Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:54
[MK6] 1.6 TDCi - kopci po odpaleniu
Autor Wiadomość
Nimrod 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: NS
Wysłany: 9 Wrz 2011, 18:55   [MK6] 1.6 TDCi - kopci po odpaleniu

Witam wszystkich. Mam problem z moją Fiestą (Fiesta mk6 1,6 tdci Duratorq 95KM). Pojawil się 2 miesiące temu. Samochód po odpaleniu kiedy silnik jest zimny kopci :( Objaw ustępuje po krótkiej chwili. Zostawiłem autko wczoraj u mechanika- standard : wymiana rozrządu, pompy wody, olej , filtry. Chcialem też ze wzgledu na to dymienie wymienić świece żarowe ale pan stwierdził że nie miał dostępu i nie zmienił. Postraszył mnie za to że problem jest w silniku ale sam nie wie dokładnie co to ale wg niego na pewno nie świece :placz: Macie jakieś pomysły co sie może dziać ?
Dodam że turbina jest ok nie ma spadku mocy, silnik w trakcie jazdy działa poprawnie Nic nie stuka nie dzieje sie.

Dziekuję za wszelką pomoc (Lub słowa otuchy)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Wrz 2011, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 10 Wrz 2011, 10:56   

Określenie "kopci" dużo nam nie mówi.... Na biało, na czarno, na niebiesko.... Już sama barwa spalin cokolwiek powie....
 
 
Nimrod 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: NS
Wysłany: 10 Wrz 2011, 13:59   

Jasno niebiesko się mi wydaje. Dzieje sie to 10-20 sek po odpaleniu i ustaje. Słychać też wtedy jakby silnik nierówno pracował. Wsyzstkie objawy jak mowie po odpaleniu na zimnym silniku
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 10 Wrz 2011, 15:23   

jak diesel pluje na niebiesko to nie dobrze... Aczkolwiek jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem że faktycznie zaraz po starcie na niebiesko wali, a potem normalnie... Jak już turbina siada to cały czas na niebiesko by było. A już tym bardziej przy przyspieszaniu. Zobacz w lusterku czy jak mocniej depniesz to na niebiesko pluje czy na czarno
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Wrz 2011, 18:42   

misiak napisał/a:
Jak już turbina siada to cały czas na niebiesko by było.


A nie na czarno przypadkiem?
Niebieski to kolor spalanego oleju silnikowego.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Nimrod 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: NS
Wysłany: 10 Wrz 2011, 20:02   

Z turbina nie ma żadnego problemu. Zero spadków mocy autko zrywne. Jeszcze raz jak odpale przez 10-20 sek pojawia sie kopcenie. Wystarczy że obroty powyżej 1k podciagniesz i ustaje. W czasie jazdy zero dymienia nic. Z olejem też nie mam większego problemu. Wszystko w normie. Jak pisałem miałem nadzieję że po wymianie świec żarowych minie wszystko ale niestety mechanik nie wymienił mi bo jak stwierdził - " nie miał dostępu".
Jutro zerkne jeszcze raz na kolor spalin.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Wrz 2011, 23:02   

A jaki przebieg, jakim olejem jest zalany silnik, bo troche dziwne objawy ;-|
Swiece nic nie maja z tym wspulnego, to przynajmniej pewnik, bo przy takich temperayurach nie dzialaja :hihihi:
A skad ci sie wzielo 95 w tym silniku <???> pomylka w opisie :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Nimrod 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: NS
Wysłany: 11 Wrz 2011, 08:48   

Co do 95 zerknij dokladni w modele jakie sa :P Przebieg 125k Olej Mobil 10W40 półsyntetyk.
 
 
miazgos 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: gdańsk
Wysłany: 11 Wrz 2011, 11:04   

kolego jak się dobrze orientuje to masz tam taki sam silnik jak w peugeotach (czyli turbina u góry z przody oznaczany dv6) po pierwsze podłącz kompa i zrób diagnostykę po drugie odkręć sobie plastikowy przewód powietrza od turbiny (z prawej strony jak stoisz przodem do samochodu) i zobacz czy nie ma tam oleju.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Wrz 2011, 12:33   

Olej to proponowałbym zmienić.... Autko nie jest na tyle stare (no chyba, że jeździsz niemiłosierne trasy ciągle), żeby jeździć na 10W40.... Zmień olej na 5w40 lub 5w30, czyli taki jaki powinien iść do nowych diesli. Do Xantii, gdzie ciekło spod pokrywy zaworów i to nieźle, lałem 10w40.....

Co do mocy... Mk6 nie ma silnika 1.6 tdci o mocy 95 koni tylko o mocy 90 koni. W Mk7 są 2 silniki TDCI o mocy 95 koni. Oba pojemność 1.6. Jeden jest z filtrem cząsteczek stałych a drugi bez.
 
 
Nimrod 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: NS
Wysłany: 11 Wrz 2011, 14:10   

Msiak masz racje. Jutro sprawdzę wg porady miazgosa przewód powietrza. Żeby kompa podpiąc musiałbym mieć program diagnostyczny a po 2 nie robiłem tego nigdy. Jak się jutro nie doszukam niczego bedę musiał odstawić autko do mechanika :(

Silnik i układ pod maską mam taki jak na tym zdjęciu

http://imageshack.us/phot...812/fotki9.jpg/
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Wrz 2011, 14:44   

Trudno, żebym nie miał racji :) Silnik francuski, a francuskie samochody bardzo lubię, więc coś wypada wiedzieć o tym co w nich siedzi. W sumie to silniki tak tylko z grubsza znam. Zdecydowanie bardziej jestem obeznany w hydraulicznym zawieszeniu ^^

No to wymontować trzeba przewód doprowadzający powietrze do turbosprężarki- całość masz zdaje się z plastiku zrobione, więc trochę zabawy będzie. Ja u siebie śladowe ilości oleju znalazłem- z odmy leci i może lecieć bo jednak ciąg powietrza może trochę zassać oleju jeżeli w przewodzie odmy jest.

