Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:58
[MK6] wysokie spalanie 1.4 tdci
Autor Wiadomość
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Wrz 2011, 17:47   [MK6] wysokie spalanie 1.4 tdci

Witam.

Nie dawno kupiłem autko, więc jeszcze nie miałem specjalnie okazji sprawdzić realne spalanie.
Aktualnie po zatankowaniu nie całych 24 litrów (zaczęła się palić rezerwa) i niedługo już pewnie się znów zapali. Przejechałem jak do tej pory 308km. Więc spalanie wychodzi około 8L ON/100km!! Pół tego dystansu przejechane w trasie z prędkością 80-90km/h. Po mieście korków nie było- prędkość tak w miarę 55km/h.
Spodziewałem się mniejszego spalania....
Opony- 195/50/15 ciśnienie- przód 2,6 bara; tył 2,3 bara.
Gdzie może leżeć przyczyna takiego spalania?
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Wrz 2011, 17:56   

misiak: W szerokości opon.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Wrz 2011, 18:28   

No kawał kapci co by nie mówić. Znajdzie się i ale. Rozmiar jest niby fabryczny. Takie kapciuchy zaliczają się do niskoprofilowych gdzie ciśnienie poniżej 2,2 bara jest istnym okaleczaniem opon i felg przy trafianiu w dziury.
Czepiasz się do szerokości opon..... To podam taki przykład przez który sam przechodziłem.
Babcia posiada takie cuś co się zwie Kia Picanto. Silnik 1.1 benzyniaczek. Mniejsza o specyfikacje. Taki mały klocek a kapcie ma założone (letnie) 185/50/15. Przy babci pompowaniu na życzenie przez obsługę auto paliło skromne... 10 litrów pb 95 po mieście przy czym korków nie było. Ciśnienie było ok 2.1 na przód i poniżej 2 na tył. Ja rozumiem. Niby lekkie auto, niby lepsza amortyzacja. Wtedy z tych całych nerwów zafundowałem oponom przód i tył ciśnienie 3,2 bara (max dopuszczalne 3,5). Komfort na dziurach się pogorszył, przy czym felgi nie obijały się o progi zwalniające, a spalanie zeszło przy takiej samej jeździe do 6,8 pb 95. (lejąc 98 dla testów spalanie schodziło o litr w mieście i 1,3l w trasie....)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Wrz 2011, 22:09   

Opony nie moga miec wplywu na tak drastyczne spalanie ;-|
Przyczyn moze byc kilka i wszystkie nie rokuja tania naprawa ;-(
- wtryskiwacze moga lac (najaszybciej)
- przeplywka moze byc walnieta
- zawalony katalizator
wiecej by sie znalazlo, ale nic nie sprawdzisz niestety sam, trzeba do mechanike auto wstawic na diagnostyke :ok:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Wrz 2011, 23:00   

ElGrey, Najdorzsza sprawa moga byc wtryskiwacze, lecz czesto siadaja uszczelki pod nimi...
Przeplywke zeby zabic naprawde trzeba sie postarac i najprosciej jest ja wykrecic i umyc co wyjdzie go 2 piwa i 38zl zmywacz...
Katalizator mozna wywalic bo one nie maja drugiej sondy dla obwodu EOBD ale trzeba dac puszke zastepcza....
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Wrz 2011, 23:05   

ale czy zapchany katalizator nie dawałby efektu mułowatości??

Czyli w zasadzie mogę wywalić ze świętym spokojem katalizator i dać coś w obudowie katalizatora (rura albo strumienica)?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2011, 09:28   

Skoro nie jest mulowata, to na 100% nie uszczelki pod wtryskami i nie katalizator, wiec wyczysc przeplywke, sprawdz czy jest tak samo i jesli bedzie bez zmian wal do mechanika.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Wrz 2011, 13:16   

Dziś sobie tak w sumie rekreacyjnie strzeliłem traskę 100km. Zauważyłem, że temperatura jest w sumie.... niska... Mówię o wskazaniach temp cieczy chłodzącej. Cały czas pokazuję pierwszą kreskę z zakresu NORM. Żeby go na drugą kreskę wciągnąć to trzeba dobrze samochód zacząć ganiać (tak przy 115km/h w miarę utrzymuje się 2 kreska z zakresu NORM). Jadąc normalnie czyt. 85-95km/h pierwsza kreska temperatury z zakresu NORM jest prawidłowa? Może czujnik temperatury jest walnięty?
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Wrz 2011, 13:19   

Powiedzcie mnie jeszcze gdzie ten przepływomierz można znaleźć... Jednak stary diesel a ten to niebo a ziemia.... (już nie wspomnę o tym że palca nie ma gdzie wsadzić)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2011, 19:37   

Czujnik temperatury jest ok, to raczej eyglada na termostat :) , po jakim dystansie dochodzi ci temperatura do norm?
Czysciles juz przeplywke? jak nie to poszukaj jakiejs fotorelacji z operacji :twisted: bo to delikatny sprzet tu jest przeplywka starsza ale cos sie dowiesz http://www.fiestaklubpols...p=399724#399724
niestety w twoim silniku przeplywka jest nierozbieralna.
Przeplywka jest zamocowana do filtra powietrza, a waz powietrza z niego prowadzi prosto do turbiny :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 5 Wrz 2011, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Wrz 2011, 19:37   

misiak, koło swojego postu (czyt. wypowiedzi) masz magiczny przycisk: Edycja.

Edytuj swój post, a nie pisz jeden pod drugim.

