to prędzej powinna o amor ocierać niż o nadkole.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Wrz 2011, 20:04   

Szeroko, tyle ze jak obciera o sprezyne (bo o amor to w tym przypadku niemozliwe) to obcieraloby non-stop, a nie dopiero po dociazeniu :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Wrz 2011, 21:34   

Możliwe jeśli belka skrzywiona i łożyska wywalone :P Tzn u mnie na takim setupie obcierało, ale z przodu, no ale wiadomo to całkiem co innego. Ale jakoś nie widzę, żeby taka felga wystawała na tyle, że ociera o ranty... z takim et to jest mega schowane, chyba że ta oponka jest jakaś wyjątkowo szeroka.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
jack4646 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 162
Skąd: Mszana
Wysłany: 18 Wrz 2011, 01:07   

o amor napewno nie trze, jest minimalna przerwa tylko o rant z błotnika jak jest obciążony.
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 18 Wrz 2011, 09:04   

TomeX500 napisał/a:
z takim et to jest mega schowane


:9: że co? To jest jeszcze całkiem znośne ET, ja kiedyś pasowałem do siebie BBSy 7J15 et 37 i było wsio ok. Jakby to miało ET 40-50 to by było mega schowane i by obcierało.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 18 Wrz 2011, 11:03   

No przy ET 50 to 7cali już by raczej nie weszło... Jak dla mnie ET38 jest mega schowane:

_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
jack4646 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 162
Skąd: Mszana
Wysłany: 18 Wrz 2011, 13:13   

a jak zmienie spręzyny na sportowe -35mm to będzie lepiej czy i tak będę musiał zaklepać ranty???
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 18 Wrz 2011, 13:35   

Jeśli zmienisz na twardsze to coś da, ale nie wiem czy takowe występują. Jak dasz obniżające to jeszcze pogorszysz.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 19 Wrz 2011, 00:45   

jack4646 napisał/a:
przebieg tylko 16tys. km
100km miesięcznego przebiegu :?: Takie rzeczy tylko w erze... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Wrz 2011, 06:41   

moze i 16 tys. tylko ile razy licznik juz przekrecony, w koncu na tych licznikach jesy skala do 100 tys. tylko :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
jack4646 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 162
Skąd: Mszana
Wysłany: 19 Wrz 2011, 16:28   

przebieg jest autentyczny. Samochód mam po dziadkach, którzy jeździli tylko do koscioła i nigdzie więcej. Egzemplarz kolekcjonerski :) :) :)
 
 
jack4646 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 162
Skąd: Mszana
Wysłany: 19 Wrz 2011, 16:30   

zaklepie ranty, tylko słyszałem że jest takie urządzenie do tego, gdzie to mozna załatwić lub kto to ma?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Wrz 2011, 19:28   

W zyciu nie slyszalem o czyms takim <???> moze ktos stosowal przyzady dekarskie :hahaha:
Ponadto skoro to taki ladny egz. to odrazu chcesz go zniszczyc :krzesłemgo: zagiecie rantow na zdrowych blachach jest tez ryzykowne i na bank cos popeka, jak nie blacha to lakier ;-(
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 19 Wrz 2011, 20:27   

lakier napewno popęka bo mi popękał jak zaklepywałem. Dlatego myśle że lepszym rozwiązaniem jest podcięcie rantu.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 19 Wrz 2011, 22:41   

ElGrey napisał/a:
W zyciu nie slyszalem o czyms takim <???> moze ktos stosowal przyzady dekarskie :hahaha:
Ponadto skoro to taki ladny egz. to odrazu chcesz go zniszczyc :krzesłemgo: zagiecie rantow na zdrowych blachach jest tez ryzykowne i na bank cos popeka, jak nie blacha to lakier ;-(


Pewnie, że jest taki przyrząd. Można to zrobić ze starego lewarka, zakłada się w miejsce koła i rolluje :) Nawet gdzieś widziałem schemat budowy takiego przyrządu.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
jack4646 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 162
Skąd: Mszana
Wysłany: 20 Wrz 2011, 16:27   

musze oblookać ile dokładnie mi brakuje do tego aby opona nie obcierała, moze pomyśle nad podcieciem go a później dobrze zakonserwuje. Bo mam w planach chyba na wiosne obniżyć go -35mm :V:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [Blacharstwo] Wyklepanie rantów błotników.
Ługol Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 9 21 Lut 2006, 13:44
Gość
Brak nowych postów [MK4] Montaż Car Audio bez instalacji fabrycznej Mk4
raku85 Car Audio i CB 9 19 Kwi 2015, 13:30
raku85


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.