Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
28 Sie 2011, 09:20
[MK3] Strzela, dławi się jak się rozgrzeje
Autor Wiadomość
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Wrz 2011, 10:28   

nie mam nikogo bliżej znajomego niestety co ma fiestę :sad:

Kable jednak nie iskrzą się jak dokładnie się przyjżałem 2x w nocy, jak wyjmowałem po kolei za fajkę no to jeden mnie kopnął, wymienie go jak będzie chwila czasu i zobaczę czy jest różnica.
Druga sprawa, że dzisiaj pojadę na regulacje i powiem czy coś to dało
Trzecia - pomyślałem że może niewyregulowane zawory? Bo były baardzo dawno nieregulowane

Dodam jeszcze więcej objaw (może pomoże): jak się rozgrzeje juz tak w miare, np przy 30 min jezdzie, to na luzie falują obroty, czasem już nie tylko przy zmianie biegów z 2 na 3 i z 4 na 5 sie dławi i strzela, ale też przy ruszaniu jak jest rozgrzany.
Na zimnym silniku gaśnie na luzie (ale to pewnie regulacja), i ogólnie na wysokich obrotach dobrze się trzyma, ale jak się na prawde rozgrzeje to i na wysokich już go zadławi jak się wciśnie gazu
_________________
 
 
 
Matifcb 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mati
Wiek: 37
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 1 Wrz 2011, 11:10   

zawory to miala byc kolejna rzecz ktora mialem sprawdzic ale kable rozwaizaly problem. Jezeli tam jakis masz trefny jak mowisz to naprawde radze od tego zaczac.
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Wrz 2011, 22:06   

dobra więc faktycznie okazało się że na jednej świecy porcelanka była pęknięta, wcześniej nie zauważyłem, bo po ciemku ciągle sprawdzałem czy iskry lecą itd. Gazownik troche podregulował no i jest o niebo lepiej. Może to jeszcze nie to, ale na pewno by się przydało zaworki wyregulować i inne, w każdym razie jezdzić już się da
_________________
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Wrz 2011, 00:34   

przez dokrecanie pekaja, sciskasz i sie rozszerza i peka, tak samo jak przy peknieciu na izolatorze... wkrecisz za mocno i elektroda rozgrzana rozsadza izolator...kiedys tak bylo ze sie wyciagalo swiece i izolator palcami schodzil... z elektrody, teraz juz robia ze szczelina i bardziej waskie izolatory szybko osiagajace temp swiece i dopiero po rozgrzaniu odprowadzaja cieplo jak material sie rozszerzy. rada na przyszlosc od wujka: nie dociagaj swiec albo rob to tyle Nm lub takim katem jak zalecana przez producenta. ngk inaczej bosch inaczej, z podkladka inny kat bez inny
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Wrz 2011, 12:20   

zapamiętam wujku :ok:
_________________
 
 
 
kszymon83 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Wrz 2011, 19:50   

Ja mam ten sam problem jak się rozgrzeje silnik to zaczyna się dusić i porobiłem te wszystkie rzeczy jakie wyczytałem w tym temacie.zostało tylko wymiana filtrów od gazu i gazownika regulacje,co do dławienia to na benzynie nie ma problemu żadnego.Jeżeli możesz napisz co było przyczyną u Ciebie w fiestce. :)
_________________
Sanchez
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Wrz 2011, 20:09   

instalacja zaplonowa sie klania... prawdopodobnie za duza przerwa na swiecach lub sciachane badz stare kable i po rozgrzaniu masz to o czym piszesz
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 6 Wrz 2011, 20:14   

