Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Otwarty przez: Parzych
28 Paź 2013, 02:47
Ekonomiczna jazda / Eco Driving
Autor Wiadomość
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 32
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Kwi 2012, 16:43   

Tak sie sklada ze w pracy gdzie dostaje 60 gr od km, niskie spalanie to moja pensja.
_________________
:) MojitoProject :)
 
 
 
Elwis3108 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: PMI
Wysłany: 28 Sie 2012, 19:44   

Ja nie wiem swoim 1.25 jeżdżę następująco:
pro eko:
1- do 10km/h
2- do 20km/h
3- do 30km/h
4- do 40km/h
5- do 50km/h
i są to zmiany przy ok. 2000obr/min.
A jak upalam to do odcinki:
1- do 45km/h
2- do 85km/h
3- do 125km/h
4- do 160km/h
5- < 160km/h
i nie uważam żeby jakoś dziwnie ten silnik wył on dopiero od 5000obr zaczyna brzmieć :-) ))
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 23 Kwi 2013, 09:04   

ja po podpięciu OBD do komputera ustawiłem kilka parametrów do eko. i kilka wniosków
1. spalanie na 4biegu przy 50mk to 4,7(chwilowe) a na 3biegu ta sama prędkość to 6l
2. podczas przyspieszania to do 85% obciążenie silnika, jazda stałą prędkością an mieście to około 15KM i do 20% obciążenie silnika.
3. hamowanie silnikiem to 5,5-7 l (chwilowe) a na luzie to 1,5l
jeszcze się pobawię ale zastanawia mnie to hamowanie silnikiem. Kiedyś gadali ze tak sie oszczędza a po przeczytaniu o testowaniu aut na spalanie to własnie na luz wrzucając.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 23 Kwi 2013, 10:55   

bartikrasnik napisał/a:
Kiedyś gadali ze tak sie oszczędza a po przeczytaniu o testowaniu aut na spalanie to własnie na luz wrzucając

przy testach na spalanie b. dlugo mozesz jechac na luzie - wtedy ma sens mocno sie napedzic i powoli wytracac predkosc, znowu przyspieszac, znowu wytracac...

przy normalnej jezdzie lepiej hamowac silnikiem (no chyba, ze na luzie przejedziesz spokojnie pareset metrow i nie bedziesz musial sie zatrzymywac, np. dotoczysz sie do zmiany swiatel)
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 23 Kwi 2013, 12:28   

no tak własnie myślę czyli taka niedzielna jazda bo na tygodniu jak tak będziesz jechać to 2-3 innych się wepcha przed ciebie i du... z ekonomi jak trzeba hamować. Ale mi chodziło o to ze podczas hamowania silnikiem jest większe spalanie niż podczas normalnej jazdy.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 23 Kwi 2013, 12:44   

podczas hamowania silnikiem paliwo powinno byc odciete zupelnie, czyli 0l/100km o (dopiero na niskich obrotach komp dolewa troche paliwa, zeby zapobiegac gasnieciu)
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 23 Kwi 2013, 13:22   

dlamnie to zrozumiałe i całe zycie w takim przekonaniu zyłem. ale zastanawia mnie jedno.
skoro odcina paliwo to czy nie jest to porównywanie z samochodem odpalanym na pych albo z górki, a jak eksperci piszą to może uszkodzić silnik. Może te porównanie jest na wyrost i złożoność tego problemu jest większa ale istnieją inne sposoby na "duszenie" silnika taki jak "zła" mieszanka, albo wykorzystaniu podciśnienia w cylindrach. Jeszcze pojeżdżę i puszcze auto z górki na biegu i bede sprawdzał różnice jaką pokazuje program z czytujący z OBD
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 23 Kwi 2013, 13:29   

uszkodzic moze odpalanie na pych, a nie pchanie zgaszonego auta :fox:
negatywne jest hamowanie silnikiem na b. niskich obrotach, ale wtedy od razu czujesz jak sie motor dlawi i to juz najwyzsza pora dac na luz albo nizszy bieg
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Kwi 2013, 15:12   

bartikrasnik napisał/a:
porównywanie z samochodem odpalanym na pych albo z górki,


przy odpalaniu na pych silnik ma 0 obrotów i nagle dostaje powiedzmy 1500-2000. Smarowania brak itp itd, w niektóych autach rozrząd jest napinany hydraulicznie, więc i naciągu brak.