To tak w kwestii, milszego spędzania czasu na Forum.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Wrz 2011, 19:51   

Pierwsza kreska NORM dość szybko łapie.... Odpalam samochód, otwieranie i zamykanie bramy to do ruszenia normalnego jakieś 3 minuty. Potem mam 400m na dwójce bez gazu bo szybciej to szkoda zawiechy. Gdzieś tak po 1,5km jest już pierwsza kreska norm. W mieście PRZEWAŻNIE jest 2 kreska NORM, choć i to różnie. Jak na 3 światłach zielone trafie to robi się pierwsza kreska i nie bardzo ma chęć się podnosić:P
Jutro zabiorę się za przepływkę, bo się okazuje że będzie zaraz dłuuuuga trasa do sieknięcia przy możliwie najniższych kosztach podróży, czyli fieścina musi palić tyle, żebym się nie przeraził.
Przepływkę już zlokalizowałem.
Dzięki za pomoc póki co:)

Posty już będę poprawiał :)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2011, 20:52   

No to o temperature i termostat ne masz sie co martwic jest dobrze :ok:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Wrz 2011, 21:45   

wyszło porażające spalanie teraz..... 7,84l ON/100km.... 75% dystansu to była trasa ze średnią prędkością 85km/h więc jednak co by nie mówić jest źle. Cudów nie wymagam... No ale tak poniżej 5 w trasie byłoby miło....
ElGrey ile Twój bierze na 100km? (trasa i miasto)??
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Wrz 2011, 20:37   

Miasto 6l. jak szaleje 7l. :twisted:
Trasa powolna 80 - 90, czyli bez tras szybkiego ruchu, 4l. i mniej :)
Trasa Lodz - Zakopane, czyli szybciej i z gorkami 4 osoby i bagaze, nie wiecej niz 5l.
Trasa Polsa - Austria, czyli prawie non stop autostrady i predkosc przejazdowa do 150 km/h 6l.
Tyle ze ja auto mam prawie od nowosci i kupilem je z symbolicznym przebiegiem, wiec silnik w zasadzie jest dopiero ulozony... a ty jaki masz przebieg u siebie?
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Wrz 2011, 21:42   

174 tyś. Udokumentowany do 159 tyś. W kraju autko 3 lata. Więc nie sądzę, aby ktoś kręcił licznik. No tego się spodziewałem- jednak mocniejszy silniczek lepiej znosi jazdę.
Ojciec kupił Grand Vitare 1.9DDIS 2008 rok. Przebieg 7800km był:P Długa historia skąd taki przebieg:P
W każdym razie 130KM i 300Nm, przy stałym napędzie na obie ośki, jeżdżąc do 80km/h w trasie daje wynik 6,2 L/100km (sprawdzane lejąc do baku) Jak się dowie ile teraz Fiesta piła to mnie wyśmieje :(
No nic. Przepływka wyczyszczona na tiptop. Zobaczymy co się dziać będzie.
Trochę jakby hmmm oleju było na tych drucikach. Olej znalazłem także na samym wlocie do turbiny przy wyciąganiu tego plastikowego wężyka wraz z odmą. Nie duże ilości. Rzekłbym śladowe. Czy to normalne?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Wrz 2011, 08:14   

To przebieg jest w zasadzie niewielki i niepowinien miec wplywu na jakies uszkodzenia zwiazane ze zuzyciem, no chyba ze bylo lane podle paliwo, lub nieodpowiedni olej silnikowy.
Pary oleju sa zasysane przez turbine wiec sytuacja normalna, ale jakikolwiek brud na obudowie przeplywomierza juz nie, tam powinno byc czysciutko a zaistniec moze tylko bardzo drobny pyl. Jakikolwiek olej na elemetach przeplywki spowoduje jej uszkodzenie.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
popara83 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Wrz 2011, 08:21   

w turbinie musi byc troche oleju zeby sie nie zatarła.
Faktycznie musisz miec cos nie tak z termostatem lub obiegiem plynu, bo u mnie po 1km wskaznik temp jest na srodku, wiec tak jak powinien byc i tak jest dopoki nie zgasze silnika.
Silnik musi miec optymalna temperature, dzieki temu tez mniej spala.
mi po miescie pali 5,2/100
Pozdro
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Wrz 2011, 10:04   

Akurat wskaźnik temperatury jest do bani tu. Na zakres normalny są 3 strzałki. Gdyby licznik był normalny zegarowy, byłoby łatwiej o porównania.
Może bardziej ciśniesz fieste niż ja i łapie już środkową kreskę... nawet głupie 2 stopnie różnicy mogą być przy takich "zegarach"
Jako ciekawostkę dodam, że mam trochę za małą ilość płynu chłodniczego.
Co do spalania po mieście. Zobaczymy. Zmieniam biegi dość nisko (przy 2200). Zobaczę jak będzie szło przy 2500.

Co do paliwa.... Niby poprzedni właściciel jeździł na ropce ze stacji.... Znając życie lał z najtańszej stacji w mieście. O ile do benzyny nie można się doczepić, o tyle ropę mają tragiczną.... Ja tankuję na 2 sprawdzonych stacjach w mieście, gdzie paliwo faktycznie jest bardzo wysokiej jakości.
Olej niedługo będę zmieniał. Swoją drogą- cholera wie jaki tam olej zalany. Może ktoś sobie uznał, że półsyntetyk albo mineralny będzie lepszy. Żadnej karteczki nie ma;/ Są jakieś środki żeby wypłukać ten olej co jest?? Nowy trzeba zalać 5W30 albo 5W40.
 
 
popara83 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Wrz 2011, 10:30   

jak jest zimny silnik 2000, 2500 max i tylko przy wyprzedzaniu cisne bardziej, nawet przy goracym silniku, normalna jazda to daje 2500 max
Nie lepiej udac sie do aso, wydac ta stowke na daignostyke komp i bedziesz wiedział co jest nie tak...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.