Odizolujcie do maksimum dopływ ciepłego powietrza do filtra, tak samo żeby lewizny nie łapał.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
kszymon83 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Wrz 2011, 20:14   

a jeszcze jedno pytanie?kable robią się gorące to normalne zjawisko?
albo czy można jakoś sprawdzić kable samemu?
_________________
Sanchez
 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Wrz 2011, 20:41   

luki:
luki napisał/a:
Odizolujcie do maksimum dopływ ciepłego powietrza do filtra
Mam pobór powietrza tyle znad kolektora wydechowego ile z przodu, standardowym wlotem i nie mam problemów z wyprzedzaniem na czwórce. Opisz to odizolowanie dopływu ciepłego powietrza...Nie dziwi Cię, że konstruktor jakoś tego nie wdrożył?
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Wrz 2011, 21:07   

dajcie spokoj z tym powietrzem cieplym w gazie... to nie ma zadnego zwiazku z praca silnika... problemem sa przewody zaplonowe stara izolacja stracily parametry izolacji do przebicia i jest czesciwa ucieczka napiecia tzw. objawia sie to marna iskra przy lpg, ze starosci rdzen sie nie zurzywa weglowy w fordach tak bardzo bo jest wykonany z wlokna z masy i ma staly opor na metr kabla, trzyma te parametry do konca jesli chodzi o opornosc, obciazac przewody moze rowniez jak pisalem wyzej za duza przerwa na swiecach zwlaszcza w lpg, czyli zjechane swieczki i strzaly
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Wrz 2011, 21:18   

kszymon83 napisał/a:
a jeszcze jedno pytanie?kable robią się gorące to normalne zjawisko?
albo czy można jakoś sprawdzić kable samemu?

jak maja 3 lata w lpg to sie wymienia, na lpg sa mocno obciazane, mozna samemu sprawdzic tylko opor rdzenia a rezystancji izolacji nie sprawdzisz sprawdza sie to w mega omach jest tester przebicia izolacji tez... ale to nie na warunki domowe, w Polsce jezdzi sie az pojawiaja sie problemy czyli masz pod maska disko swieca tancza i klaszcza albo jak psiukniesz mgielka wodna rozpylaczem na pracujacym silniku w ciemnosci i ujrzysz iskierki, wtedy kable do smieci
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kszymon83 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 20 Wrz 2011, 17:45   

Dzięki Pawełos666 problem rozwiązany,nie dusi się,nie strzela:D
Polecam Goscia:D:D:D:D:D :devil:
_________________
Sanchez
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 23 Wrz 2011, 22:33   

No wiesz na zestawie z USA musi zapierdalać (skromny) ozor
ciesze sie ze motorcrafty :krzesłemgo: znalazly swoje miejsce w smietniku i poczules co to moc szarpiacego HCS'a z kondensatorami pulstara i swiecami denso <8>
niech moc bedzie z nami, i pamiętaj nie chwal się na forum, że masz tak odpicowany układ zapłonowy :joint:
bo wszyscy będą chcieli kupić taki zestaw do swoich silnikow nawet CI ktorzy uzywaja irydu czy platyny, a tak serio jak coś to pw, pomoge kazdemu, subaru toyota honda nie ma ograniczen
kolega wyzej byl kroliczkiem doswiadczalnym spasowania zestawu opartego na kondensatorach wzmaniajacych prad szczytowy iskry firmy pulstar, koszt zlozenia takiego zestawu jest wysoki, nie moge takich rzeczy pisać tu na forum, ale gdyby ktoś chcial zlozyc konkretniejszy zestaw, to polecam sie :) tak czy inaczej oplaca sie zalozyc poniewaz jakosc iskry przyspieszenia, wchodzenie silnika na obroty i odglosy jakie przy tym wydaje (calkiem inne) :twisted: i spalanie poprawia sie znaczaco, sam zlozenia (koszt ich i dobrania swiec) nie przewyzsza watosci 2 kompletow kabli a wystarcza na wiele dluzej niz seryjny zestaw
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 23 Wrz 2011, 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 23 Wrz 2011, 22:50   