Jak przestaniesz podawać paliwo podczas jazdy (bo komputer tak zarządzi bądź przez wyłączenie zapłonu), to pompa oleju nadal wytwarza ciśnienie i cały silnik jest smarowany :)
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 25 Kwi 2013, 13:09   

MisiekT napisał/a:
podczas hamowania silnikiem paliwo powinno byc odciete zupelnie, czyli 0l/100km

Mniej więcej. Sytuacja: miałem zwaloną cewkę i nie paliła na jeden gar (brak iskry). Podczas przyśpieszania (ogólnie jak miałem gaz wciśnięty) i na postoju (jałowe obroty) to szarpała i tak dalej, natomiast podczas hamowania silnikiem nie dawała żadnych oznak złej pracy.
Wniosek - nie dostaje paliwa nie ,ma problemu.
Oczywiście mówię tu o aucie z komputerem i wtryskiwaczami i tak dalej, bo gaźnik to zupełnie inna bajka.



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
lokomotiv111 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 52
Skąd: oo
Wysłany: 26 Maj 2013, 21:45   

Chciałem się upewnić : Silnik 1,3 rok 2003 70 KM
Jak zahamuje silnikiem i obroty skoczą dobrze ponad 3000 to paliwa nie bierze ?
 
 
Transporteur 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 58
Skąd: Cz-Dz
Wysłany: 22 Paź 2013, 09:18   

W teorii jeśli odpuścisz pedał gazu to niby tak, ale obroty wydają się być dość wysokie.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 22 Paź 2013, 09:28   

lokomotiv111 napisał/a:
Jak zahamuje silnikiem i obroty skoczą dobrze ponad 3000 to paliwa nie bierze ?

jak hamujesz silnikiem to obroty spadaja, a nie rosna... chyba ze masz na mysli redukowanie biegow?

PS. 3tys dla benzyny to nie sa wysokie obroty :rotfl:
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
hawaja24 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 44
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: ok
Wysłany: 22 Paź 2013, 23:36   

Tak z ciekawości...jeżeli hamuje się silnikiem ale zjeżdżamy ze sporej górki i silnik nabiera obrotów a nie zmniejsza ani nie utrzymuje ich na jednym poziomie to spala wtedy paliwo czy nie?
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 22 Paź 2013, 23:42   

hawaja24 napisał/a:
jeżeli hamuje się silnikiem ale zjeżdżamy ze sporej górki i silnik nabiera obrotów a nie zmniejsza ani nie utrzymuje ich na jednym poziomie to spala wtedy paliwo czy nie?
Nie...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 22 Paź 2013, 23:42   

nie
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Paź 2013, 07:42   

hawaja24 napisał/a:
jeżeli hamuje się silnikiem ale zjeżdżamy ze sporej górki i silnik nabiera obrotów a nie zmniejsza ani nie utrzymuje ich na jednym poziomie to
...znaczy wtedy, że jedziesz na zbyt wysokim biegu :P :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 28 Paź 2013, 02:50   

Temat otwarty, proszę tylko bez wycieczek osobistych...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Iwan 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Sie 2014, 14:46   

Wg mnie zależy od silnika, trza wyczuć. Zasadniczo ponoć bardzo ekonomicznie jest jeździć z obrotami przy których silnik osiąga makasymalny moment obrotowy.

Wysoki obroty bez sensu, bo już więcej wyje niż ciągnie jak było napisane, za niskie obroty też nie, bo obrywa układ korbowy.
Wg nie starczy mieć prawidłowe ciśnienie w oponach (ja z reguły daję ciut więcej niż zalecenia), dobrze ustawioną geometrię, nie wozić w aucie warsztatu, nie uprawiać startów spod świateł żeby zaraz wyhamować w korku, nie wrzucać na luz, tylko hamować silnikiem, nie stać i nie rozgrzewać silnika zimą przed ruszeniem, tylko odpalić i jechać nie przesadzając z gazem (a na pewno w zaturbionych silniach to konieczne).

Tyle bym chyba od siebie wrzucił.
_________________
Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.

Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Sie 2014, 20:39   

Iwan napisał/a:
Zasadniczo ponoć bardzo ekonomicznie jest jeździć z obrotami przy których silnik osiąga makasymalny moment obrotowy


a jak ja mam moment przy 4tys, to będzie wtedy ekonomicznie? :>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Członkowie FKP na portalu POLSKA JAZDA
sowa Hyde-Park 49 21 Lis 2011, 19:32
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gumy czyli bezpieczna jazda z każdym partnerem
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 4 13 Sty 2005, 23:59
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów [MK7] Eko driving
miro2013 Hyde-Park 29 19 Cze 2014, 00:13
Kam1l
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] eCo^logiczna Fiesta
xr2i z 2.0 na pokładzie
eCo^ Nasze auta 18 22 Wrz 2009, 21:01
Laskosz
Brak nowych postów [MK7] Tryb Eco - Jazdy z zimnym silnikiem w %
Twardygreg Mechanika ogólna 11 10 Lut 2014, 21:59
Marcinowaty


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.