Myślę, że diagnostyka kompem u mechanika nie jest taka kosztowna... Xantię jak chciałem podpiąć to 20zł miałem zapłacić, ale okazało się, że mam magiczną inną wtyczkę niż normalnie (w ogóle samochód dziwny, bo rzadko spotykane części tam były...) i nic nie wyszło. No 20zł to nie jest wielki majątek
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Wrz 2011, 22:13   

Nimrod napisał/a:
Co do 95 zerknij dokladni w modele jakie sa :P Przebieg 125k Olej Mobil 10W40 półsyntetyk.

no w mk 6 jest tylko 90 i koniec :-P
a problem z kopceniem to na 100% niewlasciwy olej, co za inbecyl zalal takim olejem silnik ktory potrzebuje oleju o niskiej lepkosci :kaput: w dodatku mobilem :zalamka:
Olej przy tyrbinie to masz na bank bo wlasnie z powodu za gestego oleju silnik troche go wypluwa, bo watpie ze masz poczatki konca turbiny, a uszkodzona turbina potrafi wyssac prawie caly olej z silnika ;-|
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Nimrod 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: NS
Wysłany: 12 Wrz 2011, 07:39   

Pierwszy właściciel zalał taki olej :P więc dzieki Bodu nie ja jestem debilem hehehehe Mam nadzieję że macie rację.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 12 Wrz 2011, 08:25   

ElGrey jak zwykle ma rację :) to jeszcze ja się wymądrzę trochę:P

Pierwszy człon w oznaczeniu olejów silnikowych jest to lepkość kinematyczna danego oleju.
Jako, że nie zmieniamy co miesiąc oleju, dobiera się wg wskazań producenta. Tudzież z innych przyczyn jak widać debile robią co chcą...
Drugi człon to zakres temperaturowy dla normalnej pracy oleju. Przy czym ważniejsza jest lepkość kinematyczna. Na dobrą sprawę są też oleje takie jak 0w30. O ile w zimie byłyby bardzo dobre, o tyle latem (no może w tym roku to nie bardzo upalne lato było....) w dobre upały olej może być zbyt rzadki, co będzie powodowało zmianę rodzaju tarcia. Najprawdopodobniej byłoby ono graniczne.

Nowe silniki diesla muszą jeździć na syntetykach 5w. Jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś stosował 0w, ale różne rzeczy są na tym świecie:)


Także- zmieniaj ten okropny olej na adekwatny dla silnika. Ja u siebie dziś zmieniam bo cholera wie co to za olej. (Swoją drogą odniosę się do mojego wątku odnośnie wysokiego spalania. ElGrey- teraz u mnie pali 6,2l/100km co i tak rewelacją nie jest, bo znowu trasa 70% w sumie wlokąc się. Zmienię olej i mam nadzieję, że się poprawi spalanie- pewnie jakiś inteligent szajs zalał)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Wrz 2011, 15:51   

Tyle ze miedzy olejami o tyn samym oznaczeniu jest roznica wlasnie w gestosci oleju, patrz oleje dedykowane dla grupy WV, a taki dla PSA. To jak woda i kisiel (w przypadku WV), wiec nawet odpowiedni olej (w teorji) syntetyczny moze spowodowac awarje silnika.
W lepszych sklepach z olejami juz nie sprzedaja jak leci, tylko pytaja sie jaki olej, a poznie marka, by dobrac wlasnie olej o odpowiedniej specyfikacji ;/
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Wrz 2011, 01:26   

ElGrey jak zwykle czuwa nad nami :)

Zakupiłem olej Ford Formula 5w30. Niby do tego silnika.
Po zmianie muszę przyznać, że czuć różnicę na plus. Poprzedni olej chyba było 10w.....
 
 
Nimrod 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Trend
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: NS
Wysłany: 14 Wrz 2011, 19:28   

Samochód był poownie u tego samego Pana. Po całym dniu stwierdził że dalej nie wie konkretnie oc to jest ale tym razem mowi że to turbina ... Grrrrr Biore do faceta na podpięcie na kompa.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Wrz 2011, 22:11   

Jak by byl jaks blad, to od razu by ci gebr prul zolta kontrolka silnika i komunikatem udaj sie do serwisu, lub sprawdz instrukcje (jesli masz komputer pokladowy), ale sprawdzic warto, a napewno warto zmienic mechanika :-P
Przypomnialo mi sie ze mialem 1,5 roku temu podobny problem, od czasu do czasu puscil mi dymka przy uruchamianiu, a bylo to zwizane z wgieta miska olejowa, miska nie mogla pomiescic calego prawidlowo zalanego oleju i dodatkowo w zwiazku tym troszke ubywalo oleju 0,5l na 10 000 km. po wymianie miski ubytkow oleju i kopciucha przy uruchomienia nie widzialem :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
jedrzejb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Paź 2011, 20:54   olej pod turbiną

Panowie natknąłem się na ten temat, ponieważ włażąc pod auto, zauważyłem, że z zacisków pod turbiną cieknie olej, czy to oznacza, że jest dobrany zły olej do maszyny? Nie sprawdzałem jaki jest dym pod odpaleniu, ale po włączeniu silnika, trochę czuć spalonym olejem w kabinie albo spalinami. Maszyna to 1.4 disel.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.