Pawełos666 napisał/a:
dajcie spokój z tym powietrzem ciepłym w gazie... to nie ma żadnego zwiazku z praca silnika


wytłumacz mi zatem kwestie: od kąd wsadziłem CVH strzelał mi i na gazie i na benzynie, zmieniałem świece, kable cewkę komputer wiązkę i dalej kichała po wymianie trzeciej puszki dolotu, kilku zestawów świec kabli, dorobiłem osłonę kolektora wydechowego, do tego przerobiłem dolot izolując na ile się dało dopływ ciepłego powietrza z silnika. Od tamtego czasu jeszcze mi się nie zdarzyło żeby strzeliła.
Jak mi to wytłumaczysz :fox:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 23 Wrz 2011, 23:21   

wszystko zalezy do czego podlaczony masz gaz czy do gaznika czy inaczej. cieple powietrze powoduje odparowywanie gazu, lewe powietrze gdzies tez sie moze pojawiac np na gazniku czy rurce od kolektora dolotowego, (wszystko tez zalezy od samego rodzaju instalacji), modeli swiec jakie miales, sprawnosci kabli, nie wiem o jakim cvh mowimy jaki jest typ zasilania benzyny. cieple i zimne powietrze ma wplyw na mieszanke gazu jaka wlatuje do kolektora, w zaleznosci od tego jak gaz ustawiony...gaz pracuje dobrze w moim przypadku mam zaplon stawiony prawie na znaki na aparacie zaplonowym przyspieszony o 1-1,5mm, jesli chodzi o zwykle swiece bez bajerow najlepsze efekty uzyskalem na fr7ldc+ ewentualnie k20tr11 przestawionych z 1,1mm na 0,9mm oraz fgr7dqi / fgr7dqp najwyzszy model od BMW, nie posiadam zadnego dolotu, oprocz puszki (musi byc dobrze skrecona) w srodku mam standrdowy filtron ae251 bodajze lub 250, w gazniku mam zakrecone calkiem powietrze i odkrecone o obrot, na srubie regulacyjnej gazu w instalacji lovato mam zakrecona srube az spadal z obrotow nastepnie odkrecona o rowno 1 obrot (3/4 bylo za malo). do tego srubke od cisnienia gazu odkrecana az do momentu kiedy zlapie 1400obr... tak ze na wezu jest skrecony dosc mocno a cisnienie puszczone z parownika wysokie. nigdy mi nie strzelil. jak masz gaznik to napisz to opisz montaz gazu. moze problem tkwi w instalacji gazu. jedyny raz strzelil mi kiedy zalozylem kabel z cylindra 4 na 3 wiec nie pomoge. masz cos z gazem nie tak. tak ustawiony pali mi 9 litra. dodam ze czasem jezdze 120 na trojce jak go przeciagam bo jest jeszcze spory zapas... na seryjnych swiecach nie wiem czy 130 poleci na 3 biegu przy ostrym pilowaniu. swieca w gazie wazna rzecz dluga cienka iskra z irydowek fusion fgr7dqi czy platynowych fgr7dqp z irydem daje rady elektroda ma 0,3mm srednice, troszke lepiej chodzi niz na dwuelektrodowych zwyklych od beemek glebiej osadzonych na 5mm czy na jakich kolwiek innych 7mm 2 elektrodowych , im ciensza iskra dluzsza a glebiej tym lepsza palnosc mieszanki, jeszcze podpowiem tym co maja cvh ze na 4 elektrodowych zwyklych chodzi gorzej niz na 2 elektrodowych, kazaszana jest na 1 zwyklych elektrodowych chyba ze dolozy sie wzmaka wtedy hula rowno, a jak nie ma wzmaka to trzeba sklepac na 0,7mm rowno wtedy pracuja lepiej niz na 0,9mm ngk dostepne dla tego silnika czy 1,0mm motorcraft, ale to wszystko zalezy od ustawien zaplonu, jak zmieniasz szczeline to w parze z tym zaplon wspolpracuje
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 24 Wrz 2011, 10:41   

