Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Sty 2013, 18:01   

luki napisał/a:
Ja przeniosłem IAT w puszkę filtra i jest lepiej, tzn nie czuć tego zamulania np po staniu w korku w upale


może to jest cała tajemnica zamulania.. Przecież sporo aut ma(miało) dolot aluminiowy i tylko przy okazji forda ludzie narzekają.
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 4 Sty 2013, 20:32   

no jedynym problemem kolektora alu jest czujnik, ja go na czas rajdowania odpinam, ma zamule przez moze 5s po odpieciu, potem idzie jak burza :) (spalanie pewnie duzo wieksze) temat juz rozmyslalem, nawet znalazlem tabelki jaka opornosc na jakiej temperaturze ale ze przyszla zima to zapomnialem poprobowac, ktos sie moze bawil w lutowanie opornika?
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 4 Sty 2013, 21:53   

Kolejną kwestią w fordzie jest stosunkowo "wąskie" gardło oryginalnego plastikowego dolotu co idzie nad pokrywą zaworów i kolektorem,a i że również ogrzewa się w nim powietrze
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 4 Sty 2013, 22:31   

A ja powiem co nieco od siebie:
- odłączony IAT w moim RKC to wyczuwalny muł na niskich i średnich obrotach i 1-1,5l więcej na spalaniu!

IAT nie bez powodu jest przed przepustnicą: ma mierzyć temp powietrza jaka wpada do silnika, powietrze w obudowie filtra może i jest zimniejsze, ale:
IAT poda do ECU odczyt z zimnym powietrzem, ECU podleje odpowiednio ale i tak zweryfikuje to sonda (sprawna ofc :D ) i ECU kombinuje bo mu się nie zgadza.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 4 Sty 2013, 23:43   

luki
akurat dolot juz mam troche zmieniony i owiniety bandazem wiec cos lepiej, kable przedluzylem, jutro wlutuje opornik na 20stopni i bede testowal zobaczymy :)
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 5 Sty 2013, 01:12   

bobson, kombinuje lub nie ale po zmianie polozenia czujnika czy wymianie kolktora na plastik znika mul na goracym silniku
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 5 Sty 2013, 10:44   

Na plastiku nie ma muła - to wiem bo mam RKC w Escorcie. W przypadku alu przesunięcie czujnika gdzie indziej to takie małe oszukanie, jest lepiej ale nie do końca (spalanie).
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 5 Sty 2013, 11:06   

po przeniesieniu czujnika z kolektora w puszkę filtra nie odczułem zmiany zużycia no może trochę więcej pije poniżej 0*C ale to chyba normalne, na a pali jak w podpisie :)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Nesor 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 306
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 10 Maj 2016, 06:35   [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów

A czy ma ktoś przepustnice z mdo 2,0 z Silver top bo potrzebował bym zczytac oznaczenie z niego?
_________________
Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.