Pawełos666, czytam i czytam... i czytam...
chłopie.. czasem nie mogę Cię już czytać. wkładaj świece jakie chcesz i gdzie chcesz. zabawiaj się nawet z nimi.
miałem LPG na parowniku w CVH kilka lat i standartowe dobrej firmy świece. nie strzelało, nie kopało i nie pierdziało. do tego dobrej jakości standartowe kable WN ( czyt. + sprawne). szczelny dolot z czystym filtrem.
tak samo robię w oplu i nissanie i nie ma problemów. jazda bezawaryjna. fakt, że mam teraz sekwencję.
matrix-1990 napisał/a:
jak wyjmowałem po kolei za fajkę no to jeden mnie kopnął, wymienie go jak będzie chwila czasu i zobaczę czy jest różnica.
Druga sprawa, że dzisiaj pojadę na regulacje i powiem czy coś to dało
popierdzieliłeś kolejność. niesprawna instalacja uniemożliwia sensowną regulację czegokolwiek.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Wrz 2011, 11:52   

"chlopie" a mi sie nawet nie chce takim ludziom odpisywac, wiecej pisze na forach tuningowych gdzie troche osob rozumie kwestie sprawnosci swiec. jesli chodzi o fieste ja ze swoim autem nic nie kombinowalem z dolotem wywalilem mu ta cala blache bo dla mnie nie ma roznicy przy jezdzie na lpg, wpada za to wiecej powietrza ktore zasysa gaz. nie bawie sie w fieste, dopasowuje swiece obecnie ludziom w racingdrag na fwd ktorzy maja co prawda te 2 miejsce w PL na te 402m no fakt nie 1, ale nie chce mi sie dalej pisac o tym, bo i tak za duzo sie na ten temat wypowiadam..., napisalem jakie swiece stosowac a jakie nie daja rady. żadne swiece typowo seryjne i ich odpowiedniki do aut ktore mialy fabrycznie lipne swiece a w fordzie mamy tego przyklad "oszczednosci" z czego by nie byly odpowiedniki ich nawet z denso nie maja startu z modelami ktore juz cos soba reprezentuja przy montazu fabrycznym innych aut, iskra w turbo ma duze znaczenie jak i w lpg i nikt mi nie powie ze na serii auto jedzie, jest spora roznica, czy bys mial sekwencje czy nie, nie miales nigdy dobrych swiec to sie nie wypowiadaj, a auto strojone na smieciu nigdy nie pojedzie, chocbysmy ustawiali gaz wzorcowo moze sie tylko wydawac ze to jedzie. przykro mi. poza tym swiece klasy jakie dal ford 25 lat temu sa dzis juz malo stosowane przez producentow, w paru autkach z XXI wieku gdzie sa wlozone na montaz fabryczny pewnie z oszczednosci sa przeklinane...i ludzie maja z nimi klopoty bo nie sa to dobre swiece.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 24 Wrz 2011, 12:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Wrz 2011, 12:01   

szynszyl,
matrix-1990 napisał/a:
dobra więc faktycznie okazało się że na jednej świecy porcelanka była pęknięta, wcześniej nie zauważyłem, bo po ciemku ciągle sprawdzałem czy iskry lecą itd. Gazownik troche podregulował no i jest o niebo lepiej
_________________
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Wrz 2011, 12:07   

szynszyl napisał/a:
popierdzieliłeś kolejność. niesprawna instalacja uniemożliwia sensowną regulację czegokolwiek.
ock? czego kolejnosc, kabelkow? przeciez cvh nawet nie odpali na 2 garach w takim przypadku, ciezko by bylo odpalic na wykreconych 2 swiecach nie mowiac, ze bedzie bomba z 2 cylindrow na lpg w innym momencie ktore nie dadza nawet zakrecic walem pozostalym zeby zalapal, dajmy spokoj :nawalony:
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.